Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Opsætning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pokermicki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2012
Lokalitet: Denmark
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2012 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen. Jeg skal have hjælp!

Jeg vil gerne have indrettet min lejlighed med nogle gode muligheder for musik. Jeg var nede i HIFI-klubben, og blev vist lidt
rundt, men senere har jeg fået at vide at man åbenbart betaler ret meget for tingene dernede.

Jeg er idiot til elektronik, og jeg havde tilmed problemer med at oprette en bruger herinde fordi jeg har en muppet hotmail.
Anyways...

Jeg leder efter nogle der, mod betaling naturligvis, ville have lyst til at hjælpe mig med at finde nogle gode højtalere og et
godt system der passer mine behov, samt hjælpe med opsætningen i min lejlighed. Lejligheden er i København k, og er ca.
150kvm. Budgettet er jeg lidt usikker på, da jeg ikke ved hvad de forskellige ting koster, og hvor vi finder den bedste værdi
for pengene. Umiddelbart forestiller jeg mig vi skal have gang i noget sonos trådløst - så omkring en 30-40tusind. Måske
mere eller mindre, hvis vi finder et godt tilbud.

Jeg er ny her, så ved ikke om det er god etikette eller ej at oprette sådan et indlæg(og om det overhovedet er i den rigtige
kategori jeg har postet det)

Ser frem til jeres svar

Bedste hilsner
Micki
Til top Vis Pokermicki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pokermicki

Mojoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juni 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Er sikker på, at hvis du skriver lidt om, hvad du ønsker dig og hvad du hører af musik osv., vil folk meget gerne hjælpe ;-)
Til top Vis Mojoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mojoz

BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juni 2012 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens få tusindvis af gode råd fra brugere herfra, at få lov til at sammensætte et anlæg til 40.000 af andres penge, er
lidt en drøm. Men jeg tror ikke du får ret meget value-for-money på den måde, forsået som glæde ved god musik.

Jeg synes at du i stedet skal starte lidt mere ydmygt, f.eks. 10.000,- Sammensæt noget af brugte dele, og opgrader hen af
vejen, efterhånden som du bliver klogere og bedre til at lytte.

Mange hi-fi nørder kan fortælle om store begivenheder i deres karriere, da de fik nye kabler, ny pick-up, vinklede højttaleren.
Det er begivenheder de (/vi) fortæller om med varme, det er de begivenheder vi jagter og som gør det sjovt at udforske hifi
verden. Hvis du bare får nogen til at strikke noget sammen, få du ikke den glæde, og du vil aldrig opdage hvor godt dit anlæg
spiller.
Til top Vis BertelB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BertelB

BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juni 2012 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Måske kan man sammenligne det lidt med dyr rødvin. Hvis du plejer at drikke Cola-Light og pap-vin fra Netto til 30 kr/l, vil du
ikke få ret meget uf af at gå ind til en vinhandler og bede om en vin til 10.000,-
Til top Vis BertelB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BertelB

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juni 2012 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

hifiklubben er hverken dyrere eller billigere end andre lignende forretninger. Enkelte produkter er endda billigere end i Tyskland
hvor andre er dyrere. F. eks. er Denon stort i Tyskland og derfor meget konkurrence og deraf rigtigt gode priser. Cambridge er
derimod billigere i Hifiklubben
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juni 2012 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Glæden ved hifi er jo som før nævnt det sjove ved at prøve nogle ting af og finde ud af hvad man er til. Hifi er nemlig ikke
noget som man kan sætte to streger under på samme måde som man kan med et regnestykke.

Du skal finde din smag, så du må ud og lytte til noget forskelligt og danne din egen mening. Brugtmarkedet er en rigtigt god
måde at prøve noget af. For rammer man ved siden af kan det som regel sælges videre uden det store tab. Gå ind i det med
godt mod og dan dig nogle erfaringer kombineret med råd herfra så er du godt på vej.

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes