Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny hjemmebiograf, max 20k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 August 2012 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

En af mine gode venner skal til at lave en ny hjemmebio i hans nye lejlighed. Budgettet hedder 20'000, og det skal dække højtalere, kabler, projektor, lærred og forstærker. Tænker at fordelingen måske skal være noget i den her retning:

Projektor: 6-8000
Højtalere: 4-5500
Forstærker: 3-4000
Lærred: 1-2000
Kabler: 1-2000

Sådan ca.

Noget af det kan evt. gode være brugt. Jeg har f.eks. kigget på et B&W M-1 surround sæt, som jeg kan finde brugt til 5500 på dba.

Har i ellers nogle gode forslag til, hvor han får mest for sine penge, og hvad han bør købe?
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 August 2012 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Jeg ville personligt vælge en anderledes fordeling hvad angår projector/lærred. Faktisk nok omvendt

En projector er en sliddel og et sted hvor der er stor udvikling samt hurtig forældelse. Et lærrede er faktisk en rigtig vigtig del af
billedet og smider man en de penge der, så når der senere er penge til opgradering, så vil projectoren være oplagt og så har
man et lærrede som matcher projectoren/billedet   

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 August 2012 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hmm, så du mener en projektor til 2000 og et lærred til 8000? det lyder sgu lidt underligt i mine ører :) Jeg har selv et rigtig godt motorlærrede som jeg betalte 2500kr for, og det er jeg MEGET tilfreds med. Så jeg mener da at man bør kunne få noget godt til omkring 2000. Ang. projektor, har jeg luret lidt på Optoma HD 23. Tror umiddelbart at det er en god løsning?
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

JBLPro
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tak og farvel!

Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Sendt: 15 August 2012 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene, at det er fuldstændig hul i hovedet at prioritere lærredet så højt som Pierre skriver, når budgettet er så lavt. Det
er korrekt, at når man engang opgrader projektoren vil man få bedre gavn af et godt lærred, men hvor fedt er det, når man de
første to år har brugt sit gode lærred med en skodprojektor? Se evt. på BenQ W1100 - den synes jeg er klasser bedre end
Optoma.

Kabler synes jeg bør være på max 1000kr - find noget no-nonsense kabel med 4mm2 tværsnit.

Da man ikke kommer langt for 20k når vi snakker nypriser, ville jeg købe højttalere, forstærker osv brugt.
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes