Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 02:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit klaustrofobiske B&W & H/K setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 02 September 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jeps, så er det vist på tide at jeg også viser mit legetøj frem

Det startede i december måned hvor jeg efter at have fået nogle penge mellem hænderne besluttede mig for at købe mit 32" Panasonic tv, da mit 21" NAD tv var lidt småt ift. hvor mange film jeg så. Engang i vinterferien havde jeg så en ven som skulle have sig en ny surround reciever, og så efterhånden som snakken om indkøb af den gik blev interessen vækket til live. I april måned købte jeg så min DVD-afspiller (havde bare brugt min PS2 indtil da), og i maj kom der så en H/K AVR 4550 reciever og et sæt B&W DM 601 højttalere som senere er blevet baghøjttalere på banen. Baghøjttalere bestod i et sæt lånte Jamo Sat 300 II, og center i en Sony højttaler jeg slet ikke vil snakke om. Så har sommeren ellers gået med ekstravagter på fritidsjobbet, hvor hele lønnen er blevet afleveret i Hifi-Klubben

Det består af:

Det elektroniske grej:

  • TV: Panasonic TX-32PK25F - 32" 100 Hz Widescreen med fladt billedrør
  • Receiver: Harman/Kardon AVR 4550
  • DVD: Harman/Kardon DVD 25
  • Video: Philips VR 165 - Bruger den aldrig, den står der bare
  • Legetøj: Sony Playstation 2 - Bliver heller ikke brugt pt., men når GTA: San Andreas kommer skal der games i DTS 5.1

Højttalere:

  • Front: B&W DM603 S3 Sorrento
  • Surround: B&W DM601 S3 Sorrento
  • Center: B&W LCR600 S3 Sorrento

Kabler:

  • Front: Dali Blue (biwire)
  • Surround: Tara Labs Klara
  • Center: Dali Blue (biwire)
  • DVD -> Receiver: Tech-Link TL-XS131
  • DVD -> Tv: Tech-Link Scart TL680080
  • PS2 -> Receiver: Tech-Link optisk 3 m (Toslink) TL680213
  • PC -> Receiver: Tech-Link optisk 5 m (Toslink) TL680215
  • TV -> Receiver: Tech-Link Stereo Phono 1 m TL680031

Møbler:

  • TV: Audio Magic Xenta 3-TV Light Beech
  • Receiver og DVD: VM Acoustics S3 i sort
  • Surround højtt.: VM Acoustics W1 vægbeslag
  • DVD'er og CD'er: VM Acoustics CD Shelf

Det hele er klemt ned i et værelse på ca. 12 m², hvor de 7-8 stykker er "bioen", så tror jeg nærmer mig forummets mindste bif. Ville MEGET gerne have en kælder eller lignende, for jeg ved udemærket godt at der går en del god lydkvalitet tabt pga. rummets størrelse, men det skal nu forhindre en i at have noget godt legetøj

Billeder:

Først et overblik af herlighederne.

Først et overblik af herlighederne.

Billede taget fra sweetspot (min 1½-mands seng)

Smed lige et billede mere ind hvor man kan se væggens rigtige farve. Blitzen var vist uartig på de to første  Det kabel der kan ses på væggen har jeg ikke lige noget med at gøre, det var den idiot af en TDC tekniker der installerede ADSL'en. Men det skal nok blive fjernet en dag, det kræver bare at man skal kravle ca. 30 meter oppe på loftet i Rockwool og andre lækkerier da det er trukket indover der.

DVD, receiver, tv og min pt. to dage gamle LCR600 center. På nederste hylde gemmer videoen og PS2'en sig.

Et styks B&W DM603 S3 lautsprecher. Bag den kan man se at alle kabler, efter et helvedes knokleri, er blevet skjult. Kablerne til fronterne ligger dog fremme da de nok skal udskiftes til noget kræs - forslag er meget velkomne.

Og et mere.

Her ses den ene B&W DM601 S3 højttaler som er monteret på væggen med et VM Acoutics W1 beslag. Bemærk min højtelskede Pulp Fiction plakat

Bagvæggen med de to 601'ere. Ved godt at den ene hælder lidt mere end den anden, men mit sweetspot er ikke præcist imellem baghøjttalerne. Se hvorfor på tegningen af mit værelse.

Harman / Kardon DVD 25 og AVR 4550. Ville oprindeligt have haft noget Denon, men er glad for at jeg valgte H/K grejet.

Det kan minsandten også tænde - luksus

Biografstole og lignende bliver der næppe plads til herinde, men min seng går da også an. Stolen bliver da også brugt hyppigt når der ses film med vennerne

Mit lækre Audiomagic møbel set fra neden.

Mit Panasonic 32" fjernsvin. Det er jeg rimeligt glad for, ville dog hellere have en Sanyo Z2, men det bliver nok ikke aktuelt før jeg flytter hjemmefra

Min DVD samling. En liste kan ses her på DVD Profiler. Kablerne i VM Acoustics S3 møblet er skjult med et stykke karton. Det' Leth

Kan kun anbefale sådan en 601'er. Der er MEGET god lyd i den i forhold til prisen og størrelsen.

2 x Tech-Link. Scart og coax. Scart-kablet er det der vandt testen her på Hifi4all, kan kun anbefale det

Mine fjernbetjeninger. Fra venste: DVD, tv og receiver (suprise ). Har efterhånden fået programmeret remoten til receiveren så jeg næsten kun bruger den. Kunne dog godt tænke mig en fancy remote med touch-screen på et tidspunkt. Muligvis en Proton IR-800.

Her ses så en illustration af indretningen af værelset. Det har som I nok kan se en temlig åndsvag form, hvilket har gør det rimeligt bøvlet at indrette, men det er da lykkes meget godt. Har malet og ommøbleret en del her i min sommerferie mellem 2.g og 3.g, hvor jeg også købte møblerne til anlæg og tv og smækkede et bord op til min puter (og lossede den gamle Ikea reol ad helvede til ). På tegningen er der placeret en subwoofer under sofabordet, men det har jeg lidt droppet eftersom det er det eneste sted den kan stå, og den næppe kan spytte specielt dybe toner ud i mit lille rum...

Ville som sagt meget gerne have haft et stort kælderrum til mit grej, men det bliver næppe aktuelt for en hjemmeboende gymnasieelev der først lige er blevet 19. Men er stadig godt tilfreds med mit grej, det har også kostet mangt en ekstravagt på tanken jeg arbejder på

Puh, hvor er det bøvlet at lave sådan et kæmpe indlæg i det lille vindue man har at skrive i  Har sikkert ikke fået det hele med. Spørgsmål og kommentarer i både positiv og negativ retning er meget velkomne.

______________________________________________________

Update 15/10-2004

Da jeg gerne ville have lidt mere plads til at rode med kabler, og var lidt småtræt af VM Acoustics S3 møblet prøvede jeg for sjov at flytte anlægget ned på tv-møblet. Synes det er blevet en del pænere, dog lægger man virkeligt mærke til hvor velvoksen en centerhøjttaler LCR600 er, nu hvor den er ovenover tv'et. Den ligger pt. bare på det møbel anlægget stod på før. Skal have pillet det ned og lavet/fundet en hylde til min center (nogle gode forslag)?

Har også smidt frontbeklædningen på højttalerne for en forandrings skyld

Lidt billeder:

Man kan lige skimte at PS2'en ligger meget diskret ovenpå DVD'en  Videoen er fjernet da jeg faktisk aldrig har haft den sat til

Synes at det lyse træ klæder H/K recieveren og DVD'en en del bedre end de tonede glasplader - hvad synes I?



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 02 September 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Fint anlæg, of topic hvilken fladskærm er det du har og hvad gav du?

Ang HT kabler, jeg er selv forelsket i Tara Labs Omni 3

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 02 September 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Fint anlæg, of topic hvilken fladskærm er det du har og hvad gav du?

Det er bare en Orion (badge-mærke) fra Computercity. Kostede 3400,-, betalte dog kun ca. 400 kr i difference da jeg fik erstattet min smadrede 19" CRT skærm. Den er helt fin, men skal have en Samsung 172X på et tidspunkt. Og så skal den smækkes op på væggen. Den vil jeg også anbefale dig at købe.

Citér:

Ang HT kabler, jeg er selv forelsket i Tara Labs Omni 3

Velkommen i klubben! Men det er ca. en meter for langt. Men drømmer om den dag det kommer i en 2 x 2 meters biwire udgave



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
Jacob AN
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 02 September 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Ha, det ser fint ud- men pladsen er udnyttet til sidste dråbe, men du har aldrig klaustofobi. så det går nok- held og lykke med andlæget

__________________
Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
Til top Vis Jacob AN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob AN Besøg Jacob AN's Websted
 
AndersH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 02 September 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Flot anlæg.. Er imponeret over du har fået presset så meget ind på så lidt plads.

Og så er det god ledningsførelse, lækkert at se de er skjulte ;-)

Til top Vis AndersH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersH Besøg AndersH's Websted
 
The MBG
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 03 September 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Ser sku rigtig godt ud...!

men måske du skulle prøve og vinkle dine bag højttaler lidt ud i rumet så de ikk stå og spiller lige mod hindanden.....

det tror jeg også du vil få lidt beder surr. ud af vis du gjor det....

mvh.



__________________
B&W-NAD !!!

Mit Anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8912&PN=2
Til top Vis The MBG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The MBG
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 03 September 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

The MBG skrev:

men måske du skulle prøve og vinkle dine bag højttaler lidt ud i rumet så de ikk stå og spiller lige mod hindanden.....

det tror jeg også du vil få lidt beder surr. ud af vis du gjor det....

Hmm, har tænkt på at gøre det modsatte, at pege dem LIGE mod hinanden, som mine gamle Jamoer gjorde. Det er det Dolby anbefaler når der ikke er plads bag ens sofa eller hvad man nu sidder i.

Kunne sagtens vinkle dem ud mod rummet, men så kommer lyden jo ind foran mit sweetspot?



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1258
Sendt: 03 September 2004 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Respekt for alt det du har kunne fylde ind i det 'tossede' rum .



__________________
Se min tidligere HD bio-kælder her!
Til top Vis Ingeniøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniøren
 
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 03 September 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jamen det er jo flot!  Og du kan samtidig ligge og falde i søvn til en film.

Jeg har selv nogenlunde sammen setup som dig, bare med 604s3 og 4x 601s3 og de spiller lige så godt som de ser ud.

Og ja... Kælderrum er noget vi alle ønsker!  Flytter selv ned i et 25 kvm kælderrum om en månedstid. Det vil blive min største opgradering.

Men det er en rigtig flot hjemmebio trods størrelsen. Dejligt at der ikke er noget kabelrod.



__________________
MVH Jannick Petersen
Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 03 September 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Det er dælme godt ud Men det ligner du har mindre plads end mit lille værelse

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
THXII
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 03 September 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Det syntes jeg det er en flot præstation, at få så meget lækkert grej ind på den plads du nu engang har.....Flot

__________________
Det er godt nok godt.
Til top Vis THXII's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THXII
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 03 September 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

det er sgu flot at du har kunne få plads til det hele...
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
Masti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 03 September 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Rigtigt lækkert! Jeg må sku lige få givet de B&W et lyt.. 

__________________
Ingenting er lettere end at komplicere alting.
Til top Vis Masti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Masti
 
Phileren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Maj 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 06 September 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu godt ud Rapper

Men mangler du ikke noget "bund" i lyden? (Måske en lille sub, til de lave frekvenser)

Phileren :)

Til top Vis Phileren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phileren
 
whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 352
Sendt: 06 September 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

ild i p***et..
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted
 
T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 06 September 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Det ser godt ud Men hvordan synes du, din h/k AVR 4550 fungerer, til dine   B & W højttalerne

Jeg har selv h/k AVR 4500 (forgængeren for din) og den store Dali Suite serie. Men det var som om, at den malgelede noget power til at få den fulde udnyttelse af højttalerne. Ihverfald "smækkede" jeg en effektforstærker NAD C- 270 på til fronten og det virkelig givet noget power, især når jeg hører musik i stero  . Senere har jeg også købt en NAD 906 til baghøjttalerne. Planen er også den skal drive centeren når jeg, får udviet min HI-FI-møbel.

Mvh. Thomas

Mit surroundanlæg http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13116&P N=1

        

Til top Vis T h o m a s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T h o m a s
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 06 September 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hej.

Synes at den har rimeligt godt styr på 603'erne. Men har også tænkt på en effektforstærker, men har bare ikke rigtigt plads til en. Kun hvis jeg kunne finde en der kan være der hvor videoen er nu, og der er kun 17 cm højt. Men hører jo også en del musik i stereo, og da B&W har jo lidt ry for at kunne lide godt med power kunne det måske være værd at overveje, men aner ikke om det vil give noget. Men forslag er da meget velkomne

Tak for alle de pæne kommentarer, det luner



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 07 September 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg kan fortælle at 270'eren er 15 cm højt. Og at man købe afløseren NAD C- 272 for 4500 kr. i Hifiklubben og den har samme højde.

Mvh. Thomas

 

 

Til top Vis T h o m a s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T h o m a s
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 07 September 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejder at købe et B&W/H-K setup og jeg vil da lige høre hvordan du synes det spiller sammen? Det er H-K 675 Stereo forstærker og B&W DN602S3 stander højtalerne jeg har kig på.
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 07 September 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:

Jeg overvejder at købe et B&W/H-K setup og jeg vil da lige høre hvordan du synes det spiller sammen? Det er H-K 675 Stereo forstærker og B&W DN602S3 stander højtalerne jeg har kig på.

Well... Nu har jeg ikke så meget at sammenligne med, men jeg er godt tilfreds. Bl.a. Denon bliver tit omtalt som værende for lyse i lyden til B&W højttalere, men det synes jeg på ingen måde er tilfældet med mit H/K grej, men H/K er jo også kendt for at have godt med power (NAD ligeså). Men synes umildbart at den har godt styr på højttalerne, både ved de høje og de lave frekvenser.

Måske skulle du høre Mr. MBG, han har et sæt 602'ere



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes