Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 21:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Thule Hjemmebif (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Gå til side fem og se billeder af den nye bif nu i kælderen

der er blevet opgraderet med Denon og thulesystemet er sat til salg

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Dynaudio Audience 52, uden tøj.....

De gør det egentligt helt ok, men de spiller meget meget rent uden at farve lyden. Det kan bare godt komme til at lyde lidt tamt, hvis ens yndlins musik ikke lige er indspillet i super delux udgave. Men det er bare en lille ting, Det man godt kunne mangle lidt var lidt mere bund. Men Thule har ikke lavet en reel subudgang til stereo, der er muligt at sætte fut i subben sammen med stereo. Men det lyder lidt mudret efter min mening, ved surround spiller de godt sammen med subben. De kan virkelig spille højt uden at miste pusten. Men kunne godt tænke mig at prøve noget med en lidt mere blød klang.

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Der kører en aftivnings stang med ned omme bag lærredet, som glatter ujævnhederne ud. Virker helt ok og efter hensigten, så derfor sidder der en træklods bag hver krog hvor lærredet er hængt op. Ellers ville den stang omme bag lærredet skrabe alt tapeten af vægen.

 

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Uddybende tekst ville gøre underværker - selvom billeder siger mere end tusinde ord

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Så fandt jeg endelig mit kamera, og fået sat det hele op, mangler dog lige at få finjusteret det hele med Db meteret. Samt kæle lidt for kabelføringen, skal lige have dem købt først.

Lyden er blevet en del bedre i den nye stue MHT. smældene i rummet, efter der er kommet blot tre billeder op på væggen og et lærrede på endevæggen. Så har det hjulpet gevaldigt på det, jeg er godt tilfreds med resultatet.

Fronten er hængt op med DYnaudios egne beslag, der virker meget tunge når man holder dem i hånde inden man sætter dem op. Men når man har fået dem skruet i væggen og højtaleren sætter på sin plads forstår man hvorfor, de er bare ikke til at rokke. Nok noget af de bedste beslag jeg har haft i hænderne, det er en lidt anden type til baghøjtalerne, husker ikke lige mærket men de funker ret godt. De er meget nemme at indstille, så de passer til enhver lytteposition. Uden hjælp af værktøj når de først er på plads, diskanterne er vendt nedaf. Så højtaleren faktisk vender på hovedet, derved kommer diskanten længere ned. Det ser lidt bedre ud at de hænger i den højde hvor de gør, men diskanten som spreder detaljerne i rummet kommer længere ned imod øret. Ikke for langt væk og heller ikke for kort afstand.

Lærredet er hængt op i kroge fordi at det er sku et tungt motherf**ker lærrede, jeg stolede ikke på de plugs og skruer som jeg havde i min samling af skruer(8mm), så jeg fandt to hooks som var 10mm og satte træklodser imellem væggen lærredet, så man fik det løftet lidt ud fra væggen. Dette fordi at der går en metal arm ned omme bagved lærredet når man trækker det ned, for at spænde lærredet ud så det ikke har rullefolder på. En af grundene til jeg brugte stropper, var at muren er temmelig blød. Derfor var jeg nervøs for at bore en anelse skævt, så lærredet ikke var i vatter. Med stropperne kan man justere dette selvom de er en smule forskudt i højden. Lærredet er iøvrigt 100'' ca. 205cm bredt og ca. 150cm højt i runde tal.

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Der er nok én der er glad for at se film

Flot setup

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup.

Kan ikke se hvad det er for en sub du har?

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
bassman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Som BjarkeNR siger så vil tekst gøre underværker.......

Jeg kan dog se at du benytter et Thule anlæg
Højtalernes producent kan jeg ikke lige gennemskue og du har et lærred, fantastisk

I det tilfælde må der da være en projektor... , men hvilken?

Men umiddelbart ser det ganske godt ud


Til top Vis bassman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bassman
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hvor meget måtte du af med for beslaget til dine baghøjttalere? Jeg har selv et sæt Audience 52 der skal op, og havde faktisk allerede affundet mig med at jeg måtte bore hul i dem for at få mit uoriginale beslag sat fast. Men din løsning er jo lidt bedre
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Du skal desværre stadig skrue skruer i dine højtalere, det kommer man nok ikke udenom. Men beslagene til baghøjtalerne kan erhverves for den nette sum af 200kr, de er billige og rimelige i kvalieteten.
Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Forbrugsfest skrev:
Du skal desværre stadig skrue skruer i dine højtalere, det kommer man nok ikke udenom. Men beslagene til baghøjtalerne kan erhverves for den nette sum af 200kr, de er billige og rimelige i kvalieteten.

Hvor?????????

 

 

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

det ser meget lækkert ud, en stor sub til film, men har du ikke problmer med stående bølger? både den højre væg og gulvet ser ret bart ud

og den der hvide ting? er det en vase?



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Adam
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 06:14 | IP-adresse registreret  

ASW800....sygt

Lidt overkill måske? 
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam
 
ralle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

hej med dig.

det ser meget lækkert ud, hvordan spille dine højtaler, har selv set på et par.

rasmus



__________________
Film skal ses i hjemmebio.

Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
Til top Vis ralle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ralle
 
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hej med jer alle Tak for kritik og roser

Højtalerne spiller godt, meget detaljeret men også meget afslørende. Man bør overveje dem meget kraftigt da de spiller fuldstændigt neutralt. Så halter din forstærker lidt i kvaliteten eller dvd'en for den sags skyld, ja så bliver det og høre.

Den hvide tingest er en AWT'er( A Wifes Thing) rigtigt nok en vase af en slags.....

De stående bølger som var et problem da vi ikke var færdige med at møblere det hele er væk, billeder og persienner og senere hen gardiner har hjulpet en del på det. Samtidig hjælper lærredet på det, det hænger jo altid nede når man ser film så det virker også dæmpene.

Subben er jeg rigtigt glad for, jeg synes ikke den er for stor hellere for stor end for lille. Så spiller den ikke så anstrengt som hvis bæstet hugger i med svingspolen. Jeg har engang haft to, men da var stuen også dobbelt så stor. Men solgte den fra da jeg skulle flytte og stod og manglede kontanter til en forbrugsfest. Dens spiller ihvertfald kælder dybt og giver totalt fede hug og punch, jo den er skam helt iorden.

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Man skal bore 4 stk skruer i højtalerne i, ja selvfølgelig på bagsiden. Hvor det bliver på bagsiden kommer lidt an på smag og behag.

Jeg havde også store betænkeligheder ved det, men har ikke fortrudt. Det er bare med at overveje om de skal op og hænge eller ej, hvis det er det mest praktiske så få dem op og hænge i nogle gode beslag,, bare sørg for at vælge nogle gode nogle. Kan anbefale de originale Dynaudio, de er sku for fede og de holder dem i et jerngreb. Lyden er umiddelbart ikke til at høre den store forskel på, under surround. Men stereo ja så er det en helt anden sag, så ville jeg nok beholde dem på en stander en halv meter ude fra væggen. Men som sagt hvis der ikke er plads så må man prioritere.

Håber du kunne bruge det til noget

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Ja, det var bare fint. Problemet var, at jeg allerede havde købt vægophæng hos Hifiklubben (VM ACOUSTICS W1), men nu hvor du har afsløret at jeg under alle omstændigheder skal bore i dem, er der ingen grund til at skifte dem ud.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes