Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 13:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: En blandet landhandel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Da jeg skulle finde på en overskrift til mit nye surround-anlæg kom jeg til at tænke på hvor mange forskellige mærker jeg egentlige havde.........uha der var mange forskellige:

NAD T742 Surroundreceiver:

Til prisen spiller den rigtig godt. Den er som de fleste NAD-produkter ikke fyldt med en masse overflødige muligheder. Den kan det den skal - næsten! Jeg irriteres stadig hver gang jeg skal ned på knæ for at ændre mit setup. Det er hovedsagligt når jeg hører musik i surround at jeg slår centeren fra. Ikke fordi min center er ringe, den er er bare ikke så god som mine fronter, samtidig med at min effektforstærker til fronterne er mindst 20 gange bedre end den indbyggede forstærker i NAD'en.

Men bortset fra dette irritationsmoment er den faktisk ret god. Både i surround og stereo.

Pioneer DV-545 DVD/CD-afspiller:

Jeg har ikke så meget at sige. Den gør det fint. CD-lyden kunne nok blive væsentligt forbedret med en almindelig CD-afspiller, men jeg er godt tilfreds.

SiriuS DM-100 effektforstærker:

Denne dual mono effektblok er jeg MEGET glad for. Da jeg fik den og skiftede fra NAD'ens indbyggede forstærker til denne var det en helt anden lyd jeg fik. Den er super detaljeret, spiller meget neutralt og bundsolidt. Det er ikke uden grund at den fik et 13-tal i Hifi & Elektronik og at den i direkte sammeligning med Mark Levinson No 333 (pris: 79.000 kr) på flere punkter overgik ML!

Dali Piano Agile baghøjttalere:

Der sidder nogle ret gode/dyre enheder i disse dali-højttalere. De har en flot diskant/øvre mellemtone men kan ikke spille bas. Hvilket dog ikke er et problem da jeg har en sub. De er flotte og kæresten synes at de falder helt ind i rummet, så man slet ikke bemærker dem.

Dynaudio Audience 42C centerhøjttaler:

Hvad kan jeg sige: Der sidder to rigtig gode enheder i den højttaler. Dog slår jeg den normalt fra når jeg hører musik i surround, da stemmegengivelsen er noget flottere på mine fronter.

Audiopro Ace Bass 2 subwoofer:

Intet surroundanlæg uden en sub. Jeg havde tidligere et par QLN612 som fronter og havde ingen sub. Det gik slet ikke når jeg skulle bruge surrounddelen. Jeg ved ikke om det er min surroundreceiver der ikke er god nok. Jeg fik i hvert fald næsten ingen dyb bas. Så jeg måtte finde en sub. Da jeg kun havde et sted at sætte den (min dejlige kæreste skal jo også have lidt at sige) skulle det være en meget lille sub. Så det blev denne Audiopro sub som går ned til 18 Hz! Ja den kan virkelig give en god bund..........

Audiovector M3 Signature fronthøjttalere:

Det er kun 10 dage siden jeg fik disse to perler. De spiller bare godt. De mangler en smule bas men der har jeg jo subben jeg kan supplere med. Når jeg spiller Eros Ramazotti - Una Storio Importante er det lige så man får gåsehud over hele kroppen.....Det er bare så smukt!!!!

Det var så mit anlæg. Kabler mm. kan jeg skrive om senere hvis der er nogen der er interesseret.......

 

Jeg har taget lidt billeder med mit digitalkamera, men jeg ved ikke lige om jeg kan få dem smidt ind i min pc og videre hertil i det rigtige format, men forhåbenligt er der snart billeder..........

Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

 

Jeg synes at kvalitenen på billedet er lidt dårligt.....hvad siger I?

Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Det går vist lige an: Her er et billede mere:

Jeg glemte at sige at jeg har et Phillips 32" widescreen TV (har også en AKAI video - så dvs. 8 forskellige mærker!)

 

Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Man kan lige skimte subben under bordet og den anden baghøjttaler.

Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Og så lidt af det jeg ser/hører på dvd: Det er ret sløret men I kan måske genkende nogle af dvd'erne. Nogen der kan dem alle?

 

Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Og så lige et forsøg på at vise hvor mange forskellige kabler jeg har liggende på mit tv-bord.......

Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Det ser da godt ud - hvordan supplerer din dynaudio center dine fronthøjtalere, normalt siger man jo de helst skal være samme mærke og serie.




__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Mine cd-skabe.......

Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Beviset på at jeg har en sub! Jeg gad ikke til at flytte rundt på mine møbler for at få den ud.........

Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Her kan man se lidt mere af subben. Den har 4 stk 5½" enheder + en 10" slave.

Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Mht min center og mine fronter, så siger det sig selv at mine fronter spiller meget bedre. Men det hænger først og fremmest sammen med at de har en "fuldblods effektforstærker" hvor min center må nøjes med surrounreceiveren's indbygge forstærker. Før jeg fik effektforstærker spillede centeren fint med, men nu er der altså rimelig stor forskel. Jeg bemærker det ikke særlig meget når jeg ser film, men når jeg hører musik-dvd'er hvor stemmegengivelsen kun er i centeren slår jeg den fra........Skal jeg have centeren med er det ikke nok at skifte den ud med en 5-10.000 kr. center. Så SKAL den have en bedre effektfortærker.
Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 360
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Sådanne vitrineskabe har jeg også et par stykker af, de er virkelig pæne og så er der plads til ca. 120 dvd'er i hver.

Udemærket setup.

Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton
 
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Ja, stilrent kan man vist ikke kalde mit anlæg, men til den pris jeg har givet for det (det meste er brugt) tvivler jeg på at man kan få mere for pengene.......
Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 30 November 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

 

Tror vist du kan være udmærket tilfreds med, hvor meget du har fået for pengene ja ja



__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes