Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 06:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: hyggekrogen! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
k.ras.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2003
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 09 August 2003 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Her er så mit lille film og musik anlæg.

TV :Loewe calida 33" Et rigtigt dejligt tv som viser nogle virkelig flotte billeder og den skal ikke skiftes ud før fladskærmene bliver meget bedre end de er på nuværende tidspunkt.

Center Ht : B&W CMC. Front Ht : B&W CM 4

Bag Ht: B&W 601 S2

Surround receiver: Marantz sr 5000

Dvd afspiller: Denon dvd 1600

udover det en XBOX som er vældig sjov at hygge sig med indimellem.

Ønskeliste:

Det jeg mangler mest ligenu er en noget kraftigere surround receiver.Her er jeg nok mest lun på ideen om at få installeret en Denon 3805.

En ny dvdafspiller(sandsynligvis også en Denon)

.Jeg har tidligere haft en Dali SWA12 men den giver altså ikke nok til film.Jeg har set DE TO TÅRNE med en B&W cdm 12" spændt for og hold da kæft det er noget der sparker røv.Så noget i den stil skal jeg have når jeg igen skal have sub.Men der skal lige lidt penge til.

 

 De små lamper på væggen over tv'et og ht'erne er med lysdæmper som kan styres med min marantz remote

Jeg har her i forumet læst at nogle mener der mangler bund i denne efter min mening meget smukke højtaler.Det syntes jeg bestemt ikke.Ikke i mit rum ihvertfald.

 

 

Kablerne til Baght'erne løber i et rør bygget ind i væggen

 

Til top Vis k.ras.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.ras.
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 09 August 2003 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hej k.ras

... og velkommen her i forumet.

Det ser rigtig lækker ud... Kvalitets sager hele vejen rundt og så er det en fryd for øjet (super detalje med kablerne i væggen!!!). Dog lige én ting... Bliver din forstærker ikke utrolig varm inde på den hylde med dvd-maskinen ovenpå?!

Jeg har selv en Marantz SR7300 og overvejer at anskaffe mig en af Denons nye dvd-maskiner. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre om dine erfaringer fra dit setup. Hvordan fungere Marantz's varme lyd med denon's mere lyse gengivelse? 

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
k.ras.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2003
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 09 August 2003 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Tak for velkomsten

Jeg flytter dvd maskinen ud fra hylden når den rigtigt skal ha'

til dagligt går det lige an at det står som det står.

 Jeg må sige at jeg syntes at de to fungerer fint sammen .(jeg kender flere der kører Marantz og denon.Denon's dvd maskiner sparker virkelig røv. Så det er en investering du roligt kan gøre. Er det denon's 2900 du spekulerer i ?

 

Til top Vis k.ras.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.ras.
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 09 August 2003 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Ja... Det er DVD2900 jeg har haft kig på. Jeg har endnu ikke fundet én dårlig anmeldelse af maskinen, så det lover godt!

Der skulle dog være endnu en maskine på vej med navnet DVD2200... (også med SACD DVD-A osv.) Den skulle være næsten identisk med DVD2900, dog med undtagelse af enkelte konvertere og opbygning, hvor den ikke har 3 isolerede kamre for strøm, billed og lyd. Prismæssigt skulle den ligge imellem DVD1400 og DVD2900 (ca. kr. 5-6000,-).

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
k.ras.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2003
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 11 August 2003 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Den har jeg ikke hørt om ,men den lyder da interresant også for mig(prismæssigt).Jeg skal dog nok have skiftet receiveren ud først. Eller have suppleret med en effektforstærker.

Jeg har lige set billeder af dit grej.Det ser godt ud.

Til top Vis k.ras.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.ras.
 
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 11 August 2003 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget meget på en Denon dvd 2800MK2.

Den skulle have ca. de samme specifikationer, dog uden DVD-Audio og SACD, men jeg spiller heller ikke så meget musik.



__________________
MVH Jannick Petersen
Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 
guru
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 11 August 2003 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hej Jannick

Jeg har en DVD2800II og den kan klart anbefales især til prisen (540 Euro) ifølge min lokale hifiklub er video/stereodelen identisk med 2900. Forskellene er sacd/dvd og at displayet kan på 2900.

I surround er den bedste jeg har hørt og i stereo er den acceptabel kan dog ikke sammenlignes med min cdafspiller (Densen B400)

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru
 
k.ras.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2003
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 12 August 2003 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:

Ja... Det er DVD2900 jeg har haft kig på. Jeg har endnu ikke fundet én dårlig anmeldelse af maskinen, så det lover godt!

Der skulle dog være endnu en maskine på vej med navnet DVD2200... (også med SACD DVD-A osv.) Den skulle være næsten identisk med DVD2900, dog med undtagelse af enkelte konvertere og opbygning, hvor den ikke har 3 isolerede kamre for strøm, billed og lyd. Prismæssigt skulle den ligge imellem DVD1400 og DVD2900 (ca. kr. 5-6000,-).

2200 har jeg ikke hørt om.Det lyder interresant også mig sådan rent prismæssigt.Men ligenu klarer jeg fint med 1600.Den gør det meget fint.

Til top Vis k.ras.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.ras.
 
k.ras.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2003
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 12 September 2003 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

opdatetering d.12/9

så er der sket noget nyt!

Til top Vis k.ras.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.ras.
 
Falken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 12 September 2003 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Synes ikke helt jeg kan fange det nye...hvad er der sket da?

__________________
Falken
Til top Vis Falken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falken
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 12 September 2003 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

"Derudover består  systemet af en Marantz sr 5000 og en Denon dvd 1600

12/9. Nu har jeg så fået en thule spirit power effektforstærker på fronterne og hold da helt op det gav godt nok et ordentligt ryk opad.jeg ved så ikke om jeg skal bi-ampe fronterne eller bare lade thule klare det hele?Jeg kan virlkelig godt li' Thule lyden så det kan være jeg skal skrabe sammen til et komplet surround system af det mærke."

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Falken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 12 September 2003 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

fjong fjong kim... thanx

__________________
Falken
Til top Vis Falken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falken
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 12 September 2003 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Meget flot, og super komponenter !!!.

Hvad er det for en sub du har i dit setup ??



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
k.ras.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2003
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 13 September 2003 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Robert skrev:

Meget flot, og super komponenter !!!.

Hvad er det for en sub du har i dit setup ??

sub'en jeg havde var en dali Swa12 den er nemlig solgt.Jeg syntes ikke jeg manglede bas til musikken og til film syntes jeg ikke helt den gav nok.desuden ser jeg faktisk ikke så meget film.Men der skal da sikkert sub på igen men det skal være en der rykker lidt mere end dali'en.

 

Til top Vis k.ras.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.ras.
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 13 September 2003 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Hej Kras
forslag til forbedringer:
prøv at rykke dine HT frem måske 20cm men prøv dig frem....
afstand til sidevægge ser ok ud

dit rum ser enormt "tomt" ud du må have en masse efterklang dette kan du høre hvis du klapper højt og lytter + problemer med reflektioner både fra vægge og gulv (og loft) jeg vil forslå et stort tæppe under dit sofa bord+ billeder, planter eller alle mulige ting der ligesom "bryder" lyden (dæmper)
alt dette "lydrod" vil du opleve som hvad skal vi sige iriterende lyd...

RUMMET ER 50% AF DIT ANLÆG

og jeg mener du skal køre rent med din Thule på dine HT... fine HT i øvrigt hvorfor skifte dem til B&W ?

bare klø på

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
k.ras.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2003
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 13 September 2003 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

Hej Kras
forslag til forbedringer:
prøv at rykke dine HT frem måske 20cm men prøv dig frem....
afstand til sidevægge ser ok ud

dit rum ser enormt "tomt" ud du må have en masse efterklang dette kan du høre hvis du klapper højt og lytter + problemer med reflektioner både fra vægge og gulv (og loft) jeg vil forslå et stort tæppe under dit sofa bord+ billeder, planter eller alle mulige ting der ligesom "bryder" lyden (dæmper)
alt dette "lydrod" vil du opleve som hvad skal vi sige iriterende lyd...

RUMMET ER 50% AF DIT ANLÆG

og jeg mener du skal køre rent med din Thule på dine HT... fine HT i øvrigt hvorfor skifte dem til B&W ?

bare klø på

Mht. de bare vægge har jeg planer om at få lavet en stor ramme af træ som er 5 cm. dyb og fylde den med rockwool el.lign .Rammen skal så betrækkes med et stykke stof med et eller andet raffineret mønster.Rammen skal palceres på væggen umiddelbart bag min lytteposition og skal være ca.1,5x1m. tilsvarende skal der være 3 mindre rammer på sidevæggen.ideen er taget fra et bo bedre blad i en artikel som omhandlende lyd.det skulle nok kunne gøre noget ved refleksionerne og samtidig se pissegodt ud.Tæppe ideen har jeg også luftet men konen vil helst ikke have tæpper på gulvet.Hun skal såmænd nok bearbejdes et stykke tid.

 

Til top Vis k.ras.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.ras.
 
LarsLP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 13 September 2003 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Hej

 Jeg er glad for at du kan li' forstærkeren (går ud fra det er min gamle der står der og ser lækker ud). Den fortjente ikke at stå i en kasse og kukkelure.

 M.h.t. dine rammer med rockwool og stof, har jeg sjovt nok haft gang i præcis samme idé, dog i den modsatte ende af rummet.

 En gylden regel (der som alle andre "regler" kan/skal brydes en gang imellem, afhængigt af rummet) er at bruge diffusor på væggen bag lyttepositionen, og dæmpning på væggen bag højttalerne. Sidstnævnte er en af grundene til, at det er så svært at kombinere hjemmebio med stereo af høj klasse. Refleksioner fra væggen mellem HT'ere er en af stereoperspektivets største fjender. Lyden laver (lidt forenklet) simpelthen en "billiardkugle Banderne rundt", rammer et eller andet sted på væggen og reflekterer. Og hvad står der så dér i mange af vores setups? En stor superreflekterende glasskærm!

 Min løsning var føromtalte ramme i et design der matcher med min stue. Den står så på langs op ad siden på TV'et, og når jeg så skal høre musik, stiller jeg den foran skærmen. Stor, stor forbedring!!!

 Men prøv i første omgang diffusering bag lyttepositionen, eller prøv begge dele og sammenlign. 9 ud af 10 gange vil diffusering være bedst. Jeg har selv store vinduer bag mig, så jeg har både prøvet kraftige, tunge gardiner (dæmpning) og store træpersienner (diffusering). Persiennerne vandt klart!

Lars



__________________
mvh Lars.

Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
Til top Vis LarsLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsLP
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 13 September 2003 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

 

sjovt nok har jeg overvejet nøjagtig det samme med trærammerne.. det store problem er jo bare og finde noget stof med at flot mønster eller maleri... men ide'en er kanon...

lars hvad mener du med væggen mellem højtalerne er væggen bag HT eller væg bag lytteposition

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
LarsLP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 13 September 2003 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

lars hvad mener du med væggen mellem højtalerne er væggen bag HT eller væg bag lytteposition

Væggen bag HT, arealet mellem dem. Der hvor mange (inkl. mig selv) har et stort fjernsyn stående.



__________________
mvh Lars.

Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
Til top Vis LarsLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsLP
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 13 September 2003 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Et par dyner over radiatorene dæmper også godt, og så er sengen helt kanon at komme i når filmen er slut.(om vinteren)

hvordan har du foresten forbundet dine taralabs farvemæssigt til fronterne



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes