Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. maj 2024 | 06:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Flanny_DK begynder system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 10 April 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hey HIFI4ALL

Jeg har efterhånden prøvet at samle et surround anlæg et år nu og har endenlig fået det samlet.

Hardware:

  • Denon AVR-1804 6 kanals
  • Philips DVD711
  • Philips 28" standart TV
  • Dali 808 front sæt
  • Dali SC7 front og bag center (bag center ikke monteret)
  • Dali SWA12 sub
  • Dali 202 surround

Jeg er selv godt tilfreds med mit anlæg og det spiller kanon i surround, men stereo kunne jeg godt bruge noget mere kraft fra forstærker og højt. samt Dali SWA12 sub er bygget til surround brug og ikke stereo

Fremtids planer:

Få Lavet en højt. stand til bag center og monteret den, (skal siges det lyder fedt med ekster bag center altså 6,1 kanals), købt en Denon DVD 1400 i sort, så det macher, og engang når jeg er flytter hjemmefra en projektor og et lærred

Billeder:

Fronten af mit system, ikke verdens bedste og fedeste TV men udemærket end til forberedt HDTV kommer til fornuftig pris 

Tæt på Denon AVR-1804 og Philips DVD711.

Venster bag side med Dali SWA12 sub og Dali 202 surround højt.

Højre bag side med Dali 202 surround højt. Højttaler standen er fremstillet af en ven af mine men jeg mangler lige lidt finpusning på dem.

Jeg beklager billedernes kvalitet men de kan ikke blive bedre når man ikke må sætte billeder ind over 35KB!!!!  nederen.. noget som jeg mener godt kunne ændres...

Men ellers hvad syntes i om dette begynder system?..

Mvh Danny

 

Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 10 April 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hej Danny

Det ser sgu' da meget fint ud - helt sikkert et flot "begynder" system

Jeg kan godt se at du ikke har for meget plads at spille på, men det er da næsten en skam at du ikke har noget mere plads mellem dine front HT'ere - det ville de sikkert vinde lidt ved.

Hvad med sub'en? Har du eksperimenteret lidt med opsætningen af den? I mit rum lyder det lidt bedre hvis sub'en spiller imod sweetspot, men det skifter naturligvis fra rum til rum.

Med venlig hilsen

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
RoninTT
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 10 April 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud, bare ikke så meget plads mellem fronterne  men jeg kæmper med det samme problem et lille værelse
Til top Vis RoninTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RoninTT
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 10 April 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Danny Andersen skrev:

Jeg beklager billedernes kvalitet men de kan ikke blive bedre når man ikke må sætte billeder ind over 35KB!!!!  nederen.. noget som jeg mener godt kunne ændres...

det er et spørgsmål om trafik og det at holde udgifterne til sitet nede.. Det du kan gøre istedet, er at uploade billederne på en ekstern server og så linke til den istedet..

Iøvrigt et dejligt setup, selvom det ser noget klemt ud

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 10 April 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Ja jeg må give jer ret i det er klemt, det irritere mig også en del, men det må man jo tage med på vognen... Jeg har faktisk lige købt subben så jeg har ikke fået den testet fuld ud men har indstillet den lidt.. og det lyder da kanon iforhold til min gamle 8" Canton fra tyskland.. men når jeg spiller musik som trance kniver det lidt med at følger med i svingerne.. Tøffer hvad mener du med sweetspot?

Mvh Danny

Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 10 April 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Danny Andersen skrev:

Tøffer hvad mener du med sweetspot?

Sweetspot er det punkt hvor du sidder og lytter. Det skulle også gerne være det punkt hvor anlægget lyder bedst.

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
McDave
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 10 April 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

nice... har selv asw12eren... den sparker røv!

mht billederne, så er det faktisk meget nemt at få dem ti lat se ordentlige ud... jeg tog mine billeder i 5MPIX, og brugte paint's stæk/vrid funktion, og satte værdierne til 20% lodret og horisontalt, og vupti!... og husk det selv skal være gemt i jpeg format... syntes selv mine billeder er blevet ok! eller...?



__________________
Mit Grej
Til top Vis McDave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McDave
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 10 April 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Der mangler stadivæk lidt indstilling Tøffe men jeg syntes da det lyder godt, men subben spiller ikke for højt endnu...

Jeg har gjordt det præsis på den måde du snakker om McDave, er også Pc mester og ikke nørd hehe... bare 18 og 17 % da der er mangle detalje i billederne..

Vi også begyndt på at flytte Dali 808 til hver siden af værelset, men det blive noget l**t at have en imellem senge og TV'et... så det droppede jeg end til videre..

Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 10 April 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu godt ud det der! Dog ser din Philips DVD711's display ikke ud til at have det for godt  Hvad har du lavet med den?

Men det ser herligt ud som andre har sagt. Andet vil jeg egentlig ikke tilføje - keep up the good work!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes