Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 08:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: mit stereo (surround) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 12 April 2003 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

 

ja så er der sket lidt nyt, billeder følger sikkert i morgen

HøjttalereDali Mantor 6 lige indkøbt d.d. og he hvor jeg bor kostede de sgu kun 4500 stykke så det var jo næsten ren foræringspris i forhold til dk priser :-)))

Effektforstærker: Sony TA-N55ES  - bliver udskiftet med en audio 60 når den er modtaget  

Forforstærker: Audio 04.

Pladespiller: Thorens TD-280 mrk IV (bruges endnu ikke da min mm pick up ikke virker med min "nye" audio 04 da jeg kan forstå at den kun er beregnet til MC pick up med low output) har en td-318 på vej i stedet, og har investeret i en ortofon mc-15 super som er sat i td-280'eren og det lyder altså meget bedre end min gamle mm pick up

MC trafo: Ortofon T-20 Mrk II  har ikke noget at bruge den til p.t.

CD: Sony CDP XA-50ES

Kabler: Moster cd interconnet, audioquest signal kabel samt audioquest forrest højttalerkabler  

Jeg bruger min (sparsomme) fridtid, når det drejer som om ovennævnte, på en nogenlunde ligelig fordeling mellem lytning af 2 kanal, samt dvd kigning.

Har et JVC dvd 6.1 anlæg en pakke løsning til film brug.

Musiksmagen hælder i retning af klassisk, Blues, Pop, Jazz (af den gode gamle slags), let rock etc. 

Kommentarer til ovennævnte modtages gerne, her tænker jeg på forbedringer etc.  

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 12 April 2003 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en meget harmonisk anlæg, jeg er dog ikke sikker på jeg ville skifte 1080'eren ud med en Sony ES serie.
Jeg havde Rotellen hjemme på et tidspunkt og sammenlignede den med min daværende Sony 777ES og selvom der ikke var den helt store forskel var Rotellen dog noget bedre som cd afspiller. Jeg ved dog ikke om Rotellen er bedre end de nyere Sonye som XA7ES og lign.

Den eneste grund til jeg ikke købte Rotellen er at den ikke har RGB ud.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 12 April 2003 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

 

Hej Jesper

Tak for dit svar, vedr. cd/dvd. Tanken var at jeg vile investere i en af de ældre ES modeler, for på den måde at få et bedre løbeværk, hvilket skulle være noget af det bedste til prisen som satte i de gamle ES modeller (har jeg hørt). Jeg tænker her på en af dem hvor skuffen også fylder hele displayet, og have en god DAC ved siden af.

Jeg har fundet ud af at det løbværk der er i RDV-1080 vist nok er fra JVC eller Hitachi hvilket rystede mig en smule

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 12 April 2003 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Jep, en del af indmaden er den samme som sidder i JVC 723 model. Drevet er nok bedre i en Sony, men hvis det kun er drevet som skal være bedre, går ud fra du vil bruge en separat DAC, så kunne du også kigge på Teacs VRDS serie.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 12 April 2003 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

 

Hej igen Jesper

Jo det er meningen at jeg så med tiden også ville investere i en DAC til Sony'en.

Du nævner Teac VRDS. Syntes ellers jeg har læst i en ældre tråd om cd/dac, at der var utroligt mange som mente at de modeller var rimeligt ustabile...... 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 12 April 2003 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Teac løbeværkerne er ekstremt gode - så længe de virker. De får forholdsvis let ved at miste deres trackingevne og laseren er heller ikke specielt stærk.

Justeringen af laseren foregår desværre på den elendige måde med potmetre til indjustering af laseren - denne løsning er ikke specielt holdbar. Du kan selv justere på dem for at få den til at tracke bedre, men der er ingen garanti for at den kommer til at stå optimalt. Min VRDS-10 var til rep. 2 gange på under 6 mdr. med samme problem. Da den kom tilbage sidste gang røg laseren og så røg afspilleren af helvede til - magen til spild af penge!

Gå efter en ES´er enten den med pladestrammer eller modellerne som 505 og 779/707ES - formidabelt løbeværk der ikke er til at slide op. De bruges idag i Accuphase og Luxmans største cd-afspillere!

MVH



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 15 April 2003 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

 

Hej Ronin

Mange tak for dit svar. Ved du hvad de handles til på de nævnte modeler. Altså hvormeget skal jeg gå op til såfremt jeg får en sådan tilbudt?

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 15 April 2003 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Ja hold dig fra Teac´s løbeværker, de anvender samme lasertype (KSS151A)som der sidder i min Denon DCD S1 og den har jeg fået skiftet hele tre gange på snart 7 år. Vil dog sige at så længe laseren er ny læser den alt rub og stub og kopisikret skiver og rend mig i rø..., men levetiden er hos mig gennemsnitlig kun 3 år og det lyder ikke som om den er meget længere i andre maskiner åbenbart.

Det er sjovt nok en Sony laser???.

Men på sonys egne modeller er der aldrig problemer, min far køre med med en XA5ES på 8 år uden problemer.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 15 April 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

 

Hej ikke slips

En af mine venner har også en gammel sony ES model (kan ikke huske hvad den hedder) med træsider som er tilbage fra midt firserne, og der har heller aldrig være problemer med hans laser, på trods af han ikke ligefrem er typen der værner rigtig meget om hans stereo set-up.

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 15 April 2003 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg har også selv haft et par sony maskiner og der har heller aldrig været noget med dem og havde de nu sat 8x 1702 burr brown i stedet for deres ækle 1 bitter så havde jeg også haft disse maskiner den dag i dag, for de er lækkert kram.

Hvorfor der lige er problemer med den lasertype (KSS151A) er en gåde for mange, det er ikke ligefrem en billig laser, hvis man kigger på en liste over de lasere sony laver er det vidst nok den tredie dyreste de laver, så det er sku underligt. Nå, men der har tidl.være skrevet meget om den laser herinde, en ting er sikkert, det er en skod laser uanset pris, så gå udenom apparater med den i.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 15 April 2003 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

En Teac VRDS-10SE kan handles til mellem 2000 og 2500 kr, men som slips siger - levetiden på laseren er desværre begrænset.

Det er lidt en skandale at de lasere ikke holder længere, men de har tilsyneladende fået dem fra nederste og billigste skuffe, for som det er skrevet så holder de næsten uendeligt meget længere i Sonys ES-maskiner.

Jeg har lige fikset en Sony CDP-X303ES som jeg fik forærende fordi den ikke kunne læse pladerne mere - nåh! tænkte jeg og skilte den fluks af og lokaliserede problemet, smøreolien på laserens styrestang var tørret ind. Fluks kom jeg noget nyt og frisk olie på efter grundig rengøring og så snurrede den sgu som ny igen, altædende som den plejer at være og den har 10 år på bagen, tidligere tilhørende en kammerat der havde og hørte ekstremt meget musik - han har idag vel omkring 2000 cd´er og han hører stort set kun musik - ikke noget tv her!

Men den snurrede og gør det stadig med velbehag - utroligt.

Men der er åbenbart forskel på fisk og hvad de har lyst til at betale for i min Luxman D-600s sidder en KSS232A, nogenlunde samme variant som i CDP-X707ES, så man kan da håbe på at den holder ligeså længe som i en Sony!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 15 April 2003 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin...

Jeg har lige afløst min SONY CDP X303ES efter 9 års tro tjeneste...

Den har nok spillet 5000-6000 CD´er vil jeg tro og stået tændt 24 timer i døgnet i alle år. Den har altid spillet alt. ALDRIG hoppet én eneste gang...!!!

Det må da indgyde respekt......Kun skifet pga. ønsket om bedre lyd på dette medie. "Tror" ikke på idéen med adskilt drev/converter, ikke til menneskepenge....Hvis det endeligt skal være, skal det være fra samme producent.... ..

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 15 April 2003 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

 

Til Ronin

Det var nu priserne på Sony'erne jeg tænkte på, men anyway vil advertisere efter en sony es model i min lokale sprøje her på (vist nok) verdens største Ø.

Hej Schelde

Hvad er grunden til at du "tror" på at en kombination af adskilt drev/converter fra forskellige firmaer ikke "virker".

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 15 April 2003 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Hej Lethvig...

Jeg mener i forvejen ikke, at der er mange der magter opgaven at lave en CD-afspiller, der lyder rigtigt...dette skyldes vel til dels også mediet.

Mener der er en helvedes masse parametre man bl.a. mister herredømmet over, ved at lade det være op til en anden at lave enten drev/converter/kabel...

Hvis det er udviklet sammen, som tænkt sæt, er der vel taget højde for disse. Men så er vi over de nævnte "menneskepenge".

Der vil da komme lyd ved forskellige sammensæt, bevarres. Og den vil også være forskellig fra sammensætning til sammensætning, det er klart...men er den bedre ?!

En integreret maskine, hvor problemerne er bekæmpet (eller forsøgt!) inden det når udgangsbøsningerne, må være at foretrække et godt stykke af vejen...

Bemærk: jeg siger ikke, at man ikke kan opnå forbedringer ved at skifte til separat converter. Men det fortæller mere om, hvad man kom fra !!.....

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 22 April 2003 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

 

Hej Schelde

Dvs. at du ikke vil anbefale et combi løsning. Hvilken CD maskine kan du så anbefale mig af at købe til ovennævnte set-up. Jeg vil selvølgelig have det bedste jeg kan få...dog med de færreste udgifter

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 22 April 2003 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hej Lethvig...

Er ikke glad for at anbefale. Men jeg vil gerne råde dig til at lytte lidt til Creek-maskinerne. De er hurtige, dynamiske og hænger fantastisk godt sammen... Det ser ud til, med det grej du har nu, at du er til en sjov, forward sound. Creek´erne spiller alt du smider i dem med smæk og fokus på det "gode" i musikken...dette finder jeg vigtigst. Magter elektronik dette, kan vi bagefter sammenligne detaljer, perspektiv, udklingning af sarte hf-toner o.s.v. De er til at erhverve for "overkommelige" penge...jeg kan sgu´ikke komme op med meget andet !! Så skal det være noget derude jeg ikke kender...har jo´ikke hørt alt.....

http://www.creekaudio.co.uk/products/index.asp

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 22 April 2003 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

 

Hej igen Schelde

Lydmæssigt hvad vil du så sammenligne Creek med? (har haft sony CD, marantz CD, mission CD, - og en thorens pladespiller - samt nu Rotel DVD som lydkilde..)

Hvis jeg ikke var flyttet her op til Grønland, ville jeg også have taget en lytter på en del apparater, før køb. Men problemet her er at jeg kun har begrænsede mærker til min rådighed at lytte til, da der kun forhandles: Rotel, Mission, lidt Thule, Panasonic, Technics, Sony og (lidt Nakamichi) samt Philips opg det meste er dvd eller sacd (derudover lidt forskellige højttaler mærker). Jeg kan sagtens få forhandlerne til at hjemtage noget andet, men det bliver så på bestilling, hvor jeg er bundet til køb af det produkt.

Derfor er jeg "desværre" meget overladt til hvad andre anbefaler, og håber så at det falder i min smag .  

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 22 April 2003 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hej Lethvig...

Svært at sammenligne...mmm...SONY´s ES-modeller, har noget fasthed i deres præsentation. Desuden "skøjter de hurtigt henover" (som Søren N siger !) det der foregår. De mangler noget nosser - det kommer aldrig til at lugte af musik...Marantz´erne (har kun hørt få af de mindre modeller nogle år siden) er mærkeligt gumpetunge - for bløde. Ufatteligt at de er så velanskrevne, måske deres mekaniske opbygning, som er lang over standard. Mission melder jeg pas ved.

Creek er meget lidt trættende...de leverer en samlet musikalsk præsentation, som ingen af ovenstående kommer i nærheden af. De formidler følelser bedre ! Beklager ikke at kunne komme det nærmere, men de besidder det her udefinerbare "rigtige"...det er gennemarbejdet grej, der er lavet til at spille musik og ikke testtoner. He-he... ..de lyder sgu´nok mest af din Thorens...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 22 April 2003 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

 

Hej Schelde

Tak for oplysningerne.ha-ha, dejligt hvis den kunne lyde lidt a'la min gamle thorens , skiftede dengang kun til cd fra lp for at det var "lettere" - hvilket jeg siden har fortrudt mange mange mange gange.

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 23 April 2003 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:

 

Hej Schelde

Tak for oplysningerne.ha-ha, dejligt hvis den kunne lyde lidt a'la min gamle thorens , skiftede dengang kun til cd fra lp for at det var "lettere" - hvilket jeg siden har fortrudt mange mange mange gange.

 

Hej lethvig og div.store fisk på den nordlige halvkugle

Hvis du skulle få muligheden en dag så skulle du prøve at tage en lytter på de gamle luxman cdspillere fra midfirserne D-105u/D-107u det er dem med rør i det er det tætteste (efter mine lyt) man kommer på analog lyd med en cd spiller den har ikke den kolde digitale klang der normalt er på de fleste cd spillere jeg har sammenlignet den med min thorens/ortofon med samme indspilninger på lp/cd og forskellen er stort set kun pladestøj.

men hvis du kommer forbi en dag kan vi jo teste. 



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes