Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 14:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Uhøjtidelig "hjemmebiograf" (med mere) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ThomasMøller
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 08 August 2005 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg gennem en måneds tid fulgt med i dette forum. Jeg synes det har været brandsjovt at se folks mere eller mindre voldsomme setups og synes nu tiden er kommet til at vise, hvad der står i min stue.

Inden systemet bliver sablet ned af hifi- og hjemmebiografentusiaster (Uha et langt ord ), vil jeg til mit forsvar sige, at det ikke er mit drømmesystem, samt at prisen har været den væsentligste faktor indtil videre.

Nuvel, systemet er der, og jeg synes - hvis man altså ikke har andre produkter som reference - at det lyder og ser ganske fornuftigt ud. Specielt til prisen!

Og nu til sagerne

Projektor: Epson EMP-S1H. Dette var ikke mit førstevalg, men jeg endte med den, efter SU-styrelsen satte en stopper for min plan. Planen var at købe en Sanyo Z3 i Tyskland. Den var også så godt som bestilt, da en fin lille rudekuvert fra SU-styrelsen dumpede ind af brevsprækken. Jeg har åbenbart tjent for meget sidste år, så de ville gerne have et par måneders SU tilbage. Med en slunken pengepung bestilte jeg en BenQ PE5120. En halv time inde i første film, blev det besluttet, at det IKKE skulle være den! Det var nærmest efterfølgeren til Rainbow Island. Epson'en støjer, har ringe keystone-korrigering og småstøvede farver, men den laver et stort billede

Højttalere: Eltax Concept 500. Købte dem fra nye til 600,- for et sæt. Til den pris, kan man ikke forvente sig meget. Hifi er det da vist heller ikke, men mit utrænede øre har vænnet sig til lyden af dem.

Forstærker: JVC SA-S22. Nu begynder det så småt at blive pinligt. Den blev købt på et loppemarked for Gud ved hvor mange år siden. Den formår da at sparke liv i højttalerne, så "it's all good".

DVD: United DVD 5054M. Billig og med verdens dårligst indrettede fjernbetjening. Tror det fineste der kan siges om den er at den kan gøre kodefri

Lidt billeder skal i da heller ikke snydes for.


Som sagerne står og pryder de fine IKEA-borde


Projektoren, som hænger i loftet i et Vogels højttalerbeslag. Det tog nogle forsøg, at få den til at hænge rigtigt, deraf de fine skruehuller.


Højttaler, forstærker og dvd. Jeg undrer mig over at man kan lave en højttaler med tre enheder og ganske pænt kabinet til 300,-


Forstærker og dvd. Den er maks retro den forstærker. Måske den en dag bliver moderne igen.

Lige som afslutning, vil jeg sige at der er indkøbt kabelbakker, så kabelrodet under tv-bordet bliver gemt af vejen. Har bare ikke lige fået taget mig sammen til at skrue dem op på væggen.

Det er vist også meget populært at slutte af med at fortælle om de opgraderinger man har i tankerne. Mine er: alt. Glæder mig til den dag jeg kan vinke farvel til  SU, spaghetti og dåsebøffer, for så skal der købes sager

Det var så en kort rundtur i min stue. Skulle der være spørgsmål, billedforespørgelser eller andet, så skriv da en kommentar, så skal jeg så vidt muligt prøve at besvare
Til top Vis ThomasMøller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasMøller Besøg ThomasMøller's Websted
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 08 August 2005 kl. 04:20 | IP-adresse registreret  

Ja ja du er jo på vej, og allerede nu er du smittet af den "farlige hifi på vej" virus

__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
stku
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 08 August 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Det kan man da kalde en flot bif til små penge!

Velkommen til!

/Stig

 

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku
 
rip59
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juli 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 08 August 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Vi er ikke alle født med en guldske i munden, de fleste af os skal faktisk have vores HiFi-budget passet ind sammen med andre interesser, ungernes og fruens ønske om lidt mammon til deres sysler, andre egne hobbyer, jeg fx. har også foto og gokart på budgettet. Så at du ikke kan afse mere til sin HiFi på en SU kan jeg godt forstå.

Jeg må også give dig ret i at de mere ligner højttalere til 1.000,- og op end til 300,-



Rigtigt hjerteligt velkommen her til

Rip

__________________
Lyt & Nyd
EAC, Flac ripping.
Til top Vis rip59's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rip59
 
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 08 August 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

rip59 skrev:

Jeg må også give dig ret i at de mere ligner højttalere til 1.000,- og op end til 300,-
Rip


Lad os håbe 'ligner' og 'lyder' hænger sammen i det tilfælde her

Nej, alt respekt for en fed hjemmebiograf du har fået strikket dig sammen der.. og meget stilren
Du mangler såmænd bare en reciever og en center og et par bagkanaler (Hvis du også køber det i Eltax er den jo hjemme).
 

__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 08 August 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Fint setup under den økonomiske virkeligheds begrænsninger du er underlagt.

Men jeg vil foreslå at du bytter om på din dvd og din forstærker. Forstærkeren skal af med varmen, som så stiger op, og din dvd kan ikke lide for store temperaturudsving, som den får når den står ovenpå forstærkeren.

Hvis du vender om på dem vil dvd stå mere stabilt på grund af forstærkerens vægt og din forstærker kan komme af med varmen uden at den varmer dvd'en op.



__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 08 August 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Det er da god biofornemmelse til små penge. Nogen gange er det rart at se hvor langt man kan komme uden at bruge en formue

__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Pingo1987
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 08 August 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har også to Eltax Front-højtallere i min hjemmebio, så du er ikke den eneste... hehe! Men synes nu at dem jeg har spiller godt.

__________________
40" Samsung UE407705
Harman/Kardon AVR-355
Samsung BD-P3600
Yamaha NS-125F, NS-C125, NS-M125
Til top Vis Pingo1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingo1987 Besøg Pingo1987's Websted
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 09 August 2005 kl. 04:25 | IP-adresse registreret  

Så længe man har "det store billede" er der ikke langt til den rigtige biofornemmelse!

Finpudsning bliver man jo aldrig færdig med!



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 09 August 2005 kl. 04:53 | IP-adresse registreret  

Den retro forstærker er da bare rigtig flot . hvilken årgang er det ? så vidt jeg kan se er den fra midten af 70´erne . Ka´ det passe ?

__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
M.Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 09 August 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Ja, de regler med SU og arbejde er helt forfærdelige.. Men nu har du da et udgangspunkt, det næste må vel næsten være en form for lærred?

__________________
Min hjemmebio
Til top Vis M.Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.Riis
 
ThomasMøller
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 August 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Pingo1987 skrev:
Jeg har også to Eltax Front-højtallere i min hjemmebio, så du er ikke den eneste... hehe! Men synes nu at dem jeg har spiller godt.


Dem jeg har spiller også ganske fornuftigt. Tror dog at de lider af en noget ujævn frekvensgang. Nogle numre spiller de fint, mens andre direkte lyder forkert. De har også en tendens til en lidt rungende bas. Jeg har spekuleret på at proppe lidt mere pladevat eller anden form for isolering i kabinettet - måske det kunne hjælpe?

Jeg sad faktisk i går aftes og lyttede til musik - for første gang i noget tid - og var ganske imponeret over, hvad de kunne levere, alt taget i betragtning.
Til top Vis ThomasMøller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasMøller Besøg ThomasMøller's Websted
 
skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 522
Sendt: 09 August 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu da fint ud - og er du tilfreds, kan det jo være ligemeget at det ikke er "high end"

Surroundlyden bliver mange gange "løftet" af et godt stort billed

Men hvor mange tommer er det billed på (eller cm -fra hjørne til modsatte hjørne)? Altså det på væggen

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv
 
ThomasMøller
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 August 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:

Så længe man har "det store billede" er der ikke langt til den rigtige biofornemmelse!

Finpudsning bliver man jo aldrig færdig med!



Tror om muligt den projektor har været mit bedste køb nogensinde. Kun toppet af rulleskøjterne og lejligheden

I de ca. 14 dage jeg har haft den, har den kørt i nærheden af 100 timer. Fjernsynet har stort set været slukket, så hvis det kunne ryge ud i fremtiden, kunne jeg måske få plades til en centerhøjttaler. Mit problem med at skifte til surround, er at jeg ikke kan finde et sted centerhøjttaleren kan være, uden at det ser "bøvet" ud.

Det er sku' et skidt sted at hænge ud herinde. Det slår min økonomi ihjel
Til top Vis ThomasMøller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasMøller Besøg ThomasMøller's Websted
 
ThomasMøller
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 August 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Den retro forstærker er da bare rigtig flot . hvilken årgang er det ? så vidt jeg kan se er den fra midten af 70´erne . Ka´ det passe ?


Jeg var lige inde og kigge bag på den. Der er ikke nævnt noget årstal og eftersom den er købt brugt, ved jeg ikke hvornår den er fra. Jeg spurgte google, og fandt frem til denne side:

http://www3.sympatico.ca/sireno/vintage_audio.htm

Der står den listet til at være 23 år gammel, så mon ikke den er fra engang i starten af 80'erne plus minus et par år.

Jeg var ret tæt på at droppe den engang, da knapperne skrattede og den var ussel og se på. Så skildte jeg den ad, og den fik en omgang kontaktrens. Fronten fik noget ajax og så var den "så god som ny" igen
Til top Vis ThomasMøller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasMøller Besøg ThomasMøller's Websted
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 09 August 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Har da lige tjekket din forstærker i gamle årbøger, den er fra 79  - 80 og yder 2 * 43
W. i  8 ohm.  godt gået  at den kører endnu


__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
ThomasMøller
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 August 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

M.Riis skrev:
Ja, de regler med SU og arbejde er helt forfærdelige.. Men nu har du da et udgangspunkt, det næste må vel næsten være en form for lærred?


Et lærred ville være godt, men hvis det skulle være, skal det være et der kan køre ned fra loftet. Det er trods alt stadig min stue, og jeg synes ikke ligefrem et lærred ville pryde væggen.

Det er nu heller ikke så tit, at jeg bemærker væggens ujævnheder, når jeg ser film. Dog har jeg lagt mærke til at det bliver oftere og oftere, så der går nok ikke længe inden, jeg må igang med noget DIY-lærred.
Til top Vis ThomasMøller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasMøller Besøg ThomasMøller's Websted
 
ThomasMøller
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 August 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:

Det ser sgu da fint ud - og er du tilfreds, kan det jo være ligemeget at det ikke er "high end"


Jeg er skam helt tilfreds - eller så tilfreds man nu kan blive, før man får kriblen i fingrende og pengepungen efter at få noget nyt.

Har flere gange taget mig selv i at sidde og tænke "Hold da k*** et stort billede" eller "Der er da noget mere knald på lyden, end i tv'et".

Min Blockbuster regning er da også steget med mange hundrede procent, så alt i alt, er det er stor succes

skruerselv skrev:

Men hvor mange tommer er det billed på (eller cm -fra hjørne til modsatte hjørne)? Altså det på væggen


Billedet er ca. 2 meter bredt, så det giver vel omkring 100". Når man ser film i 16:9-format er det perfekt, men til tv-kiggeri og lignende i 4:3, er det en anelse stort. Problemet er at projektoren ikke kan zoome (ordentligt i hvert fald), så hvis der skal gøres noget ved det, bliver jeg nødt til at efterlade endnu 4 huller i loftet og flytte beslaget

Til top Vis ThomasMøller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasMøller Besøg ThomasMøller's Websted
 
ThomasMøller
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 August 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Har da lige tjekket din forstærker i gamle årbøger, den er fra 79  - 80 og yder 2 * 43
W. i  8 ohm.  godt gået  at den kører endnu


Det er egentlig ret imponerende at den stadig virker. Den har godt nok fået lov at yde sit.

Har aldrig vidst hvor mange watt den kunne levere. Jeg havde skudt på ca. 2 * 50 w, så det var ikke helt hen i skoven.

De højttalere jeg har nu, kunne dog godt bruge noget mere effekt. Det lader til at de er dovne - sikkert grundet de små magneter på basserne - så der skal skrues en del op, før de gider lave noget.

Har lidt overvejet at skifte højttalerne ud med Kef Q1, da vi sælger dem, hvor jeg arbejder og derfor kan få dem til en favorabel pris. Er der nogen, der har kendskab til disse?
Til top Vis ThomasMøller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasMøller Besøg ThomasMøller's Websted
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 09 August 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

ThomasMøller skrev:
anno1982 skrev:

Så længe man har "det store billede" er der ikke langt til den rigtige biofornemmelse!

Finpudsning bliver man jo aldrig færdig med!



Tror om muligt den projektor har været mit bedste køb nogensinde. Kun toppet af rulleskøjterne og lejligheden

I de ca. 14 dage jeg har haft den, har den kørt i nærheden af 100 timer. Fjernsynet har stort set været slukket, så hvis det kunne ryge ud i fremtiden, kunne jeg måske få plades til en centerhøjttaler. Mit problem med at skifte til surround, er at jeg ikke kan finde et sted centerhøjttaleren kan være, uden at det ser "bøvet" ud.

Det er sku' et skidt sted at hænge ud herinde. Det slår min økonomi ihjel

Det med økonomien venner man sig til

- Når folk spørger mig hvordan jeg kan få råd til hjemmebio som studerende, må jeg jo konstatere at det bare er et spørgsmål om priotering

Men jeg må sige at du har startet med det rigtige -> billedet!

Surroundlyd må være sekundært (dog stadigt nødvendigt), men, det er billedet der imponerer!



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes