Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 21:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: mlundes Rotel + B&W 600S3 5.1 med HDTV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mlunde_CA
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Hej med jer,

Jeg er lige flyttet til Canada, vestkysten, og jeg har selvfølgelig som det første været ude og købe mig noget grej til musikken (og til film). Her kom mit dilemma så frem.

I samråd med mit budget valgte jeg et setup med Rotel og B&W (deres partnerskab må jo ha affødt en smule balancering?) med modellerne RSX-1056 (reciever) og RDV-1040. Ganske glimrende i alle aspekter, hvis i spørger.

Af B&W købte jeg 600S3 serien, et par 603S3 til front, en LCR60 og et par 601 til baghøjttalere, på B&W's egne stands. Eventuelt køber jeg et par 601'er mere til 7.1 hvis der 'snart' kommer noget 7-kanals lyd på gaden. Undergulvet er en ASW650.

Recieveren er en 5-kanals, på 75w per. Der er noget fnidder med at man smider en stereo-effektforstærker oveni hvis man vil udbygge til 7.1 setup (eller bruge multi-zone), men den snak er jeg faret lidt vild i. Jeg er mere bekymret om mit stereo og 5.1 indtil videre.

http://www.rotel.com/products/specs/rsx1056.htm

HT-Kabler er fra QED, Silver Anniversary.

Mit primære spørgsmål til jer handler om bassen i de 603'er. Jeg savner noget drøn. Jeg savner faktisk en hel del bas, men jeg ved at rummet det hele står i p.t. er for "let", men da det er en lejet lejlighed kan jeg ikke ændre andet end at fylde det med tæpper/møbler/gardiner, hvilket jeg er i gang med.

Jeg har 1 års fuld retur og ombytning på hele skidtet, så jeg går naturligvis med tanker om at bytte dem til 604. Er det den rigtige vej for mere bas, eller er det fordi de mangler strøm?

Jeg leder med lys og lygte efter en brugt effektklods der passer ind, evt. til at drive fronterne så jeg kan bruge de 7 kanaler, eller en 7-kanals (Rotel har en laber digital model) effektforstærker til at give det hele noget mere 'punch'.

Jeg grubler over om man skal bytte hver enkelt højttaler til modellen større, altså 603->604, 601->602, LCR60->LCR600, vil der være noget at hente?

Primært er det fronterne der mangler bas. Og nej, jeg vil ikke fyre op for subwooferen, jeg har et princip om at stereo er 2 kanaler, ikke 2.1.

Igen, er det fordi jeg mangler 100 watt et sted mellem CD og HT ?

Og hvad er den bedste måde at 'shine' det op på? Effektforstærker(e), Bi-Amping, opgradering til 604, eller hele turen?

Og til jer med B&W 600 serien, var der en massiv grund til at vælge LCR600 over LCR60 ? 602 over 601? 604 over 603?

Edit: Jeg glemte da alt om tv'et, et Samsung 42" plasma HDTV, virkelig et lækkert billede. Her er et link, jeg arbejder på at redigere mine billeder fra kameraet nu.

http://product.samsung.com/cgi-bin/nabc/product/b2c_product_ detail.jsp?prod_id=HPR4252X%252fXAA

Jeg vil sætte stor pris på jeres meninger og erfaringer, på forhånd tak. Jeg skal nok poste nogle billeder så hurtigt som muligt, jeg skal lige have ryddet op i kameraet.


MVH


M. Lunde

Til top Vis mlunde_CA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mlunde_CA
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Altså, udfra det jeg har erfaret, virker Rotel mere lys i lyden, mere over til Denons side,ikke som f.eks. Arcam.

Arcam/Harman/kardon, skulle uden tvivl kunne give dig mere bas, mere dyb og bedre punch, men det svært at læse udfra det du beskriver, om det er det du søger.

Det klart, at 604s3 giver meget mere, da det er dobbelte 7", hvor 603s3 så vidt jeg husker kun har en enkelt 6.5"?

Jeg vil nok måske prøve med 604s3, for det burde altså være rigeligt, og så vidt jeg er orienteret er Rotel langt fra bas svag, om det så er manglen på power der spiller ind er nok mere interressant, da B&W'er kræver pænt meget at leve af.

Alt i alt, vil mit bud være at det er en kombination af manglen på power, relative små basser i 603, Rotels, lidt lyse lyd, måske knap så punch agtig.

Dette er subjektive bud, og har langt fra meget erfaring med de forskellige komponenter, det er altså vurdering for korte lyttesessioner samt hvad andre har skrevet gennem tiden.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
kim07
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hvis det er bas du mangler så er der helt klart mere af det hele i 604 men den kræver nok noget mere power men så spiller de også, jeg foretrak selv 604 efter jeg havde hørt dem sammen med 603 og har LCR 600 som passer rigtig godt sammen med 602 og 604



__________________
Mit Nad B&W og Denon Anlæg
Til top Vis kim07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim07
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

øhhhh  hvad med at skrive om dit HDTV

 

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
arra
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at 604 giver et større tryk i bassen end 603, faktisk så meget at det i mindre rum vil være overkill.

Jeg mangler ihvertfald ikke bas og det selv om jeg bruger en yamaha surroundreceiver i den billige ende, og yamaha har nu ry for at være både lyse, "basfattige" og er i mange tilfælde ret så underdimensionerede rent watt mæssigt.

604 koster selvfølgelig en del mere end 603 men er i mine øjne pengene værd, ikke kun pga af større tryk og kraft i bassen men osse bedre mellemtone da den har en dedikeret mellemtone enhed.

Når det kommer til LCR 60 så er den i den grad underdimensioneret i forhold til 603 og især 604 da den slet ikke kan følge med dem hverken når det kommer til klang, lydtryk og fylde.

604 og LCR 600 er en rigtig god kombination hvis du vil have en slagkraftig  biograf oplevelse, ingen tvivl om det. Men 3 højttalere i den størrelse kræver dog en hel del watt for at yde deres bedste, især 604 så ville være en meget god ide at sætte en effektblok på, ihverfald til 604. Hvilket også er det jeg har planer om i mit eget anlæg med 604 og LCR 600.

Super basmonstre bliver 604 dog aldrig men til normalt brug i stereo har de mere end rigeligt i de nedre oktaver. Men det kræver som sagt en del effekt.

Til top Vis arra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af arra Besøg arra's Websted
 
EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Mht. LCR60 er jeg ikke i tvivl: LCR600 er uendeligt meget bedre! punktum. Der er mere fylde i stemmer og flere detaljer i musikken. B&W anbefaler iøvrigt LCR600 fra 603 og opefter.

 

Jeg kan desværre ikke genkende den manglende bas. Jeg havde selv i starten kun en denon avr1803 (5*70W). til mine 603s3. Nu har jeg skiftet til en Marantz sr7500(7*105W), som godt nok lyder meget bedre, men det var ikke bastryk der manglede med denon'en.

Kan det evt være rummet der er skyld i den manglende bas? Tynde skillevægge og lign. kan godt absorbere bas.

 



__________________
Denon AVR2808, PS3, Sanyo Z5, B&W all the way.
Til top Vis EEK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EEK1
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes