Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. maj 2024 | 09:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Hjemmebio Beta - still in progress (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

***Updates***

30/3-06: Ny Dali Evidence C70 center

10/4-06: Omflytning

18/5-06: Denon 2800 MK. II + NAD 3020A - skift til stereo måske?!

Well, er først ved at opbygge en lille hjemmebio - så det hele er meget "rough" opstillet.

Men da jeg ikke har pladsen til biograf stole, og alt det andet lækre, må der gåes på kompromis (bl.a. derfor filmene står i soveværelset).

Men af frygt for at blive grint af, vil jeg alligevel liste udstyret op.

Reciever: Marants SR 6200

DVD: Pioneer DV-575A

Laserdisc: Pioneer CLD-2850

Fronter: Dali Blue 6006

Bag: Dali Concept 2

Center: Dali ? Regner med at købe en center i Dali Blue serien, burde jo være at foretrække til de fronter vil jeg tro?

Højtaler kabler: Tara Labs til fronterne - og det bliver det nok også til baghøjtalerne.

Bortset fra det, er der jo ikke meget at komme efter, det er ikke prangende, men det er så heller ikke planen. Det skal kunne betjenes af alle og enhver, uden at jeg fåer nervøse trækninger, for om noget bliver ridset eller lignende. Desuden skal det heller ikke optage for megen plads i den lille stue.


Men fremtiden vil byde på nyt tv, kan bare stadig ikke beslutte mig for om 32" plasma/LCD vil være at foretrække, eller om jeg skal hoppe på den nye Sony Bravia Bagprojektions linie - men den tid den sorg.


Men lidt billeder skal der jo til, beklager kvaliteten, men under de ringe lysforhold jeg havde, blev det ikke meget bedre.


Jeg håber at der kan komme lidt konstruktiv kritik, da jeg ud over center højtaler og kabelbakker, ikke præcis ved hvor jeg skal starte og slutte. Har lidt planer om at flytte fronterne længere fra hinanden, men ved ikke om det lydmæssigt vil ændre noget?


Et lille overview - skal de højtalere længere fra hinanden?


Tjaah, det ville pynte med et sort LCD/Plasma eller Bagprojektions tv her.


Er at have set det her billede, måtte jeg igeng med målebåndet - og ja, den ene højtaler hænger 1,3 cm længere oppe end den anden


Filmene er forvist til soværelset - ikke optimalt, men en løsning der kan gå an


Ahh ja, mine laserdiscs - til de dage der hvor man føler sig rigtig retro, og vil blæse alt det nymodne et stykke.


__________________
Det var pokkers - Sony ES ?!
Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej Muws

Der er da bestemt ingen grund til at grine af dit gear. Af hvad jeg kan læse mig til er det jo udemærket Hifi!!! Det er vel også et spørgsmål om hvor meget ens økonomi tillader det og hvor højt man priotere alt det elektroniske stads ikk......

Det er lidt syndt dine billeder ikke er blevet større, jeg må indrømme jeg kan dårligt se dem.

Hvad angår center, jamen jeg ville da helt klart vælge noget fra dali der mathcer blue serien.
Hvis det udelukkende skal være bio dit rum, hvorfor så ikke vælge en god projekter den dag du skal ud og invistere i nyt billede?


__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
nimand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

@crc1: Prøv at trykke på billederne ;)

@Muws: Lækkert setup!

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted
 
Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 487
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Helt sikekrt ingen der griner her.. så skulel det da være af mit eget mini tv...
Dine baghøjtalere, det kan være det er billedet der bedrager, men er de ikke rettet lidt meget ind af??
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

@crc1: Prøv at trykke på billederne ;)

Okay det var da på grænsen til det pinlige det der.... Der kan man så se hvor står en computer haj jeg er.....


__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Ja, så blev der flyttet en del om, og der blev ofret en lænestol, for at kunne få en ekstra god sidde/ligge plads - Ideen med den "underligt udseende sofa" er at man slipper for at dele armlæn med sin sidemand - er lige blevet testet med en "dvd buddy" under den franske popkorn film - Le Pacte Des Lupes (3½ ud af 5)


Men lad mig endelig hører hvad i synes - har fået mere lyd synes jeg selv, før virkede det meget kompakt, men nu har lydbilledet virkeligt åbnet sig. Men nu kan jeg for alvor se, hvor meget jeg trænger til 42"+, istedet for mit 28" JVC Smile

Men nu tror jeg at der er kommet navn på den center jeg jagter, nemlig en Dali Evidence C70 - hørt flere sige den matcher Blue serien godt, og levere lidt mere smæk en C1000(LE) - desværre blev min lørdag travl, så det blev ikke til et smut i Hifi Klubben, så det må lige vente til næste weekend - hvis nogen af jer har haft held/nedtur over denne sammensætning, lad mig endelig hører Smile



Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 218
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

hvor har du købt dit møbel hvor fjernsynet står på? Syntes det ser rimelig nice ud 

__________________
It´s all about rock n roll
Til top Vis Denon2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denon2200
 
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Denon2200 skrev:
hvor har du købt dit møbel hvor fjernsynet står på? Syntes det ser rimelig nice ud 


Well, fandt det ved et rent tilfælde i Jysk (Yes, dem der har et godt tilbud) i Vejle - det kostede mig 500 kroner - kan dog ikke lige huske modellens navn.

Men ja, den er ret lækker, pladerne, er sort hærdet glas, og hver hylde skulle kunne holde til omkring 60 kilo, så det dækker fint mine behov :)
Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 305
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Fedt setup Syntes det kunne være fedt med et rullelærred til skråvæggen og en pj
I øvrigt meget sejt med det hoved fra i-robot
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB
 
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

KennethB skrev:
Fedt setup Syntes det kunne være fedt med et rullelærred til skråvæggen og en pj
I øvrigt meget sejt med det hoved fra i-robot


Mange tak :)

Ja, har også haft en projektor til overvejelse, men kan ikke finde ud af en ordentlig lærred løsning - da den jo kommer til at hænge og svæve meget - det vil jo unægteligt resultere i en del bevægelse i lærredet, og dermed et knapt så "stabilt" lærrede.

Men hvis noget har en løsning på det problem, lad mig endelig hører - også gerne med et link/billede eller to

Ja, Sonny versionen af I, Robot er en af mine højest elskede dvd udgivelser - den er så tilpas kitch, at jeg er kommet til at holde af den :)
Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Går og tænker på at smide en effekt forstærker til - men har brug for lidt guide lines.

Kort og godt, hvordan fungere det? Sætter jeg den bare til fronternes pre out, os slår så højtaler kablet til effekt forstærkeren? Og hvad gør det præcis, mere detaljeret lyd, eller giver det "kun" flere watt?

Kører som der står længere oppe med en Marantz SR6200 - som jeg er mere end glad for, men er nysgerrig, og vil gerne prøve at løfte lyden en smule - bare lidt - kunne jo være man fik noget ud af det :)

Men i så fald, hvilket udstyr skal man benytte? Det bør vel være Marantz også? Vil gerne i starten enten finde noget brugt, eller gøre en god handel med noget nyt. Men håber da jag max skal bruge 2000 kroner, da jeg ikke vil risikere at "spilde" en masse penge på noget håbløst.


Håber i kan følge mig - og meget gerne stikke mig nogle facts, så jeg kan arbejde lidt videre med det :)
Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Så er der bestilt en Dali Evidence C70 hjem, den lød godt i butikken - er spændt på hvordan den lyder hjemme i stuen.

Har har lidt kig på hhv. en Rotel og en Nakamichi effektforstærker - skal bare finde ud af hvad jeg i bund og grund forventer - hele mit problem er om jeg vil prøve at forbedre lyden med en sub - til at lette "presset" på mine fronter, eller om jeg får mere ud af det ved at købe en effektforstærker - så der ligger en masse info indsamling og "lytte ture" foran mig - puuh!
Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Ja, så landede min Evidence C70 - og testede den lige hurtigt sammen med Kill Bill 2's DTS lydspor, og ja, må sgu nok erkende at det er en centerhøjtaler som vil frem ad - lækkert



Edit - i skal da også have et overview da Wink




Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 10 April 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Så blev der flyttet kraftigt om, synes selv til det bedre. Har bestilt nyt scart kabel hos AV-Connection mener jeg de hed. Og så skal jeg på jagt efter en total HT kabel opgradering.

Men ud over det er der et par små planer i støbeskeen.

En ny dvd afspiller, den her er skam rigtig god, æder alt man smider i den, men bruger det ikke, da min pc klare alt det divx halløj helt fint. Men vil istedet have en større maskine, det både musikalst samt rent fysisk. Så er på jagt efter noget, gerne brugt, kravene er simple, som min. DTS understøttelse, kodefri (eller mulighed for det) og så skal den være velspillende også i stereo. (Forslag og salgs tilbud modtages gerne). Op til 3000,- er sat af her

Effektforstærker - leder efter lidt ekstra dybde til fronterne. Her må det også gerne være brugt. (Forslag og salgs tilbud modtages gerne). Vil gerne se om jeg kan finde noget til omkring en tusselas.

Men billeder skal der vel til



Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Så skete der endelig lidt igen - fik en Denon 2800 MK. II og en NAD 3020A ind af døren, som nu står og spiller lystigt.

Og af en eller anden sær grund overvejer jeg at skrotte Surround Sounden, og gå efter ren stereo...?

Må sige den NAD, har løftet stereo lyden utroligt meget, i forhold til min Marantz, det er næsten skræmmende...

Men weekenden projekt bliver bl.a. en rengøring af den NAD, og så skal jeg have undersøgt, om man kan lave en ny front, da den ikke er så pæn mere.





Nu skal jeg bare finde ud af hvor næste skridt skal tages, og beslutte mig for om man skal beholde Surround Sound, skifte til stereo, eller beholde begge dele - der er så mange valg


__________________
Det var pokkers - Sony ES ?!
Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
Esmis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Muws skrev:
Denon2200 skrev:
hvor har du købt dit møbel hvor fjernsynet står på? Syntes det ser rimelig nice ud 


Well, fandt det ved et rent tilfælde i Jysk (Yes, dem der har et godt tilbud) i Vejle - det kostede mig 500 kroner - kan dog ikke lige huske modellens navn.

Men ja, den er ret lækker, pladerne, er sort hærdet glas, og hver hylde skulle kunne holde til omkring 60 kilo, så det dækker fint mine behov :)

Du kan faktisk finde noget tilsvarende i Ilva, der har jeg købt mit bord med fin plads til 40" TV ovenpå og fem Hifi-enheder på hylderne under. Det findes i to forskellige størrelser til hhv. 898,00 og 998,00 kr.



__________________
Mvh.
Esmis

Mit anlæg
Til top Vis Esmis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Esmis
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes