Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 01:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Stente´s Hjemmebio. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Nu da jeg har fået investeret i fladskærm og højtalere tænkte jeg, at nu var det min tur til at vise varene frem.

Setupen ser følgende ud:

  • Skærm:             Panasonic TH-37pv60
  • Reciever:          Sony STR DE-315(ja, den skal opgraderes snarest muligt! :(  )
  • CD-afspiller:      Sony CDP-XE210
  • DVD-afspiller:    Bluetinium - Aldi greatest (249kr!) 
  • Fronthøjtalere:   Dali Ikon 6
  • Centerhøjtaler:  Dali Vokal 2
  • Baghøjtalere:     System Audio (kan desværre ikke huske model nr.)
  • Sjov og spas:     Xbox360

Et meget vigtigt kritere for mig, har hele tiden været at det skal se godt ud! Jeg synes det er syndt og have velspillende højtalere og plasma-tv, uden at det også i en eller anden grad ikke harmonere.

Et billede fra sweetspot/sofaen og et fra siden:

Sweetspot

 

Fra siden

 

Nøgen højtaler:

Nøgen højtaler.

 

Ledning:

 

 

Center med og uden:

 

 

Reciever og CD-afspiller:

 

DVD:

 

Min DVD-samling...noget af den ihvertfald:

 

Baghøjtalerne:

 

 

Xbox360:

 

Det var så starten af mit anlæg. Jeg håber at jeg inden for mange måneder, kan få sparet sammen til en ordentlig surroundreciever, da det er ret fustrende at have højtalerne, men ikke kan udnytte det ordentligt.

Skriv endelig Ris og Ros

 

Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente
 
Stente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Billedkvaliteten er desværre ikke lige god alle steder, da det var min mobilos der stod for billederne.
Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for en cd-afspiller du har?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Stente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

CDP-XE210 ....den glemte jeg lige i svinget. Også en gammel en, der forhåbentligt, snart kan blive opdateret, men først recieveren.
Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har modellen større så, XE310 nemlig, synes nok jeg kunne kende den hehe. Kan du huske hvor gammel den er, og hvad du gav for den?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Casper Unnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

det er da meget pænt.
Til top Vis Casper Unnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper Unnerup
 
Stente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Jeg har modellen større så, XE310 nemlig, synes nok jeg kunne kende den hehe. Kan du huske hvor gammel den er, og hvad du gav for den?

Den er omkring 7-8 år gammel og har ikke kostet mere end et par hundrede kroner(Jeg fik det i konfirmations gave sammen med recieveren og system audio højtalerne). Jeg synes egentlig at CD-afspilleren gør det fair nok.....hvis man tænker over hvad det har kostet. Jeg ved at højtalerne i sin tid kostede omkring 3 k. og cd og recieveren har nok kostet omkring 1.5-2k vil jeg skyde på, men det præcise tal aner jeg faktisk ikke, hvis jeg skal være ærlig ...et bud-....500-700 kr.

Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente
 
torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  


Nysselig og hyggelig biostue du har indrettet. Fin detalje med fliser under møblet, det matcher dine fede højtalere godt.

Har du prøvet at trække fronthøjtalerne frem og vinkle dem lidt når du lytter musik, de kunne godt trænge til mere luft omkring sig.

Kan se du har mange reflekser i tv'et. Hvis det er meget generende kan jeg anbefale et rulle/mørklægningsgardin, som kan monteres yderst diskret i dit vindue. De fåes til ok priser her: http://www.jemtex.dk/. Bruger dem selv, da jeg har projekter, og er yderst tilfreds.

Dit lækre tv fortjener altså en bedre dvd-afspiller. Hvordan har du tilsluttet den til tv'et? Du bør som minimum køre componenet med progressiv scan, som giver et super billed (hvis du da ikke allerede har optaget denne tilslutning med XBOX'en). Der er masser af muligheder på brugtmarkedet til få penge.

"Silvan plastikbakken"  retfærdiggør ikke udseendet af resten af dit setup. Det findes alulister som ser lidt mere cool ud, f.eks dem her: http://av-connection.dk/?GroupID=26&ClassID=64 (men det er jo smag og behag)

Men ellers er det thumps up herfra

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo
 
Stente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er godt klar over at højtalerne burde rykkes mere ud, men det er blevet et kompromis mellem hvad der er pænt og hvad der lyder fornuftigt. Dog har de ca. 25 cm. at trække luft fra, selvom de godt kunne bruge det dobbelte.....men ikke helt umuligt, at de nok lige får et par cm. mere. 

Ja, mørklægningsgardin er bestemt noget der skal investeres i, da solen godt kan især i disse sol-dage. Jeg leder efter et godt tilbud, hvor den er 150 cm. bred, men har desværre kun fundet et til 140 cm. (kostede kun 99 kr.....spasser vindue!)

Jeg har faktisk lige haft en Argon med HDMI hjemme, fra hifiklubben og overraskende nok, var forskellen _virkelig_ lille. Min Bluetinum gør det bemærkelsesværdigt godt via SCART, dog kunne jeg godt tænke mig en, der så bedre ud .....component er optaget fra XBOX360, så det er HDMI jeg gerne vil investere i til den tid. Men stadig....min reciever står for at blive afsat snarest, så jeg kan få noget der minder om ordentligt surround i stedet for Pro-logic-smider-ingen-lyd-ud-fra-baghøjtalere.

Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente
 
torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:

Min Bluetinum gør det bemærkelsesværdigt godt via SCART, dog kunne jeg godt tænke mig en, der så bedre ud

Ja, det er utroligt hvad man kan få smidt i nakken for 249,- kr

Kan godt forstå at du prioritere en ny receiver højest, når det kun er en prologic-fætter.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:

Ascari skrev:
Jeg har modellen større så, XE310 nemlig, synes nok jeg kunne kende den hehe. Kan du huske hvor gammel den er, og hvad du gav for den?

Den er omkring 7-8 år gammel og har ikke kostet mere end et par hundrede kroner(Jeg fik det i konfirmations gave sammen med recieveren og system audio højtalerne). Jeg synes egentlig at CD-afspilleren gør det fair nok.....hvis man tænker over hvad det har kostet. Jeg ved at højtalerne i sin tid kostede omkring 3 k. og cd og recieveren har nok kostet omkring 1.5-2k vil jeg skyde på, men det præcise tal aner jeg faktisk ikke, hvis jeg skal være ærlig ...et bud-....500-700 kr.

Passer også fint med min, mener den er omkring 8 år, og kostede 800 kroner. Og som du også siger, synes jeg også min gør det udemærket.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Flot setup.. dog skulle du måske overveje en ny reciever. Den gør ikke de højttalere retfærdighed. Er sikker på du vil få en meget bedre lyd  dvd'en skulle nok også udskrifes for at få noget bedre billede på det gode tv du har.. det er nu næsten synd... men nydeligt setup
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
Stente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

mange tak! Som jeg skrev tidligere er en ny reciever øverst på min ønskeseddel!  - overvejer harman/kardon avr 235.
Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Nydeligt nydeligt!
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

utrolig flot. Hvad synes du om dine dali højtalere, spiller deres nye serie godt nok.

__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

hej....

ser rigtig fint ud... jeg blev forblæffet over hvor godt Dali'erne spiller



__________________
B&W Nautilus bio...
Til top Vis lars ole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars ole
 
Stente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Jeg synes dali højtalerne spiller SUPER! Når man smækker noget Leneoard Cohen på f.eks. er det ren fryd.....man kan godt mærke at bånd-diskanten gør sig godt vil jeg mene . Kan kun anbefalde dem herfra....dog skal man være opmærksom på, at de ikke kan levere noget vildt bas-tryk(der er dog det der skal være, bare ikke hvis man hører techno ). Men generelt en kanon all-round højtaler.
Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente
 
DTSFreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 05 April 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hola

læste i en anden tråd at du har fået dig en Marantz sr 7500, men gåer selv i tanker om at skifte min Denon ud.. Og så lige at vi har sammen højtaler 

Så kan man ikk lokke dig til at give en anmeldese af din opleverser med dit nye udstyr ?


__________________
DTSFreak :-)

Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8

Se pic på WWW :O)
Til top Vis DTSFreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DTSFreak Besøg DTSFreak's Websted
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 05 April 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Total iorden stil du har begyndt dig der..

Kan godt se du ikke udnytter dine Ikon 6'er helt, men vi skal jo alle starte et sted og bestem et godt sted du er startet. Hvordan er det gået frem med forstærker, dvd og højt. udskiftningen?

Hvis du har mulighed for det så flyt dine baghøjttaler mere over i hjørnet og se om dette ikke giver en bedre lyd bagfra uden at de runger fra bassen. Altid godt at give noget luft imellem lytte posion og baghøjttaleren så da kan nå at danne et godt lydbillede enden de rammer sweetspot



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Stente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 05 April 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

DTSFreak skrev:
Hola

læste i en anden tråd at du har fået dig en Marantz sr 7500, men gåer selv i tanker om at skifte min Denon ud.. Og så lige at vi har sammen højtaler 

Så kan man ikk lokke dig til at give en anmeldese af din opleverser med dit nye udstyr ?

 

Kan du tro.....Jeg for den først endeligt sat op lørdag, så der går lige en uge mde spas og lej så skal jeg nok vende tilbage med en anmeldelse .

Jeg er også flyttet, så der skal også loades en spand nye billeder op inden alt for længe.

Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes