Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 21:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Sådan skal det ikke gøres (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Jeg savner her på forum en diskussion om, hvordan man IKKE skal lave en hjemmebiograf. Fordi jeg tror folk kunne lære ligeså meget ved at kigge på dårlige eksempler som på gode. Folk bygger jo ikke bare hjemmebiografer for deres egen skyld, men også for deres gæster. Nogle gæster vil få et dårligt helhedsindtryk men være for høflige til at påpege, hvad der er galt.

Jeg vil derfor starte en tråd om, hvad man bør undgå, når man laver en biograf. Lad mig understrege, at jeg ikke søger at fornærme nogen, og at billederne ikke er her fra forum, men et andet sted, hvor folk kan vise billeder af deres biograf eller mangel på samme.

 

Dette rum er oprindeligt tænkt som pejsestue, og egner sig slet ikke til biograf. Det ser ud som om, det bare venter på, at en fulderik vader ind i det, og rager det hele på gulvet.

 

 

Her har man forsøgt at lave hjemmebiograf i et børneværelse. Gad vide hvilke andre rædsler der gemmer sig i dette hus. Måske en vinkælder på loftet eller en koncertsal i kosteskabet.

 

Et typisk eksempel på storhedsvanvid. Jeg har selv haft et lignende setup for nogle år siden. Men det havde aldrig faldet mig ind, at der skulle så lidt til for at det kan kaldes for en hjemmebiograf, og det tror jeg stadigvæk ikke på.

 

Det er mig en gåde, hvordan noget menneske kan have så rædselsfuld smag i møbler. Jeg ved ikke, hvordan i andre ville have det med at komme til filmaften vist på fint udstyr, men være henvist til at sidde på noget der enten ligner et oppusteligt badedyr, eller noget man har fået foræret sidste dag på et loppemarked.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

"MAKE THEM SUFFER; MAKE THEM PAY"!!.. hehe..

Sys at man bør tænke på den enkelte person. Selvom meget af dette i mine øjne sér hæsligt ud mener jeg også at meget af det er ret charmerende. Disse folk har jo ikke andre muligheder/plads at benytte og jeg sys virkelig at det ser ud som at de prøver

 

Men jo, du har ret: Man lærer mere af at se hvordan man ikke skal gøre..

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Dette rum er oprindeligt tænkt som pejsestue, og egner sig slet ikke til biograf. Det ser ud som om, det bare venter på, at en fulderik vader ind i det, og rager det hele på gulvet.

Hahaha.

Her har man forsøgt at lave hjemmebiograf i et børneværelse. Gad vide hvilke andre rædsler der gemmer sig i dette hus. Måske en vinkælder på loftet eller en koncertsal i kosteskabet.

Jeg var allerede flad af grin ved synes at din første kommentar, men efter den der væltede jeg mig af grin, tak for det, meget opløftende :)

Et typisk eksempel på storhedsvanvid. Jeg har selv haft et lignende setup for nogle år siden. Men det havde aldrig faldet mig ind, at der skulle så lidt til for at det kan kaldes for en hjemmebiograf, og det tror jeg stadigvæk ikke på.

Priceless lol

Det er mig en gåde, hvordan noget menneske kan have så rædselsfuld smag i møbler. Jeg ved ikke, hvordan i andre ville have det med at komme til filmaften vist på fint udstyr, men være henvist til at sidde på noget der enten ligner et oppusteligt badedyr, eller noget man har fået foræret sidste dag på et loppemarked.

Hahaha, ja det er utroligt.

Hahahaha, tak for nogle gode grin!

Men ok, jeg vil heller ikke støde nogen, og vil personligt heller ikke sige mig fri for at have haft nogle komplet latterlige løsninger!

Jeg havde engang det der THX godkendte system fra JBL som hifiklubben solgte for en del år tilbage. Det med 2 x 12" subwoofere og 5 ens surroundhøjtalere, kan ikke lige huske navnet. Men det havde jeg så stillet ind i en ABC real fra ikea foran vinduet og terrassen i en lejlighed jeg boede i for en del år siden. Jamen herregud det så jo herrens ud og skyggede for al lyset osv....

så, been there, done that ! :)



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

 Indretning og farver og møbler  er jo en personlig ting der ikke kan diskuteres. Det kan jo være der er mange der bare bor stilet og kedeligt  i de berørtes øjne .   

__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har lige fundet et eksempel mere:

Kan I se det? Er det ikke crap højttalere fra Pioneer?
Og så den røde streg midt i det hele fra racket? Hvad skal det til for?
Alt er vel smag og behag, og mulighed for indretning.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Hej.

Jeg har lige fundet et eksempel mere: 

Kan I se det? Er det ikke crap højttalere fra Pioneer?
Og så den røde streg midt i det hele fra racket? Hvad skal det til for?
Alt er vel smag og behag, og mulighed for indretning.

Mvh.

Tror hurtigt vi alle kan være enige om at alle har hver sin smag og behag. Det er der ingen der sætter tvivl ved eller som ikke vil respektere.

Jeg er derimod ikke enig i det du skriver om det billede der. Dels giver du kritik på højtalerne ud fra deres lydmæssige kvaliteter som jo så næppe har noget med indretningen at gøre.

Dertil er der efter min mening stor forskel på gennemført stil og ugennemført stil. Dermed menes at nuvel, vi har hver vores smag og godt det samme, men udførelsen, subjektivt dårlig eller god, kan altså godt udføres flot.

Det er jo netop det som jeg tror ophavsmanden til dette emne er efter.

Slutteligt vil jeg sige, at dette emne muligvis vil tage en forkert drejning..men jeg synes nu ideen var udemærket.

Mon ikke vi kan hente nok inspiration fra alle de mange flotte hjemmebio'er som allerede er postet herinde, hvilket gør denne tråd lidt overflødig i så fald.



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hej Claus.

Jeg er såvidt enig i det du skriver.
Men jeg mener bare det er usmageligt når man påpeger følgende:
"Et typisk eksempel på storhedsvanvid. Jeg har selv haft et lignende setup for nogle år siden. Men det havde aldrig faldet mig ind, at der skulle så lidt til for at det kan kaldes for en hjemmebiograf, og det tror jeg stadigvæk ikke på."
Specielt når man påtænker at Hurin's (det billede jeg satte ind) vel næppe kan kaldes en rigtig hjemmebiograf endnu.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 673
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke dette emne hører til på dette forum, hvis jeg var admin ville jeg lukke tråden omgående.

 Så vidt jeg husker er der noget om ikke at genere og nedgøre andre. Det er nemt at kritisere andre, prøv selv at gøre det bedre med de midler disse folk har haft.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Hej Claus.

Jeg er såvidt enig i det du skriver.
Men jeg mener bare det er usmageligt når man påpeger følgende:
"Et typisk eksempel på storhedsvanvid. Jeg har selv haft et lignende setup for nogle år siden. Men det havde aldrig faldet mig ind, at der skulle så lidt til for at det kan kaldes for en hjemmebiograf, og det tror jeg stadigvæk ikke på."
Specielt når man påtænker at Hurin's (det billede jeg satte ind) vel næppe kan kaldes en rigtig hjemmebiograf endnu.

Mvh.

Nej det har du ret i, den er nok lidt skarp i vendingen den der, sådan ville jeg heller ikke formulere mig.

Men da jeg lige læste det kom jeg godtnok til at grine lidt pga den måde det var skrevet på. Den med koncertsal i kosteskab er altså lidt sjov :)

Men ja, der er ingen grund til at beskrive andres setups med dårlige ord, al respekt for folks indretninger.



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:

Jeg syntes ikke dette emne hører til på dette forum, hvis jeg var admin ville jeg lukke tråden omgående.


 Så vidt jeg husker er der noget om ikke at genere og nedgøre andre. Det er nemt at kritisere andre, prøv selv at gøre det bedre med de midler disse folk har haft.



Nemlig.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:

Så vidt jeg husker er der noget om ikke at genere og nedgøre andre. Det er nemt at kritisere andre, prøv selv at gøre det bedre med de midler disse folk har haft.

Det gælder kun kun, hvis jeg brugte eksempler her fra forum, og det gør jeg netop ikke. Jeg ved ikke om emnet er off-topic, men jeg er nu engang nødt til at bruge et forum med billed upload.

Det er Milu, der af en mig ukendt grund generer og nedgør mig.

 

Det er selvfølgeligt rigtigt, at folk må bruge de midler de har til rådighed. Men derfor vil jeg nu hellere se film i en hjemmebograf til 100.000 end i en til 10.000.

En hjemmebiograf uden ordenlig plads, billede, lyd og møbler er og bliver noget l**t, og det kan ingen form for undskyldninger ændre på.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Årh vil du holde op! Jeg synes altid du er ude med riven lige så snart du ser noget der er "en torn i øjet" for dig. Hvad rager det dig at folk har en anden smag end dig?

Jeg tolker det også som at du siger, at hvis man ikke kan lave en, i dine øjne, gennemført hjemmebio så skal man slet ikke gå i gang. Folk må jo bruge de midler som de har til rådighed, og det er ikke alle der har den store pengepung, eller det store areal at gøre godt med - og nogen er faktisk tilfredse med et 5.1 system fra bilka. Så hvorfor overhovedet hive det frem, det er blot for at nedgøre andre, synes jeg. Om din intention var anderledes ved jeg ikke, men det vigtige er ikke din intention men hvordan folk opfatter det - og så vidt jeg kan se er jeg ikke den første i denne tråd med den opfattelse at du nedgør andre.


Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 673
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Det gælder kun kun, hvis jeg brugte eksempler her fra forum, og det gør jeg netop ikke. Jeg ved ikke om emnet er off-topic, men jeg er nu engang nødt til at bruge et forum med billed upload.

 Nå må man da godt genere andre mennesker end dem der har valgt dette forum, det lyder som starten på en krig.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

vi nedgøre ikke vi griner af dem som beer om det sådan har det altid været!!!

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:

vi nedgøre ikke vi griner af dem som beer om det sådan har det altid været!!!

Har det??? Siden hvornår??

Uanset hvordan du tolker det, så er "at grine af..." det samme som at nedgøre, og det står tydeligt når man læser nogle af indlæggene i denne tråd.

Der er ikke nogle af dem som ejer som har bedt om at blive kritiseret, nedgjort, grinet ad eller hvordan man nu vil tolke det - de fleste gør det så godt som de kan med de midler de har til rådighed, og på det punkt kniber det med forståelsen for nogle.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes