Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 12:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Hjemmebio fra bunden. Ideer søges! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pakster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 16 August 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hey med jer.

Det startede med jeg var på jagt efter et 32" tommer CRT tv brugt til ingen penge. Men som sådan noget nu har det med at gøre, så udviklede det sig. Jeg har virkelig fået blod på tanden til en hjemmebio. Verden er således at jeg faktisk har et 12kvm værelse i lejligheden jeg ikke ved hvad jeg skal bruge til. Tanken er den det udelukkende kan være en bio.

Mine tanker er indtil videre:

En Sanyo Z4 projektor. (Har overvejet at købe den i tyskland ved at køre derned, nogen der har erfaring med det, eller fungere det lige så godt at bestille den derfra?) Den skal hænge ned fra loftet hvis muligt.

Et lærred behøves ikke at kunne rulles ned, men en klar fordel. (Rummet bliver fuldkommen mørkelagt) Kan det laves selv?

En surround forstærker der skal kunne klarer det hele. Gerne en samlet pakke med højtalere. Eller noget der er ligetil.Lyden skal være god, men behøver ikke være høj (der er lydt i disse lejligheder)

Det hele bliver kørt fra min bærbar (evt et medie center senere), da jeg har 40mbit internet og lav moral.

Hvad skal jeg kaste mig over? Alle ideer modtages med kyshånd. Regner med en pris på ialt 15.000kr hvis det er overhovedet er realistisk.

Til top Vis Pakster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pakster Besøg Pakster's Websted
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 16 August 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

forstærker:

http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=&emne =visprodukt&Gruppenr=Marantz%20sr%204600%20sølv&ID_i nfoside=46026

Dvdafspiller:

Hvis du ikke vil bruge dvdafspilleren i pcén vil jeg anbefale følgende:

oppo 941 som kan købes hos kingselektronik for ca 1600kr. Har den selv. laver genialt billede forudsat du bruger dviudgangen. har vundet adskellige test over dvdmaskiner som koster over det 3 dobbelte, og efter min mening også bedre end denon 1920 som ville være alternativet.

Denonén er dog bedre hvis der skal spilles musikcdér efter min mening.

projector:

Sanyo z4 http://digitalo.de/index.jsp;jsessionid=000F8975A1C89650B212 FF84FF460B68

til omkring 9000kr+plus fragt. Skulle mene at du kan få den repareret i danmark hvis den går i stykker. Min z2 kunne ihvertfald repareres i DK selvom den var købt i tyskland.

Dali 450 fronthøjttalere brugt til omkrin 1400kr burde være til at finde(eller dali 104 til omkring 500kr brugt, og så har du lidt ekstra penge til front og baghøjttalere og evt. sub)

Ialt: ca 1400kr+ca 1000kr på kabler.+ et rullegardin beige fra Ikea til ca 200kr.

Har selv brugt sådanne et rullegardin og det giver et fint billede på midlertidig basis

Det er ikke surround, Men vil mene du kommer langt på dette setup. Så kan du senere altid supplere med en center og og baghøjttalere(tror faktisk der er en brugt dali center til salg herinde eller dba til omkring 800kr).

 

 

 



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
Pakster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 16 August 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Den første tanke der lige slår mig, hvorfor skal rullegardinet være i beige og ikke hvid?

Til top Vis Pakster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pakster Besøg Pakster's Websted
 
Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 16 August 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

for bedre at kunne vise sort .. 

__________________
make it great
- Min kollegiebio
Til top Vis Wizdrake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizdrake Besøg Wizdrake's Websted
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 16 August 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Wizdrake skrev:
for bedre at kunne vise sort .. 
Det tror jeg nu ikke du har helt ret i!

Efter min overbevisning er det et gråt lærred man i så fald skal anskaffe sig. Dette mener jeg udfra den mængde kontrastgrå lærreder der allerede findes på markedet, til netop at skabe et bedre sort/ kontrastniveau. Ligeledes kan jeg heller umiddelbart se at farven beige giver nogen mening i forhold til at forøge sortniveauet

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes