Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 08:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit lille system (Nye billeder 22/3-2004) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 02 December 2003 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Jeg mistede interessen for mit surround, og har ikke gjort noget ved anlægget i nogen tid. Anlægget har stået som det er beskrevet herunder, og det er næsten kun blevet brugt til alm. stereo. Jeg har ikke haft råd til udskiftning da jeg har levet på SU.

Jeg er i mellemtiden kommet til penge da jeg nu har fast arbejde. Jeg har besluttet mig for at lægge surround på hylden da min primære interesse er musikken, og film kan også nydes i stereo

Du kan se mit nye anlæg her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43962


--------------------------

Jaeh... Det er jo ligefør at man ikke tør at fortælle hvad man selv ejer, med alle de fantastiske anlæg der er herinde

Jeg er en studerende på 19 år, og jeg har ikke så meget tid til et fritidsjob, så jeg må nøjes med min beskedne SU.

Det er langtfra en drøm af et anlæg, men det er bedre end meget af det plastic, som mange unge mennesker har idag...

Jeg mangler stadig en centerhøjttaler, men pengene har ikke lige været der endnu, men det bliver min næste investering...

Forstærker:
Technics SA-DX850
CD-afspiller:
Technics SL-PG3
DVD-afspiller:
Pioneer DV 360-S
Front højttalere:
2 x Dali Blue 8008 (Bøg)
Bag højttalere:
2 x Dali Blue 1001 (Bøg)
Kabler:
Højttalerkabler: Nogle gamle Dali kabler (ca. 10 år) - Oxygen fri kobber. 2 x 4 kvdmm. Isoleringen er gennemsigtig...

DVD -> Reciever: Tara Labs Prism 101D

CD -> Reciever: Tara Labs Prism 100i


Jeg savner især en bedre reciever, men først og fremmest skal jeg have fat i en center. Jeg køber det sådan lidt ad gangen, så derfor er det ikke helt komplet endnu

Regner med at købe en mindre Marantz Surround Reciever, nok SR4300, og så senere når jeg får lidt penge på lomme, skal jeg have en forstærker sat på PRE-OUT, som så skal drive fronterne.

Nu har jeg så fået lavet nogle billeder, men desværre er de i ret dårlig kvalitet. Håber I kan få lidt ud af dem alligevel... Jeg håber at kunne skaffe et digicam engang, og skifte dem ud med bedre billeder :)

Her ses min dvd-afspiller øverst, derunder recieveren, og nederst min cd-afspiller.

Her ses halvdelen af min højttalerpark... :)

Her er lige et par overbliksbilleder, så i kan se mit værelse (incl. rod)...

Det var så mit anlæg... Modtager gerne ris/ros, og forslag til forbedringer...

//andersj :: www.ichtys.dk



__________________
min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
Til top Vis ichtysdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ichtysdk Besøg ichtysdk's Websted
 
chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 02 December 2003 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Flot sæt !

Hvad med noget H/K ? tror det ville match godt til dine højtalere ?

Er dine fronte ikke lidt overkill i forhold til dine baghøjtalere ? Eller du har måske perioteret sådan fordi du også lytter en del musik ?

Glæder mig til billeder !



__________________
Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted
 
ifgy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 02 December 2003 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

hey itchysdk,

det ser da glimragende ud !

mine gamle nedenunder er selv ejere af en Technics CD-afspiller magen til din. Din sidder jeg tit og chiller ved .. den spiller dejlig sprødt og klart.

jeg var også selv tæt på at købe et par Dali 8008, men ombestemte mig, for at vente lidt længere med opsparingen, så der var plads til noget lidt dyrere. Er du tilfreds med dem .. kan jo være, jeg har truffet en forkert beslutning

Forresten, hvis du har 2 baghøjttalere og 2 front, hvor bliver din center så af ?

"Mit lille og halvfærdige system... "

Det ligger nok i det ord ..

 

Til top Vis ifgy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ifgy
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 02 December 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

ser godt ud, har selv Dalis blå serie, bare den gamle ( 606 front, 202 bag, og Sc-7 som center) har så suplerede mine fronthøjt. med en cerwin vega sub. jeg valgt Nad, men det var mest pga jeg have en effektblok i forvejen fra NAD, men kan klart anbefale at få fat i en effektblok til surround så din receiver ikke skal trække for meget. Men få fat i en center, du bliver overrasket over hvor meget det hjælper 

 

mvh tony

Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 02 December 2003 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

chriller4 skrev:

Er dine fronte ikke lidt overkill i forhold til dine baghøjtalere ? Eller du har måske perioteret sådan fordi du også lytter en del musik ?


Jow det kan man sige... Lige nu har jeg et værelse på 16 kvm, og de er ALT for store til det rum. Tænke lidt langsigtet, og satser på at de kommer til at stå i en dejlig stor stue engang

Desuden hører jeg meget musik... også derfor jeg regner med at investere i en Marantz.

De små 1001'ere kan faktisk spille ufattelig højt i forhold til deres beskedne størrelse, så det fungerer fantastisk godt når man ser film...

Og som ifgy har fanget, mangler jeg en center, men det bliver nok min næste investering... En Dali Blue C1000

//andersj :: www.ichtys.dk
Til top Vis ichtysdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ichtysdk Besøg ichtysdk's Websted
 
poman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 02 December 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hej ichtysdk!

Ser ut och vara en trevlig anläggning du har tycker jag!
Du kanske skulle titta på några Supra kablar och testa om det
blir bättre med såna, dom är inte så dyra heller.

m.v.h/PO

 

 

 

 

Til top Vis poman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poman
 
ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 02 December 2003 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

ifgy skrev:

jeg var også selv tæt på at købe et par Dali 8008, men ombestemte mig, for at vente lidt længere med opsparingen, så der var plads til noget lidt dyrere. Er du tilfreds med dem .. kan jo være, jeg har truffet en forkert beslutning


De spiller godt, og der er en utrolig lækker bund i dem, men det kræver sin forstærker at trække dem. Jo mere power de får, jo bedre spiller de... De er rimelig voldsomme til mit beskedne værelse på 16 kvdm. men når de engang får lov til at stå i en ordentlig stue, så er den gode lyd sikret.

Kan utrolig godt li' deres bund, især hvis de bliver smækket på en rørforstærker... elsker den lyd

Lige for tiden er jeg ved at spille mine nye Dali 1001'ere til (købte dem i lørdags), og da forstærkeren jo har et stort kraftoverskud til de små bavianer, formår den at levere en fantastisk lyd i diskant og mellemtone området... De lyder bedre end de store, men det er helt klart pga. manglende effekt...

Håber du kan bruge det til noget...

//andersj :: www.ichtys.dk

Til top Vis ichtysdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ichtysdk Besøg ichtysdk's Websted
 
ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet nye billeder, hvis nogen skulle være interesseret :)

God fornøjelse...

Kan også lige nævne at jeg regner med at købe lidt nye kabler her engang inden for et par uger... Regner med at det bliver:

Signalkabel mellem cd og reciever: Tara Labs Prism 100i
Optisk digitalkabel mellem dvd og reciever: Tara Labs Prism 101D


__________________
min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
Til top Vis ichtysdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ichtysdk Besøg ichtysdk's Websted
 
Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Det erda ikke så ringe enda. jeg havde stadigt mit schneider konfimantanlæg da jeg var 18, så du har ikke noget at være ked af Nu når du skal ud og bruge penge på nye kabler, så vil det nok være en god ide at prøve et digitalt coax kabel istedet for det optiske kabel. Langt de fleste herinde incl migselv synes at lyden via et digitalt coaxkabel er bedre.  Prøv at låne et sæt af hvert med hjem og giv dem et prøvelyt. Jeg tror du vil give mig ret i at coaxkablet er bedre



__________________
Vilje er styrke
Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Top nice!

Jeg startede også selv for alvor med Dali Blue series, og det har jeg aldrig fortrudt.

Bare lige et spørgsmål: Plejer baghøjtalerne ikke at være bag lyttepositionen?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Svar til Sprocket

"Det er da ikke så ringe enda. jeg havde stadigt mit schneider konfimantanlæg da jeg var 18, så du har ikke noget at være ked af."

Hehe... Det har jeg vist ikke så  - Vil bare gerne have det hele NU!  - Men kan godt li at man kan opgradere så mange små ting hen ad vejen, og langsomt bevæge sig mod målet...

"Nu når du skal ud og bruge penge på nye kabler, så vil det nok være en god ide at prøve et digitalt coax kabel istedet for det optiske kabel. Langt de fleste herinde incl migselv synes at lyden via et digitalt coaxkabel er bedre."

Det har du helt ret i... Ville også helst køre med coax (det lyder lidt bedre), men min coax-indgang på recieveren er brændt af pga. en billig DVD-afspiller ... Så jeg har ikke rigtigt et valg (ud over at købe en ny reciever, eller få den gamle lavet.)



__________________
min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
Til top Vis ichtysdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ichtysdk Besøg ichtysdk's Websted
 
ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Nu gjorde jeg det... selvom jeg ikke lige havde nogen penge på kontoen! Det er  farligt med muligheden for overtræk...

Som I kan se i det øverste indlæg, blev det til Tara Labs kabler.

Synes ikke det lyder så slemt selvom jeg har købt et optisk digitalkabel til lydoverførsel mellem dvd og reciever. Jeg er bare glad for endelig at have surround 

Med hensyn til det nye signalkabel mellem cd-afspilleren og recieveren, er jeg blevet meget positivt overrasket. Først og fremmest træder deltaljerne noget klarere frem, og det er nemmere at skelne de forskellige dele af musikken fra hinanden. Derudover er diskanten blevet meget mere klar, og den træder tydeligt frem... Syntes det næsten var ubehageligt i starten, men nu er det bare lækkert  Og til sidst er bassen blevet meget mere fast og præcis...

Så jeg er bare rigtig glad for at jeg tog mig sammen til den investering 

Hvis du sidder derude bag skærmen, og stadig har standard kablerne sat på dit anlæg, så kan jeg anbefale at du straks investerer i noget lidt bedre 


__________________
min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
Til top Vis ichtysdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ichtysdk Besøg ichtysdk's Websted
 
ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Som det kan læses allerøverst har jeg valgt at lægge surround på hylden, og derfor har den tråd ikke så meget berettigelse længere.

RIP


__________________
min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
Til top Vis ichtysdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ichtysdk Besøg ichtysdk's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes