Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 19:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Hasselstream´s settup. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Så er jeg nettop blevet færdig med at købe anlæget som består af følgende dele.

NAD 743v2 Surround Receiver

NAD T524M DVD maskine

Dali Concept 6 (Front)

Dali Concept 2 (Bag)

Dali Concept Center

Cerwin vega VE-28S

Her er lidt billder af det. Desvære er det klemt sammen der er desvære ikke mulighed for at stille det på andre måder i denne lejlighed, men den er sagt op og er igang med at finde en ny.

I må meget gerne komme med forslag til forbedringer.

img http://img155.imageshack.us/img155/4028/billede012vp7.jpg/im g

img http://img140.imageshack.us/img140/7233/billede017le2.jpg/im g

img http://img140.imageshack.us/img140/6835/billede019ka2.jpg/im g

 

 

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream
 
LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ville have sagt mere plads, men det har du jo selv nævnt. Jeg har set på nøjagtig de samme højtalere, så når engang du får noget mere plads og de kan komme til at stå bedre vil jeg meget gerne høre din mening om højtalerne.

-LPH



__________________
-LPH
Til top Vis LPH.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LPH. Besøg LPH.'s Websted
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

 

Et forslag kunne være at flytte dvd'en ned under receiveren så den bedre kan komme af med varmen.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Ja Lph: Mere plads, rummet de står i er ca 55kvM men desvære kan det bare ikke stå anderledes, så håber inderligt at kæresten og jeg kan finde en lejlighed hvor der er mulighed for at lave et bredere lydbillede, kan allerede sige nu at til prisen så spiller det efter min mening virkelig super, hørte meget techno førhen, men efter jeg har fået disse concept Højttalere, er det blevet, david grey og rasmus nøhr´s stemmer man har kunnet hører.

Ja MichaelWB: Det burde jeg faktisk gøre for den har jo en del at lave den lille 743.

 

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der ingen lyd kommer når jeg sætter en film i med DTS, og der så ikke kommer noget lyd, for både dvd makinen og forstærkeren har DTS??

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

hasselstream skrev:

Ja Lph: Mere plads, rummet de står i er ca 55kvM men desvære kan det bare ikke stå anderledes, så håber inderligt at kæresten og jeg kan finde en lejlighed hvor der er mulighed for at lave et bredere lydbillede, kan allerede sige nu at til prisen så spiller det efter min mening virkelig super, hørte meget techno førhen, men efter jeg har fået disse concept Højttalere, er det blevet, david grey og rasmus nøhr´s stemmer man har kunnet hører.

Ja MichaelWB: Det burde jeg faktisk gøre for den har jo en del at lave den lille 743.

 

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der ingen lyd kommer når jeg sætter en film i med DTS, og der så ikke kommer noget lyd, for både dvd makinen og forstærkeren har DTS??

Du har højst sandlynligt ikke forbundet dem digitalt.

Bruger Du et coax eller et optisk digital kabel imellem dem, eller blot de medfølgende analoge lakrids kabler?.

Hvis dette er tilfældet kan du ikke få digital surround igennem, dvs. dolby digital og dts.

Dolby digital kan konverteres og overføres igennem analoge kabler, men det er ikke dolby digital du hører, blot en form for Dolby prologic. DTS kan ikke føres igennem de analoge kabler, derfor er det muligt at du ikke kan høre det. Ergo: Få dig et digtal kabel hvis ikke du har det! Du bliver overrasket over forskellen.

En anden mulighed  (Hvis du hár et digit kabel) er selvfølgelig, at du skal ind i setup'en på din NAD afspiller og indstille lidt på hvilken output, den skal sende signalet igennem.

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:

En anden mulighed  (Hvis du hár et digit kabel) er selvfølgelig, at du skal ind i setup'en på din NAD afspiller og indstille lidt på hvilken output, den skal sende signalet igennem.

Og hvilket format den sender det i, det skal typisk være bitstream eller en lignende betegnelse.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke et digitail kabel, men ved min bror har et meget tyndt kabel der går lys igennem, er det ikke det kabel der er optisk, jeg for det kabel når han kommer hjem fra ferie, og glæder mig virkelig til at kunne høre forskel. for blev lidt skuffet over lyden da jeg smed en film på første gang.
Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

hasselstream skrev:
Jeg har ikke et digitail kabel, men ved min bror har et meget tyndt kabel der går lys igennem, er det ikke det kabel der er optisk, jeg for det kabel når han kommer hjem fra ferie, og glæder mig virkelig til at kunne høre forskel. for blev lidt skuffet over lyden da jeg smed en film på første gang.

Så burde problemerne være løst, men der kan sagtens også være lidt du skal indstille på inden.

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Du kan rolig glæde dig, der er en verden til forskel

__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Jeg ser virkelig frem til at få det kabel, og ser endnu mere frem til at skulle flytte i anden lejlighed hvor der bare SKAL være mulighed for at lave et bredt lydbillede, og hvor jeg engang kan få mig en projektor, som prikken over i´et.
Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

det skal du glæde dig til  (at få PJ)

skal nok blive godt når du får mere plads, det giver absolut en kæmpe forbedring i lyden

 



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:

hasselstream skrev:
Jeg har ikke et digitail kabel, men ved min bror har et meget tyndt kabel der går lys igennem, er det ikke det kabel der er optisk, jeg for det kabel når han kommer hjem fra ferie, og glæder mig virkelig til at kunne høre forskel. for blev lidt skuffet over lyden da jeg smed en film på første gang.

Så burde problemerne være løst, men der kan sagtens også være lidt du skal indstille på inden.

Ja, men det er ski' da ikke i DVD'en han skal indstille noget som helst, den sender jo bare ud til alle udgange medmindre man kan slå digitalt output fra - det mener jeg ikke man kan på NAD . Derimod skal receiverens indgangssignal, når DVD er valgt som kilde, ændres fra analog til optisk/coax (afh. hvilket kabel self. ) og så skulle der gerne vælte god sound ud af speakers  



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Alternativt køb et Tech-Link coax kabel til 229 hos www.avconnection.dk - så er du kørende

Eller det her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=27211 ....SÅ spiller det



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Er et Coax kabel bedere end et optisk?

Og det kabel du linker til i KSB er det et færdigt kabelt, ligesom hvis jeg købte nyt.

Kabler er virkelig en af de ting jeg skal lære mere om.

 

 

 

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream
 
NosAnden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

det kabel der er linket til er utermineret det vil sige ingen stik i enden så det er ikke "færdigt". Fedt setup kan det passe at jeg så det på hifigalleri ?
Til top Vis NosAnden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NosAnden
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Feeble skrev:

hasselstream skrev:
Jeg har ikke et digitail kabel, men ved min bror har et meget tyndt kabel der går lys igennem, er det ikke det kabel der er optisk, jeg for det kabel når han kommer hjem fra ferie, og glæder mig virkelig til at kunne høre forskel. for blev lidt skuffet over lyden da jeg smed en film på første gang.

Så burde problemerne være løst, men der kan sagtens også være lidt du skal indstille på inden.

Ja, men det er ski' da ikke i DVD'en han skal indstille noget som helst, den sender jo bare ud til alle udgange medmindre man kan slå digitalt output fra - det mener jeg ikke man kan på NAD . Derimod skal receiverens indgangssignal, når DVD er valgt som kilde, ændres fra analog til optisk/coax (afh. hvilket kabel self. ) og så skulle der gerne vælte god sound ud af speakers  

Det er nu meget normalt at man skal ind i dvd'ens menu og sætte lyden til digital, ellers bruger den bare de analoge udgange.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

hasselstream skrev:

Er et Coax kabel bedere end et optisk? Yep, og du får kun det bulder og brag med der er på filmen - taler også her af erfaring med mit profigold optisk  

Og det kabel du linker til i KSB er det et færdigt kabelt, ligesom hvis jeg købte nyt. Yes, det er det....dog er det VdH en gammel sag, men det skal du ikke lade dig snyde af.....det er et klasse coax kabel  - svært at skaffe iøvrigt

Kabler er virkelig en af de ting jeg skal lære mere om. Jow jow

 

 

 



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Acer skrev:
Feeble skrev:

hasselstream skrev:
Jeg har ikke et digitail kabel, men ved min bror har et meget tyndt kabel der går lys igennem, er det ikke det kabel der er optisk, jeg for det kabel når han kommer hjem fra ferie, og glæder mig virkelig til at kunne høre forskel. for blev lidt skuffet over lyden da jeg smed en film på første gang.

Så burde problemerne være løst, men der kan sagtens også være lidt du skal indstille på inden.

Ja, men det er ski' da ikke i DVD'en han skal indstille noget som helst, den sender jo bare ud til alle udgange medmindre man kan slå digitalt output fra - det mener jeg ikke man kan på NAD . Derimod skal receiverens indgangssignal, når DVD er valgt som kilde, ændres fra analog til optisk/coax (afh. hvilket kabel self. ) og så skulle der gerne vælte god sound ud af speakers  

Det er nu meget normalt at man skal ind i dvd'ens menu og sætte lyden til digital, ellers bruger den bare de analoge udgange.

Kan godt være, jeg er dog ikke stødt på det i de DVD'er jeg har rodet med  - jeg har dog ikke leget med en NAD DVD så det kan godt være den skal



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg skal altså ud og købe mig et Coax kabel i stedet da det vil være bedere.

Og når jeg har fået det kabel så tjekker jeg DVD maskinens indstillinger.

Skal lige høre hvilket kabel jeg skal bruge imellem DVD og tv. Mit tv er et 32" Panasonic Widescreen. Der er mulighed for scart bagpå og foran S-Vhs + Phono = Rød hvid og gul.

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Køb et Tech-Link scart kabel så skulle det køre rimeligt godt  - det har fået pæne anmeldelser her på siden

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes