Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 00:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: NYT SS anlæg: Steffens anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 03 November 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Så er det vist ved at være min tur til at vise mit anlæg frem. Jeg er ingeniørstuderende så lever af SU + små jobs og bor samme med kæresten i en 50kvm lejlighed.

Jeg har hovedsagligt samlet mit anlæg gennem et år nu hvor jeg selv synes jeg har været heldig at finde gode brugte tilbud.

Mit anlæg består af:

Receiver:              NAD 753 v2

DVD:                   Yamaha (4 år gammel)

Front:                 B&W 604 S3 

Center:               B&W LCR600 S3

Bag:                   B&W 601 S3

TV:                    Thomson 100hz 32'' widescreen

Kabler:               lidt af hvert der er fuldt med højtalerne.

Rack:         Hjemmebygget med 20mm gevindstænger og 45mm bjælker (er selv ret godt tilfreds)

Lydkort til Bærbar:       OPTO Play

Yndlings disk:                 Eagles – Hell Freezes Over

DVD'en der sættes på når anlægget skal vises frem:-)

 

 

Ønsker for fremtiden:

Små ting:

Biwire højtalere

Coaxialt kabel mellem DVD ßà receiver

 

Store ting:

Ny dvd (kigget på DENON DVD-1930)

Sub

 

Som i nok kan forstå er jeg ikke tilfreds med placeringen af mine baghøjtalere, men indtil videre er det lidt et kompromis med kæresten. Jeg gemmer denne højtaler væk når den ikke bruges og sætter den frem på reolen når der skal ses film.

Jeg har overvejet at hænge baghøjtalerne op på bagvæggen, men ifølge artikler herpå Hifi4all.dk og andre steder er det ikke en optimal placering og det vil også se voldsomt ud på denne lille væg. Derfor bliver det nok således indtil videre.

 

 

Hvem siger en eltax højtaler ikke kan bruges til noget??:-) den fungere fint som stander.

Et nærbillede af mit HiFi-rack med gevindstænger

Kabelføring under gulvtæppet

Kabelrod bag dvd'en:

Kabelrod bag NAD'en

stueen set fra siden:

Jes så var det vist godt med billeder for denne gang.

RIS/ros modtages meget gerne..er som sagt stadig ny så hvis i kan se små ting der kan forbedre mit system vil jeg meget gerne høre om det.

 

Til top Vis Steffen BDE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffen BDE
 
Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 03 November 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

hmm 50 visninger - er der ingen der har nogle kommentar?
Til top Vis Steffen BDE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffen BDE
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 03 November 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Godt fornuftigt setup.

Flot intergreret på den begrænsede plads, men får din forstærker nok luft?

Jeg vil sige, at du skal se at komme af med de Eltax højttalere og få nogle rigtige standere, eller ophæng.

Men alt i alt pænt og nydeligt.  og fedt rack!

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 
Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 03 November 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Tak, synes heller ikke jeg kan gøre det meget anderledes sådan som jeg bor nu.

Der er så vidt jeg husker omkring 5 cm mellem forstærker og hylden ovenover. Derudover står der kun dvd film på hylden så håber ikke dette er et problem. Men er der andre som synes den for for lidt luft? For jeg kan jo bare hæve min hylde (det smarte ved mit rack). Men dog ikke for meget da tv'et så kommer for højt op

Jeg har overvejet standere da jeg synes højtalerne skal være ved siden kontra vægophæng. Men jeg synes ikke rigtig jeg har plads til nogle store standere sådan som lejligheden er indrettet nu. Derudover vil jeg også hellere bruge de penge nogle standere koster på nogle af mine overstående ønsker. Tror ikke på lyden bliver så meget bedre af at baghøjtalerne kommer op på nogle standere.

Til top Vis Steffen BDE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffen BDE
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 03 November 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Steffen BDE skrev:

Jeg har overvejet at hænge baghøjtalerne op på bagvæggen, men ifølge artikler herpå Hifi4all.dk og andre steder er det ikke en optimal placering og det vil også se voldsomt ud på denne lille væg. Derfor bliver det nok således indtil videre.

 



Lækkert system du har samlet dig. Det kan godt svare sig at shoppe brugt, og spare en skilling eller to.

Jeg vil gerne lige byde ind i debatten omkring baghøjttalre og placering.

Jeg har haft to sæt baghøjttalere som var lavet specielt til den placering (Dali Suite R, og Audiovector K-X), samt et sæt standerhøjttalere (SA505) brugt som bagkanal. Og jeg er ikke i tvivl om hvad der fungere bedst for mig til film. Jeg foretrækker til hver en tid deciderede bagkanaler bygget til formålet, og de skal helst hænge fladt på væggen i mindst 170 cm højde. Herved opnår jeg en difus lyd fra bagkanalerne som er svær at retningsbestemme for øret. "Alm." stander/reol højttalere har en mere direkte måde at spille på så man ikke er i tvivl om hvor de er placeret. Herved ødelægges atmosfæren og stemningen lidt for mit vedkommende.

Men det er der sikkert flere meninger om... Bare min erfaring.

Dine fronter ser ud somom de spiller lige ud i rummet. Er det bevidst eller har du også prøvet at vinkle dem ind mod lyttepositionen. Det påvirker gerne lydbilledet i lidt forskellige retninger. Du kan f.eks. opleve forbedringer i dybden af lydbilledet ved at vinkle dem mere, mens en din nuværende placering måske giver et lidt større soundstage. Nogle gange kan man ramme en gylden middelvej ved at lege lidt med det placering og vinkel på højttalerne.


Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 06 November 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hej Schrammell, tak for kommentaren.

Jeg kan udemærket godt se hvad du mener med direkte lyd fra stander højtalere - det har jeg selv oplevet en del nu jeg tænker over det. Altså man er ikke i tvivl om hvor lyden kommer fra. Det kan være at det skal prøves at sætte højtalerne på væggen og høre hvordan det lyder. Jeg har ikke prøvet det da jeg troede det andet var "det mest rigtige".

Og fronterne skal der da også leges med hvis det kan give så meget forskel i lyden.

Herligt med små fif til at gøre anlægget endnu bedre. Tak for det

Til top Vis Steffen BDE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffen BDE
 
rogue
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 12 November 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Lækre elementer dit setup består af. Fede højtalere og lækkert rack. Jeg synes svagheden ved dit set-up er lejligheden. Skynd dig at færdigøre din uddannelse så du kan stille dit grej ind i en stue hvor der er bedre plads så bl.a. fronterne kan placeres med større afstand mellem.

Jeg kan rigtigt godt lide dit rack. Det oser af kreativitet.



__________________
-----------------------------------
minipod, xtz class-a100d, kiss dp1500, xtz 99 w12, acoustic lab, samsung le32m61b
Til top Vis rogue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rogue
 
anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 15 November 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Jojo, så lykkes det mig at finde dig herinde - det er sørme en masse udstyr du har fået stuvet ind på den relativt begrænsede plads.

Lad os høre lidt om hvordan det lyder - især tænker jeg på de gulvstående højtalere relativt tæt på væggen. Nogle gange kan kan man faktisk være heldig at ramme en placering hvor det ikke gør så meget.

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes