Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 03:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Palau Blaugrana (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hey..

 

Så er det vist på tide jeg viser lidt billeder og fortæller om mit anlæg.

 

SR Reciver: Marantz SR 7200.

en reciver jeg er meget glad for, den levere et bundsolidt lydbillede i SR, men også levere et udemærket stereo resultat. omend den måske er lidt kraftsvag, og har en remote som er direkte elendig

Effekt: NAD 216 THX

Har for nyligt købt mig denne, til at støtte Marantzen, er serdeles glad for den, men drømmer om en opdatering til 218, men det er ikke noget der lige står for døren.

DVD afspiller Denon 1930.

denne afspiller er jeg meget glad for levere et godt billede og god lyd, skal dog lige have prøvet at smidde et par analog kabler mellem dvd'en on SR'en for at se hvilken D/A converter der er bedst. Dog kan jeg som alle andre ejere af denne maskine kun give den 5/5.

spille maskine: xbox 360

sgu meget sjovt når gutterne er på besøg og give dem lidt røv i Need for speed, og Fifa, og hvad der ellers er.

 

Højtalere

Fronter: HD12-XT (frequence demo modeller)

en rigtig lækker front som spiller musik som en drøm og som gør det rigtig godt til film

Center: HD10-XT-C

endnu en lækker højtaler fra HD serien, uden tvivl den bedste center jeg har haft med at gøre, hvilket heller ikke siger alverden, men der skal en alvorlig center til at matche den

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43082&K W=Visca+Blaugrana

Rear: HD6-XT (Demo model fra frequence)

blev en kort overgang brugt som front, og gjorde det godt, men som baghøjtaler i mit SR er de en drøm, framragende til en gang DVD-A. Elsker simpelthen 3 Doors Down DVD udgave af Away from the sun. Men ellers er der ikke så meget at sige om dem. Andet end jeg er super lykkelig for dem.

Sub: S12-D (frequence)

12" sub som levere en framragende bund, dog er udfoldelserne fra den ikke store i tiden da jeg er flyttet i lejlighed og ovenboen er nogle hysteriske @"##&%"h, men hvad det går jo nok det hele.

Billede: Optoma HD 70.

God projektor, som kører 720P som native. gør det rigtig godt, men desvære har jeg hverken fået den sat op eller lavet et lærrede endnu, det bliver nu nok en plade malet med Screen Goo, hvid. desvære har jeg ikke haft mulighed for at se det i aktion, så hvis der er nogle midtjydere der har det, og er villig til at vise det frem vil jeg være meget taknemlig.

Den er nu kommet op i loftet og sidde, og der er kun og sige ENDELIG :)

 

kabler:

Kabel mellem reciver og DVD er et TARA LABS Prism 100D kabel

høltalerkabel til front, er QED Silver Anniversary kabel

og til baghøjtalere er det et 2,5 mm2 no name højtalerkabel

Her ved jeg ikke hvor meget der er at hente men også et sted jeg vil ekspementere med i fremtiden


Nye planer.

Lærred, plade malet med Screen Goo (bestilt)

få sat projekteren op, forslag om beslag modtages med kys hånd. DONE :)

Få malet min center og racket. Nogen der har nogle ideer til om jeg skal male Lega blokkene?

få sat nogle permanente mørklægnings gardiner op, pt er det stof som jeg sætter op når der skal en film på, men også få lavet noget ved vægende, om det skal være et sort gardin der skal trækkes hele vejen rundt, vides ikke endnu, nogle forslag?

og så selvfølgelig få styr på kablerne

få en 216 mere når det rigtige tilbud byder sig

få en cd afspiller: bestilt og betalt En Sony CDP-XE370, på qxl til 300, efter anmældelser på nettet er det nærmest et røverkøb, glæder mig til at prøve den frem for min dvd afspiller.

Ja så er den kommet stillet op og for satan en forbedring, huh jeg er nærmest i ekstage.. Måske ikke den vilde maskine for mange, men overgangen fra min Denon 1930 er kolonorm.. Meget mere Dynamik og en en styr på bunden jeg aldrig før har oplevet. Altså DVD afspillere, od CD afspillere hver for sig, det har jeg sgu lært nu... tror de 300 er den bedste invistering jeg har lavet længe

Få flyttet om på racket så der bliver mere plads om enhederne

få fat på en gammel forstærker af en art til at trække boddy shakers fra T Hansen

 

Får det nogensinde en ende det her

Alle kommentare modtages med glæde

 



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
zinck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Februar 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Uden at vide alt for meget om det, er je overbevist om, at det ikke er sundt for dit grej at stå så "tæt" op ad leca-blokkene. Der skal være ngoet ventilation

Glæder mig til at se billeder af din projektor, når den kører

Til top Vis zinck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zinck
 
Rotel dyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

til projektor lave en plade af træ og sæt 2 stk rør med noget mellen rum og skru

nogle bolte ned i projektor hvis der er huller hilsen Rotel Dyr

og til din front og sub tag enehederne ud og slib dem rene og få dem malet hos

maler ............. mens tro det er sværer med anlæg da skal noget klister mærker

på bagefter ..............

Til top Vis Rotel dyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotel dyr
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

@Zinck

Ja har også overvejet det, men tænkte mig sgu ikke lige om da jeg fik pladerne skåret til, måske man skulle lave det midtereste rum mindre, og så trække komponenterne ud i siderne, dog bliver de ikke varme som de står nu.

@Rotel dyr

smart, den tror jeg sgu jeg vil kigge lidt på, men da jeg skal have sænket den med nok ca 40 cm, ved jeg sgu ikke om jeg kan få det til at sidde fast på loftet, dog kunne man måske svejse en plade på og så sætte fast på loftet, det vil jeg lige tænke over

ang maling af højtalere ja så skal jeg helt sikkert have det gjort, også inden for længe, er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener med maling af selve anlæget?..

 

Hold da kæft hvor er det bare en nydelse og sidde og lytte musik om aftenen, så og hørte Sigur Ros igår aftes til kl alt for sent :) men ku bare ikke få mig selv til at slukke. Aften musik og en kold pils Rocks :)

 



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig lækkert ud.. jeg kender ikke dine højtalere, men de ser lækre ud.. jeg ville nok også lave lidt luft til forstærker osv..

Beslag til projektor er ikke så svært at lave.. jeg kan se at du har listelofter ligesom mig, så jeg har en nem løsning.. (og billig)

Skær en mdf plade der passer til bunden af projektoren, og bor huller til boltene..

skru mdf`en på projektoren med bolte..

tag to små vinkelbeslag, skru det ene på mdf`en, og det andet i loftet.. saml dem med 2 bolte..

Nu kan du justere projektoren op og ned, fra side til side, ved at vrikke i beslaget..

det er billigt og enkelt, og bedst af alt.. DET VIRKER.. (og ingen kan se det er hjemmelavet..)

Vedlægger billede:

Loft øverst, projektor nederst..

sigaard



__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

ganz smart.., det giver ideer til efter tanke. nu vil jeg sæbke den lidt mere end du umidelbart har, men så er det jo bare at komme on forlænger mellem vinkelbeslagene, evt med et poleret rør til at skjule det hele, og til at skjule kabler..

Keep em coming

ang. højtalerne så spiller de framragende, har tidligere haft SA 1280 MKII, og de var ikke nær samme klasse.



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Ang højden, så kan du vinkle din projektor efter lærredet. mit billede er 40 cm fra gulvet..

sigaard



__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

sigaard skrev:

Ang højden, så kan du vinkle din projektor efter lærredet. mit billede er 40 cm fra gulvet..

sigaard

bruger du så ikke en forfærdenlig masse keystone korrektion? Nu har Optomaen desvære ikke lensshift, så er nesten nød til at skal have den lengere ned, men det kan selvfølgelig komme an på en prøve



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kører -1 eller er det +1.. det kan jeg ike huske.. og det er ikke meget..

__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

nå så er det vist blevet tid til at kigge lidt på ophæng til projektoren, samtidig med at få sat et par body shakers, eller hvad vi skal kalde dem. fra T Hansen op.

Jeg går lidt med spekulationer om at købe en CD afspiller, nogen der har et bud eller som har erfaringer med denne

http://www.amazon.co.uk/Sony-CDP-XE370-E-Line-CD-Player/dp/B 0000AI3X2



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg sat projektoren op, med den fantastiske ide om brug af noget så simpelt som vinkel beslag

her er lidt billeder

først et vinkelbeslag skruet fast på loftet

 

vinkelbeslag monteret på projektoren for at få lidt afstand har jeg monteret 2 møtrikker mellem beslag og projektor

 

de 2 beslag er sammelet med 2 5 m maskinskruer

 

og her er det som det ser ud nu. Med min noget primitive mørklægning, det skal der helt sikkert gøres noget ved

 

 

Dejligt af få den op og hænge fremfor at have den til at stå i vindueskarmen



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Så blev CD afspilleren købt. Det bliver en http://www.epinions.com/content_79674379908 Som blev købt på QXL for 300, så det er lige til at komme over, bliver spændende med en rigtig CD afspiller frem for min 1930'er... Jeg glæder mig ihverttilfælde

__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Kanon godt ophæng!!

sigaard



__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

sigaard skrev:

Kanon godt ophæng!!

sigaard

 

Hehe jo tak, det fungere også framragende, jeg skal dog have kablerne sat op i nogle kabelbakker langs loftet da projektoren bevæger sig hvis man rør dem

Og ang det med keystone korrektion, ja så står den på 0 og danner et perfekt billede, det måtte jeg sgu se før jeg troede på det

ny regel i Palau Blaugrana Fodbold ses på storskærm

Vil der være nogen ide i at købe en digital tuner og så bruge den frem for mit fjernsyns, for at sige det mildt, så er billede ikke særligt godt

Jeg har TDC Kabel TV, eller skal jeg måske have fat i en Selector?



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

selector er en god ting.. men de fleste digital bokse fungerer vist også..

__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

okay.. kan du komme med et eksempel? da jeg må indrømme at min viden på dette punkt er MEGET begrænset..

Jeg kan se at TDC er kommet med en HD selector hvor man kan se Dicovery i HD. Ville det evt være at foretrække? hvis det er mindre betydende er det sgu meget at give 1000 for at se den ene kanal yderligere...



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Ja så fik jeg taget mig sammen til at få taget billeder af min "nye" cd afspiller. og her var der en del at hente fremfor at bruge min dvd afspiller til det..

Er der ikke en der har erfaring med TDC's HD selector, eller en anden digital reciver, da jeg ikke er tilfreds med det billede som jeg får gennem en standart tuner..

 



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hey..

 

Så er der sket lidt nyt i stuen. Jeg har som følger af min øget musik interesse købt mig en NAD C555 med RIAA for 1700 brugt, så nu skal der snart lyttes plader, grunden var at jeg var plevet syg af så kedelig mange CD indspilninger er, så efter at have lånt min fars gamle plov, var jeg hooked, så nu skal pladesamlingen bare udbygges, men er godt igang har fundet nogle stykker her på KBS, så glæder mig til at komme igang

Ydermere så skal kablerne snart under kærlig hånd, har i forbindelse med mit arbejde som Automations tekniker adgang til kabler til gode priser så jeg vil bygge mig en stikdåse, i ordenlig kvalitet, blot for at se om det giver noget, hvis ikke ja så kan jeg jo trøste mig med at det var billigt 

Den bliver bygget med et EMC filter som dækker fra 50 til 400hZ så jeg får skåret de harmoniske strømme fra specielt den 3. harmoniske på 150Hz er slem.

ydermere skifter jeg alle kabler til skærmede. men lad os nu se om det giver noget eller det er en fis i en hornlygte.

billeder af NAD en kommer senere på ugen.

God weekend eller nåå nej.



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Så er der nyt, eller det vil sige jeg har taget billeder af NAd C555'ern, samt jeg har lavet en ny strøm dåse, her er linket http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54670

men her er først billederne

som man kan se ligner det er Rega 2, hvilket det basalt set også er.

PU'en er en Goldring Electra, som get the jobs done, og så ikke mere, men da jeg er totalt ny i Vinylens verden, er jeg godt tilfreds, hvad kan jeg sige Musikken lydder nu engang bedre på LP, SÅDAN ER DET BARE

Skidt billede af en af mine favorit LP'er en 180G udagve af Metallicas The Black Album, siden hen har jeg dog fået en del med my favorit Frank Sinatra og Pink Floyde. (Længe leve QxL )

Endnu et oversigts billede med Metallica på.

Nå men så til lytte intrykene. Kan jeg sige andet en det skulle jeg have gjort for længe siden!!

Vinylen lever og den lever i bedste velgående, ingen komprimering der gør musikken kedelig og uhørlig, men en renhed og en dybde der gør, at man bare svømmer væk i musikken.

Forresten så fik jeg da ikke taget billeder af min RIAA men det er en NAD PP2, som sagt har jeg svært ved at vudere den men umidelbart, så er det vist udemærket, uden at være imponerende.

 



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

JEg beklager billederne igennem hele tråden men de er taget med min mobil, vil se om jeg ikke kan få fat på et rigtigt og så få laget dem op :)

__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes