Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 20:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Surround receiver og højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin Binderup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hej, er der nogen der vil hjælpe mig med at vurdere surround anlæg.

Jeg har tænkt på at anskaffe en Denon AVR-1604 surround receiver. 2 Gale 3020 fronthøjttalere, 1 Gale 3050c centerhøjttaler, 2 Gale 3060B baghøjttalere og 1 Gale 3080W subwoofer. Altsammen fra Hifi-klubben. Jeg har tænkt at bruge en DVD jeg allerede har (United DVD 3151), den kan jeg senere skifte ud til en bedre kvalitet, eventuelt med SACD og DVD Audio.

Den samlede pris bliver omkring 8100,- kroner.

Jeg lægger vægt på at kunne lytte til musik af god kvalitet.

Vil dette anlæg give en god lyd, eller skulle jeg tænke på færdige anlæg som eksempelvis Sony SA-VE 835ED højttaleranlæg eller JBL SCS178 højttaleranlæg?

Hilsen Martin

Til top Vis Martin Binderup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Binderup
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

har du overvejet at købe brugt?? der er penge at spare.

evt kunne du satse mere på at opbygge stereodelen, og med tiden "udbygge" det til surround...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

JEP!!! hør bare efter Witzel, dette er visdom!!!

jeg selv har gjort det samme!!!

jeg har nu ellers nok valgt at gøre det lidt utraditionelt alligevel!

jeg startede med at købe en "ordentlig" surround reciever! jeg ejer en Technics SA-AX 710, den har hvad de kalder "6channel diskrete input", det vil sige, at den DVD jeg har, bliver tilsluttet med phonokabler (idet dekoderen er i afspilleren), så kommer der et færdigt signal til recieveren. så slipper den for at lave andet end at forstærke! men nu kommer fidusen (se billede)

jeg har nu købt en ekstra forstærker til at trække fronthøjttalerne, dette kan jo gøres på en af indgangende på forstærkeren, mens jeg har almindelig CD afspiller på en anden indgang, derved har jeg en ren stereo-del, og en mere kraftfuld surround-del. de er adskilt, men alligevel sammensat. jeg synes selv at opsætningen her giver gode muligheder for fleksibillitet!

for at se billede af min opsætning i "real life" kommer der da lige et billede!

Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

#Tossekurt

Ser ellers imponerende ud når det sådan står oven på hindanden, lættere voldsomt, nice ellers

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

#Bjørn B

tak for det!!!

jeg ved godt, at det nok ser lidt voldsomt ud, men systemet har givet mig en flexibilitet ud over det sædvanlige. men jeg går også med lidt planer om at reducere lidt i stakken, og købe mig fattig i Rotel! det er nemlig også kræs

så sig endelig til, hvis du finder billigt Rotel et sted! 

(jeg laver mig en side til mit anlæg under "mit hi-fi / high end anlæg" i forummet, så der skulle man bedre kunne se hvad jeg har)

Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
Aben
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Martin Binderup skrev:

Jeg lægger vægt på at kunne lytte til musik af god kvalitet.

En surround reciever er langt fra på højde med stereo forstærkere hvad angår musik. Med mindre du absolut vil have surround med det samme, så lyt til witzel - brug pengene på noget stereo, og byg så videre derfra. Skridtet videre kan klares med 3channel reciever, hvilket giver en opsætning der vil ligne Tossekurts.

Til top Vis Aben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aben Besøg Aben's Websted
 
Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 670
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Martin Binderup skrev:

Hej, er der nogen der vil hjælpe mig med at vurdere surround anlæg.

Jeg har tænkt på at anskaffe en Denon AVR-1604 surround receiver. 2 Gale 3020 fronthøjttalere, 1 Gale 3050c centerhøjttaler, 2 Gale 3060B baghøjttalere og 1 Gale 3080W subwoofer. Altsammen fra Hifi-klubben. Jeg har tænkt at bruge en DVD jeg allerede har (United DVD 3151), den kan jeg senere skifte ud til en bedre kvalitet, eventuelt med SACD og DVD Audio.

Den samlede pris bliver omkring 8100,- kroner.

Jeg lægger vægt på at kunne lytte til musik af god kvalitet.

Vil dette anlæg give en god lyd, eller skulle jeg tænke på færdige anlæg som eksempelvis Sony SA-VE 835ED højttaleranlæg eller JBL SCS178 højttaleranlæg?

Hilsen Martin

Hej Martin. Hvis du ønker at have surround med det samme, og altså ikke starte med stereo som det er foreslået, samt ikke vil købe brugt, ja så synes jeg det er et glimrende setup du har fundet frem til.

Gale er godt nok i den lave ende, men i forhold til prisen er det nok et af de bedste bud på "begynderhøjtalere".

Nu ved jeg ikke hvor meget du lægger vægt på stereo i forhold til surround, men det er min af erfaring at NAD recivere spiller bedre og mere sammenhængende i stereo (altså i denne prisklasse). En NAD T742 kan fåes for sammen pris. Men lyt selv.

Hvis du lægger meget vægt på stereo kunne du jo også vælge at droppe baghøjtalerne og bruge alle penge på front og surround (brugt eller nyt). Til baghøjtalere kan du jo så bruge et sæt gamle. Du har sikkert et sæt fra et gammelanlæg eller lignende og så købe nye når penge er der.

Til ok stereo er Gale'er nemlig nok ikke helt nok. Jeg vil dog i alle tilfælde råde dig til at holde dig fra alle de samlede pakkeløsninger., som næsten aldrig giver valuta for pengene. Og til stereo kan de stort set ikke bruges.

 

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også det er et fint begyndersæt du har fundet frem til. Du får meget for pengene. Du har også muligheden for at opgradere senere hvis du skulle ønske det. Men tag ud og lyt på det...

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår du vælger surround når du skriver: "Jeg lægger vægt på at kunne lytte til musik af god kvalitet." Du skulle hellere bruge penge på en god stereo forstærker/reciever og et par gode stereo højtalere. Siden du har et budget på ca. 8000 og ikke har noget mod at købe i Hi-Fi klubben kunne du købe NAD C320BEE og 2x B&W DM 602 S3! Det løber op i 8000 (incl. kabler)!

Det var såmænd bare et forslag  Hvilke højtalere fra Hi-Fi klubben går du evt. efter?



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes