Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. maj 2024 | 22:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Så er mit lille hifi-eventyr gået igang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
GoodMojo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Ja, nu har jeg endeligt skrottet mine to gamle men ganske vellydende Dantax højtalere, og min oldgamle Samsung stereo-forstærker. Og for at sige hej hej til jer alle her på forummet, vil jeg lige indvige er i mine hifi-planer. Så kan i altid dunke mig i hovedet og skrive at jeg er heeelt galt på den eller... :D

Planen er at jeg vil have surround med tiden, men nyt hardware koster jo, og da musik er vigtigst for mig, har jeg startet ud med en surround-receiver og to højtalere til stereo. Jeg har ingen billeder af svineriet endnu, men forhåbenligt dropper højtalerne ind af døren i morgen - så skal jeg nok smække nogle billeder op (Så kan tråden altid blive flyttet)

Surround-receiver:
Oprindeligt var det min plan at købe en NAD T744 surround-receiver, men droppede det til fordel for en Denon AVR-1907 - Grunden til det var at den var billigere, og efter sigende skulle Denon være bedre til film mm... Men da jeg er nybegynder har jeg valgt en surround-receiver som er let at sætte op. Det skulle Denon AVR-1907 være. Derfor faldt valget på den.

Højtalere:
Uha den var svær, da det ikke var pga. lyden jeg forærede de gamle Dantax til min nabo. Nej, det var sgu fordi de var gamle og grimme - selvom det var med lidt vemod at se dem forsvinde ud af døren.
Nå men pyt, jeg ville have et par pæne front-højtalere, og kiggede på nettet af første øjekast endte på Dali Suite 1.7. De var sgu smukke, men lidt for dyre til mit budget. Så jeg begyndte at lede efter nogle gode og billigere front-højtalere. Til sidst fandt jeg så Yamaha NS-777. De havde fået rigtigt gode anmeldelser, og skulle have en neutral lyd uden for meget bass. Så den har jeg bestilt 2 af. Og nøj hvor er de flotte (på billeder), og når jeg får systemet sat op, skal jeg nok give et ille beskedent review af dem.

Links til det jeg har bestilt:
Yamaha NS-777
Denon AVR-1907

Til top Vis GoodMojo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GoodMojo Besøg GoodMojo's Websted
 
GoodMojo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået højtalerne, men mangler stadigt at få min forstærker... Så jeg aner stadigt ikke hvor flot de spiller, men nøøøøøj hvor er de flotte!

Her er mine Yamaha NS-777

.........

(Emnet må gerne flyttes ;) )


Til top Vis GoodMojo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GoodMojo Besøg GoodMojo's Websted
 
Joch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

rigtigt flot, men høre ikke lige til her, som du jo selv har opdaget

Gerne flere billeder



__________________
Mvh Lars Jochumsen

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch
 
GoodMojo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hehe ja. Men tråden bliver nok flyttet på et tidspunkt.

Nå, men jeg kunne ikke dy mig. Da jeg p.t. står uden en ordenlig receiver eller forstærker har jeg koblet min sub-woofer fra min computer, som egenligt kun er beregnet til at drive nogle små satelitte, til mine to højtalere. (Den har en indbygget forstærker)
Jeg kan stadigt høre den hule lyd, som jeg antager kommer fra forstærkeren i sub'en.  Så højtalerne kommer slet ikke til deres ret, skønt jeg kan sige, at allerede med den skodforstærker, at de spiller ganske godt.
Der er dog ikke noget fantastisk endnu, bortset fra klassisk klaver musik som var overraskende godt. Lige nu hører jeg Beatles, hvilket også er ret godt - men som sagt intet fantastisk endnu. Men når jeg får en ordenlig forstærker og nogle ordenlige kabler sat til, så kommer der sikkert en hørbar forskel.
(For slet ikke at nævne at min afspiller er en gammel bærbar computer med on-board lydkort )

Men jeg skal nok smække nogle flere billeder op på et tidspunkt.


Til top Vis GoodMojo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GoodMojo Besøg GoodMojo's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes