Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 21:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Surround: Technics sammen med Jamo (foto) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

NYT NYT NYT:

gå til bunden af denne side, og se, hvad jeg har fået!!! he he

det er lidt svært at konkurrere med de voldsomme og meget flotte systemer, som vi af og til ser i dette forum. men ikke desto mindre, vil jeg lade dig vurdere, om jeg har grund til at være så glad og stolt over mit anlæg,som jeg er!

Jeg kan komme med lidt navne på min surround-del til at starte med:

DVD: Sanyo 7000 serie

kontrol-forstærker: Technics SU-C800U

effekt-forstærker: Technics Sa-E800S Reference

Surround-receiver: Technics SA-AX 710

Kabler: CinemaQuest "Sidewinder" og CinemaQuest - "G-String", Monstre Sub-kabel (THX) og og lidt Vivanco og Profigold (flad scart)

TV: Phillips 21" (skal udskiftes)

Højttalere:

Front: 2* Jamo 707i

Center: 1* Jamo Center 200

Bag: 2* Jamo Surround 200

Sub: 1* Jamo SW 505E

(jeg er MEGET stolt af mine højttalere)

vi kan lige starte med at se det hele samlet:

Som du kan se, har jeg en MØJ-træls skråvæg at skulle slås med, hvilket gør højttaler-placering utrolig svær!!!

men det er lykkedes rigtigt fint

de to i front, er virkeligt flotte, mesterværk fra Jamo

det samme gør sig faktisk gældende for alle højttalerne:

Centeren er med samme slags enheder, som mine fronter: ingen "bule"

 i midten!!! lækkert at se på!!!

 



__________________
Love is not a crime
Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

det var da utroligt så mange ting du har presset ind på så lidt plads...

du kan sagtens være stolt af dit anlæg, især dine fronthøjttalere dem er der god stil over

har du nærbilleder af dit anlæg??

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

baghøjttalerne er et kapittel for sig, de er nemlig af en type, som giver difust lydfelt (se billedet og du forstår), den kaster nemlig lyden i 2 retninger på samme tid!

Subwooferen er vanvittig voldsom, den kan indstilles ved hjælp af dette kontrolpanel bagpå:

og så er bas-refleks-porte på denne størrelse pludseligt nødvendige:

læg i øvrigt også mærke til kablerne, der er anvendt fra min DVD (nederst) en af tilslutningerne, jeg har foretaget er som følger:

men bassen mangler nu ikke i mine fronhøjttalere, det er tvingende nødvendigt med en bas-refleks-port på denne størrelse:

højttalerkablet er i øvrigt Dali's det bedste fra dengang jeg købte mine højttalere (men kan ikke huske navnet)

men sådan ser mit anlæg altså ud,,,er det noget jeg er sluppet heldigt fra???eller er det bare ligemeget??

 

 



__________________
Love is not a crime
Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

det var da utroligt så mange ting du har presset ind på så lidt plads...

du kan sagtens være stolt af dit anlæg, især dine fronthøjttalere dem er der god stil over

har du nærbilleder af dit anlæg??

tak for de de ord, det var lækkert at høre

jeg gav den lige en ekstra skalle, og viste resten af anlægget også så! jeg smed et billede af mit anlæg ind nederst, til skue for dig, og for andre!

er der andet, der ønskes svar på, så tøv ikke med at spørge!

Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Fede højtalere du har der, jeg ved de spiller godt sammen med Technics! Desuden er det lækkert at se du har fået baghøjtaleren ind i hjørnet, der er kredset om det anlæg



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Ganske nice setup.. Det kan du sagtens være bekendt, kan god lide dine Jamo højtalere, de ser rigtige gode ud, har dog ikke hørt dem IRL.

Eneste minus, som du selv nævner er nok dit fjensyn. Lidt synd at have så godt et snurre rundt anlæg og så er man nødt til at kigge på så lille et tv

Og så vil jeg lige komme med et råd til dig angående palceringen af dit anlæg... Flyt det hurtigst muligt. Så vidt jeg kan se, så har du placeret det oven på din subwoofer. Og det er for at sige det mildt, en ret dårlig ide. Konsumelektronik er ikke designet til at kunne klare den for for vibrationer der kommer fra subwooferen. Så du kan godt regne med at evt kolde lodninger i dit anlæg, især i forstærkeren, vil blive hjulpet godt på vej af sub'en til at blive løsnet. Det vil da være træls at dit anlæg går i stykker ved noget som så nemt kan ungåes.

Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Sprocket skrev:

Ganske nice setup.. Det kan du sagtens være bekendt, kan god lide dine Jamo højtalere, de ser rigtige gode ud, har dog ikke hørt dem IRL.

Eneste minus, som du selv nævner er nok dit fjensyn. Lidt synd at have så godt et snurre rundt anlæg og så er man nødt til at kigge på så lille et tv

Og så vil jeg lige komme med et råd til dig angående palceringen af dit anlæg... Flyt det hurtigst muligt. Så vidt jeg kan se, så har du placeret det oven på din subwoofer. Og det er for at sige det mildt, en ret dårlig ide. Konsumelektronik er ikke designet til at kunne klare den for for vibrationer der kommer fra subwooferen. Så du kan godt regne med at evt kolde lodninger i dit anlæg, især i forstærkeren, vil blive hjulpet godt på vej af sub'en til at blive løsnet. Det vil da være træls at dit anlæg går i stykker ved noget som så nemt kan ungåes.

tak for et positivt indlæg!!

hvad angår placeringen af selve anlægget, så har jeg MEGET store problemer, dette skyldes ikke mindst den skrå-væg, som der også er vist billede af!

men jeg er godt klar over problemet, men tak for rådet alligevel, rart at der er en, der er lidt vågen.

kan også lige sige, at den type monitor, som jeg havde i tankerne skulle være enten en 28 eller 32 tommer widescreen (flat sflg.), så er der en, der har gode råd til køb af den slags TV?? det eneste jeg ikke er så vild med, er alt for "billige" ting, såsom Prosonic. men ellers har jeg ikke nogle vilde krav til monitoren, ud over at den skal være 100 Hz (det er vel efterhånden standard på bedre TV), og den skal være rimeligt flot (designet skal gerne kunne passe ind).

Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

# Fournais

her er vi vist enige

jeg synes rigtigt godt om detaljerigdommen i de større serier hos Technics, der er en meget fin styring af specielt den øvre mellemtone og diskanten, og mine Jamo'er er glimrende gengivere af denne detaljerigdom!

det var netop med denne detaljerigdom, at jeg valgte dette setup, så hvis du har noget i samme stil (technics med jamo), så har du nok den samme smag, indenfor lyd som mig

at der er kredset om det,,, dejligt at du kan se det,,, for det er svært at vurdere selv!. men jeg havde da selvfølgelig håbet,,, så tak for det!

er der egentligt nogen, der har hørt disse højttalere (Jamo 707i eller D590, som de hedder nu) sammen med Rotel? jeg går nemlig med tanker om at anskaffe Rotel!!! og kan umiddelbart rigtigt godt lide deres lyd, men jeg har endnu ikke hørt mine egne højttalere sammen med Rotel.

Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har hverken Technics eller Jamo, men en af mine bedste kammerater har en receiver fra samme serie som din, og han har også nogle okay Jamo. Kan ikke helt huske modellerne...

Men til gengæld er jeg vild med lyden på det anlæg, og sikkert også på dit
Og ja, jeg sætter detaljerigdom meget højt



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

# Fournais

du skal da være velkommen til et prøve-lyt, hvis du har lyst (det samme til jer andre)

du skal nok være forberedt på, at du bliver nødt til selv at anskaffe dit et lignende anlæg bagefter,,,he he

men tag lige noget musik med, som du kender ik?? (sflg.)
Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
Glady
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Det ser sku godt ud

Du har virkeligt skrabet noget sammen på den "beskedne" plads må man sige,men har du ikke problemer med varmen fra din effekt forstærker og receiver når komponenterne står oven på hinanden? Men som sagt kan jeg jo se at rummet ikke er på størrelse med en gilde-sal...

Højtalerne ser rigtigt flotte ud, fronthøjtalerne er det dem der har en bas der er vendt ned mod gulvet?

Hvis de lyder lige så godt som de ser ud, bliver man helt misundelig

Til top Vis Glady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Glady
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

#Glady
tak for ordene,,,de er værdsat

hvad angår varmen, så har jeg ikke oplevet nogen problemer overhovedet! har kun oplevet EN eneste gang, at min receiver slukkede pga. varme, der er en temperatursikring i den, men det er intet problem! (der sidder også en blæser i Technics forstærkere), det eneste problem jeg har med placering, er subben,,,det burde ikke stå på subben,,men jeg har jo meget begrænset plads,,og mulighederne er ikke store, så jeg valgte at placere højttalerne så ideelt som muligt (hvilket var MEGET svært i sådan et rum, der også har en møg-skrå-væg).

jeg er MEGET glad for positiv feedback af mine front-højttalere,,dem er jeg også meget glade for!
de er ikke af typen med bassen vendt mod gulvet, det er den snedige konstruktion med 2 gange 8" basenheder, der er placeret i et såkaldt "Push & Pull Coupled Cavity System", hvor der er både et lukket kammer, og et pbent kammer, med en basreflexport, så der er en helt fantastisk bas-gengivelse i disse højttalere!

men det gælder i det hele taget hele lydoplevelsen,,den er utrolig ,, så jeg kan roligt sige, at de lyder MNDST ligeså godt som de ser ud,,og jeg synes jo at de er enormt smukke,,he he
Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 699
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

søde HT's :E
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx
 
Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Der ser da ud til at være et fint anlæg du har der, specielt dine højttaler. Jeg har selv den nye model D590, som jeg også er meget glade for. Nu ved jeg ikke helt hvor stort dit værelse er, men har 707i´erne det også med at levere en særdeles kraftig bas i små rum?? Jeg ved godt bassystemet er forskelligt fra mine højttalere som er koblet mod gulvet..

Til top Vis Daniel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Daniel skrev:

Der ser da ud til at være et fint anlæg du har der, specielt dine højttaler. Jeg har selv den nye model D590, som jeg også er meget glade for. Nu ved jeg ikke helt hvor stort dit værelse er, men har 707i´erne det også med at levere en særdeles kraftig bas i små rum?? Jeg ved godt bassystemet er forskelligt fra mine højttalere som er koblet mod gulvet..

Du har ganske ret, bassen i lidt mindre rum er meget dominerende, højttaleren er jo også bygget til rum, der er STØRRE end 25 m2, og mit værelse er ca. 15 m2.

men højttalerne er også købt med lang levetid for øje, for dem beholder jeg nok i mange år, og jeg flytter nok i noget større, om ikke så længe.

det er i øvrigt rigtigt træls at slås med en skråvæg, specielt når man kun har 15 m2 at råde over!!!

men som mit setup er nu, har jeg fået rimeligt godt dtyr på bassen, men jeg glæder mig til at få dem i et større rum, for de kan nemlig spille højere, når de får mere luft omkring sig.

en af mine venner, er just flyttet ind hos en af sine andre venner (de bor nu tre i et stort hus) og denne ven, som ejer huset, har købt et sæt højttalere PRÆCIS magen til mit, han mangler bare en sub,og han arbejder med en anden forstærker og CD-spiller, men de holder nogle fester hjemme i deres store stue.

og disse Jamoer spiller nemt så højt, som det er nødvendigt til,,,hvad skal vi sige: "høj-oktan-fest". de skulle nok kunne spille hele gaden op,,he he 

men egentligt er jeg ligeglad med, hvor højt de kan spille,,,bare de spiller rent, når de spiller, så er jeg tilfreds, og det gør de,,,,så jeg er godt tilfreds.

Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
Jacob AN
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 17 August 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Dejlige højttaler!

De spiller utroligt godt, jeg har selv Jamo D570, Du kunne godt bruge lidt mere plads, det vil gøre lyden ennu bedre.



__________________
Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
Til top Vis Jacob AN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob AN Besøg Jacob AN's Websted
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 13 September 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

tak Jacob

 

men jeg kan KUN gove dig ret! de mangler nemlig osgå plads hjemme hos mig.

 

men når jeg rigtigt skal have en "lytteaften",,så rykker jeg dem frem i rummet,,, så der er mere plads omkring dem, og laver lidt andre småting,,,

 

på den måde får jeg dem også væk fra hjørnerne.



__________________
Love is not a crime
Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 13 September 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

NYT --- NYT:

Jeg har ENDELIGT fået investeret lidt mere!! he he,,et super lækkert 32" Panasonic 100Hz helt fladt widescreen-TV!! YESSSSSSS

Ydermere er der kommet lidt ekstra lækkert til.... et sæt LISN båndhøjttalere:

he,,,ser lidt fjollet ud, at de står i køkkenet,,men det gør de ikke lige nu,,ER kommet op til mig selv! pics kommer sikkert engang.



__________________
Love is not a crime
Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
clasu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2004
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 13 September 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

bliver de ikke lidt svære at få skruet ind under skråvæggen?
Til top Vis clasu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clasu
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 13 September 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

he he,,,tjooo,,,det kunne være et problem at få dem derindundermen de skal slet ikke stå der,,, de bliver kun sat frem, når jeg vil lytte til lækker detalje-musik,,,og så står de nærmest frit i rummet... ude foran hele det system, du kan se på væggen,,med TV og alt det der grej!

ellers står de henne hvor billedet er taget fra!

altså billedet af TV'et he he

selvom det er TYNDE bånd, der er i mine nye højttalere, så giver det en lyd, som er vidunderligt opløst, på en anden måde end mine Jamoer.

 

de er KLART et lyt værd!



__________________
Love is not a crime
Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes