Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 02:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mcfly´s anlæg. Update! Nyt TV og center (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Hej alle på HiFi4All.

Jeg har netop givet mit anlæg en længe ventet opdatering, og jeg synes lige, at jeg ville lægge lidt billeder, samt kommentarer ud til inspiration.

Anlægget står i vores 35 m2 stue med ca. 3½ m til min ”lyttesofa”.

Update!

Mit Sony 32" er blivet skiftet ud med et Philips 36PW9525. Udover det større billede, er der bl.a. Digital natural motion, hvilket virker meget fint ved bl.a. tennis og fodbold. Her kunne mit gamle Sony godt "hakke" noget med bolden.

Min B&W HTM center er skiftet ud med en System audio AV70, som er den matchende center til SA 3070. Samme enheder med magnetisk afskærmning. Spiller super.

Forrige opdate...

Mine B&W 805 er skiftet ud med et sæt System Audio 3070. Herved kan fronterne spille alene ( fuldt frekvensområde ) ved 2 kanals musik. Subberne skal så kun bruges til film.

 

Forstærker : Harman Kardon AVR8500.

Hjertet i mit anlæg er denne utrolig vellydende og meget strømstærke surround reciever. Den gav et gevaldigt løft i lyden, da jeg skiftede fra min gamle Yamaha DSP-A1. Prøvede også en AVR7500, der ikke var nær så revolutionerende.

Super DAC og forstærkertrin. Vejer 24.1 kg.

Jeg hører simpelthen nye detaljer i musik, som jeg har hørt 1000 gange før. Det er efter min mening den absolut bedste surround receiver på markedet i dag under 20.000 kr.

Lige et kig bagpå og mine TaraLabs Axiom kabler. Læg også især mærke til højttaler terminalerne!

DVD : Harman Kardon DVD 30.

Tydeligt bedre end min gamle Pioneer DV-717. Både lyd og billede er forbedret, men også meget væsentligt er betjeningen, der er blevet meget hurtigere. Load tid og respons tid. Understøtter alle vigtige formater undtagen SACD.

Jeg har desværre ikke testet DVD audio lyden endnu, men CD lyden er af meget høj standard. Faktisk er lyden en anelse mere velopløst via analog output, end via digital out.

Har også hele 3 Wolfson 24 bit/192 kHz DAC indbygget.

Frem for alt er musikken enormt levende.

DVD´en er købt ca. 2 måneder efter forstærkeren, hvilket jeg er glad for, at jeg gjorde. Derved har jeg spredt glæden ved noget nyt ud over længere tid, og givet mig bedre mulighed for at vurdere den enkelte opdatering.

CD : Marantz 5400SE
Meget musikalsk CD afspiller, der er klasser bedre end DVD30 som musik formidler.
Ingen tvivl om at der skal en særdeles dyr DVD afspiller til at slå en CD afspiller i denne klasse. Selv om det er en relativ billig CD afspiller.

Front højttalere : System Audio 3070

Selv om B&W 805 er en fantastisk højttaler, får den virkelig smæk af mine nye SA 3070. Højttalerne kan retfærdigvis ikke sammenlignes på alle punkter, da det h.h.v. er en stander og en gulvhøjttaler, men 3070 gør simpelthen alt lidt bedre. De små hurtige enheder er virkelig en oplevelse. Musikken flyder helt naturligt, så jeg glemmer lyden kommer fra en højttalerkasse. ( hvis jeg vel at mærke lukker øjnene... hvilket faktisk er svært, for f.s.. hvor er de flotte synes jeg. ) Der mangler absolut ikke bas ved musik lytning. Frekvensgangen siger også 30 Hz ved -1½ db, MEGET imponerende af så smuk en højttaler. Selv ved nabofjendske lydtryk, står bassen og resten af lydbillledet helt klart og rent. Og bassen kan bestemt mærkes. Opløsning, stereoperspektiv og dybde er fantastisk. En anden ting er, at musikken lyder stort set lige godt i hele stuen, og ikke kun i lyttetrekanten. En stor forbedring alt i alt.

Subwoofer : AudioPro Impact
Dejlig stor sub med lynhurtig 12" p.g.a. ACE-BASS teknik og 200 W forstærker.
Bruger den stort set kun til film, men spiller også musik ret fornuftigt.

Bag højttalere – JBL 200.

Mener jeg de hedder. Det er 2 små 2-vejs satelitter, og en subwoofer. Sub´en gør, at jeg kan køre bag HT som large, og i øvrigt synes jeg de klarer opgaven rigtigt godt. Jeg ved godt, at man siger at det er bedst med samme type HT hele vejen rundt, for at få et sammenhængende lydbillede. Jeg har dog valgt denne løsning, da jeg synes de er meget begrænset med ”rigtig” lyd fra bag HT. Samtidig er det en meget diskret løsning, der passer godt til vores stue.
Det vigtige må også være, at front og center matcher klangmæssigt.

Kabler :

Prism er skiftet ud med Kimber 8VS til fronter og center. Lyden er mere behagelig, sammenhængende og musikalsk.

Jeg var ikke helt tilfreds med især mellemtonen på Prism kablet.

2x6mm^2 noname til subs ( tungt! ). – Der skal virkelig kunne løbe noget strøm…

Ixus til digital coaxial overførsel.

TaraLabs Axiom til analog stereo. Fantastisk!!!

Møbel : Audio Magic Xenta.

Det pynter nu gevaldigt med et ordentligt rack. Brugte tidligere et SoundStyle til anlægget. Dette måtte udskiftes, da jeg købte AVR8500. Den er enorm!!!

Sammenlagt synes jeg, at anlægget spiller dejligt detaljeret, uden at virke anstrengende, selv over lange lytteseancer. Lyden er, efter min mening, meget musikalsk, og lydbilledet dybt og veldefineret.. Jeg er meget tilfreds!

Bruger iøvrigt også en selector for at få digitalt kabel-tv. Kan anbefales på det varmeste.

Skriv endelig jeres kommentarer,  forslag, ris og ros.

ps. jeg ved godt ledningerne ikke er helt på plads endnu
Og det er de stadig ikke helt.

/Mcfly



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Mcfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mcfly
 
Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for en holder din center ligger på? Den ser dejlig diskret ud.
Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse
 
Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Madhouse skrev:
Hvad er det for en holder din center ligger på? Den ser dejlig diskret ud.

Det er fra Vogel´s. Hedder TVA 2046. Den kan bære 20 kg. Jeg købte den netop fordi jeg også syntes den så diskret ud.

Til top Vis Mcfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mcfly
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

McFly skrev:

Faktisk er lyden en anelse mere velopløst via analog output, end via digital out.

Den beskrive er jeg helt enig i, det er også min oplevelse af denne dejlige dvdafspiller.
Den bliver du glad for i længden.

Flot anlæg, jeg kan kun forestille mig lyden ... jeg har desværre ikke hørt B&W Matrix 805, men jeg mener at have hørt centeren, og den er god. (hvis det da er den jeg tænker på)

Jeg har selv lidt i tankerne, at jeg en dag skal have mig en 8500. men først skal jeg lige have nogle andre småting... min 7000 gør det stadig fortrinligt.

men du har to tomme hylder, det går da ikke i længden... hylder er til for at blive fyldt (med hifi, tak!)

 

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
power
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 417
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

hejsa

det er da nole heftige sager du har fået dig.
og jeg godt lide den sammensætning du har.
jeg syntes faktisk at H/K og B&W passer rimlig godt sammen.

eneste minus jeg lige kan se er den lille ormegård bag dit AM møbel, de skulle lige stribses sammen og i en "strømpe"
eller føres op i det rør på møblet.
så ville det være helt gennemført.




__________________
Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power
 
Porkyhead
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 261
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Flot setup

Hvor kan man købe din holder til center ht'eren?



__________________
Hilsen Christian
Til top Vis Porkyhead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Porkyhead
 
Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Tak for ros!

Hylderne skal nok blive fyldt ud. Måske med bl.a. en DVD optager?

Mht. ledninger, så er rørene allerede fyldte, så de resterende skal jeg have stribset sammen som Power foreslår. Men Rom blev jo ikke bygget på en dag...

Jeg har også lidt bøvl med at adskille 230 V kabler fra signal og HT kabler. Men det lykkes jo nok en dag.

Og ja, H/K og B&W passer rigtigt godt klangmæssigt sammen synes jeg også.

Til top Vis Mcfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mcfly
 
Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Porkyhead skrev:

Flot setup

Hvor kan man købe din holder til center ht'eren?

Jeg købte min i super radio ( og ikke elgiganten ). Omkring 300 kr.

Kan også købes her http://www.bjmusik.dk/da/dept_1555.html

Til top Vis Mcfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mcfly
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

kom lige på 2 ord, der beskriver anlægget rimeligt godt:
Stilet og flot!!!

jeg er specielt HELT vild med AVR 8500 (og det er en ekstra "lækkerheds-detalje", at den nu er THX certificeret!

dit setup af højttalere lyder spændende, har aldrig hørt dem spille, men er nu rimeligt overbevist om, at der kommer en masse god lyd ud fra dem,,he he
Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Super lækkert setup - du har med garanti kanon lyd i din stue

Jeg er 100% enig med din anskuelse vedr. TV, plasma etc.

 

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

ser lækkert ud.. prøvede du HK´s egne effekt-forstærkere ?... vil os ha en.. men vil vist ikke lyde godt på mine 38 m2  
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Guiron
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer ligeledes mulighedern for at få hængt centeren op over fjernsynet, men jeg er lidt bange for at "symbiosen" imellem fronthøjtalerne og centeren bliver ødelagt. Der kommer til at være pænt stykke imellem diskanterne i centeren og dem i fronthøjtaleren. Der er det jo oftest det mest optimale at have disse i samme højde.. (Skal bare have mig et lærred og en projekter så kan centeren hænges som den skal). Men er dette noget du oplever som værende en forskel / problem at centeren kommer højere op, i forhold til lydbilledet.. Og noget andet, kommer den ikke næsten for tæt ind på væggen mht. refleksporte?

__________________
/Kristian Skjødt
Til top Vis Guiron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guiron Besøg Guiron's Websted
 
Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
ser lækkert ud.. prøvede du HK´s egne effekt-forstærkere ?... vil os ha en.. men vil vist ikke lyde godt på mine 38 m2  

Tak, nej jeg har ikke prøvet HK effetktforstærkere PA2000 og PA4000. Min Acurus A250 har jeg haft i ca. 10 år, og den har rigeligt med kræfter til subwooferne.

Til evt. senere opgradering til 7.1 synes jeg en PA2000 eller PA4000 er lidt overkill.

38 m2 er da fint, hvis det altså er dit lytterum, og ikke sin samlede lejlighed



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Mcfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mcfly
 
Guiron
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg er så ikke lige "Team den kloge", for nu tog jeg mig faktisk til at måle. Og det er således at højde-afstanden imellem diskanterene på centeren og fronthøjtalerne pt. er 50 cm.  - Hvis jeg hænger centeren op, vil afstanden kun være 30 cm. Har så læst på Dolbys site at man skal holde sig under 60 cm, så det er jo alt sammen meget godt.
Men lyden vil dog stadig komme et andet sted fra, så vil gerne høre hvordan din opfattelse er af dette, McFly..?

__________________
/Kristian Skjødt
Til top Vis Guiron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guiron Besøg Guiron's Websted
 
Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Guiron skrev:
Jeg overvejer ligeledes mulighedern for at få hængt centeren op over fjernsynet, men jeg er lidt bange for at "symbiosen" imellem fronthøjtalerne og centeren bliver ødelagt. Der kommer til at være pænt stykke imellem diskanterne i centeren og dem i fronthøjtaleren. Der er det jo oftest det mest optimale at have disse i samme højde.. (Skal bare have mig et lærred og en projekter så kan centeren hænges som den skal). Men er dette noget du oplever som værende en forskel / problem at centeren kommer højere op, i forhold til lydbilledet.. Og noget andet, kommer den ikke næsten for tæt ind på væggen mht. refleksporte?

Jeg oplever det ikke som et problem i mit setup, men forskellen er heller ikke mere end 40 cm. Spredningen verticalt er meget god på 805 serien, så det kan ikke høres i lyttepositionen. Iøvrigt spiller centeren jo stortset altid noget andet end fronterne, så det er også svært at vurdere.

Basrefleks porten sidder på fronten af B&W HTM centeren. Heldigvis, ellers havde det nok været et problem.



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Mcfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mcfly
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

det samlede areal i en 2-værelses ungdomsbolig hvor der os skal være plads til kæresten... Lytterum ( in my dreams ).. men imellem tiden kan jeg jo nyde min/din/manges avr 8500 og Dvd30. kan se du heller ik har fået styr på dine ledninger  bruger os selv audio magic rack..

men venter da på du holder åbent hus så man kan høre herligheden   

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Guiron
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Ja okay, det gør da en væsentlig forskel. For jeg er så heldig at have to porte bag på min Audio Vector AVC mk II, så der skal gang i at konstrueres en dybere hylde, og det kommer da til at se totalt åndsvagt ud... :)
Men man må jo lide for lyden.. hehe

__________________
/Kristian Skjødt
Til top Vis Guiron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guiron Besøg Guiron's Websted
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Nydeligt, men burde TV´et ikke stå helt i midten? Er det et faraday-bur du har stående på gulvet og kan det så holde støjpulserne inde?
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Live21:

Ja, vi har jo samme elektronik i vores anlæg Vi kan vist ikke være andet en tilfredse med de valg... Det er nogle elegante højttalere du har. Dit højttalerkabel er også kvalitet må man sige. Det kunne være spændende at høre anlæggene i en a/b test.

F.Christians:

Jo, optimalt men så skulle anlægget rykkes over på sidevæggen, og det ville jeg helst undgå. Jeg synes heller ikke man bemærker det under film overhovedet.

Min datter elsker musik gengivet fra et kvalitets anlæg, så hun har fået en god plads.



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Mcfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mcfly
 
Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Guiron skrev:
Ja okay, det gør da en væsentlig forskel. For jeg er så heldig at have to porte bag på min Audio Vector AVC mk II, så der skal gang i at konstrueres en dybere hylde, og det kommer da til at se totalt åndsvagt ud... :)
Men man må jo lide for lyden.. hehe

Hvor dyb er din center? Det beslag jeg bruger gør faktisk, at min center kommer 25 cm ud fra bagvæggen. Min center er dog også kun 22 cm dyb.



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Mcfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mcfly
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes