Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 04:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Film & Spil (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mcamca
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  


Eftersom jeg har stuen for mig selv, har jeg tilladt mig at gå ego-amok og anskaffe mig noget grej til en hjemmebio - udelukkende til film og spil.

I kronologisk anskaffelsesrækkefølge er der tale om:

Bag: To hjemmebyggede (ikke af mig) reolhøjttalere med glimrende Visaton enheder.
Front: To tårne af østasiatsk herkomst. De har deres svagheder, men er et fund til prisen.
Center: En fætter til tårnene. Bliver den første op ad muren når revolutionen kommer.
Sub: Ingen. De 2x2 8" basser i frontene flytter nok luft til husbehov.

A/V Kilde: Playstation 3. Anbefalelsesværdig Blu-ray afspiller. Starter afspilning lynhurtigt. Fremtidssikret p.g.a. jævnlige softwareopdateringer. Forbløffende god DVD-upscaler. Og nu er der endda begyndt at komme gode spil til den. Min model afspiller endda Super Audio CD over HDMI. De eneste negative ting er mangel på IR-fjernbetjening og at den har en hørbar blæser.

Lydkilde: Firmaets MacBook Pro. Lækker lille sag. Jeg har en del plads tilovers på den, så jeg skal nok have genrippet den gode del af min CD-samling til FLAC og købt et 3,5mm-til-TOSlink-kabel.

Receiver: Denon 3808 (desværre i sølv, det var det der var på lager ). Fint stykke legetøj, men "lidt" overkill. Firmwareopgraderbar over internet med lidt held.
Audyssey er jeg rigtig glad for. Det har mirakuløst løftet min center fra elendig til brugbar og (mindre mirakuløst) rettet lidt op på nogle af frontenes skævheder. Det giver også surroundeffekter god placering og balance. Uden Audyssey ville jeg nok aldrig have fundet så gode surroundindstillinger til min asymmetriske stue.
Største ulempe jeg har fundet er manglen på CEC. Derudover virker netradio-delen lidt gimmick-agtig - Denon måtte godt lige have øvet sig lidt mere på netværk og brugerflader.

Skærm: En yderst attråværdig Sony 40W3000. Sidste brik i puslespillet. Full HD og alt det der, perfekt til PS3/Blu-ray. Jeg kan godt forestille mig en bedre skærm, men jeg er helt blank hvis jeg skal prøve at finde nogle væsentlige ankepunkter. Den skal nok ikke skiftes ud før man kan få noget der svarer til en 60" Full HD Kuro for <15k.










--
Martin
Til top Vis mcamca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcamca
 
Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

Jamen , jeg synes det virker meget gennemført , det har du sikkert haft meget glæde af  . måske en god sub kunne komme på tale ?

Mvh Clouseau



__________________
Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
Til top Vis Clouseau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clouseau
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

Hej.

http://shopping.aol.com/blu-wave-infrared-remote/46788698

som du kan se findes der alternativer. Jeg købte en ude i Hongkong kan desværre ikke huske hvor, men ovennævnte er ligesådan.

Dit grej ser ellers godt ud.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
mcamca
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

http://shopping.aol.com/blu-wave-infrared-remote/46788698

som du kan se findes der alternativer. Jeg købte en ude i Hongkong kan desværre ikke huske hvor, men ovennævnte er ligesådan.

Interessant, det kunne være jeg skulle få fingrene i sådan en og se om jeg kan lære denonremoten nogle nye tricks.

--
Martin
Til top Vis mcamca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcamca
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes