Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 10:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DRINAWOLF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2006
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

 

Jeg har haft en lang diskussion med en af mine venner,i forbindelse med højttalere i lignenede prisklasse.

Jeg har en lækkert hi-fi stereo system,som bestor af:

Arcam DIVA CD192

ArcamDT91 FM- DAB radio

Arcam FMJ A32

Arcam FMJ P35

Højttalere er Monitor Audio RS6 som fik meget pænt anmendelser verden rundt.

Signal kablerne er Nordost Blue Heaven,ht,kabler er 2 sæt Nordost flatline gold,Bi-amp opsætning.

Min ven synes at en Keff IQ 5 SE,som koster 1000 kroner mindre er meget bedre ht.end mine Monitor Audio.Jeg kan bare sige at jeg er mere end tilfreds med lyden fra denne sæt.

Selfølgelig at lydkvaliteten kan være bedre med en bedre ht.jeg overveje at købe en PMC FB1i,som koster ca.24,000 kr.i Denmark.

Alligevel jeg vil gerne høre nogle kommentare i forbindelse med Keff IQ5 se,og Monitor Audio RS6,evt.hvis nogen har,eller haft muligheden at teste(lytte)til det nævnte højttalere.

Som jeg har sagt,pga.prisen er bare kun 6800 kr.til begge ht,jeg fik meget godt lydresultat,lyden er utrolig detaljeret,med god perspektiv,osv.

Men min ven siger at Keff IQ 5 se ville give bedre lyd!

Mvh:Drinawolf

Til top Vis DRINAWOLF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DRINAWOLF
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

nu er det sådan at højtaler ikke spiller lige godt i alle rum og på alle forstærker så hvor stort

er rummet og hvad er der i rummet ??? ikke for at jeg skal komme med et svar da jeg ikke

kender Audio men kender lidt til Keff velspillene højtaler men PMC kender jeg rigtig godt

efter min smag er de lidt kedligt i lyden men det kan jo værer jeg ikke har hørt det på rigtig anlæg

i nu  

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

hejsa...

 om nogle højtaler er bedre end andre .. det passer ikke .. det kommer helt and på hvilke øre der lytter på den ...  i danmark har vi 5 mil. forskellige sæt øre ..  ingen af dem høre ens ... så det jeg kan sige brug dine øre  og drop alle andres meninger  .. lyt er den eneste vej frem for at finde den ht du finder bedst


__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Lyd og musik er altid underlagt lytterens subjektive vurdering. Derfor kan man ikke entydigt bestemme at den ene højttaler er bedre end den anden. Det er meget muligt at din ven er helt pjattet med KEF'erne, mens du vil synes at de er møg kedelige. Heldigvis for det. Det ville da være kedeligt hvis vi alle var enige, og i så fald var hifi universet nok ikke så stort som vi kender det i dag


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

 vil nu nok påstå der er forskel på

højtallere,ellers fandtes der jo kun

een model.....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

jeg har prøvet en gang at putte et par 1000 watt og 85 kg stk. ind i værlse på 12 kvm

det gav masser luft pust som lød af  ja ikke særlige godt men flytte de in i ny stue på

60 kvm her kom de til deres ret sikke verden til forskel ... ja de fik rum

 

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
DRINAWOLF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2006
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:

nu er det sådan at højtaler ikke spiller lige godt i alle rum og på alle forstærker så hvor stort

er rummet og hvad er der i rummet ??? ikke for at jeg skal komme med et svar da jeg ikke

kender Audio men kender lidt til Keff velspillene højtaler men PMC kender jeg rigtig godt

efter min smag er de lidt kedligt i lyden men det kan jo værer jeg ikke har hørt det på rigtig anlæg

i nu  

Tak for din komentar,men jeg vil gerne vide lidt mere om din erfaring om PMC højttaler.

Jeg bor på FYN,og har ikke mulighed at teste en PMC ht.fordi det findes kun i København,eller helt precis på Frederiksberg i en lille hi-fi butik,desværre kan ikke huske navnet.

Du siger at PMC er kedeligt,mener du pga.dominerende bass?

Jeg har læst kun positive anmendelser om PMC højttalere,men selfølgelig mellem marketing,og erfaring er stor forskel!

Jeg har oplevet noget lignenede med Dynaudio,som har en fantastisk diskant,men bassen er dominerende,næsten booomy(personlig mening)og derfor oplever jeg lidt kedelige.

Mener du lignende om PMC?

Mvh:Drinawolf

Til top Vis DRINAWOLF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DRINAWOLF
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

det er hos kf scan audio på Frederikberg

ja de er kedlige PMC i at værer som mange andre højtaler frikantet kan kun fås i triste farver

ja lyden de spiller men unden at prale men basen er meget studio tør og diskant er der men

osse uden super lyd ... ja men jeg er ikke venner med PMC

du skulle jo selv prøve at lytte de kan jo værer at du selv har en anden mening

 ... selv er jeg vild med Aurum Cantus  se selv på min POWER WATT kan få i flere farver.

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Indenfor hi-fi verdenen er mange ting relative, heldigvis. Der er ingen endegyldig sandhed. Et par højttalere til 50.000 kr. vil for nogens ører lyde dårligere end et par HT'ere til 5.000 kr. Hvis dit nuværende setup er godt nok for dig, er det lige meget hvad andre synes om det.

Og hvis din ven var en rigtig ven, ville han ikke insistere på at nogle andre HT'ere er meget bedre end dem du har. 

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes