Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 04:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Dali & Pioneer 5.1 - nu med Blu-Ray! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KongKent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4All

Jeg vil da også være med på bølgen af folk der lige viser deres kram frem. Mit er ikke noget specielt, men ganske fint til husbehov. Følgende komponenter udgør mit anlæg:

TV: Pioneer PDP-428XD (ISF-kalibreret)
DVD: Pioneer DV-656A
Receiver: Pioneer VSX-D1011-K

Blu-Ray: Panasonic DMP-BD55

Front: Dali 109
Center: Dali C1000
Baghøjt.: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15

Og her er lidt billeder:


Mit tv-signal har jeg fra den stakkels antenne der står på radiator og læner sig op af vindueskarmen. Alligevel har jeg bedre tv-signal i stuen, end der var på modellen i butikken hvor jeg købte fjernsynet. Jeg har kun DR1, DR2, DR Update og TV2, men jeg overlever. Det er alligevel mest DVD og i fremtiden Blu-ray der kommer på, når vi en sjælden stund får tid til at sætte os i mere end 10 minutter (vi har en knægt på fem måneder der kræver lidt tid )


Centerhøjtaleren kan lige akkurat være under fjernsynet. Så der er den.


Intet at sige om baghøjtalerne. Det er Dali R1000 og de er lige bag sofaen. Sådan som det skal være. Kabelføringen bliver dog nok snart trukket op over døren, i stedet for ned forbi den, da vores knægt jo snart begynder at kravle, og så skal kabelføringen lige dobbelttjekkes og føres i skinner til den tid.


De gennemsigtige højtalerkabler er til front og center. De hvide går til bagkanalerne. Det flade kabel er RGB-scart fra DVD til fjernsyn, mens det hvide kabel fra dvd til receiver naturligvis er lydoverførslen. Derudover et almindeligt phono-kabel der leverer lyd fra tv til receiver, da jeg aldrig bruger tv'ets højtalere. Det sidste kabel er et tykt, gråt kabel som er sub pre-out der går bag på den aktive woofer.

... og lige den blå diode fra min elskede subwoofer:



Værsgo og kommentér. Jeg undskylder på forhånd nullermænd og rod bag anlægget, men det er næsten uundgåeligt. Og så kommer der naturligvis et par opdateringer når jeg får min Blu-ray afspiller hjem. Det bliver nok en Pana-50.


__________________
Dali 109, Dali C1000, Dali R1000 + Dali SWA-15 & Pioneer VSX-1011K
Til top Vis KongKent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KongKent
 
martin79
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

hej KongKent.

 Velkommen til. Lækkert setup, du har dig der. Men genere den blå diode ikk, når der ser film? Det gør det hos mig.

Til top Vis martin79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin79
 
KongKent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

martin79 skrev:

hej KongKent.

 Velkommen til. Lækkert setup, du har dig der. Men genere den blå diode ikk, når der ser film? Det gør det hos mig.



Mange tak.

Angående den blå diode, så kan jeg ikke se den for sofabordet når vi ser film. Derfor bemærker jeg den ikke. Jeg har jo lige fået mit nyt Pioneer plasma hjem, og der er der også en blå diode når fjernsynet er tændt. Det bemærkede jeg i går aftes, så den slår jeg nok fra (hvilket man heldigvis kan). Det er jo ikke tilfældet med Dalis subwoofer, derfor er det nok meget heldigt, at jeg har placeret et bord foran, ellers var der nok allerede sat et stykke sort gaffe-tape på.


__________________
Dali 109, Dali C1000, Dali R1000 + Dali SWA-15 & Pioneer VSX-1011K
Til top Vis KongKent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KongKent
 
HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 239
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hej, den ser godt nok stor ud den pioneer forstærker, den kan sikkert en ting eller to, men hvad er det for et lakridskabel du har smækket i røven af den? Ellers nice setup, det ser spændende ud.

__________________
One Happy Hi-FI Hippo

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo
 
KongKent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Købte nogle rammer og fik fremkaldt nogle store billedfiler fra nettet, og så er følgende ellers klar til at blive hængt op her i weekenden:



Her står de op på bordet:



Den indre drengerøv skal fodres i ny og næ.


__________________
Dali 109, Dali C1000, Dali R1000 + Dali SWA-15 & Pioneer VSX-1011K
Til top Vis KongKent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KongKent
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Hææhh.

Sjovt nok har jeg også selv lavet de samme skilte - dog med DTS-ES og DD-EX.
Ja - det er da lidt bio-nørdet med et bette skilt til..

Fedt ellers. Og ja - nullermænd og unger i stuen sætter nogle begrænsninger der skal tages hensyn til.
Så respekt for det alligevel - mine unger nåede at blive 7 og 10 år  før jeg fik en ordentlig bio.
(Eller også tog det så lang tid før konen var "klar" til det..)

Nu er alle glade for den gode bio-stemning og den ordentlige lyd til musik.

Og et tip.. En PS3 og Guitar Hero (Evt. Aerosmith Edition) giver FEDE lyd/musik/spil oplevelser, og er med til at danne ungernes musik-smag...

Det er da bare for sjovt at spille guitar Hero - når nu musikken er så fed på et ordentligt anlæg. (Hvis man altså er til Rock..!?)

Og hvis man er lidt forældre-trær om aftenen efter klokken 22 (?!) så man ikke orker at stå op - så køb et par sofa-body-shakers så sofaen rocker med.. Yeah.. så får man bassen og fornemmelsen, uden at behøve at skrue så højt op at ungerne vågner.. et lille forældre-TIP


Elers - bare klø på.. Og pas på.. når først Hifi-Bacillen bider, vil mere have mere.. og som du no har set herinde så vil den ene lile opgradering have mere. og mere..
Du kan jo bare se, om du ikkensart liiige køber et brugt ordentligt Phono-kabel herinde fra KSB for en hundredelas.. og når du så oplever at det er bedre.. så vil du også liiige..... noget andet... noget mere.... hele tiden  

Jeg kan forresten godt lide din sub .. har en magen til.. og er super glad for den.

God vind med bioén og ungen herfra

Mvh. Offcourse



__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Yo du store KongKent min navnebror

Lækkert setup du har, men savner du ikke en projektor til dette fine setup?

__________________
Receiver:H/K AVR8500
Front:B&W 703
Center:B&W HTM7
Back:B&W 705
Projektor: Sony HS50
Film-lærred: MDFplade malet med GOO
Afspiller udstur: Xbox,Xbox360,Thomson DVD4200 DTH,INO3 HD-optager
Til top Vis Kent77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kent77
 
DC-Z93
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Det ser virkelig lækkert ud dit setup :-)

hvordan klarer din reciever dine fronter?
Og hvad med fjernsynet, lever det op til forventingerne ved et Pioneer?

Til top Vis DC-Z93's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DC-Z93
 
KongKent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

@ Offcourse_dk26 > Jeg tænkte også på ES-skiltene, men så kom jeg i tanke om hvor mange forskellige formater jeg vil kunne afspille når jeg får min Blu-ray afspiller hjem. Så er der lige fra Dolby Pro Logic til Dolby TrueHD, samt DTS, DTS-ES, DTS HD MasterMotherf**ker, Dolby Digital 5.1, 6.1, 7.1 og 45.22  Derfor valgte jeg bare Dolby og DTS, helt standard. Og så lige THX, men mest for lirens skyld, da det eneste jeg har med THX-logo er min forstærker. 

Og bacillen bed sig allerede fast i 1998 da jeg sprang på DVD-bølgen da de første afspillere med indbyggede Dolby Digital og DTS dekodere kom til landet. Det var jo et kvantespring i forhold til ens Dolby Pro Logic forstærker og 6-hoveders VHS-maskine. Tænk sig hvad der er sket siden da.

Angående kabler, ja så bliver det nok en lidt pebret fornøjelse når jeg får min Blu-ray afspiller hjem. For jeg vil ikke udskifte forstærker, så det kræver en afspiller med de indbyggede dekodere (da min forstærker ikke kan dekode HD-lyden og ikke har HDMI ind/udgange), og så skal jeg jo så bruge 7+1 phonokabler til at overføre HD-lyden til forstærkeren. Og de skal naturligvis ikke være medfølgende kabler, men noget kram, så det bliver lidt af en udskrivning, men hvad gør man ikke for HD-lyd i hjemmet?

@ Kent77 > Jo, tak. Jeg er også ganske tilfreds med det. Projektor kunne dæleme være fedt, og jeg håber da også det kommer en dag. Men nu har jeg lige fået min Pioneer plasma, så nu vil jeg nyde den lidt. Meeen, på sigt ryger der nok en projektor ind i stuen.

Og hvis dit brugernavn passer, så er vi også lige gamle. Men først hvis du siger, at du er født 9. januar 1977 begynder det for alvor at blive creepy.

@ DC-Z93 > Tak for det. Min reciever klarer skam de Dali 109 ganske, ganske godt. Jeg kan spille utrolig højt uden forvrængning fra hverken diskant eller bas. I min stue kan jeg spille så højt at det bliver ubehageligt uden det forvrænger. Så jeg har alt rigelig kraft fra de 100 watt den Pioneer kan levere. Hvis jeg havde haft en højtaler der kunne bi-ampes, så ville jeg kunne have sendt 2 x 100 watt ud pr. front, idet jeg kun har 5.1 surround p.t., og forstærkeren har 7 x 100 watt til 7.1, hvor man så kan sætte de to kanaler man ikke bruger, hvis man kun kører 5.1, til at køre ud i fronterne. Smart ide med 200 watt til fronterne, specielt ved almindelig cd-lytning, men mine højtalere kan desværre ikke. Meeen, mon ikke jeg sørger for at næste indkøb af fronter har den mulighed? Det tror jeg nok. 

Fjernsynet lever i øvrigt op til forventningerne. Pioneer laver de bedste fladskærme, hvilket var årsagen til jeg købte det. Dens sort skal opleves. KURO! Jeg regner desuden med at få det kalibreret af en autoriseret tekniker, således jeg får presset hver en blodsdråbe ud af dens præstationsevne. For en skærm til 16K skal dæleme yde 100,2% af hvad den kan.


__________________
Dali 109, Dali C1000, Dali R1000 + Dali SWA-15 & Pioneer VSX-1011K
Til top Vis KongKent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KongKent
 
KongKent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Så er de kommet op og hænge. De hænger over den franske dør der deler vores to stuer:



Skudt fra en lidt anden vinkel kan man lige skimte en baghøjtaler og en stor sort fronthøjtaler igennem døren:






__________________
Dali 109, Dali C1000, Dali R1000 + Dali SWA-15 & Pioneer VSX-1011K
Til top Vis KongKent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KongKent
 
Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

KongKent skrev:
Kent77 > </span>Jo, tak. Jeg er også ganske tilfreds med det. Projektor kunne dæleme være fedt, og jeg håber da også det
kommer en dag. Men nu har jeg lige fået min Pioneer plasma, så nu vil jeg nyde den lidt. Meeen, på sigt ryger der nok en projektor ind i stuen. Og
hvis dit brugernavn passer, så er vi også lige gamle. Men først hvis du siger, at du er født 9. januar 1977 begynder det for alvor at blive creepy.



He he.... nej det har jeg dog ikke men derimod d. 28 september 1977

__________________
Receiver:H/K AVR8500
Front:B&W 703
Center:B&W HTM7
Back:B&W 705
Projektor: Sony HS50
Film-lærred: MDFplade malet med GOO
Afspiller udstur: Xbox,Xbox360,Thomson DVD4200 DTH,INO3 HD-optager
Til top Vis Kent77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kent77
 
KongKent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Kent77 skrev:
KongKent skrev:
Kent77 > </span>Jo, tak. Jeg er også ganske tilfreds med det. Projektor kunne dæleme være fedt, og jeg håber da også det
kommer en dag. Men nu har jeg lige fået min Pioneer plasma, så nu vil jeg nyde den lidt. Meeen, på sigt ryger der nok en projektor ind i stuen. Og
hvis dit brugernavn passer, så er vi også lige gamle. Men først hvis du siger, at du er født 9. januar 1977 begynder det for alvor at blive creepy.



He he.... nej det har jeg dog ikke men derimod d. 28 september 1977


Åh, herregud. Så er du jo bare en lille vårunge.




__________________
Dali 109, Dali C1000, Dali R1000 + Dali SWA-15 & Pioneer VSX-1011K
Til top Vis KongKent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KongKent
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

KongKent skrev:
Kent77 skrev:
KongKent skrev:
Kent77 > </span>Jo, tak. Jeg er også ganske tilfreds med det. Projektor kunne dæleme være fedt, og jeg håber da også det
kommer en dag. Men nu har jeg lige fået min Pioneer plasma, så nu vil jeg nyde den lidt. Meeen, på sigt ryger der nok en projektor ind i stuen. Og
hvis dit brugernavn passer, så er vi også lige gamle. Men først hvis du siger, at du er født 9. januar 1977 begynder det for alvor at blive creepy.



He he.... nej det har jeg dog ikke men derimod d. 28 september 1977


Åh, herregud. Så er du jo bare en lille vårunge.


hvad siger i jeg er fra 1970

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
Kriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hallo ville lige ind og titte på dit setup. og det er jo super dejligt at man stadig støder på de altid trofaste dali 109 er. uhhh dejligt.
Og nice sub den gir vel lidt kriller i maven?
Jeg så ikkelige om der var nogen der havde spurgt men hvordan kan det værre du ikke kørre component?
Og hvordan er pioneers produkter? har ikke det store kendskab til dem
men dejligt setup


__________________
Mvh. Kriss

Metal will never die!
Til top Vis Kriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kriss
 
KongKent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

@ Kriss >

Dali 109 er en herlig størrelse. Jeg har selv købt dem brugt, mener det var tilbage i 2000. Og de virker fortrinligt. De 2 x 10" basenheder i hver højtaler, sammen med sub'ens 15" gør, at der er rigelig med lydtryk fra 4 x 10 og 1 x 15. For ja, når der er bulder og brag i filmene, så skal jeg hilse og sige det kan give kriller i maven. Alt efter hvor meget jeg skruer op for subwooferen. For den kan spille en stue op der er 10 gange så stor som min.

Angående komponent overførsel fra DVD til TV, så er forklaringen simpel:

Jeg skiftede først mit 10 år gamle Panasonic 32" 100Hz 16:9 billedrørsfjernsyn ud for en lille måned siden, og den havde ikke komponent, men blot tre scart-indgange hvoraf de ene havde RGB. Derfor var det løsningen i 10 år. Og siden har jeg så ikke villet spendere penge på et komponentkabel, da jeg forventer at købe en Blu-ray afspiller der er så god til at gengive SD DVD, at alt fremover bliver overført via HDMI-kablet.

Så det er skam ikke fordi jeg ikke vil have det så godt som muligt, men et spørgsmål om hvorvidt det kan betale sig i den korte periode der går, før jeg får en Blu-ray hjem. Og her går jeg og er lidt i syv sind:

Er skrevet op til en Panasonic BD50 v. Fælleskøb. Men ventetiden er laaaaang. Så måske hopper jeg fra, og køber en Pioneer BDP-LX71 når den kommer i september i stedet for, således det hele er Pioneer (og dermed potentielt en fjernbetjening eller to mindre på bordet ).

Nu får vi se... men til den tid har jeg et Scart-kabel billigt til salg.


__________________
Dali 109, Dali C1000, Dali R1000 + Dali SWA-15 & Pioneer VSX-1011K
Til top Vis KongKent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KongKent
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Yees.. Den SWA15 kan virkeligt rykke.

Hvor meget giver den i bunden ifht. de 4 x 10"  --  kan de nå ned på 20 Hz alene?

Mvh. Offcourse.. som også selv har SWA15 og er meget glad for den


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
KongKent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Yees.. Den SWA15 kan virkeligt rykke.

Hvor meget giver den i bunden ifht. de 4 x 10"  --  kan de nå ned på 20 Hz alene?

Mvh. Offcourse.. som også selv har SWA15 og er meget glad for den


Sådan som jeg selv har sjusset mig lidt frem til, så tror jeg 109'erne med deres 4 x 10" basenheder går ned til omkring 30 - 35 Hz. Så der er masser af dybde og tyngde bag mine fronter alene.

Men for at få lyden heeeelt ned i kælderen, så købte jeg den SWA15. Og den går jo til de cirka 20 - 25 Hz. Har aldrig fået målt noget som helst på mit anlæg, så det er kun mit eget gætværk og så en enkelt demo-cd jeg fik lavet, hvor der var numre for hver Hz, og så kunne man ellers bare vælge numre indtil man kunne høre/mærke højtaleren.

Det ser sgu skægt ud når en højtaler spiller 1 hz. Basenheden står bare og svinger rigtig langsomt.


__________________
Dali 109, Dali C1000, Dali R1000 + Dali SWA-15 & Pioneer VSX-1011K
Til top Vis KongKent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KongKent
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst at den har +/-3 dB ned til 23 Hz - jvf. Dali.

Jeg selv har målt den til ganske lignende tal - endog lidt dybere.
Her er en frekvens-kurve i mit rum, efter den er korrigeret med en EQ:


Det store fald under 15 Hz er fordi mit måleapparat ikke kan måle længere ned end 60dB, og ved det valgte niveau går den under ved 15Hz. Der er +/-3 dB fra 22-80 Hz hvor jeg vælger at lade den falde lidt. Fed sub - den tager niveau op til 115-120 dB.. Vild meget faktisk.

Under 22Hz har jeg bodyshakers skruet under sofaen til "resten", samt til "bas-fornemmelse" uden hæjt niveau når ungerne sover. Kan kun anbefales.. Dem fra T-hansen () koster kun 150 kr./ stykket - så med en 4 stykker sker der virkeligt noget.

Fortsat god vind i "biffen".

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
KongKent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 31 December 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Må hellere få opdateret min tråd en smule. Jeg har fået ISF-kalibreret min plasma og investeret i en Blu-Ray siden sidst. Det blev en Panasonic DMP-BD55. 



+



Da jeg ikke har en nyere forstærker, men en gammel én af slagsen fra 2003, så måtte jeg købe 55'eren pga. dens 7.1 analoge udgange, som så er banket ind bagi forstærkeren. På billedet nedenfor kan man se de otte signalkabler der samler sig i et regulært magasin nede i forstærkeren. Ude til højre kan man også se, at jeg ikke bruger SurroundBack endnu, men projektet for 2009 er at få købt to Dali centerhøjtalere, og vinklet dem oppe fra loftet.



Indtil da kører 5.1 ganske fint herhjemme.

Jeg har nu to BD-film; IronMan og The Dark Knight. Lyden på TDK er langt bedre end på IronMan, hvor jeg synes niveauet er en anelse lavt. Jeg skal i hvert fald skrue højere op dér end på Batman og ellers når jeg ser DVD med DTS eller DD. Så første gang jeg skulle høre Dolby TrueHD var jeg faktisk en anelse skuffet, men fik dog tiltroen til de nye HD-lydformater tilbage da jeg fik The Dark Knight.

"Godfather: The Coppola Restoration" på BD er i øvrigt bestilt fra Amazon.


__________________
Dali 109, Dali C1000, Dali R1000 + Dali SWA-15 & Pioneer VSX-1011K
Til top Vis KongKent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KongKent
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes