Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 04:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Inter-Fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 15 September 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg er en 15 årig dreng der er vild med hifi og især billedsiden. Jeg har både surround og stereo, dog ikke noget ud over det sædvanlige, ihvertfald ikke på surroundsiden. Det bliver det næste der skal opgraderes, og det bliver dejligt. Det foregår pt med at jeg bare skifter kabel så jeg kører også med Meridian som effekt under surround.

Mit surroundudstyr står ikke under udstyrslisten

 

Højttaler: Audiovector 5

Jeg har været langt omkring, hvis vi snakker lydfilosofi. Vienna, DLS og nu Audiovector er meget forskelligt, men jeg er overbevist om at jeg traf det rigtige valg. De små nye Audiovector 5 spiller fantastisk. De er spækket med dynamik og gode lydoplevelser. Jeg synes de spiller neutralt med en smule varme, men det kan jo altid være svært at vurdere. De er langt fra ligeså varme og "buttede" som Vienna, men sådan et det nu engang. Der kan jo også blive for meget. Mit første indtryk var faktisk ikke så godt, men da jeg fik dem vinklet og rykket ud fra bægvæggen samt ny amp så fik jeg et HELT andet indtryk. Det ændrede en del, så nu står de 90 cm ude og spiller på livet løs.

Pladespiller: DENON DP-47F

Står rigtig fint og samler støv, ikke afprøvet endnu

Mangler pu og riaa

Den byttede jeg mig til

Effektforstærker: Meridian 557

Rigtig fed forstærker, som lever FULDT ud til det folk siger om den. Den yder 2 x 200w og spiller Audiovector 5 perfekt op, og så er den jo også super pæn. Mit allerførste indtryk var super fedt. Bedre dynamik, bedre bas, en smule mere koldt, og ikke mindst bare en ny forstærker der bare har fat i højttaleren. Den blev købt igennem en "ven", og den er virkelig fed. Tung og dejlig, kort sagt.

Forforstærker: Thule Spirit PR100

En forforstærker som jeg fik ganske billigt, og det var egentlig mest fordi jeg manglede en. Men den er faktisk ret fed. Designet er i top synes jeg, og den får jo setuppet til at give lyd fra sig. Den er en smule klinisk i sin lyd, hvilket jeg helst så gå væk, men altså. Der kommer jo nok nyt på et tidspunkt. Dog ikke lige foreløbigt.


Projektor: JVC HD-1

Bestemt en rigtig lækker projektor. Billedet er fremragende, og jeg er igen ovenud tilfreds. Jeg købte den hos Av-Precision i maj 2008 tror jeg, og den er rigtig lækker. Med i købet fulgte der selvfølgelig også lærred - mere om det senere. Dens sortniveau er rigtig godt. Ikke noget halvgråt her, sort! Den er støgsvag, flot og ja - bare lækker. Helt klart mit bedste køb nogensinde, og jeg skal helt sikkert have en ny projektor når den engang bliver forældet. Dog er der ingen planer om udskiftning inden for nærmeste fremtid. Jeg fik den selvfølgelig også kalibreret af Otto, og det var lækkert lige at få det sidste ud af maskineriet.

Lærred: Lissau hvid gain (1.1) 92" tab-tension med motor

Rigtig lækkert lærred, lægger ikke så meget fra, og ikke så meget til. Så er det også utrolig fedt at det er helt stramt og at man bare trykker på en knap, og så er der dømt film. Dog er jeg lidt irriteret over den ret korte ledning, men det må man tage med sig. Der er ikke så meget andet at fortælle, men det kan klart anbefales hvis man leder eftet tab-tension til forholdsvis rimelige priser.

Rack: Audio Magic - Xanta 3 S Twin

Meget lækkert rack, nemt at skille ad, nemt at samle. Det holder utroligt godt, og kan indeholde en masse elementer, og man kan endda smide flere hyller på. Det er dog ikke noget jeg har overvejet. Igen noget jeg har byttet mig til, og det er rigtig dejligt at have noget der holder og ser pænt ud. Benene bagtil er hule således man kan skjule kabler, og det benytter jeg mig grådigt af, og det er jo rigtig pænt at de er skjult. Lækkert. Det rack kan bestemt anbefales.

Recliners: Lænestol læder sort COLORADO

Købt i jysk på tilbud til 1000 kr stk. Man sider rigtig godt i dem faktisk, desværre er de ikke særlig holdbare. Og man kunne godt savne et lille køleskab i dem. Ej, spøg til side. Hvis man er forsigtige nok ved dem og ikke forventer de skal holde i flere år kan de sagtens anbefales. Man kan sidde i dem i flere timer uden at få ondt i røven. Dog klæber læderet til en nøgen røven efter sigende. Ikke noget jeg har prøvet.

Blu-ray: Playstation 3

Fik den i gave sidste år, og den er mega lækker. Spillekonsol og blu-ray i én pakke = win win. Den støjer nogle gange lige for meget, men det skulle efter sigende være et problem med nogle 60gb. Sådan er det. Også derfor der nok kommer en selvstændig blu-ray afspiller på et tidspunkt. Efter nogle timer larmer den simpelthen for meget.

Kabler:

På højttalersiden er der ikke det store. Det er sådan set bare billigt. Så det vil jeg ikke snakke om.
Hdmi kablet er et Audioquest 12m som jeg købte sammen med projektor og lærred. Af signalkabler bruger jeg Viablue, og det fungerer som det skal. Meget andet er der ikke at sige.

Billeder:

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 16 September 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Det var da et vildt setup i en alder af kun 15år, hvor mange jobs har du lige??? spøg til side, det ser super godt ud, dine audiovector højttalere er bare max fede, har en enkelt gang hørt storbroren 6X for mange år siden, de spiller jo fantastisk!



__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 16 September 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

Det var da et vildt setup i en alder af kun 15år, hvor mange jobs har du lige??? spøg til side, det ser super godt ud, dine audiovector højttalere er bare max fede, har en enkelt gang hørt storbroren 6X for mange år siden, de spiller jo fantastisk!

Hvor mange jobs jeg har taler vi ikke om  

Mange tak skal du have. Jeg er også selv ret vild med dem, de ryger ikke foreløbigt

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 16 September 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Fedt setup!

Tror der kan komme noget god kvalitet 2 kanals lyd ud af den der samling skrammel efterhånden...
Du er ikke helt dårligt kørende højttaler/forstærker mæssigt... nu skal du bare tage dig sammen og skrotte det surround 100% hehe!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 16 September 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Fedt setup!

Tror der kan komme noget god kvalitet 2 kanals lyd ud af den der samling skrammel efterhånden...
Du er ikke helt dårligt kørende højttaler/forstærker mæssigt... nu skal du bare tage dig sammen og skrotte det surround 100% hehe!

så vidt jeg husker har du også haft noget af udstyret  

Surround dropper jeg nok aldrig 100%  Men så længe der er mulighed for rendyrket stereo gør det vel ikke noget

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 16 September 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Tjaa.. der står jo ikke Snell nogen steder, men mon ikke det lyder bare nogenlunde 

Tillykke mæ'd'
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 16 September 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Tjaa.. der står jo ikke Snell nogen steder, men mon ikke det lyder bare nogenlunde 

Tillykke mæ'd'

Ingen Snell her

Jo da, det lyder sgu godt - og tak iøvrigt.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 16 September 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
flex195 skrev:

Det var da et vildt setup i en alder af kun 15år, hvor mange jobs har du lige??? spøg til side, det ser super godt ud, dine audiovector højttalere er bare max fede, har en enkelt gang hørt storbroren 6X for mange år siden, de spiller jo fantastisk!

Hvor mange jobs jeg har taler vi ikke om  

Mange tak skal du have. Jeg er også selv ret vild med dem, de ryger ikke foreløbigt

Havde du ikke fået projektoren og lærrede af din mor ?

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy
 
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 586
Sendt: 16 September 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Det ser sku godt ud, den meridian blok er vildt fed!
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 16 September 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

ikeaboy skrev:
interfacelift skrev:
flex195 skrev:

Det var da et vildt setup i en alder af kun 15år, hvor mange jobs har du lige??? spøg til side, det ser super godt ud, dine audiovector højttalere er bare max fede, har en enkelt gang hørt storbroren 6X for mange år siden, de spiller jo fantastisk!

Hvor mange jobs jeg har taler vi ikke om  

Mange tak skal du have. Jeg er også selv ret vild med dem, de ryger ikke foreløbigt

Havde du ikke fået projektoren og lærrede af din mor ?



Jo, hihi.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 17 September 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud Inter, men der mangler en ordentlig CD-afspiller før det bliver rendyrket stereo :P 
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 17 September 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

MathiasLarsen skrev:
Det ser sku godt ud, den meridian blok vildt fed!

Mange tak skal du have, den havde igennem længere tid været i baghovedet, og så kom der en sælger til syne

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 17 September 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
ikeaboy skrev:
interfacelift skrev:
flex195 skrev:

Det var da et vildt setup i en alder af kun 15år, hvor mange jobs har du lige??? spøg til side, det ser super godt ud, dine audiovector højttalere er bare max fede, har en enkelt gang hørt storbroren 6X for mange år siden, de spiller jo fantastisk!

Hvor mange jobs jeg har taler vi ikke om  

Mange tak skal du have. Jeg er også selv ret vild med dem, de ryger ikke foreløbigt

Havde du ikke fået projektoren og lærrede af din mor ?



Jo, hihi.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 17 September 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
Det ser godt ud Inter, men der mangler en ordentlig CD-afspiller før det bliver rendyrket stereo :P 

cd-afspiller kom der nok ikke lige, jeg har alligevel kun én cd  Men har godt 80 plader, så pladespiller er nok det der lige står øverst - nu ihvertfald

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 17 September 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:

FreZh skrev:
Det ser godt ud Inter, men der mangler en ordentlig CD-afspiller før det bliver rendyrket stereo :P 

cd-afspiller kom der nok ikke lige, jeg har alligevel kun én cd  Men har godt 80 plader, så pladespiller er nok det der lige står øverst - nu ihvertfald



Så let bagenden og få købt en PU og en RIAA.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 17 September 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Det ser flot ud  Er det ikke lidt træls ligefrem at skulle skifte kabler for at høre musik?

 

Hvordan spiller du musik hvis du ikke har CD'er?



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 17 September 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Det ser flot ud  Er det ikke lidt træls ligefrem at skulle skifte kabler for at høre musik?

 

Hvordan spiller du musik hvis du ikke har CD'er?

Meget uprofessionelt, mest over youtube faktisk, men altså, mine forældre har også lidt cd'er jeg hører. Men det er nok mere omvendt, jeg skal skifte kabler for at se film. Den står næsten hele tiden på stereo.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 17 September 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
interfacelift skrev:

FreZh skrev:
Det ser godt ud Inter, men der mangler en ordentlig CD-afspiller før det bliver rendyrket stereo :P 

cd-afspiller kom der nok ikke lige, jeg har alligevel kun én cd  Men har godt 80 plader, så pladespiller er nok det der lige står øverst - nu ihvertfald



Så let bagenden og få købt en PU og en RIAA.

Må jeg hellere, men pengene skal jo lige være der

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 17 September 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Så se da at få solgt den Marantz og brug pengene på ordentlig bunke CD'er

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 17 September 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Så se da at få solgt den Marantz og brug pengene på ordentlig bunke CD'er

den kan sgu ikke indbringe meget  Men har lidt planer med den når jeg får købt ny surroundforstærker.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 

Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes