Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 22:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Skyums stue setup med WAF (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skyum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 02 November 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Så blev det min tur til at få taget lidt billeder af anlægget.

Dette er mit første surround anlæg siden den vilde ungdom, hvor ProLogic var top moderne. Dengang havde jeg Rotel kontrol og effekt blokke og forskellige højtalere fik jeg også prøvet gennem årene. I mange år har anlægget nu været rykket ud af stuen og stået på kontoret ved min computer: CS på Rotel blokke og System Audio 1050

Nu er det så på tide at der kommer lyd ind i stuen igen.

Den første investering der blev lavet til stuen var et Panasonic 42PZ84 som skullle erstatte vores gamle MX7000. Jeg havde på forhånd ikke ret høje forventninger til lyden i Panasonic Tvet, mange år med B&O har gjort os godt vante. Men lyden i PZ85 er faktisk overraskende god iforhold til den smule fladskærme jeg ellers har hørt, det var jo dog langt fra på højde med B&O. Men billedet var til gengæld imponerende godt. Det er en fornøjelse at se film og serier på når materialet leverer varen (det gør f.eks vild med dans ikke).

Kravene til højtalerne var at de skulle passe ind i vores stue uden af være dominerende, jeg var i første omgang ikke villig til at smide en formue efter det og det ville være at forestrække hvis højtalerne var del af en serie så man senere kan opgradere uden at ændre klang forhold mellem højtalerne.

Først havde jeg et sæt B&W med hjemme fra HIfi-klubben da de havde størrelsen og var fra en seriøs fabrikant. Var egentlig godt tilfreds med lyden, men synes ikke designet helt fik mig overbevist om at dette var højtalerne jeg bare måtte eje. Efter at have surfet noget mere faldt jeg over Monitor Audio. De havde størrelsen og de havde "højtaler" facon (synes godt en højtaler må ligne en højtaler). Ned til Tape-connection i Århus og høre dem. Var efter en prøvelytning overbevist om at dette kunne være et par gode kandidater. Købte til at starte med et sæt Radius 90 bare for at være sikker på at de også fungerede hjemme hos os og der efter købte jeg Raduis 180 som center og Radius 45 som rear.
Jeg er imponeret over så meget lyd så små højtalere kan levere. Da jeg købte Raduis 45 regnede jeg faktisk med at blive nød til at opgradere til 90ere istedet, men 45erene gør det faktisk rigtig godt som bag højtalere.

Med god rådgivning fra brugerne herinde fandt jeg ud af Marantz SR-4002 ville være et godt valg til reciever i mit setup. Det skulle være en reciever som kunne tage LPCM fra PS3 og så skulle den have pre-out så jeg kunne genbruge mine Rotel effekt blokke. Det endte med at jeg fandt en SR-4002 i Tyskland til ca. 2400,- leveret. Det kan vist ikke gøres meget billigere :-)

Jeg er meget tilfreds med

Mit setup er nu sådan:
Panasonic 42PZ85
PS3 til spil og BlueRay
Marantz SR-4002 reciever
Rotel RB-980 til center og sub
Rotel RB-970 til front
Rotel RB-980 til rear
Monitor Audio Radius 180 som center
Monitor Audio Radius 90 som front
Monitor Audio Radius 45 som rear
Peerless XLS-10 sub
Logitech Harmony One
Supra højtaler kabler og HDMI kabler



Front set fra sofa



Panasonic og Radius 180 center



Den venstre Radius 90 front højtaler



Radius 45 baghøjtaler



Marantz SR-4002 og Rotel blokke



Peerless XLS-10 sub. Sub fra mit gamle bilstereo. Skal enten have tilført en digital forstærker og en slave enhed eller skiftes til en Velo eller SVS sub.


De næste opgaver bliver at finde en lille reol eller rack hvor jeg kan stille Marantz recieveren og så få puttet Rotel blokkene ind under sofaen
Center højtaleren skal sikkert op på væggen og TV hæves 5 cm for at det hele kommer til at se lidt "lettere" ud.
Og så skal der købes eller bygges en ordentlig sub som kan give en god bund. Men subben skal jo helst være af den usynlige slags uden at gå på kompromi med lyden


Tak for at kigge med
Til top Vis Skyum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyum
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 02 November 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

hejsa .. det ser da fint  ud .. hvad skal du lige med de effekt blokke  men de bitte højtaler 

__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
Skyum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 02 November 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
hejsa .. det ser da fint  ud .. hvad skal du lige med de effekt blokke  men de bitte højtaler 

Blokkene er sat til fordi jeg havde dem og fordi det er bedre med for meget effekt end for lidt.
men havde faktisk overvejet at lave lidt sammenligning med Marantz'ens indbyggede forstærkere især på baghøjtalerne.
Til top Vis Skyum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyum
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 02 November 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

oki skulle barelidt høre om det var nopget du havde købt efter du købte de bette højtaler ... hvordan spiller de små så ,....

men er det ikke en smule overkill .. men det ser sku godt ud ...  gad godt mit kunne fylde så lidt .. men det kommer det nu aldrig til ..

men flot er det ..




__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
Skyum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 02 November 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
oki skulle barelidt høre om det var nopget du havde købt efter du købte de bette højtaler ... hvordan spiller de små så ,....

men er det ikke en smule overkill .. men det ser sku godt ud ...  gad godt mit kunne fylde så lidt .. men det kommer det nu aldrig til ..

men flot er det ..




Jeg var også meget i tvivl om, om jeg kunne "nøjes" med små højtalere, også derfor jeg godt ville have nogle som var en del af en serie, så der var opgraderings muligheder, men der er forbavsende meget gang i dem. Og jeg tror også der var engang hvor jeg sagde at jeg ikke skulle have reol højtaler/sub kombination, men ens prioriteter ændrer sig jo hele tiden.

Læste et par anmeldelser før købet, blandt andet denne og de skrev alle at der var mere krudt i dem end man skulle regne med.

Jeg købte så en Radius 180 som center efter anbefaling fra Tape connection for at få lyden fra fronterne til at hænge bedre sammen.

Når der er lidt penge på kontoen igen, så skal jeg bare have fundet en rigtig god sub til dem.

Til top Vis Skyum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyum
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 03 November 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Ser flot ud - super minimalistisk og stilet.

Hvor meget lyd kommer der ud af de små terninger?
Der er jo kræfter nok må man sige.

mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 03 November 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

de klager nok ikke de bette højtaler der

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes