Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 06:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit A/V setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Her er en oversigt over mit nuværende A/V setup. Jeg har desværre ikke noget digitalkamera, så billederne har jeg fundet rundt omkring på nettet.

Hjertet i mit surround setup er en Pioneer VSX-D2011. (Vejl. nypris 11.999 kr.)

Min dvd-afspiller kommer også fra Pioneer og er en DV-454. Den er selvfølgelig kodefri! (Vejl. nypris 2.499 kr.)

Mit fjernsyn er et Philips 32PW8906 (32" 100 Hz Digital Scan Widescreen, BlackLine-S Real Flat billedrør, Digital Natural Motion, 1.200 sider Dual Screen Text TV) og minder meget om ovenstående model 32PW9525, som har samme spec.'s som mit. Min model var dog oprindeligt kun beregnet til at blive solgt på det franske marked og den eneste forskel på de to modeller er selve kabinettets farve, hvilket er mørkekråt på min model. Det var MEGA Fona der på et tidspunkt have fået fat i et mindre parti af dette udemærkede TV til kun 11.000 kr. (Vejl. pris 19.000 kr.).

Alle mine højttalere er fra B&W's 600 serie S3. (Samlede vejl. nypris 21.594 kr.)

Mine baghøjttalere har jeg stående på et sæt standere fra Soundstyle model XS122. (Vejl. nypris for et sæt hos HiFi-Klubben er 1.299 kr.) Kunne desværre ikke finde et billede uden højttalere på!

Mine højttalerkabler er af mærket Supra, signalkabler og banan-stik er fra Profigold.

Desuden har jeg en PlayStation 2, en Xbox og en Nintendo GameCube sat til det hele, så i kan nok regne ud, at jeg tilbringer en del tid foran mit "husalter". Der er en nogenlunde lige fordeling imellem den tid jeg bruger på henholdsvis musik, film og spil.

Jeg er meget tilfreds med mit nuværende setup og har kun planer om at udskifte min dvd-afspiller til modellen større fra Pioneer DV-656 eller en af de nye modeller der kommer fra Pioneer her til efteråret. Om et par år håber jeg også at plasma-tv'er er kommet ned i en lidt mere overkommelig pris - så skal jeg helt sikker have købt mig sådan et i 42" eller hvem ved måske 50".

Jeg vil lige prøve om jeg ikke kan låne svigerforældrenes digitalkamera en dag, så i kan se hvordan det hele ser ud i virkeligheden.

Glæder mig til at høre jeres kommentarer til mit A/V udstyr!

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.
 
Ricky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Er dine naboer stadig glade for dig??

Hvordan spiller dine 603'ere??

 



__________________
Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
Til top Vis Ricky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ricky Besøg Ricky's Websted
 
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Lad mig sige det sådan - de har ikke været oppe og klage ved mig - endnu!

Eller også har jeg måske bare ikke kunnet høre dem!

Min seneste investering er ASW650'eren og jeg har endnu ikke haft den skruet op på mere 1/4 styrke, da jeg er bange for at huset skal vælte - den er ret heftig! Min stue ikke er så stor, men jeg valgte at købe denne model i tilfælde af, at jeg på et tidspunkt skulle få mig en større stue, så ville det jo være ærgerligt hvis jeg havde købt den for lille, og desuden synes jeg også, at den passer bedre til resten af mit setup end lillebroderen ASW600.

Jeg synes 603'erne spiller rigtig godt, de skulle lige spilles lidt til, da de i starten godt kunne være lidt skarpe i diskanten, men nu lyder de bare helt som jeg synes de skal. De er meget klare i lyden og jeg føler, at jeg får langt flere detaljer med end tidligere.

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup, dejligt at se at der er andre drengerøve som har sat spillekonsoller til sit anlæg - det skal det sgu også bruges til.

__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Konsoller styrer - kanon underholdning specielt med surround på!

Er det tv på billedet ikke et PW9616?? Det ligner ihvertfald umiskendeligt mit eget. Er du tilfreds med det?



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har altid fortrukket konsoller frem for PC'eren. Der er nu ikke noget som enten at sidde helt alene foran "anlæget" en aften med et rigtig godt spil, som man lever sig rigtig godt ind i, eller at sidde sammen med 3-4 kammerater og spille en omgang fodbold eller et eller andet spil hvor vi rigtig kan sidde og råbe af hinanden! Det er ikke så længe siden hvor jeg sammen med 3 af mine venner sad og spillede fra kl. 18 om aftenen til kl. 06 om morgenen. Vi åd en masse pizza, slik og chips og fik os et par pilsnere og en masse cola - det var skide sjovt!

Ronin, jeg er næsten sikker på at det er et 32PW9525, men der er flere af modellerne fra Philips bl.a. også dit 32PW9616 der benytter det samme kabinet, så det kan godt være lidt svært at se på billedet - jeg fandt det på Google, så hvem ved!

Jeg er meget tilfreds med mit TV, det kan stort set alt hvad jeg har brug for. Det eneste jeg en sjælden gang savner er en ekstra tuner, så man kunne se to programmer på en gang, men det er vist et luksusproblem. Jeg har haft det i lidt over 2 år og der har ikke været nogen problemer med det på noget tidspunkt. Dengang jeg købte det var det jo et regulært fund til prisen og det er først indenfor det seneste halve års tid blevet muligt at købe et tilsvarende TV til den pris.

Ronin - hvad er det iøvrigt med dig og de der ænder

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

 Ænder er søde så længe de får lov at passe sig selv. Man skal bare ikke pisse dem af. Folk skal bare mindes om at SIZE doesnt matter!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Jamen... Jamen...

Hvor meget står de samlede udgifter dig i? Det er dæleme et lækkert setup du har der!!

Det er også noget ved med spillekonsoller nu, hvor priserne på dem også falder lidt... Tror sq det er på vej den rigtige vej med priserne

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Tak tak!

TV, receiver, dvd-afspiller, højttalere, standere, kabler og de tre konsoller har tilsammen kostet mig ca. 50.000 kr.

Puha! Det kunne jeg have fået mange andre fornuftige ting for, men der skal jo også være plads til lidt af det sjove ind imellem.

Man kan efterhånden få spillekonsollerne til næsten ingen penge. En PlayStation 2 koster 1.899 kr., en Xbox koster 1.599 kr. og en GameCube koster kun 1.499 kr. Men her forleden gjorde jeg dog en rigtig god handel. Jeg købte en helt ny Xbox for kun 800 kr. til en af mine venner hos Street Dance i København. De holder ophørsudsalg og jeg fik den sidste de havde til ½ pris!

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Det var sgu en nice deal - 800 kr for en X-box! Jeg vil gerne have fingrene i sådan en på et tidspunkt. Den er sjov at have i de kedelige stunder og grafikken er ret nice derpå!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Ja, Xboxen er en fed maskine, men der kommer jo en masse gode spil til alle tre konsoller, så tænk nu hvis man gik glip af noget!
Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hehe, ja det kan jeg følge dig i!

Hvordan er din vurdering ellers af Pioneer-sættet og forstærkeren i særdeleshed? Jeg overvejede 1011´eren inden jeg købte mit Harman/Kardon men var ikke helt sikker på om det skulle være den. Jeg havde VSA-E07 før og den gjorde et godt stykke arbejde!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Overgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hej D.B.M

Lækkert setup....

Surround er for fedt til film og PS2, desværre er der ikke så mange DTS titler til PS2. Har selv kun SSX Tricky men lyden er for fed.

Kan du ikke låne en digital camara, da det altid er sjovt at se hvordan folk indretter deres lytterum, både hvad angår opsætning af højttalere og Rack's mv.

 

Til top Vis Overgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Overgaard
 
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 26 Maj 2003 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

XBOX og Halo i DD 5.1 rykker for vildt.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 27 Maj 2003 kl. 05:39 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
 Ænder er søde så længe de får lov at passe sig selv. Man skal bare ikke pisse dem af. Folk skal bare mindes om at SIZE doesnt matter!

               



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 27 Maj 2003 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Hvordan er din vurdering ellers af Pioneer-sættet og forstærkeren i særdeleshed? Jeg overvejede 1011´eren inden jeg købte mit Harman/Kardon men var ikke helt sikker på om det skulle være den. Jeg havde VSA-E07 før og den gjorde et godt stykke arbejde!

Jeg var meget i tvivl da jeg skulle ud og investere i en ny surround receiver. Jeg kiggede bl.a. på Harman Kardons receivere, som jeg altid har haft en svaghed for. Før havde jeg en Pioneer VSX-D811S, men da jeg fik mine DM603S3'ere var det lige som om der manglede lidt "punch" og lidt kraft i lyden. Årsagen hertil er nok at B&W's højttalere oftest har brug for en del strøm og det var ikke lige 811'erens stærkeste side. Min DVD-afspiller (Pioneer DV-454) var jeg imidlertid godt tilfreds med og da jeg helst vil have at de to enheder skulle være af samme mærke kiggede jeg lidt på hvad Pioneer havde at byde på og så mente jeg ikke at VSX-D2011'eren var de ekstra 2.000 kr. værd, da den jo mere eller mindre har samme specs. som lillebroderen og desuden findes den kun i sølv og min DVD-afspiller var jo sort! Så valget faldt på VSX-D1011'eren og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Den har et hav af fede funktioner, spiller efter min mening rigtig godt i såvel stereo som i surround, den kan klare stort set alle lydformater der er på markedet i øjeblikket og så synes jeg at den ser rigtig flot og stilren ud. Af smarte funktioner kan jeg bl.a. nævne muligheden for at bruge det ekstra sæt højttalerterminaler bag på receiveren til enten et surround back højttalersæt, et sæt B højttalere eller til at bi-wire fronterne og så er der "Function Rename" funktionen, der gør det muligt for mig at navngive de forskellige funktioner, så de f.eks. passer til alle mine spillekonsoller. Fjernbetjeningen er desuden også rigtig lækker!

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.
 
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 28 Maj 2003 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
XBOX og Halo i DD 5.1 rykker for vildt.

Yep, Halo er også i min spilsamling og efter jeg har fået min sub. er det blevet LIDT sjovere at spille!

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.
 
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 28 Maj 2003 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Overgaard skrev:

Surround er for fedt til film og PS2, desværre er der ikke så mange DTS titler til PS2. Har selv kun SSX Tricky men lyden er for fed.

Kan du ikke låne en digital camara, da det altid er sjovt at se hvordan folk indretter deres lytterum, både hvad angår opsætning af højttalere og Rack's mv.

Så skulle du se at anskaffe dig Grand Theft Auto: Vice City, der er også DTS lyd på, og så er der en masse fede 80'er hits i radioen, når du ligger og kørrer rundt og laver ballade i byen - det er nok et af de bedste spil, der nogensinde er udkommet på PS2'eren!

Jeg skal nok prøve at låne et digitalkamera en dag og så skal i få lov til at se hvordan det hele ser ud i virkeligheden.

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.
 
Overgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 28 Maj 2003 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Tak for det.....

Køber Vice City i morgen. 80'er hits rules.....

Til top Vis Overgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Overgaard
 
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 28 Maj 2003 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Overgaard skrev:

Tak for det.....

Køber Vice City i morgen. 80'er hits rules.....

Hvor har du tænkt dig at købe det?

Ude i butikkerne koster det jo helt op til 600 kr., men hos www.coolshop.dk koster det kun 375 kr. og det er incl. forsendelse ved forudbetaling! Jeg har aldrig selv prøvet at bestille hos dem, men jeg har kun hørt godt om dem.

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes