Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 07:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: En newbs hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
elanir
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

På opfordring af min kammerat LPH har jeg lavet dette indlæg. Vi snakkede lidt hifi for nogle uger siden, han viste mig nogle billeder fra hans "nye" stue - og jeg begyndte at savne mine gamle store højttalere, I ved, dem man har inden kæresten flytter ind...


Men nu har hun sagt ja til at være med mig resten af vores dage sammen (eller, det skal hun den 8. august i år), så nu kan jeg nok godt lukke lidt op for posen igen. Jeg smuttede i hvert fald i Hifiklubben og med en 28k efter nyt udstyr, til at supplere mit fladskærms-TV og PS3.

Her er hvad jeg har investeret i:

  • Samsung 40" LCD TV (LE40F86BD)
  • Sony Playstation 3 (til gaming og Bluray)
  • NAD T747 surround receiver
  • 2x Dali IKON 6 white (fronthøjttalere)
  • 2x Dali R1000 white (baghøjttalere)
  • Dali Motif LCR (centerhøjttaler)
  • Dali Motif Sub white (subwoofer)
Billeder må følge når jeg har fået sat det hele pænt op. Pt. står baghøjttalerne på sofakanten, de skal naturligvis skrues op på væggen. Desuden skal der lige laves plads i det nyindkøbte tv-møbel, som var præcis 3 cm for kort i dybden til at huse den nye forstærker.
Til gengæld er den stærkt konevenlig, så den må blot mærke saven i bagbeklædningen istedet.


Har planer om at investere i en Samsung BD-P3600 Bluray afspiller, men nu ser vi lige hvad bryllupet i august bringer. Kan jo være der faldt en i skødet på mig i den massive gaveregn vi forventer.


To be continued...


Til top Vis elanir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elanir
 
StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Stort tillykke (håber jeg da) og velkommen til.

Vi ser frem til billeder (af anlægget OG konen), for det lyder da så afgjort som et fornuftigt setup.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR
 
Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Købte du de dali R1000 i hvid fra ny?
Ellers lyder det jo egentlig som en fornuftig måde at spendere 28k på :D

Ser også frem til nogle billeder

Og tillykke :)
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly
 
elanir
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

StefanR skrev:
Vi ser frem til billeder (af anlægget OG konen), for det lyder da så afgjort som et fornuftigt setup.


Will do - skal nok fikse lidt af hvert :)

eyesonly skrev:
Købte du de dali R1000 i hvid fra ny?


Jeps, de er vidst udgået nu - men Hifiklubben i Køge havde et enkelt sæt på lager (udover demomodellen de stadig har) - så dem nappede jeg.
Til top Vis elanir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elanir
 
elanir
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

En kort update. TV-møblet har fået en tur med saven, så nu kan forstærkeren være i skabet - med lukkede låger. Det må siges at være en fordel.

Skal så blot have boret bag- og centerhøjttalere op på væggen, så er mit simple setup på plads.
LPH ville have lidt "undervejs" billeder, så here goes:

Stuen, med tv-møblet:


Forstærkeren, i møblet:


Så er der plads:


Bananstik, med navne på højttalere, gør det let at sætte til i kabelrodet:


Baghøjttalerne skal også op:


To be continued...
Til top Vis elanir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elanir
 
elanir
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Så kom tingene på plads. Mangler blot at føre højttalerkabler i kabelbakker og andre småting.

Center speaker, PS3 og plads til remotes, gamepads etc.


Satbox øverst, forstærker og USB harddisk nedeunder - og lidt BD film og PS3 spil


IR-extender og min lille WDTV HD Medix box med tilhørende USB disk. Er forbundet med anlæg vha HDMI, så jeg kan se de film jeg har.... ehm.... rippet fra DVD
IR-extender gør at jeg kan styre sat-box, forstærker etc. med lukkede skabslåger.


Fra sofaen. Centerhøjttaler er placeret i skabet, pegende lidt op. Giver stadig god lyd


Højre front + sub. Spejlet skal væk, er ved at flytte rundt


Baghøjttaler, skal have fundet en pæn løsning til kablet - hvis muligt


Input, kommentarer, idéer mv. er velkomne :)

Nåh ja, kæresten - hun kan ses på www.binser.dk



Til top Vis elanir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elanir
 
StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Dét ser da helt godt ud.

Med sådan et gammlet trægulv passer det godt med et ældre møbel (af udseende) til sagerne.

Det eneste jeg vil pege lige fingre ad er centerhøttaleren. Du ved selvfølgelig selv hvor godt det lyder, men jeg vil da mene den kommer mere til sin ret uden for skabet. Rent praktisk virker det også lidt øv (i mine øjne) at skulle åbne lågerne bare for at se film, nu hvor du har sørget for at kunne betjene anlægget med lukkede låger.

Hvis væggen kan holde vil det da være oplagt at hænge TV'et op, og så kan centerhøjttaleren stå på møblet.

Men ellers et nydeligt setup

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR
 
Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 04:39 | IP-adresse registreret  

rigtig lækkert og nydeligt integreret setup

en ting du vil kunne vinde en del i lyden på, er at rette dine front højtallere ind så de står lige ud fra væggen og ikke er vinklet ind på sweetspot. Dali er designet til at spille bedre off axis en direkte på, og derfor tror jeg du vil blive overrasket hvis du prøver det :)

(Er altså lidt misundelig på de bag ht'er du har fået fat i, og dit setup generelt naturligvis)
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly
 
elanir
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

StefanR skrev:
Det eneste jeg vil pege lige fingre ad er centerhøttaleren. Du ved selvfølgelig selv hvor godt det lyder, men jeg vil da mene den kommer mere til sin ret uden for skabet. Rent praktisk virker det også lidt øv (i mine øjne) at skulle åbne lågerne bare for at se film, nu hvor du har sørget for at kunne betjene anlægget med lukkede låger.


True, det er også blot til at starte med. Vil gerne hænge højttaleren op, men er ikke 100% på det endnu. Så indtil videre står den i skabet. Den peger lidt op, så lyder kommer fint frem. Men enig, lidt nitten at skulle åbne lågerne for at se film, men, det skal jeg alligevel - for fjernbetjeningerne skal jo lægges på plads imellem brug!! ;)

StefanR skrev:
Hvis væggen kan holde vil det da være oplagt at hænge TV'et op, og så kan centerhøjttaleren stå på møblet.


Yeah, men det kan væggen formentlig ikke holde til. Jeg tør i hvert fald ikke prøve selv, da det blot er et træskelet med gipsplader på. Er bange for at det ikke kan holde til det. Så det ender nok med at centeren bliver placeret over fjernsynet, hvis noget endelig skal hænges op.


Eyesonly skrev:
en ting du vil kunne vinde en del i lyden på, er at rette dine front højtallere ind så de står lige ud fra væggen og ikke er vinklet ind på sweetspot. Dali er designet til at spille bedre off axis en direkte på, og derfor tror jeg du vil blive overrasket hvis du prøver det :)


Okay? Cool... det er jo kun godt, så slipper jeg for at de står på skrå. Det ser nu lidt kønnere ud :)

Eyesonly skrev:
Er altså lidt misundelig på de bag ht'er du har fået fat i


Hifiklubben i Køge, go go - de har ét sæt på lager... :)


Til top Vis elanir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elanir
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det, og godt arbejde med at bekæmpe finanskrisen!  Pæne fronthøjttalere, og ganske vellydende er de da også.

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
Stallerz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

En gipsvæg kan sagtens bære et fladskærms tv hvis der bliver brugt de rigtige dyre expansions plugs. 6 stk burde kunne klare det. om ikke
andet kan man skrue 1 plade op på væggen som måske kan ramme træskelettet og fæstne tvet til denne :) - Alt kan lade sig gøre. men man skal
igang med lidt "autoriseret klyt og klamp" :D
Til top Vis Stallerz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stallerz
 
Xipzou
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 139
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

expandet blå roset ved et lag gips og rød ved to lag :-)

 

De kan bære (ca.) 30 kg og 50 kg (spørg mig ikke hvorfor det ikke e ren ren fordobling af bæreevnerne.

 

Men anyway..

 

Fedt setup :-)  er dog ekstremt enig i dem der siger op med skærmen og center under :-)

Til top Vis Xipzou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xipzou
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes