Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 07:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Marantz/audiovector surround system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
greg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

11 April 2006: Nye billeder på side 3 (nyt hus på vej)


22 Juni 2005: Nye billeder på side 2


Hejsa,

Nu synes jeg det var på tide at "give lidt igen" til dette forum der har fungeret som stor inspirationskilde for mig i den senere tid, hvor jeg har gået og fumlet med mit nye surround system. Selv om mit setup ikke er tæt på at være færdigt endnu, lægger jeg alligevel lidt text og billeder ud, som forhåbentligt kan være med til at inspirere andre newbies som mig.

Anlægget består p.t. af følgende:

Forstærker: Marantz SR7400. Indtil videre har den gjort det glimrende. Virker som god, solid kvalitet, og har masser af overskud, også når der spilles højt.

DVD afspiller: Marantz DV6400. Mit første indtryk var ikke det bedste. Meget lille og mistænkelig let kasse. Set i forhold til prisen, får man ikke meget kvantitet. Heldigvis har lyd og billede indtil nu været en klar forbedring i forhold til min gamle Thomson DTH 3300. Hvor god den er, må tiden vise. 

Højttalere: Front: Audiovector M3 Signature. Center: Audiovector AV3C Super. Baghøjttalere: Audiovector M1 Super. Sub: Audiovector K-Sub Super.

Kabler: Scart: IXOS 138AV-300. Digital Koax: Tara Labs prism 200d. Højttaler: I øjeblikket en blanding af AudioQuest og JenTech. Skal udskiftes snarest muligt.

Som det nok afsløres på billederne, mangler jeg stadig at bruge lidt penge på ordentlige møbler. Jeg har sat mig for at prøve at lave en TV/Hi-FI bænk meget i stil med Bo Concept's Occa - AR (http://www.boconcept.com/SiteVersions/30/427.asp). Hvis jeg kommer videre med projektet, poster jeg lidt billeder.

Håber i kan lide hvad i ser...

/Greg

Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

nydeligt! lækre højttalere.

jeg kan anbefale at du rykker sofaen lidt ud fra væggen, når man sidder helt op af bagvæggen har lyden en tendens til at give en form for ekko, eller bulder. Du vil også kunne høre forskellen hvis du læner dig en anelse frem i sofaen men det er ikke en behagelig stilling at sidde i under en 2½times film etc.

Og nu ved jeg ikke om din forstærker udvikler samme varme som andre forstærkere, men jeg synes du skal sætte din dvd under forstærkeren. Så kan forstærkeren komme af med varmen og din dvd vil holde lidt længere når den ikke udsættes for unødvendige "belastninger"

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
greg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hej witzel,

Setup'et helt nyt (max en uge gammelt), så der skal stadig leges/flyttes rundt m.m. Men du har ret angående sofaen. Jeg rykker den ca 20 cm ud fra væggen når jeg ser film. Min stue er desværre kun 20 kvm, så det er lidt sparsomt med pladsen.

Forstærkeren bliver varm, rigtig varm, så det er ikke en god løsning i længden at have DVD afspilleren til at stå ovenpå. Det er bl.a. også derfor jeg skal igang med et nyt TV/Hi-Fi møbel.

Tak for kommentaren.

/Greg

Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg
 
Severin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 135
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej Greg,

Cool setup, jeg har selv haft Audio-Vector M3 Sig. Jeg syntes at du skal rykke højttalerne længere væk far vægen min 30 cm optimalt 50 cm hvis det altså er muligt, så vil du høre af der kommer mere kontrol over bunden.

Jeg køre også med AV3C SuperAV3C Super som fungere rigtigt godt med mine nyt Dynaudio'er.

Hvad lytter du til ?

PS: Jeg ville nok også give forstærkeren lidt mere luft.

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup! Især dine højtalere. Hvis du endag får lyst til mere, kan de signature med den rette forstærker og cd spille virkelig godt!

__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
Severin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 135
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med Rune med hensyn til forstærker og cd, med et mere "High-end" setup vil dine M3 åbne sig meget mere.

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Lækkert! Fed forstærker, jeg syntes den marantz der er lidt for blæret. Top $
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
greg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Severin: På grund af min lille stue, og det faktum at højttalerne ikke lige er til at rykke rundt på, har jeg valgt at placere dem med størst mulig spredning, og cirka 15-20 cm fra bagvæggen. Det er ikke optimalt, men jeg har desvære ikke andre muligheder i dette rum.

Det er heller ikke muligt at placere DVD afspilleren under forstærkeren, af den simple grund at DVD afspillerens mål er 440x211 mm mod forstærkerens 440x463 mm. DVD afspilleren er simpelthen for lille. Det irriterer mig ærligt talt lidt. Med disse mål er det ihvertfald umuligt at stille anlæggets dele ovenpå hinanden med forstærkeren øverst.

Hvad jeg lytter til? Ja, først og fremmest ser jeg lidt film indimellem.  Derudover lytter jeg på alt fra jazz til akoustisk musik til rock og sågar pop. Det var vigtigt for mig at købe højttalere der "kunne det hele". Skal stadig lige vænne mig til anlægget, men hidtil har det været en positiv lydoplevelse.

/Greg

Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Flot anlæg.  Jeg er helt enige med de andre angånde placering af din receiver.
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
greg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Nu opdateret med billeder af "indmaden":

/Greg

Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg
 
OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 516
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Det ser da meget godt ud, dit Setup! Hvordan klarer Marantz'erne sig i forhold til Audiovector? Fornemmer du at de godt kan følge med højtalerne, eller spiller de ikke højtalerne ordentlig op?

Der var godt nok ikke meget i den forstærker  - men den spiller jo egentlig udmærket!!? Hvad overvejer du med hensyn til opgradering af dit setup, hvis du p.t. har overvejet noget?

LÆKRE BILLEDER
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan
 
greg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

OceMan: Jep, jeg er skam også glad og tilfreds med anlægget. Jeg har først sat det helt op i weekenden, så der pilles og rodes og tweakes stadigvæk.

Jeg skal lige vænne mig til lydbilledet. Jeg er gået fra et 8 år gammelt Pioneer anlæg med tilhørende B&W CDM1SE højttalere, så der er stor forskel.

Jeg er OVENUD tilfreds med mine M3 Signature fronthøjttalere, især fordi jeg købte dem fra nye for kun 12.000 sættet (stor tak til audiovision.dk)! Jeg lyttede på en del gulvhøjtalere inden købet (Audio Pro, DynAudio, System Audio, klipsch, B&W, m.fl.), men ifølge mine ører sparkede AudioVector alvorligt bagdel på de andre mærker i prisklassen. Og jeg har IKKE fortrudt købet! Nu er jeg jo ny i surround, men jeg er også vældigt imponeret over lyden/kvaliteten af resten af mine AV højttalere. Virkeligt lækkert...

Både når jeg ser film eller spiller i stereo, synes jeg det virker som om der er et godt "overskud" i forstærkeren. Kan godt mærke at jeg er gået op en lidt tungere Watt (og vægt) klasse. Vejledningen kan godt "skræmme" lidt, men så snart onscreen menuen bliver aktiveret, giver det næsten sig selv. Det tog mig max en halv time at sætte forstærkeren op.

Jeg synes heller ikke at indholdet i kasserne syner af meget. Især ikke i DVD'en! Heldigvis har jeg indtil nu kun positive ord tilovers for begge enheder, men på den anden side har jeg heller ikke rigtigt noget at sammenligne med. Men skuffet er jeg bestemt ikke!!

Da setup'et jo er helt nyt, kommer der ikke til at ske nogen opgraderinger på den front i meget, meget lang tid. Hvis det en dag skulle være, ville jeg nok lede efter et par AudioVector M1 Super som surround-back højttalere.

Derudover er jeg ved at skaffe priser til mit TV/Hi-Fi bord projekt.

/Greg

Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg
 
larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Du skriver at den bliver varm... hm.. er det normal.. Og kan den give noget strøm fra sig.. Jeg har haft 2 nad 216. de blev ikke varme og de kunne give power fra sig. men har kigget efter et anlæg som dit. Så vil bare høre om det lyder godt, og kan trække nogen stor højtaler..

mvh Jan

Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®
 
greg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Larsen: Ja, jeg synes den bliver varm. Det skal retfærdigvis siges, at det er tydeliggjort i manualen, at forstærkeren skal have god luft omkring sig. Mit setup står kun som det gør nu midlertidigt, indtil jeg får købt/lavet mit hylde system. Når jeg sammenligner med mit gamle anlæg, bliver det her noget varmere. Der sidder selvfølgelig også en del mere "forstærkning" i denne kasse end i min gamle stereoforstærker.

Jeg sad i går og lyttede på Pat Metheny og Charlie Haden's Beyound the Missouri Sky (http://www.patmethenygroup.com/features/missouri/missk y.html), og anlægget brillierede. Stor, åben og varm vellyd flød ind i mine øregange. Aaaahhh.... Min vurdering er at Marantz/Audiovector er en glimrende sammensætning.

Marantz skriver selv, at forstærkeren er konstrueret til at kunne trække svære højttaler belastninger. Med 105w per kanal i 8 ohm burde der være power nok til de flestes behov.

Til sidst vil jeg lige nævne lidt omkring priser på mit IXOS 138AV-300 kabel. Jeg blev interesseret i dette kabel efter at være blevet præsenteret for det i Hi-Fi klubben. Der fik jeg tilbudt 138AV-150 versionen til 699,-. Jeg gik direkte hjem foran min computer og fandt 138AV-300 hos tapeconnection.dk til 1699,-. Et lækkert kabel, men for dyrt synes jeg. Jeg fandt så selv samme kabel hos http://empiredirect.co.uk til kun £29! Problemet her er at de ikke sælger til udenlandske kunder. Nu kender jeg midlertidig en fyr i England, og han købte kablet for mig. Smart! Inkl transport har kablet stået mig i ca £35 (ca. 380,-), eller en besparelse på (1699-380) 1319,-.
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Jeg genkender dit førstehåndsindtryk af DV6400...! Da jeg åbnede kassen og så/følte maskinen tænkte jeg også mit... Rent fysisk fylder den ikke meget, men jeg blev også positivt overrasket over den. Jeg synes specielt billedet er flot og klart.

Jeg kan dog anbefale dig at købe en seperat cd-afspiller. Jeg har testet cd-lyden mellem min DV-6400 og Marantz CD-6000 OSE, og CD'en slår dvd'en med flere  længder. Jeg havde egentlig regnet med at dvd'en kunne overtage cdafspillerens rolle, men den tanke skrottede jeg igen efter at have lyttet på bare to plader. Det var IKKE tilfældet.

Lækre højttalere iøvrigt. Har du lyttet til andre mærker på Marantz recieveren?
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
greg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Schrammelll: Dit input er meget brugbart! Jeg havde i forvejen tænkt mig at investere i CD afspiller, da jeg lidt har på fornemmelsen at en DVD afspiller er bygget til ét formål og en CD afspiller til et andet... Jeg har bl.a. kigget på Marantz' egen CD7300 og Vincent's CD-S1.1. Har du andre gode forslag til hvad jeg burde tjekke ud?

Jeg købte Marantz både på grund af den generelt positive omtale, men også på grund af at jeg kunne få nogle fordelagtige priser. Jeg var ellers meget tæt på at købe Vincent's SV 382, men den danske importør fik talt mig fra det. Derudover kiggede jeg efter Denon, da jeg synes rigtigt godt om designet. Fandt dog ingen steder hvor prisen kunne matche min Marantz. Mærker jeg gik udenom var bl.a. Harman Kardon og NAD, da jeg ikke bryder mig om udseendet. Måske ikke den helt rigtige måde at gøre det på, men det betyder noget for mig.

Mine højttalere er jeg allerede EXTREMT glade for. Jeg har set en 6-8 film indtil nu, og fået gennemlyttet en del af min gode, gamle CD'er, og de spiller bare bedre og bedre. Kan på det varmeste anbefales!

/Greg
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Rigtig nydeligt anlæg.

Men akustikken kan da ikke være god i det rum. Der er ikke rigtig noget til at dæmpe lyden med. Trægulv og nøgne vægge- det burde du lege lidt med. Som de andre også har været inde på, bør du rykket hterne ud fra bagvæggen.Og når det hele er stillet godt an, så lige få gemt kabeljunglen af vejen som prikken over ièt

Ellers ser det rigtig lækkert ud.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at CD-7300 har fået meget god omtale flere steder. Specielt nedenstående test fra Hifi Choice give da et positivt indtryk. Jeg har dog ikke selv hørt den endnu, men hvis den er en væsentlig forbedring i forhold til min nuværende CD6000 OSE, ville jeg overveje at give de kr. 4000,- som CD7300 kan skaffes til.

link til anmeldelse


Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hvor Store er de kondesator der sidder i den.
Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®
 
Porkyhead
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 261
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Uhhh... Jeg er sku vild med din forstærker! Den er for lækker! Er selv vild med Marantz. Men alt i alt en fedt anlæg

Og jeg har også CD7300 med i overvejelserne til min næste cdafspiller..... Gad godt at høre den et sted!



__________________
Hilsen Christian
Til top Vis Porkyhead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Porkyhead
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes