Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 19:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Tobywans setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Mit setup

Så er vi efterhånden ved at være på plads i vores hus (næsten da), så her følger lidt billeder mv. af mit setup, som har
ændret sig en del hen over årene. Jeg har tidligere sværget 100% til dedikerede enheder, fysiske medier, men det har
ændret sig her det sidste årstid, hvor jeg blandt andet har været igang med at digitalere både mit musik og mine film. Ikke
alt er der fundet en 100% løsning på, men det begynder at nærme sig. Det har måske betydet en mindre kvalitetsforingelse
på enkelte punkter, men det har derimod gjort at vi får brugt udstyret hver evig eneste dag. Navigitation og tilgang til
indhold er blevet langt nemmere og det betyder virkelig noget i det daglige.

Vi har siden sidste år været igang med at istandsætte huset. I den forbindelse har jeg fået lagt nye kat 6 netværkskabler,
samt antennekabler i hele huset. Der er blevet sat stik op i næsten alle rum. Netværket har jeg samlet i mit kontor, hvor jeg
har lavet et lille krydsfelt. Her går min internetopkobling også ind. Her står basen for mit nye mediesetup:

NAS: Synology 209+ med 3TB plads. (+2TB ekstern USB disk).
Computer: PC med et Cinergy DVB-C kort.
Router: Cisco WRV4400 router
Swirch: D-Link switch
Server: En ældre bærbar som pt. agerer server (mest til test.).

Jeg begyndte i foråret at lege lidt med mediecenter, da vi efter flytning og skift fra YouSee til Stofa ikke længere havde en
ordenlig mulighed for at optage, og det skulle der findes en løsning på. Efter et par mislykkede forsøg på at få det til at køre
med en Happauge USB tuner, faldt valget på Cinergy kortet som har kørt lige siden. Jeg har installeret DVB viewer med
recording services, som gør, at vi kan starte en optagelse direkte fra vores bærbare computere, når vi sidder i sofaen.
Optagelserne lagres direkte til et netværksshare, der er tilgængelig på de 2 netværksafspillere.
Derudover er det sat således op, at jeg kan streame samtlige tv kanaler direkte over nettet via DVB viewer - rigtig smart,
når der skal ses lidt Tour på jobbet her i sommervarmen (for os som ikke har ferie endnu) :)

Planen er, at jeg på sigt vil have flyttet recorder delen til en seperat maskine med minimum 2. tunerkort.



Vi mangler stadig lidt indretning og kabelskjulere :)

I stuen er der følgende udstyr:

TV: Pioneer 428XD
Reciever: Denon AVR3805
Netværksafspiller: Dune HD Max
Konsol: Playstation 3
Tuner: Stofa Zaptor

Dune boksen, som efterhånden er blevet den primære enhed har jeg valgt at installere Zappity på

Først var jeg ude i at overgå til et rent satelitsystem og havde derfor kig på B&Ws MT30 serie - den med PV1 subben. Efter
en hurtig lyttesession nede i hifi klubben stod det klart, det gik bare ikke.
Selvom sættet performede ganske udemærket ved surround kunne det bare ikke måle sig med en "rigtig" højtalere - ikke til
surround, og da slet ikke til stereo. Sættet vil helt sikkert være helt optimalt for mange, men kommer man fra et setup med
rigtige højtalere er man tvunget til at gå på kompromis. Specielt centerkanalen synes jeg heller ikke performede godt nok på
de små mt-1ere.

Valget faldt derfor på B&Ws XT serie. Jeg har altid holdt meget af B&W, og har også derfor denne gang valgt at holde mig til
dette mærke. Tidligere har jeg haft lidt problemer med Denon / B&W kombinationen og havde derfor valgt, at sætte en H/K
effekt imellem for at trække de 3 fronter. Dette er dog slet ikke tilfældet med XT serien som jeg føler spiller rigtigt godt og
varmt med min 3805.

Mit surround ser derfor nu således ud:

Højtalere:
B&W XT2
B&W XTC
B&W M1
B&W PV1 sub

Betjening:
Logitech Harmony One - nok et af de bedste køb nogensinde. Fjernbetjeningsfarmen er elimineret, og den løser praktisk talt
alt.

Soveværelset har følgende installeret

Samsung 32" LCD m. LED
Forholdsvis billigt tv, men det klarer opgaven udemærket, som "soveværelsesmodel".

Popcorn Hour A210 (startede som A200, men blev opbygget pga. defekt blæser efter 1år).
Egentlig min første netværksafspiller, blev placeret her efter indkøb af Dune HD Max


Hvad skulle have været anderledes?

Digitalsering kræver plads og jeg burde have købt en 4 eller 5 bay NAS til at starte med. Det bliver nogle dyre lærepenge,
men pt. overlever jeg med et par eksterne diske. Jeg overvejer om det næste gang skal være en hjemmebygget udgave,
eller om der skal inversteres i en af de store QNAP eller Synology.

Jeg skulle have valgt en type netværksafspiller til begge lokaler. Pt. er Popcorn Hour bare sat op med standard interface,
men som samlingen gror bliver det mere og mere uoverskueligt. Jeg vil helst undgå at vedligeholde mere end en "jukebox"


Ønsker til fremtiden:
På sigt vil jeg gerne have en ny forstærker med HDMI switch og understøttelse af de nye lydformater.

50"+ TV, men jeg venter lidt endnu, da jeg stadig er virkelig glad for min Pioneer. Ulempen er bare, at vi efter flytning lige
har fået en 1 meter længere til skærmen - og det kan mærkes.

Mediecomputer til DVB Viewer / recording services - det bør køre uafhængigt af min stationære maskine.

Sonos - vi har pt. ikke rigtigt en brugbar løsning til afspilning af musik. Jeg synes ikke rigtigt Dune er et alternativ. I hvert
fald ikke med den funktionalitet jeg pt. ser.


Modtager gerne ris/ros, og specielt inspiration og forslag til forbedringer.



__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

meget stilrent. hva syntes du om pv1'ern har hørt den skulle være rimelig vild
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1537
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Lækkert setup du har.

Angående dit Pioneer TV, jeg har selv set efter samme model og så 427. Er det stadigvæk en skærm du kan anbefale og hvordan er den med PS3 både med bluray og spil?

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 17 Juli 2012 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

Hej


Lækkert setup du har.


Angående dit Pioneer TV, jeg har selv set efter samme model og så 427. Er det stadigvæk en skærm du kan anbefale og
hvordan er den med PS3 både med bluray og spil?



Hej,

Jeg er stadig virkelig glad for min skærm. Jeg synes sagtens den kan være med, selv når man sammenligner med nye dyre
skærme. Den har selvfølgelig ikke mpeg4 tuner, smart tv osv, men alt dette er overflødeligt (for mig i hvert fald).

Jeg har ikke set de nye Panasonic plasmaskærme live endnu, men overfor en samsung 7005 eller 8005 vil jeg til en hver tid
fortrække min egen Pioneer.

__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes