Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2024 | 23:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Forudbetaling til tyske forhandlere !? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janelne
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2005
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Mange tyske forhandlere leverer kun til udlandet mod forudbetaling (vorkasse).

Disse forhandlere reklamerer typisk med et "Trusted Shops Guarantee"-logo, som en slags blåstempling af forhandleren.

Som udgangspunkt vil jeg helst betale med Visa-kort eller Eurocard, p.g.a. muligheden for (via banken/PBS) at foretage indsigelse mod en konkret betaling. Jeg er ikke meget for forudbetaling - og især ikke til en udenlandsk forhandler.

Jeg overvejer det dog nu, da forhandlere som kun modtager forudbetaling typisk er billigere end forhandlere der har hele "paletten" af betalingsmåder. Helt konkret overvejer jeg nu at handle ved denne tyske forhandler > http://www.grosche.de/src/index.php).

Betaling pr. efterkrav (nachname) ved forsendelse til udlandet (herunder Danmark) er ofte ikke muligt. Jeg har ikke selv erfaringer med denne betalingsmåde (praktikken i det).

Kommentarer til "forudbetaling" og "Trusted Shops"-betegnelsen ønskes!!! Erfaringer (gode som dårlige) hører jeg gerne om.

Til top Vis janelne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janelne
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt produkter på ebay, hvor jeg har forudbetalt det (kun ved sælgere, som har mange positive feedback) og jeg har aldrig haft problemer. Men jeg vil helst betale med kreditkort eller gennem PayPal, fordi jeg føler mig mere tryg ved at anvende de to betalingsmetoder, som du også er ind på.

Den tyske forhandler du linker til kender jeg ikke. Hvad vil købe hos grosche.de?

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
janelne
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2005
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Den tyske forhandler du linker til kender jeg ikke. Hvad vil købe hos grosche.de?

Jeg påtænker at købe et surroundanlæg. Tak for dit svar.

Til top Vis janelne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janelne
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har handlet meget i Tyskland, og jeg vælger altid en shop, hvor jeg kan få varen pr. efterkrav, eller hvor jeg kan betale med mit kreditkort.

Personligt forudbetaler jeg aldrig. Hvis firmaet er et svindelforetagende, eller hvis det går konkurs inden varerne kommer, risikerer man at miste sine penge. Enhver kan knalde et "Trusted Site" logo på sit websted - det er set før.

Jeg vil anbefale at man vælger en shop, som ikke kræver forudbetaling - også selvom man kommer til at give en smule mere for varen.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Pana
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Hej Janelne

Ja, nu er det første gang jeg skriver i dette forum, og da jeg selv har internet butik, skal jeg jo passe på ikke at komme galt afsted. Både med reklame og hvad der iøvrigt følger med.

At overfør et beløb, altså at forudbetale, kan mange gange være nødvendigt da man jo ikke kan checke kunden på samme måde som hvis kunden bor i samme land hvor i han køber.

Men selv om du f.eks overfører et beløb til min butik, må jeg jo ikke trække beløbet før jeg har sendt varer.
Så hvis forhandleren følger denne regel, burde det jo ikke kunne gå galt.
Til top Vis Pana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pana
 
Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Mine erfaringer kort:

I ni ud af ti tilfælde går det fint... jeg har handlet i ca. 6 år via tyske netshops - til at starte med primært cykelstumper og de senere år også forstærker, højtalere, DVD osv.

Jeg har haft en uheldig episode med digitalo.de, hvor de efter betaling (det var før de fik Visaløsningen) skrev at de ikke kunne levere den bilstereo, jeg havde bestilt... og de havde ikke andet i samme kvalitet/prisklasse. Jeg bad som om at få mine penge tilbage (og da jeg har en IBAN-konto burde det være en smal sag), men selv efter 4-6 ugers skriverier frem og tilbage lykkedes det ikke... så det endte med, at jeg bestilte noget andet, som jeg egentlig ikke havde brug for (men helt røvrendes ville jeg alligevel ikke). Der var tale om et forholdvis beskedent beløb.

Så generelt er der ikke så meget at frygte... jeg kender heller ikke til folk der har mistet deres penge pga. konkurs o.lign., men jeg vil give tidligere indlæg ret i, at skal man handle for større summer så er det sandsynligvis en god idé at lede efter en butik der modtager VISA eller lignende.



__________________
/Kim Frede
"Everybody needs money... that's why they call it money"
Til top Vis Kim Frede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim Frede
 
janelne
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2005
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Pana skrev:
Men selv om du f.eks overfører et beløb til min butik, må jeg jo ikke trække beløbet før jeg har sendt varer.
Så hvis forhandleren følger denne regel, burde det jo ikke kunne gå galt.

Hej Pana. Tak for dit svar - og din synsvinkel (som internet-forhandler).

Sorry, men din udtalelse holder vel ikke helt vand. Hvis du ville kunne du (og andre internetforhandlere) bare beholde de penge som kunden har overført, uden at fremsende varen. De ER jo indsat på DIN konto, ik? Bevares, du vil givetvis få en masse dårlig omtale om denne lille finte, men pengene er dine. Hvad kan kunden gøre?

Hvis "Tysk Svindelfirma A/S" ønsker at rippe 'janelne' fra Danmark, så er det vel bare at beholde pengene. Hvad kan jeg som dansk kunde gøre?

Det er selvfølgelig et spørgsmål om tillid.

Til top Vis janelne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janelne
 
Pana
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Du har helt ret, men som du selv udtrykker det er det et spørgsmål om tillid. Og det mener jeg (for egen regning) godt kan være svært hos en forhandler som bor i udlandet eller som kun har internet butik.
Jeg ville søge efter en butik som også har en rigtig fysisk butik og et telefon nummer og et navn på et af personalerne osv osv.

Men det er selvfølgelig bare min egen holdning :-)
Til top Vis Pana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pana
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes