Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 18:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Problemer med DBA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har til stor frustration oplevet at mine annoncer på dba går i koks i "spørgsmål og svar" feltet.
Bud og indlæg, fra andre brugere end mig selv, forsvinder uden nogen god grund.

Jeg har haft kontakt til DBA, som bortforklarer det med at alle indlæg der opfattes som svindel bliver slettet. DBA nævner "nigeria-breve" og linker til forbrugerrådet. (nigeria-breve er i øvrigt en bestemt form for svindel, som lokker folk med at de har arvet mange penge fra en fjern, fjern slægtning...) Jeg har svært ved at se linket til nigeria, når svend fra videbæk gerne vil vide den præcise størrelse på min subwoofer.

Det nævnes at forfalskede beviser på pengeoverførsler bliver brugt med den hensigt at få mig til at sende varen, som jeg så aldrig vil modtage betaling for. Hvorfor det når der er tale om gulvhøjttalere der SKAL afhentes og ikke kan sendes med posten. Svindel kan ifølge DBA identificeres hvis der kommer urealistisk høje bud på en vare. Et bud på 800 er forsvundet på et sæt højttalere jeg har til salg. De er sat til 1200 (rimelig pris), men 800 mener dba dermed er urealistisk højt!

Det undrer mig også at jeg har nogle annoncer hvor alle andre indlæg end mine egne konsekvent forsvinder. Som sælger kommer jeg til at se lidt fjoget ud!

DBA fastholder at de bare har slettet indlæg der er forbundet med svindel, selvom jeg har fremført ovenstående argumenter.

Der har været nogle småproblemer siden overtagelsen af eBay, hvilket er meget forståeligt. Det der irriterer mig er at DBA ikke vil anerkende at der er noget galt. På den anden kan det være at det bare er et uheldigt sammentræf som lige er gået ud over mig.

Jeg spørger derfor: er der andre der har oplevet problemer med DBA. Specielt under spørgsmål & svar?


Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Lyder som en grum affære hvor skyklapperne rækker langt ud...

Jeg har forlængst droppet DBA som et seriøst sted at kunne sælge mine ting - har længe ikke brudt mig om deres site.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Jeg er også lidt træt af det. Der er mange useriøse som ikke holder aftaler og desværre også mange der skriver noget5 bras for at ødelægge en handel eller banke prisen i bund.
Jeg mangler dog i øjeblikket et alternativ. Desværre er der ikke mange der benytter spørgsmål og svar her på ksb. Jeg har selv spurgt til adskillige ting, men aldrig fået svar.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Har haft præcos det samme problem med DBA. Flere indlæg blev slettet. Det ene nåede jeg dog at se før det blev slettet, og det var ikke spor useriøst !

Jeg bruger stadig DBA, men må indrømme at jeg har været mere positiv overfor den end jeg er nu.

Bruger hellere KSB her på siden hvis det er hifi der skal sælges.



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Jeg mangler dog i øjeblikket et alternativ. Desværre er der ikke mange der benytter spørgsmål og svar her på ksb. Jeg har selv spurgt til adskillige ting, men aldrig fået svar.

Hvis jeg har spørgsmål til en vare anvender jeg kontaktformen og ikke den mulighed som svarer til DBA's. Stiller nogen spørgsmål plejer de at gøre det samme, og så får de altid svar.

Desværre er vi heller ikke fri for useriøse personer herinde - der er stadig meget "jeg vil ha'" og "det drejer sig om mig" mentalitet over det... Stiller jeg spørgsmål til en vare bliver den som regel besvaret, men sker det ikke må det være fordi sælger ikke synes at han "skylder" et svar - hvilket jeg ikke forstår. Han har måske allerede solgt men ikke fået hevet varen af endnu - det er jo hans skyld så. Han synes måske ikke man er seriøs fordi man ikke med det samme vil købe - men det er vel tilladt at stille spørgsmål først. Måske mail'en fra Hifi4all ryger i et spam-filter? Jeg ved det ikke.

Under alle omstændigheder er det useriøst ikke at give svar på en henvendelse bare fordi man ikke gider eller ser noget formål med det. Og jeg hader også dem der får svar på deres spørgsmål, og så hører man aldrig til dem - de kunne i det mindste skrive tilbage at varen alligevel ikke har interesse, jeg har haft en del der lige skulle tænke over det - og det var det sidste jeg hørte til dem. Så skal de altså heller ikke være overraskede hvis varen kan være solgt hvis de vender tilbage

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Man kan jo vælge, om der skal være mulighed for "spørgsmål og svar". Hvis du siger nej til det under kontaktoplysninger, må interesserede henvende sig via e-mail.
Jeg foretrækker også e-mail, da "spørgsmål og svar" tit går op i hat og briller, fordi folk ikke kan opføre sig ordentligt.
At mange af dem der henvender sig, desværre er såkaldte "tidsspildere/timewasters", er der nok ikke meget at gøre ved. Det er åbenbart stilen nutildags. Der må man selv trække grænsen, og trykke på "SLET" knappen, når det bliver for latterligt .

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes