Forfatter |
|
Ejlif Forum Bruger
Bruger siden: 16 Juni 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skriver herinde fordi jeg er fuldstændig i vildrede eller blot for at advare mod KT radio og deres mildstalt dårlige
reklamation og kundebetjening.
Problemet er at jeg sidste år i maj købte en TDK ghettoblaster for over 3000kr. Ved handlen fik jeg mod min viden
den forkerte strømforsygning med hjem, og dette har taget mig indtil maj i år at få 2 forkerte. Nu har jeg dog fået en
der skulle virke.
Problematikken stopper bare ikke her, næ for nu kan jeg sætte strøm til den og derfor finder jeg ud af at
ghettoblasteren slet ikke virker. KT radio har åbenbart sat det forkerte serienummer på min faktura, så nu vil TDK
ikke ombytte varen, og det vil KT radio heller ikke . Det skal nævnes at jeg blot ønsker at den virker, og at KT
radio selv i første omgang sendte en mail til mig hvor de fortalte at TDK ville ombytte til anden model, da den jeg
købte i mellemtiden er udgået.
HVAD GØR JEG, SYNTES SKU IKKE DET VÆRE RIGTIGT AT MAN SKAL FINDE SIG I DET.
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger
Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forbrugerombudsmanden
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto
Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv i mange år siddet i samme hus som Forbrugerombudsmanden, og han er helt OK ( ), men det er nu Forbrugerklagenævnet
(Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen), som du skal henvende dig til. De tager sig af tvister mellem forbrugere og erhvervsdrivende. Du skal dog
belave dig på en meget lang sagsbehandlingstid, og al kommunikation foregår skriftligt.
Det er en rigtig god idé at fortælle KT Radio, at du har tænkt dig at klage ... det hjælper nogle gange helt utroligt på viljen til at finde en løsning på
problemerne.
Og det er KT Radio, der har ansvaret i forhold til din reklamation. Din ghettoblaster er købt hos dem, så uanset hvad de siger, at TDK har af ansvar,
så er det sagen ganske uvedkommende.
|
Til top |
|
|
Ejlif Forum Bruger
Bruger siden: 16 Juni 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg syntes også at det er grotesk at de sælger mig et produkt, der dels ikke virker og dels ikke har den korrekte
strømforsygning.
Tveden er jo at jeg har indleveret produktet, og først skriver KT radio til mig at TDK vil ombytte, og nu vil de ikke fordi
at KT radio har påført det forkerte serienummer på den faktura de lavede da de solgte mig produktet. Jeg har aldrig
hørt noget ligende, at det er mit problem at de påfører forkert serienummer på min faktura skulle være mit problem er
noget underligt.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto
Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke kunne afgøre, hvad der er op og ned i sagen, men den overordnede pointe er, at hvis du har købt et produkt hos KT Radio, der vitterlig
er fejlbehæftet, og du har klaget over fejl og mangler senest to år efter købet, så skal KT Radio enten afhjælpe fejl og mangler, give dig/ombytte til en
tilsvarende vare, give et forholdsmæssigt afslag i prisen (typisk kun ved mindre fejl og mangler) eller ophæve købet (det betyder i praksis, at du skal
have dine penge retur, når du tilbageleverer varen). Så er den sådan set ikke længere, og hvis KT Radio ikke forstår det, så må du gå
klagenævnsvejen.
Besværligt for dig, men også besværligt for KT Radio. Derfor opleves det også ofte, at erhvervsdrivende bliver mere villige til at opfylde deres
forpligtelser, når man orienterer dem om, at man vil klage.
|
Til top |
|
|
KT Radio Branchemedlem
Bruger siden: 17 Juni 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tvisten i denne sag er at kunden ej er i besiddelse af købskvittering på produktet. KT Radio modtog til trods for dette apparatet til reklamation, og har videreberettet reklamationen til producenten. KT Radio registrerer samtlige serienumre på apparater der er solgt, og serienummer på indleverede radio matcher ikke. Dette sammenholdt med manglende købskvittering gjorde at sagen blev afvist.
Vi har d.d. talt med kunden og KT Radio påtager sig i dette tilfælde at reparere radioen, uden udgift for kunden.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger
Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2520
|
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyb respekt
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger
Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 940
|
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot service siger jeg bare.
Underligt nok manglede der vist den lille detalje vedr. mangle kvittering fra trådstarters side....
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto
Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var da bestemt en ikke uvæsentlig detalje
Jeg fik ellers indtryk af, at trådstarter var i besiddelse af en faktura/kvittering, men påført et forkert serienr. (hvilket jo godt kan ske).
Well, udgangspunktet er jo selvfølgelig, at køber skal være i besiddelse af en faktura/kvittering for at gøre et reklamationskrav gældende, alternativt
på anden vis kan dokumentere/sandsynliggøre, at den pågældende vare er købt i forretningen. Det kan fx være, hvis der er betalt med Dankort, hvor
transaktionen så fremgår fx af en kontoudskrift.
Jeg skal ud fra det skrevne fortsat ikke kunne afgøre, hvem der har ret i denne sag - det er vist heller ikke min opgave - men det lader jo til, at sagen
har fundet sin løsning.
Fred på jord
|
Til top |
|
|