Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Mobile Fidelity-One Step (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ingenbrugernavn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2020
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 20 Februar 2022 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Er der nogen af jer der har investeret i Mobile Fidelity's nyeste påhit One Step. Er det toppen af poppen?
Til top Vis ingenbrugernavn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ingenbrugernavn
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 20 Februar 2022 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Jeg vil stadig mene, at det er arbejdet i studiet, der er afgørende...

Den bedste plade jeg har hørt til dato er Elac's 95 vinyl, og den er lavet på "traditionel" vis... med en god master!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 20 Februar 2022 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

+1 til ELAC-pladen. Den omhu, der er lagt i fremstillingen af denne, fornægter sig ikke.

Har nogle stykker af "One Step". Det er klassepresninger, men af de originale masters.
Så det kommer mest an på at overføre lyden på så fejlfri vinyl som muligt, hvilket MoFi til gengæld
udfører me UG+.
Har f.eks. Jethro Tull´s Aqualong. 100% som originalen, bare på 100% fejlfri/støjfri vinyl.
Min personligt foretrukne er dog Steven Wison´s remix af samme. Den få´s så ikke på MoFi.
Er de så så meget bedre end f.eks. Analogue Productions, at de kan retfærdiggøre prisen?
Det må være op til den enkelte. Jeg synes det ikke.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 22 Juli 2022 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk lige blevet afsløret at MoFi bruger DXD filer til mange af deres One Step. De har indrømmet det i et interview, der findes på
Youtube.

Søg Youtube med Mobile Fidelity og Mofi-Gate, så dukker der videoer op.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 23 Juli 2022 kl. 06:57 | IP-adresse registreret  

Tjaaahhh.... Der gik så lidt af glansen på konceptet "Original Master Recording". På den anden side må det jo være resultatet, der tæller.

Men hvis man gik i troen, at det var det originale masterbånd, der lå til grund for MoFi´s udgivelser, forstår jeg godt, at nogen hardcore entusiaster er blevet svært skuffet. Hvis man var lidt bekendt med teknikken og var i stand til at tænke selv, så var man klar over, at degradering/slid, ved hver eneste afspilning af et bånd ikke var en gangbar mulighed. Altså må alle nyudgivelser (med nogle få undtagelser) enten være lavet af en kopi, det være sig bånd eller andet. MoFi har så valgt DSD/DXD.

Som vinylentusiast må jeg placere mig i gruppen, der "don´t give a f**k". Er resultatet fremragende og bedre end originalen, så er jeg fint tilfreds. Har bl.a. 1.press og One Step af Paul Simon "Still Crazy after All These Years". MoFi versionen er hestehoveder over originalen, så fuld tilfredshed herfra



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Ductrolden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 23 Juli 2022 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Tjaa, tror nu ikke så meget det handler om lyden, men mere om at de har solgt et produkt til folk, som udgiver sig for at
være noget andet. De har jo markedsført sig på at de bruger originale master bånd, hvilke gør produktet dyrere, og har
taget sig betalt for, ift alm plader, så er det vel i princippet at snyde forbrugeren, ved at bruge digitale filer.
Men det er da spændende at se om de ryger ind i en sh*tstorm, el om de kan forklarer sig ud af den.

I bund og grund, handler det vel om, at vi som forbruger ønsker at vide, hvad det er for et produkt vi bliver tilbudt, så kan vi
selv træffe et valg om det er pengene værd
Til top Vis Ductrolden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ductrolden
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 23 Juli 2022 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Transparens er vigtigt, så man kan træffe et kvalificeret valg. Nu har Mofi lovet at finde alle data på alt de har udgivet. Det kan godt være de er
for sent ude, og så er det underordnet at de har haft deres meget specielle båndoptager med rundt i verden.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes