Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 10:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dit nyeste musikkøb? Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 128
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 674
Sendt: 06 August 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret Citér MichaelJDK

Hey.

Syntes bare det var på tide at folk smed lidt om deres seneste køb. Gerne med forklaringer med hvorfor mm...
Selv er jeg lige kommet hjem efter en tur i Bilka, og kom ikke igennem musikafdelingen uden at købe noget (Det er simpelthen svært! ), så jeg fik en stak CDer med mig hjem.

Nummer 1: Jette Torp - Snowflakes In Fire
Jette Torp, album
Jeg havde den glæde at lytte til Jette Torp, da Heltedellen, Henrik og jeg var forbi Frisk for at lytte til hans udstyr, og... jaeh... det solgte da noget. Nu vil det vise sig om det er noget værd (læs: om jeg kan lide det)

Nummer 2: Jette Torp - [New Tracks]
Jette Torp, album
Jaeh, for det ikke skal være løgn så købte jeg to CDer, med hende... Gav 50,- stykket så det var ikke så slemt. Spørgsmålet er så om jeg kan lide det!

Nummer 3: Runrig - Stamping Ground
Runrig, album
Runrig... hvad er der at sige? Så dem live for en uges tid siden, og de var alt for fede live. De leverer varen så nu er der et par CDer, med dem...

Nummer 4: Runrig - Live At Celtic Connections 2000
Runrig, album
Jaeh, som sagt  - navnet sælger!

Nummer 5: Dire Straits - Brothers In Arms
Dire Straits
Som ejer af "Dire Straits - Sultans Of Swing (The Greatest Hits)", og efterhånden får lidt smag for Dire Straits så måtte der lige en CD mere ind i samlingen.
Dire Straits har nogle gode produktioner og musikken er i særklasse.

Nummer 6: Garbage - Bleed Like Me
Garbage
Garbage. Mange husker sikkert "Stupid Girl", og dem der hører lidt radio har sikkert også hørt deres "Why Do You Love Me" som ligger på dette album.
Garbage bliver, for mig, et nyt bekendtskab (som det også gælder med Jette Torp) og det vil vise sig om jeg overhovedet kan lide det, eller det bare bliver noget af det man køber, hører én gang - måske to, og så ellers ikke hører...

Nummer 7: Monrad & Rislund - De Tykke Synger
MonradRislund
Hæ hæ... Jaeh, det er lidt et sidespor, men jeg fik lige lyst til at tage dem med... ALLE husker vel "Mogens"...


Det var det folkens! Kommentarer? Hvad har I selv købt?



__________________
Mvh, Michael Jensen
Til top Vis MichaelJDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelJDK Besøg MichaelJDK's Websted
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 06 August 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret Citér CLIX

MichaelJDK skrev:

... og kom ikke igennem musikafdelingen uden at købe noget (Det er simpelthen svært! ), så jeg fik en stak CDer med mig hjem.

Kender det desværre alt for godt.

Her er mine de sidste indkøb:

Vinyl:

Saga - Silent Knight
Saga - Behaviour
Saga - In transit
Saga - Worlds Apart

Havde hørt at det var godt, så det er min første erfaring med Saga, og jeg er skam ikke blevet skuffet.

CD:

Aerosmith - O, yeah! (Greatest hits)
God solid rockmusik, hverken mere eller mindre.

Billy Corgan - The Future Embrace
Synes manden er genial, fede tekster (hvis man er til Smashing Pumpkins), fed musik og en fantastisk stemme. Må eje alt han kommer med.

Marilyn Manson and the spooky kids - Live
Har det lidt på samme måde som med Billy, desuden mener jeg har er meget misforstået, og at de fleste udtaler sig om hvordan han er, udfra hans udseende og ikke hans musik.

Nirvana - Mtv Unplugged in New York
Har haft den på vinyl i mange år, så da den stod til 50,- skulle den bare med hjem.

Texas - The greatest hits
Synes godt om enkelte af deres sange, men ikke nok til jeg vil købe alle deres album, og så stod den også til 50,-, så den kom lige med.



__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 07 August 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret Citér F.Christians

Jeg har også væltet mig i "nice-price" og jeg kan se, at der er mange gengangere fra Bilka og til mit lokale Føtex, underligt eller?  

Saga in transit har jeg lige skuffet til 70,- i TP-musik, men den er SQ ikke optaget særligt højt! Har andre bemærket det samme? Musikken fejler dog ikke noget!  

MichaelJDK; hvorfor er Monrad og Rislund nu ude på et sidespor? Hvad har de gjort; de er SQ da meget flinke, hvorfor skal det lige gå ud over dem?  (En ældre Totalpetroleum-vits!)

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 07 August 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret Citér CLIX

F.Christians skrev:

Saga in transit har jeg lige skuffet til 70,- i TP-musik, men den er SQ ikke optaget særligt højt! Har andre bemærket det samme? Musikken fejler dog ikke noget!  

Jeg synes nu ikke jeg har bemærket at den ikke er optaget særligt højt... Og så vil jeg lige fortælle at jeg kun gave 20,- pr. Saga plade



__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 674
Sendt: 07 August 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret Citér MichaelJDK

F.Christians skrev:

Jeg har også væltet mig i "nice-price" og jeg kan se, at der er mange gengangere fra Bilka og til mit lokale Føtex, underligt eller?  

MichaelJDK; hvorfor er Monrad og Rislund nu ude på et sidespor? Hvad har de gjort; de er SQ da meget flinke, hvorfor skal det lige gå ud over dem?  (En ældre Totalpetroleum-vits!)

Jeg, væltede mig også i "nice-price" og slap 49,95,- pr. stk. så 350 kr. for syv skiver det er vel ikke galt!?
Monrad & Rislund er sgu ikke raske!
Havde før hørt albummet, men havde det ikke, såeh... men nu har jeg det, og selvom det næppe vil blive hørt mange gange, såeh...



__________________
Mvh, Michael Jensen
Til top Vis MichaelJDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelJDK Besøg MichaelJDK's Websted
 
hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1335
Sendt: 07 August 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret Citér hrmand

Endelig, endelig langt om længe har jeg fået genkøbt dette prægtige album i ny, remastered udgave. Skiven var omtalt i et særligt klub-tillæg i Gaffa og læsningen om, hvordan skiven blev til, omstændighederne omkring produktionen og omtalen af den efterfølgende succes, gjorde at jeg ganske enkelt ikke kunne udsætte det længere.

Så blev det til den nyeste fra ham her, så vi kunne nå at høre de nye sange, før vi skal se ham på Skanderborg på torsdag ... Vi kan s*u godt li´ hans musik her i huset, og han er jo forbillede for mange make-up-brugende bands og solister, som også har gjort det godt gennem tiderne. Koncerterne er showmanship af højeste karat, musikken buldrer på den flotte, rockagtige måde, der bare får gang i "rytmeboxen" her! Flot anmeldelse i øvrigt:

http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=29821

 



__________________
SONY
TA-DA9000ES   amp
TA-N90ES         effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 08 August 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret Citér F.Christians

Clix, noget er der SQ galt med denne Saga CD-plade. Den er optaget mindst 1-3dB for lavt, jeg tror at jeg køber endnu et eksemplar gennem en anden forhandler, bare for at prøve!  

MichaelJDK; nej Monrad og Rislund er ikke helt raske, men de forstår dog at udstille de ikke et klap mere raske danskere! (Danskere som flest!) Jeg har hele rækken af deres udgivelser, pånær opsamlingerne og en enkelt eller to DVD-udgivelser og jeg tager en Totalpetroleum-aften med 4-6 stykker i CD-afspilleren, bare sår´n engang i kvartalet. Ah, det gør altså godt!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 08 August 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret Citér CLIX

F.Christians skrev:
Clix, noget er der SQ galt med denne Saga CD-plade. Den er optaget mindst 1-3dB for lavt, jeg tror at jeg køber endnu et eksemplar gennem en anden forhandler, bare for at prøve!  

Nu er det på vinyl jeg har den, så tør ikke udtale mig om hvordan cd´en er.



__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 10 August 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret Citér Krog

Jeg var en tur i Aalborg (eller var det århus??) og der faldt jeg over en "Stereo Studio" (det er forresten utroligt så lidt musik forretninger der er at finde i den by [aalborg/århus]). Anyways, jeg mente det var tid til at få nogen flere Mike Oldfield CDer hjem på hylden, så jeg holdt mig da ikke tilbage!:

Mike Oldfield - Incantations
Mike Oldfield - Ommadawn
Mike Oldfield - QE2
Mike Oldfield - Exposed
Mike Oldfield - Earth Moving

Har faktisk ikke hørt så mange af dem endnu, men hørte lige de første par numre af "Earth Moving", og synes næsten den var dårlig! Den var alt for poppet i det. UGH! (Indianer metoden!).


Men de andre jeg har fået hørt er bare gode!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret Citér CLIX

Var lige ude og bruge lidt penge i dag, det blev til flg.

Turnip Greens - Come Around (CD)
Tenderones - Tenderones (CD)
Bloodflowerz - 7 Benedictions, 7 Maledictions (CD)
The Smiths - Hatful of hollow (Vinyl)
The Smiths - Strangeways, here we come (Vinyl)
The Smiths - Rank (Vinyl)



__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret Citér Silent Knight

F.Christians skrev:

Clix, noget er der SQ galt med denne Saga CD-plade. Den er optaget mindst 1-3dB for lavt, jeg tror at jeg køber endnu et eksemplar gennem en anden forhandler, bare for at prøve!  

MichaelJDK; nej Monrad og Rislund er ikke helt raske, men de forstår dog at udstille de ikke et klap mere raske danskere! (Danskere som flest!) Jeg har hele rækken af deres udgivelser, pånær opsamlingerne og en enkelt eller to DVD-udgivelser og jeg tager en Totalpetroleum-aften med 4-6 stykker i CD-afspilleren, bare sår´n engang i kvartalet. Ah, det gør altså godt!  

Med mindre du har købt de nye remastered cd'er, er alle de nævnte SAGA cd'er senest fra 1987 og dengang var lyden ikke optaget så højt som på nutidens cd'er. Så måske er det det du oplever?

Seneste bestilling (skulle gerne ankomme i morgen med posten)
SAGA: The chapters live
En dobbelt live cd med alle SAGAs 16 chapters optaget under SAGAs tóur i 2003.



__________________
http://www.myspace.com/sagaca
Til top Vis Silent Knight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silent Knight Besøg Silent Knight's Websted
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret Citér F.Christians

Silent Knight; det må være det som er i vejen, men igen fejler hverken musik eller teknik noget. Sår´n er pladen bare!

Jeg er ikke stiv i Saga; hvorledes med disse "chapters"?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Ougaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret Citér Ougaard

Sonata Arctica - Reckoning Night. Opfølgning på det fantastiske album Winterheart's Guild - og den skuffer ikke.

Force of Evil - Black empire. Købt på grund af anmeldelser og medlemmerne. Endnu ikke gennemhørt ordentligt.

Candlemass - Candlemass. De svenske doom-rockere er endelig gensamlet i stærkeste opstilling.

Karelia - Raise. Købt på anmeldelsen. Må være en af de allermest interessante metal-udgivelser længe. Modigt, spændende og teknisk velgennemført. Må have de varmeste anbefalinger.

 
Til top Vis Ougaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ougaard
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret Citér Knoxville

Rammstein... mutter

__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret Citér Silent Knight

F.Christians skrev:

Silent Knight; det må være det som er i vejen, men igen fejler hverken musik eller teknik noget. Sår´n er pladen bare!

Jeg er ikke stiv i Saga; hvorledes med disse "chapters"?

SAGAs chapters, var en sjov og ikke før set idé, som SAGAs hovedmand Jim Crichton fandt på engang i '77.
Han havde læst en artikel om at Einsteins hjerne blev opbevaret på Smithsonian Institute til forskning.
Det var også tiden for Star Wars og lign. science fiction film og Jim Crichton bryggede derfor 8 kapitler sammen og disse blev spredt ud over deres 4 første albums, i ikke kronologisk rækkefølge. De lavede derfor selv sjov med at så var pladeselskabet nød til at lade dem lave mindst 4 plader.
Der er gennem årene kommet utallige 'fortolkninger' fra fans som har prøvet at løse gåden, men som ofte var disse mere kompliceret end Jim selv havde forestillet sig det.
Historien handler i korte træk om Albert Einstein, som skulle være den eneste person som var i stand til at redde menneskeheden fra undergang og derfor sættes hans hjerne over i et 'rumvæsen', kaldet 'Harold the locust', som kan ses som et flyvende insekt på en del af SAGAs albums.
På denne måde skal han så forsøge at redde menneskeheden.
I 1999 gik SAGA tilbage til deres oprindelige musikstil og kreerede samtidig 8 nye chapter til de næste 3 albums.
I 2003 spillede SAGA så enten de 8 første eller de 8 sidste chapters i rækkefølge på deres turné. Disse er så samlet og for første gang får man alle chapterne samlet på et album.

Se mere
http://www.saga-denmark.com/saga-denmark_files/12_Harold_Alb ert/ha_00_00.htm



__________________
http://www.myspace.com/sagaca
Til top Vis Silent Knight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silent Knight Besøg Silent Knight's Websted
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 04:39 | IP-adresse registreret Citér F.Christians

Silent Knight: Vi prøver den, takker!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret Citér DIB_1

Jeg regner med at jeg kommer hjem med Depeche Mode's nye cd'er iaften, da jeg skal til release party iaften. Irøvigt er dk det første sted at der afholdes release party

 

yeah this will be DRESSED IN BLACK (dib)



__________________
Denon
Dali
Tara Labs

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret Citér Tylle

Den sidste nye med System Of A Down, herligt med lidt metal  Idet jeg stadig betaler af for mine sidste nye amp, ja så er økonomien ikke til nye indkøb. Men der er heller ikke lige noget derude jeg MÅ eje, så det er jo helt fint!

__________________
It's the Crown that makes you king!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret Citér Schrammelll

Disturbed - 10.000 fists

Ligesom Tylle, herligt med lidt metal. Dette er det bedste album de har lavet. Skiven indeholder et fedt covernummer af Genesis/Phil Collins - Land Of Confusion.

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Khaine
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret Citér Khaine

Det sidste jeg købte var vist Live at Budokan med Dream Theater og From Wishes To Eternity med Nightwish. Især Live at Budokan kan anbefales på det kraftigste.
Før det var det enten Archetype med Fear Factory eller The Essential Santana.


__________________
All Your Base Are Belong To Us!
Til top Vis Khaine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Khaine
 

Side af 128 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes