Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 06:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Ny Beatles "Love" CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 02 December 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Har lige fået den ind i CD skuffen og det er en blandet oplevelse. På den ene side er den musikalsk intelligent sammensat og mikset fiffigt af selveste Sir George Martin. Meget elegante løsninger overalt og det bærer tydeligt præg af sublim indforståethed med de gyldne værker. Og så med 10 tons love til The Fab Four, hele vejen igennem.

På den anden side er der afbrydelser i oplevelsen netop fordi numrene pludselig får andre numre ind over i et uventet miks, og det forstyrrer hjernen, fordi den er vant til at hørenummeret på den gode gamle måde. Men det virker forfriskende og det er sjovt at få udfordret indlagrede antagelser om hvordan visse numre SKAL lyde.

Totalt set er det en stor oplevelse og selve lydkvaliteten er høj, meget høj.

Er der andre Beatlesfans som har fået en på lyttelapperne af dette værk?

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 03 December 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke dedikeret Beatles-fan, men jeg skal 10hver10fald have albummet!

Man skal nok mere se det som et Sir George Martin-album med Beatles-melodier, og det er vel også helt OK?!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 03 December 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er heller ikke 100% Beatles fan, og jeg overvejer stadig om jeg skal have "Love" til min samling. Jeg har hørt brudstykker af pladen, men er ikke overbevist.
Til top Vis jbdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbdk
 
SACD user
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 03 December 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt udgaven med surroundlyd på DVD-Audio. Denne udgave ser ud til at blive den succes udgivelse, som DVD-Audio har manglet indtil videre.

5.1 lyden er ikke særlig aggressiv i bagkanalerne og lyden er også komprimeret som sædvanligt for Beatles, men selve musikken i denne udgivelse er en genoplivelse af Beatles for mig. Nu har jeg fået en ny udgivelse med Beatles, som jeg vil kunne nyde i de kommende år.

 

Til top Vis SACD user's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SACD user
 
Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 03 December 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jeg synes den er sjov, interessant, af høj kvalitet, men selvfølgelig ikke en "almindelig" Beatles udgivelse.

Hvis man tror man skal høre en Beatles udgivelse som "de plejer at være" kan man nok godt blive skuffet, men hvis man går til den med åbent sind (og åbne ører) synes jeg den bringer en god oplevelse.

Der er med garanti en lydkvalitet som ikke er hørt før fra deres hånd

mvh


__________________
Dr. Strangelove

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 03 December 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er Beatles fan og hørt et nummer fra cd´en på vej til arbejde forleden. Selv om det var kl. 05.10, genkendte jeg George Harrison´s stemme, og må bare have denne cd.


Mvh.
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 
tub61
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1089
Sendt: 06 December 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg er 110 % Beatles fan og købte da også CDén samme dag den udkom - jeg syntes den er forfriskende og holder næsten hele vejen hjem , at få de elskede gammel kendte numre serveret på en lidt anderledes måde syntes jeg er fedt

Cdén skal have      udfa 6  herfra   



__________________
BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2365
Sendt: 06 December 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Jeg synes rigtig godt om den nye CD. Jeg blev opflasket med Beatles i stor stil i slut 60'erne og start 70'erne, men har ikke rigtig hørt dem i mange år.

For mig har albummet den effekt at jeg hører langt mere efter for at spotte de små firnurligheder og sjove ideer, både i de nye mix og kombinationer, men så sandelig også i de originale indspilninger. Den nye plade får mig til at lytte efter på en måde jeg ikke har gjort længe - simpelthen for at "fange" forskellene mellem de gamle og de nye versioner. Det har gjort at jeg har "genopdaget" Beatles - og det er er nu ikk' så ring' endda..!

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 07 December 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Jeg synes rigtig godt om den nye CD. Jeg blev opflasket med Beatles i stor stil i slut 60'erne og start 70'erne, men har ikke rigtig hørt dem i mange år.

For mig har albummet den effekt at jeg hører langt mere efter for at spotte de små firnurligheder og sjove ideer, både i de nye mix og kombinationer, men så sandelig også i de originale indspilninger. Den nye plade får mig til at lytte efter på en måde jeg ikke har gjort længe - simpelthen for at "fange" forskellene mellem de gamle og de nye versioner. Det har gjort at jeg har "genopdaget" Beatles - og det er er nu ikk' så ring' endda..!



Fedt at høre..Min friuge er startet og jeg må simpelthen ud i byen og investere i den Beatles cd.

Mvh.
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes