Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 09:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Rickie Lee Jones - remastered? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
clh1997
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 05 December 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jeg holder meget af Rickie Lee Jones' første CD (af samme navn) fra 1979.
Ud over hittet "Chuck E's in Love" er der en stribe gode sange, der holder endnu.
Hertil kommer, at lydkvalitetetn er forbløffende god.
Rigtig, rigtig god faktisk - check f.eks. #3 "Night Train" på et godt anlæg!  
Hvilke har fået mig til at tænke:
Findes CD'en i en Remastered eller SuperAudio-version???

Har set en Japan-udgave på amazon, men der står ikke noget om "remastered" el.lign.
Hvem ved noget???

PS: Det kan åbebart blive hårde tider for selv en folk rock-pop-stjerne.
På RLJ's hjemmeside (
www.rickieleejones.com) kan man læse følgende "The hard financial times have taken their toll on Rickie Lee's funds... WE simply do not have enough money to create new music. So, we are asking our fans, friends and family to send us money, and in return, your name will appear on the next CD, as well as, of course, we will send you the CD in advance of the release".

Til top Vis clh1997's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clh1997
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 05 December 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

clh1997 skrev:
...

PS: Det kan åbebart blive hårde tider for selv en folk rock-pop-stjerne.
På RLJ's hjemmeside (
www.rickieleejones.com) kan man læse følgende "The hard financial times have taken their toll on Rickie Lee's funds... WE simply do not have enough money to create new music. So, we are asking our fans, friends and family to send us money, and in return, your name will appear on the next CD, as well as, of course, we will send you the CD in advance of the release".



Jeg så godt Ricky Lee Jones' appel på hendes hjemmeside den anden dag. Er det ikke lidt usmageligt? Hun har da penge nok til tilsyneladende at bo på en stor ranch og have sine egne, opdrættede heste til salg.

Pas på med 'remastered'. Jeg har nogle såkaldte remastered Roxy Music cd'er som er loudness-busted til ukendelighed.

Peter Q.



__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
clh1997
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 12 December 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
 Hun har da penge nok til tilsyneladende at bo på en stor ranch og have sine egne, opdrættede heste til salg.

Hej Peter,

Ja, det lyder lidt mystisk med RLJ. Og musik kommer vel af inspiration - ikke penge...

Læste i øvrigt godt artiklen i Børsen - og hyggede mig gevaldig. Jeg går også og "klunser" Vintage HIFI, planlægger drenge-teknik/lyd-værelse - og har MC'en holdende og vente på foråret!

Bedste hilsner - Claus

Til top Vis clh1997's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clh1997
 
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 12 December 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
clh1997 skrev:
...

PS: Det kan åbebart blive hårde tider for selv en folk rock-pop-stjerne.
På RLJ's hjemmeside (
www.rickieleejones.com) kan man læse følgende "The hard financial times have taken their toll on Rickie Lee's funds... WE simply do not have enough money to create new music. So, we are asking our fans, friends and family to send us money, and in return, your name will appear on the next CD, as well as, of course, we will send you the CD in advance of the release".



Jeg så godt Ricky Lee Jones' appel på hendes hjemmeside den anden dag. Er det ikke lidt usmageligt? Hun har da penge nok til tilsyneladende at bo på en stor ranch og have sine egne, opdrættede heste til salg.

Pas på med 'remastered'. Jeg har nogle såkaldte remastered Roxy Music cd'er som er loudness-busted til ukendelighed.

Peter Q.

Jeg har sjovt nok lige i dag a-b testet remastered Roxy Music op imod original cd fra 80'erne, ingen tvivl om at remastered fik seriøse tæsk.

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC
 
oznerol
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 13 December 2007 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

undgå al det bøvl med cd'er og remasterede cd'er - køb l..... på vinyl - selv en gammel støvet og småridset RL-Jones LP lyder sku bedre end CD udgaven
Lige nu lytter jeg til Troubadur med JJ Cale på Vinyl - tidligere på aftenen var det Kind og Blue - /Miles Davis m.fl. på Vinyl - CDer kan godt gå hjem og vugge - selv når pladespilleren er 53 år gammel


__________________
AKA r-l-b
Til top Vis oznerol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oznerol
 
clh1997
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 10 November 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

clh1997 skrev:

Har set en Japan-udgave på amazon, men der står ikke noget om "remastered" el.lign.
Hvem ved noget???

har jeg – endelig – fået anskaffet Japan-udgaven af RLJs første cd.

Iflg. sælgeren – cdjapan.co.jp – er det en 2008-remastering, se http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=WPCR-75433.

 

Bestilling, betaling og levering gik helt efter bogen: 8 dage efter ordreafgivelsen lå den forsvarligt emballeret hjemme i brevkassen i Valby – det er bare i orden!

 

Og hvordan lyder den så? *)

 

Den lyder godt!
Sammenlignet med den alm. cd (Warner Bros. 7599-27389-2) er hele gengivelsen mere gennemsigtig og med bedre definition af de enkelte stemmer/instrumenter. Diskanten er luftigere og mindre skarp (den alm. kan være lidt ”kantet” i visse passager) – uden at det er gået ud over transient-gengivelse eller ”attack” på slaginstrumenter, tværtimod. Vokalerne er bedre opløst og mere detaljerede. Ligeså bassen: Renere – og (subjektivt) forekommer den dybere.

 

Lydniveauet er noget højere end på den alm. cd – husk at kompensere ved direkte A-B-sammenligning (ellers vinder den med højst lydniveau som regel alene af den grund).

 

Og så er der en meget mystisk ting: Der er bytte om på højre og venstre kanal – både i f.t. den alm. cd og vinyl-udgaven (WB 56 628) ?!? Noget må være forbyttet under remaster-processen – ikke særligt betryggende faktisk…

 

Nå selve lyden er altså god nok – og afgjort investeringen værd (det er musik, der i den grad stadig holder).

 

- Claus 

 

*) Lyttevurderingen er foretaget på mit sekundære, vintage-anlæg: NAD 5000 CD, H+K 430 Receiver, JBL L100 Century højttalere/Sennheiser HD 650 hovedtelefoner.
Dette er ikke et analytisk anlæg, der straffer skarpt-lyden indspilninger. På et mere klinisk anlæg vil fordelene ved den remasterede udgave givet være endnu større.

 

Til top Vis clh1997's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clh1997
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes