Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 05:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: biograf oplevelser... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1379
Sendt: 14 August 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

er jeg den eneste herinde der går i biografen og blir skuffet over billedkvaliteten?? har det noget at gøre med at man er blevet mere forvent de sidste par år. syns ik jeg har brokket mig over det før nemlig

nogen der ka anbefale en bif i århus/herning eller i området omkring silkeborg. silkeborg er blacklistet

Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 
sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 14 August 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hej der..

Ikast vil helt sikkert være et bud, den er rimelig ny, så den burde være up-to-date..

Held og lykke med eftersøgningen, og lad os høre om hvad du finder derude i "bioland"



__________________
Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
Til top Vis sivertsmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sivertsmed
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 14 August 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

jeg gir dig ret!! især hvis man kommer i en ældre biograf og selv har haft en middelgod hjemme biograf kan det virkelig være en kedelig oplevelse at komme i det ældre i DK.

Jeg går kun i nyere eller de nyeste biffer når jeg skal se film. Det er ofte kun 5-10 kr. der skiller prisen ad. lyd og billede skal selvfølgelig være i topklasse, men også gode stole, god benplads og udsynet er med til at gøre min oplevelse bedre når jeg engang i mellem smutter ind og ser film!

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig i det område der... var engang i Viborg.. de havde altså en rigtig god nybygget biograf!



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 14 August 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:

er jeg den eneste herinde der går i biografen og blir skuffet over billedkvaliteten?? har det noget at gøre med at man er blevet mere forvent de sidste par år. syns ik jeg har brokket mig over det før nemlig

Jeg vil give dig helt ret. Der er to årsager: For det første er operatørerne ofte (desværre) ikke helt så entusiastiske om at opretholde kvaliteten som de burde være. Det mest forrykte er, at jeg et par gange har afbrudt en forevisning pga. åbenlyse fejl i fremvisningen (1 gang en død, raslende basenhed i centeren, 1 gang byttet rundt på højre og venstre). Begge gange blev de øvrige gæster i biografen rigtigt godt mugne over hvad hulen jeg bildte mig ind at forsinke filmen! Jeg synes det er lidt skræmmende at folk ikke stiller større krav, når de betaler 70-90 kroner for at se en film.

Derudover er der det faktum at det er væsentligt sværere at levere samme billedkvalitet på et stort lærred, selvom synsvinkel i forhold til afstand er den samme. Samtidig er det generelt sådan for PA udstyr, hvadenten det er billede eller lyd, at driftssikkerhed prioriteres over ydelse. Til professionel brug er det underordnet hvor godt det ser ud/lyder, hvis udstyret går ned.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 14 August 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Ville give Otto ret, det er mange gange film operatørerne der ødlægge film oplevlsen, ved ikke at passe på den orginal kopi af film.

- Filme kopien bliver sat samme flere gange, fra biogrfer der bruger stor spoler (hel film kan ligge på en spole) til biografe der bruger to film pj.
og små spoler, og der er ikke mage film opertørere ødlæger kopier hver gange.

- Der kan værre stor forskel mellem spoler (en hel film består af flere spoler), det kan værre skahed der kan svinge, kvalitte at undertekse (bl.a.
helt hvid undertekste på en hvid bagrund) og farver kan også svinge meget mellem hver spole til samme film, derfor skal film opertøren stille
skahed, ved værre spolle skift, hvad der ikke sker når film er opspole på en stor spole.

- Film maskine skal renses efter hver visning, for at forhinder at der sætte sig snavs på film, der igen kan rise filme.

Så det man mange gange det man bliver spist af med i div. biogrfer er, når en film ikke biver veligeholt er riser, hop i billde (og lyden).

Mange Danske biogfer har ikke det nye lyd anlæge (og gøre ikke så meget ud af lyden) som Digital og DTS.

Og det sker ikke tidt at lyd og film maskiner, blive se efter (min. en gang om året).

Redninge kan blive Digital Fim, men vi skal først op i 4K, før at det for alvor kan konkurre med gammledas 35 mm. film, de Digital biogfer bruger
kun 4K som komme megt tæt på Full-HD til hjemmbruge (og er ikke hel god nok til store biogrfer), 4K er ved at vinde indpas i biogfer, men det
kræver at man kan optage i 4K (der er ikke så meget optager udstyr endnu) eller lave 4k kopier fra 35mm film.

Problem er at biogfer ikke skal koste penge at drive, derfor blive der sparet på lønudgifter (ung arbejder, uden intresse for film m.m.) og udstyr,
ingen løst til at gørre noget ved det.

Hvor mange gå efter film, ind og bede om at få sine penge tilbage, hvad man burte gørre, deværre er der ikke en form for sted hvor man kan
hen og klage over en ringe billde og lyd i biogafer.

Find hvis man indført Smiley´s for Biogfer.

Et krav fra film selskaber til Biogfer om hvilken udstyr der bruges om det bliver veligeholdt og hvornår, plus et krav om at film skal viset af
uddanet film opertør, og ikke af glade amatør, vi betale dog op til 100,- kr. for at det en film, så vi skal begynde at stille meget højer krav til sin
biogfer, end vi gør idag.

Og med film til hjemmebiogfer som HD-DVD og Blu-Ray og de nye lyd formater, er der mange små biogfer der ikke kan værre med.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
slate
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 423
Sendt: 14 August 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Er godt tilfreds med vores lokale biograf http://www.apollon-struer.dk

Moderne udstyr, gode pladser og salene er ikke presset mht afstand til lærred etc...

 

 

 

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate
 
kongen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 14 August 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Måske offtopic:

Jeg synes faktisk efterhånden at jeg foretrækker hjemmebiografen - den er rarere end de rigtige biografer. Her i kbh er der rimelige til ligefrem gode billedlige og lydemæssige oplevelser i forskellige biografer - jeg synes både palads, imperial, cinemaxx og den på nørrebro (argh kan ikke huske hvad den hedder) kan levere glimrende kvalitet. Jeg må dog sige at selvom jeg går derind kan jeg og oplever jeg ofte at gå derfra med en bitter smag i munden. Sidde kvaliteten er ikke optimal - jeg sidder bedre i min lænestol i hjemmebiffen. Og så er der publikum - jeg ser en del gysere og det giver nogle forfærdelige oplevelser. Små tøsebørn og tøsefyre der skriger og piver når chokeffekterne kommer. Ok det kan gå, men skal det absolut kommenteres efterfølgende? og telefoner - de ringer, folk svarer, folk sender og modtager sms. Man burde bygge bio'er i faradaybure.

Så med andre ord - held og lykke med at finde en god biograf. Jeg har dog hørt om en Cafe-agtig biograf i jylland. Noget med at det var lænestol og borde osv inde i biografen - måske det er en skrøne ? Røde kro eller dernede af tror jeg det var...

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2365
Sendt: 14 August 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Ville give Otto ret, det er mange gange film operatørerne der ødlægge film oplevlsen, ved ikke at passe på den orginal kopi af film.

- Filme kopien bliver sat samme flere gange, fra biogrfer der bruger stor spoler (hel film kan ligge på en spole) til biografe der bruger to film pj.
og små spoler, og der er ikke mage film opertørere ødlæger kopier hver gange.

- Der kan værre stor forskel mellem spoler (en hel film består af flere spoler), det kan værre skahed der kan svinge, kvalitte at undertekse og
farver kan også svinge meget meller hver spole til samme film, derfor skal film opertøren stille skahed, ved værre spolle skift, havd der ikke sker
når film er opspole på en stor spole.

- Film maskine skal renses efter hver visning, for at forhinder at der sætte sig snavs på film, der igen kan rise filme.

Så det man mange gange bliver spist af med i div. biogrfer er, når en film ikke biver veligeholt er riser, hop i billde (og lyden).

Mange Danske biogfer har ikke det nye lyd anlæge (og gøre ikke så meget ud af lyden) som Digital og DTS.

Og det sker ikke tidt at lyd og film maskiner, blive se efter (min. en gang om året).

Redninge kan blive Digital Fim, men vi skal først op i 4K, før at det for alvor kan konkurre med gammledas 35 mm. film, de Digital biogfer bruger
kun 4K som komme megt tæt på Full-HD til hjemmbruge (og er ikke hel god nok til store biogrfer), 4K er ved at vinde indpas i biogfer, men det
kræver at man kan optage i 4K (der er ikke så meget optager udstyr endnu) eller lave 4k kopier fra 35mm film.

Problem er at biogfer ikke skal koste penge at drive, derfor blive der sparet på lønudgifter (ung arbejder, uden intresse for film m.m.) og udstyr,
ingen løst til at gørre noget ved det.

Find hvis man indført Smiley´s for Biogfer.

Situationen er noget mere kompleks end som så.

Først og fremmest, så er det rasende dyrt at drive en biograf, specielt hvis den skal være top-of-the-line hele tiden. Når udstyr f.eks. ikke bliver opgraderet skyldes det (i de fleste tilfælde) ikke ligegyldighed men manglende økonomi.

Over halvdelen af landets biografer omsætter for under 1 mio. kr om året, derfor er valget ikke så svært mellem

1) At beholde en kinomaskine der måske ikke er spritny, men som FUNGERER eller

2) At købe en digital projektor til x hundrede tusind kroner, og som meget vel kan være forældet om få år pga. den teknologiske udvikling.

Mange af de mindre provinsbiografer er iøvrigt enten foreningsejede, og baserer sig i høj grad på frivillig arbejdskraft, eller f.eks. ejet af et lokalt ægtepar i byen som kæmper for at holde biografen åben. Økonomien i en lille biograf i en by med 5000 indbyggere er ikke noget at råbe hurra for, og flere af dem ville ikke eksistere idag hvis ikke kommunerne i nogen grad gik ind og støttede dem - og jeg mener snarere det er i økonomien problemet ligger end i manglende entusiasme eller lyst til at gøre noget ved de issues der måtte være. Det er bare ikke altid praktisk muligt.

Jeg har med vilje ikke nævnt de større biografer, da der i sagens natur er stor forskel på økonomien i BioCity i Ålborg og Hjallerup Kino. Men selv blandt de større provinsbiografer er det langtfra alle der har økonomi til at tage springet til digital projektion - tænk på at mange af de større biografer har 3, 4 eller 5 sale, og i de store byer endnu flere, det er ikke bare prisen for een projektor man skal kalkulere med, men een per sal.

Og det er økonomien per sal der er den vigtige i denne sammenhæng. Selv den største biograf tjener ikke ret meget på sal 7, det er her filmen ryger ned i 4-5. uge, og så er der sjældent mere end 8-10 mennesker per forestilling, og det er altså ikke nok til at forsvare kollosale investeringer til opgraderinger af udstyr.

Og hvorfor skulle de i det hele taget overveje at gøre det, de får jo ikke noget igen på investeringen. De biografer der i dag viser film digitalt kunne lige i starten spore lidt øget salg pga "nyhedens interesse", men derefter er de tilbage på nogenlunde samme niveau som før - med andre ord taler vi om at forlange at biograferne skal foretage en investering i en opgradering, som de kan være temmelig sikker på IKKE tjener sig hjem igen, hvertfald ikke som markedet ser ud i dag.

Ikke dermed være sagt at kvaliteten ikke skal være så god som mulig når man går i biografen, selvfølgelig skal den det, inden for de rammer der mulige. Jeg mener dog det er for nemt at sige "de skal bare skifte til digital projektion, så er alt godt".

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1379
Sendt: 14 August 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

utroligt.. jeg troede ik det var så stort et problem  det er faktisk lidt skræmmende.. efter de sidste 2 ture glæder jeg mig faktisk til at se en film hjemme i stuen på mit 28" dantax tv..

jeg siger ik at det skal være det bedste af det bedste billede og lyd når jeg går i bif.. men vil godt ha at man ka se hvad der foregår på skærmen når der sker lidt istedet for at det blir utydeligt

Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 14 August 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Jeg foretrække hel klar at se film i en hjemmebiogfer (især efter HD-DVD og Blu-Ray er komme på market) med top udstyr som bl.a. HD-DVD og
Blu-Ray og en pj. med 1080/24p.

Med det rigtig udstyr som gode højtaler og en rigtig god scaler, der kan ret de fejl op som der dog er på DVD, HD-DVD og Blu-Ray, her er der ikke
mange biogfer der kan værre med.

At biogfer køber digital pj. er hele ikke løsninge, den gode gammle film, er som god nok, hvis man så bare passe beder på denm var det ikke et
så stort problem.

Desværre se det ud til at div. filmselskaber pres biogfer til at købe digital pj., da de i fremtiden kun ville udgive film digital form, bl.a. går Fox
100% over til digital film prod. (fra start til slut) i 4K (god for udgivlser på HD format til hjemmbruge, da Fox over tid få overført alle ders film til
4K). Så er det slut for de små biografer som drives af friville og man og kone biogfer.

Så for biografer er 4K fremtiden (mange digitale biogfer har kun 2K udstyr), og lige om hjørnet er det et formate med en højer opløsning på vej.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
slate
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 423
Sendt: 14 August 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:

Og så er der publikum - jeg ser en del gysere og det giver nogle forfærdelige oplevelser. Små tøsebørn og tøsefyre der skriger og piver når chokeffekterne kommer. Ok det kan gå, men skal det absolut kommenteres efterfølgende? og telefoner - de ringer, folk svarer, folk sender og modtager sms. Man burde bygge bio'er i faradaybure.

Den kan jeg tilslutte mig - teenagere som sidder og snakker eller læser/sender SMS... utroligt så meget en mobilskærm kan lyse op 

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 14 August 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

StarTrek skrev:
Ville give Otto ret, det er mange gange film operatørerne der ødlægge film oplevlsen, ved ikke at passe på den orginal kopi af film.

- Filme kopien bliver sat samme flere gange, fra biogrfer der bruger stor spoler (hel film kan ligge på en spole) til biografe der bruger to film pj.
og små spoler, og der er ikke mage film opertørere ødlæger kopier hver gange.

- Der kan værre stor forskel mellem spoler (en hel film består af flere spoler), det kan værre skahed der kan svinge, kvalitte at undertekse og
farver kan også svinge meget meller hver spole til samme film, derfor skal film opertøren stille skahed, ved værre spolle skift, havd der ikke sker
når film er opspole på en stor spole.

- Film maskine skal renses efter hver visning, for at forhinder at der sætte sig snavs på film, der igen kan rise filme.

Så det man mange gange bliver spist af med i div. biogrfer er, når en film ikke biver veligeholt er riser, hop i billde (og lyden).

Mange Danske biogfer har ikke det nye lyd anlæge (og gøre ikke så meget ud af lyden) som Digital og DTS.

Og det sker ikke tidt at lyd og film maskiner, blive se efter (min. en gang om året).

Redninge kan blive Digital Fim, men vi skal først op i 4K, før at det for alvor kan konkurre med gammledas 35 mm. film, de Digital biogfer bruger
kun 4K som komme megt tæt på Full-HD til hjemmbruge (og er ikke hel god nok til store biogrfer), 4K er ved at vinde indpas i biogfer, men det
kræver at man kan optage i 4K (der er ikke så meget optager udstyr endnu) eller lave 4k kopier fra 35mm film.

Problem er at biogfer ikke skal koste penge at drive, derfor blive der sparet på lønudgifter (ung arbejder, uden intresse for film m.m.) og udstyr,
ingen løst til at gørre noget ved det.

Find hvis man indført Smiley´s for Biogfer.

Situationen er noget mere kompleks end som så.

Først og fremmest, så er det rasende dyrt at drive en biograf, specielt hvis den skal være top-of-the-line hele tiden. Når udstyr f.eks. ikke bliver opgraderet skyldes det (i de fleste tilfælde) ikke ligegyldighed men manglende økonomi.

Over halvdelen af landets biografer omsætter for under 1 mio. kr om året, derfor er valget ikke så svært mellem

1) At beholde en kinomaskine der måske ikke er spritny, men som FUNGERER eller

2) At købe en digital projektor til x hundrede tusind kroner, og som meget vel kan være forældet om få år pga. den teknologiske udvikling.

Mange af de mindre provinsbiografer er iøvrigt enten foreningsejede, og baserer sig i høj grad på frivillig arbejdskraft, eller f.eks. ejet af et lokalt ægtepar i byen som kæmper for at holde biografen åben. Økonomien i en lille biograf i en by med 5000 indbyggere er ikke noget at råbe hurra for, og flere af dem ville ikke eksistere idag hvis ikke kommunerne i nogen grad gik ind og støttede dem - og jeg mener snarere det er i økonomien problemet ligger end i manglende entusiasme eller lyst til at gøre noget ved de issues der måtte være. Det er bare ikke altid praktisk muligt.

Jeg har med vilje ikke nævnt de større biografer, da der i sagens natur er stor forskel på økonomien i BioCity i Ålborg og Hjallerup Kino. Men selv blandt de større provinsbiografer er det langtfra alle der har økonomi til at tage springet til digital projektion - tænk på at mange af de større biografer har 3, 4 eller 5 sale, og i de store byer endnu flere, det er ikke bare prisen for een projektor man skal kalkulere med, men een per sal.

Og det er økonomien per sal der er den vigtige i denne sammenhæng. Selv den største biograf tjener ikke ret meget på sal 7, det er her filmen ryger ned i 4-5. uge, og så er der sjældent mere end 8-10 mennesker per forestilling, og det er altså ikke nok til at forsvare kollosale investeringer til opgraderinger af udstyr.

Og hvorfor skulle de i det hele taget overveje at gøre det, de får jo ikke noget igen på investeringen. De biografer der i dag viser film digitalt kunne lige i starten spore lidt øget salg pga "nyhedens interesse", men derefter er de tilbage på nogenlunde samme niveau som før - med andre ord taler vi om at forlange at biograferne skal foretage en investering i en opgradering, som de kan være temmelig sikker på IKKE tjener sig hjem igen, hvertfald ikke som markedet ser ud i dag.

Ikke dermed være sagt at kvaliteten ikke skal være så god som mulig når man går i biografen, selvfølgelig skal den det, inden for de rammer der mulige. Jeg mener dog det er for nemt at sige "de skal bare skifte til digital projektion, så er alt godt".

Jeg kan udemærket følge din pointe og forstår godt hvad du mener og det er klart det er styret af økonomi.

Jeg tror også den gennemsnitlige dansker ikke ligger så meget mærke til detaljerne som største delen af brugerne gør herinde.

Ikke desto mindre er jeg ret ligeglad med biografernes økonomi og om vidt de ikke har budget til udvide osv. Jeg vil gerne have en god oplevelse når jeg gir mellem 75-90 kr. for at se en film og når jeg har muligheden for at vælge den gode nye opdateret biograf tager jeg da den!! Ærlig talt kan de ikke følge med de krav og den udvikling som nogle forbrugere stiller jamen så kunne det være man skulle finde noget andet at leve af.

Ved godt det lyder lidt bittert, men jeg håber du/i kan forstå hvad jeg mener og hvad med min pointe er.

Kan en provinsbriograf alligevel overleve ved et højt service-niveua eller lign. er det jo bare fedt!



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 14 August 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Hvem har ikke prøvet dette, at købe en biografe billet og opdage at filme vises en af de små biogfer (som ikke er meget større en hjemmbigfer),
hvor man helt klart kan høre film i nabo biogafen, billde er ikke i focus (film kopien er gammle og godt brugt), lyde er ringe, man side dårlig m.m.

Kan man så få penge retur, nej vel, dette er rent spildt af penge af de 80-90.- kr.

I gamme dage kunne man se i bl.a. Palas i hvilken biogfer filme blev viset i, derved kunne man fravel de af biografer der er ringe.

Og da hjemme biogfer udstyre blive bede og beder, må vi stille højre og højre krav til de rigtige biogfer.

At man så også kan lave en totalt oplevlse i de rigtige biogfer, er da en fin bonus at få, derved få men en ekstra oplevlse som man ikke kunne få
der hjemme.

Man jeg tro ikke at problme er så stort så vi gør det til, da de Dansk biogfer aldrig har levet så godt som de gør idag, så hvorfor lave det om, ikke
alle har oplevet en top klasse hjemmbiogfer (og er nok også ligeglade) og stille ikke så stor krav til selv filmen og lyd kvalitte som bruger at dette
forum gør.



Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2365
Sendt: 14 August 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Jeg kan udemærket følge din pointe og forstår godt hvad du mener og det er klart det er styret af økonomi.

Jeg tror også den gennemsnitlige dansker ikke ligger så meget mærke til detaljerne som største delen af brugerne gør herinde.

Ikke desto mindre er jeg ret ligeglad med biografernes økonomi og om vidt de ikke har budget til udvide osv. Jeg vil gerne have en god oplevelse når jeg gir mellem 75-90 kr. for at se en film og når jeg har muligheden for at vælge den gode nye opdateret biograf tager jeg da den!! Ærlig talt kan de ikke følge med de krav og den udvikling som nogle forbrugere stiller jamen så kunne det være man skulle finde noget andet at leve af.

Ved godt det lyder lidt bittert, men jeg håber du/i kan forstå hvad jeg mener og hvad med min pointe er.

Kan en provinsbriograf alligevel overleve ved et højt service-niveua eller lign. er det jo bare fedt!

Jeg forstår sagtens dit synspunkt - det er også mere denneher "jeg vil have det hele til den halve pris" mentalitet som jeg reagerer på. Nu tog jeg som nævnt netop udgangspunkt i mindre provinsbiografer,og det er faktisk de færreste små eller mellemstore biografer der tager billetpriser i 75-90 krs. klassen, så alene på den konto skulle folk være glade for at det i det hele taget er muligt at komme i biografen til en fornuftig penge, også hvis man ikke bor i en storby.

Skulle de små provinsbiografer have udstyr og ambitionsniveau som det der efterlyses her, så ville priserne meget hurtigt se noget anderledes ud, men publikum ville ikke fokusere på at de fik bedre kvalitet for pengene - kun at det er blevet dyrere, og at det sutter r**. Og så var der hurtigt en provinsbiograf mindre. Det kan dem der bor i de 10-15 største byer selvfølgelig være ligeglade med, men der er faktisk folk der bor andre steder..!

Det minder for mig at se en del om problematikken med lokale købmænd kontra storcentre. Alle valfarter til de store indkøbscentre, men står alligevel måbende sammen i grædekoret "Hov, hvor blev købmanden nede på hjørnet af..??".

Med tanke på hvad det koster at gå i teatret eller til koncert, har jeg iøvrigt altid haft lidt svært ved at forstå når folk bitcher over billetpriserne i biografen, men det er en helt anden snak.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 14 August 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Ja nemlig, gode ting koster penge.. thats it!!

Jeg kan også udemærket følge dit synspunkt og du har da ret... Langt de fleste i mindre områder vil nok fokusere mere på prisen end den egentlig oplevelse som god lyd og billede kan give:)

Alle der har haft en hjemme bio ved bare hvor meget det koster... altså en godt stereo sæt koster ca. 10.000... nu skal man lige have 3 ekstra højttalere plus en sub... gode højttalere vel at mærke.. desuden skal der bruges penge på en god billedfremviser evt. et lærred. Ja det koster bare penge at have en god eller bare middel hjemmebiograf og det er der også mange der blir overrasket over.

Ja bare lidt et eksempel på dem der gerne vil have det hele men kun vil betale det halve, hehe



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 14 August 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:

er jeg den eneste herinde der går i biografen og blir skuffet over billedkvaliteten?? 

Nej bestemt ikke. Jeg er ikke imponeret over lyd og billede i sal 2-4 i Scala Holstebro. Sal 1 har jeg ikke været i i lang tid, så den vil jeg ikke lige udtale mig om. Senest var jeg i sal 3 og så Die Hard 4.0. Billedet er typisk biografkedeligt når det ikke er digitalfremvisning og lydbilledet var så uhomogent at jeg sad og krummede tæer.  



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 14 August 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

slate skrev:

Er godt tilfreds med vores lokale biograf http://www.apollon-struer.dk

Moderne udstyr, gode pladser og salene er ikke presset mht afstand til lærred etc...

Meget enig. Ser helst film i Appolon frem for den lokale i Holstebro.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 15 August 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig i det område der... var engang i Viborg.. de havde altså en rigtig god nybygget biograf!

Kik forbi Viborg- det er en god bio

Hele midtjyllands billetpriser styres fra Viborg- Det er dem der bestemmer. Sådan fik jeg at vide i Appolon i Struer



__________________
Hjemmebio er fedt

Min hjemmebio
Til top Vis ARTISTEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ARTISTEN
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 15 August 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

En rigtig biograf skal se sådan her ud:

  

  

og sådan så de ud for 30-40 år siden, i dag er der kun multisals helvedshuler tilbage.

 

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 15 August 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Tjek http://www.klovborgkino.dk/ !

En af danmarks hyggeligste biffer, og udstyret er i orden !



__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes