Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. maj 2024 | 06:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Spørsmål ti redaktionen. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MURGEN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2009
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg lurer lidt på hvilke kriterier som ligger til grund for hvilke produkter som bliver udvalgt til test her på Hifi4all.

Feks.

Lad os tage et eksempel:

Symphonic line produkterne er et forholdsvis nyt mærke her i Danmark, som er højt respekteret i bransjen ude i verden, der bland andet er blevet absolut top testet i en årrekke av højt respekterede tidskrifter.

Vil det ikke have været i Hifi4all forums interesse at så velrenomerede produkter blev testet.

Nogle av produkterne har tros alt været top rangeret i årevis i andre tidsskrifter.

Så mit spørsmål er:

Hvilke kriterier ligger i til grund for udvælgese av produkter til test ?

 

Mvh.

MURGEN



__________________
Nuværende Elektronik: Symphonic line RG10 Ref. Holfi, Pioneer.
Højtalere: Sonus faber Guarneri Homage, Snell type J. Tidligere: Audiolab, Audioflight, Electrocompaniet, Prima Luna, B&W, Linn, Neeper.
Til top Vis MURGEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MURGEN
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4559
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hej!

Vi får mange forespørgsler vedr. test af produkter, både fra forhandlere og læsere.

Vi kan desværre ikke nå omkring alle produkter, men vi forsøger at favne så bredt som muligt. Så er der også tidsfaktoren... Vi har alle arbejde eller studie ved siden af vores virke her på siden. Og det sætter alt andet lige en begrænsning for, hvor meget vi kan nå.


Mit eget ønske er, at kunne anmelde på fuldtid. Som det er nu, kan jeg i snit nå én anmeldelse pr. måned, da jeg også har administration af siden at holde øje med (plus mit alm. arbejde).

Nu kan jeg kun tale for mig selv... men det har stor betydning, at jeg selv er med til at udvælge produkterne, jeg anmelder. "Bestillings"-arbejde giver bare ikke den samme arbejdsiver. Det er vigtigt, at produktet vækker min "tekniske" interesse, hvis anmeldelsen skal ende med mere end bare en teknisk beskrivelse af produktet.

Jeg lader mig inspirere af andre anmeldeser, eller henvendelser hvor jeg finder produktet spændende. For tiden er jeg "hooked" på analog grej, og det betyder at der vil komme flere anmeldelser med denne type grej fra min side.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Jeg lader mig inspirere af andre anmeldeser, eller henvendelser hvor jeg finder produktet spændende. For tiden er jeg "hooked" på analog grej, og det betyder at der vil komme flere anmeldelser med denne type grej fra min side.

Godt argumenteret, og fuldt forståeligt. Der er mange der gerne vil have anmeldt enten det de har stående derhjemme, eller det der har deres interesse - det kan man jo sagtens forstå. Men man må også forstå at når man bruger fritid på at drive dette site og at anmelde, så skal hjertet være med - og jeg gad heller ikke bruge en masse tid på noget jeg ikke synes virker interessant. Og sådan er det jo også til en vis grad i f.eks. hifi-magasiner - de udvælger jo også produkterne efter interesse og nyhedsværdi.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
MURGEN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2009
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

det er tildels, en forståelig syns punkt, MEN mener at visse produkter har så stor almen interesse blandt brugerne av dette forum, feks. Luxman,-at det virker underlig, at tilside sette almen interesse til fordel for ens egne.

Det er vel et offenlig tilgengelig forum,for en felles hobby, og ikke en personlig WEB side hvor man kan dyrke personlige interesse.

Det som siges her er at Hifi4 all i første omgang er til for at dyrke personlige interesser,- er det sådan jeg skal forstå det ?

Mvh.

MURGEN



__________________
Nuværende Elektronik: Symphonic line RG10 Ref. Holfi, Pioneer.
Højtalere: Sonus faber Guarneri Homage, Snell type J. Tidligere: Audiolab, Audioflight, Electrocompaniet, Prima Luna, B&W, Linn, Neeper.
Til top Vis MURGEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MURGEN
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4559
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

Lad mig komme med et eksempel: Det engelske bilprogram TopGear fik et brev fra en person, som syntes at der var alt for mange tests, der omhandlede superbiler. Han savnede tests af grønne fornuftige biler, som var tilgængelige for flere mennesker.

Svaret hertil, var en test af en lysegrøn Ford Fiesta, som vistnok fik lov at blande sig i en militær-øvelse  Mere husker jeg ikke. Til gengæld husker jeg tydeligt testen hvor en Koenigsegg ryger af banen, og testen af Porsche Carrera GT, hvor Clarkson er lige ved at kaste op hver gang han siger "siliciumcarbid", samt testen af Atom Ariel hvor Clarkson er lige ved at få ansigtet flået af! Pointen er, at disse indslag er drevet af personlig begejstring, og derfor er så meget mere interessante.

Du har til dels ret i dit indlæg, og vi forsøger da også at favne bredest muligt. Eksemplet med Luxman er lidt mere tricky, da der vist ikke er nogen dansk importør pt. Symphonic Line har jeg faktisk stående på min liste over fremtidige testemner, men som sagt er det begrænset hvor mange tests vi kan nå. Jeg forsøger at nå det hele, men jeg kan desværre ikke følge med efterspørgslen.

Mvh, Mikkel.

Edit: Jo, man kan vel godt sige, at jeg gør dette af personlige grunde, det er jo også en hobby for mig. Og mit virke på siden, giver mig mulighed for at prøve en masse grej, som jeg ellers ikke ville få koblet på mit setup.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

MURGEN skrev:
mener at visse produkter har så stor almen interesse blandt brugerne av dette forum,

Spørgsmålet er så hvem der afgør hvilke produkter der har stor almen interesse?

Men eftersom det ikke er en offentlig institution, og man ikke betaler for at bruge denne hjemmeside, så må det enerådigt være dem der skal bruge fritiden på at anmelde der må bestemme hvad de vil anmelde. At de så måske godt kan "motiveres" til bestemte produkter skal ikke være usagt

Ellers er der jo brugernes anmeldelser at ty til. Hvis du er helt vildt interesseret i anmeldelser af et bestemt produkt var det måske en idé om en bruger, måske dig selv, gjorde noget ved det?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

[Ellers er der jo brugernes anmeldelser at ty til. Hvis du er helt vildt interesseret i anmeldelser af et bestemt produkt var det måske en idé om en bruger, måske dig selv, gjorde noget ved det?

 

Ja, det må jo være vores intersse der driver værket. Jeg vil da heller ikke tro at alle de faste besøgende læser alle anmeldelserne. Jeg gør i hvertfald ikke, og dem jeg læser er oftest dem der interessere mig. Andre er grundet ren nysgerrighed.

Jeg mener dog at nogle gange kan bruger anmelderlse(r) være en bedre vejledning, da jeg syntes at der i mængden kan tegne sig et bedre billede af et produkt, end én stor og omfattende anmeldelse kan give.

Jeg syntes desuden også at de anmelderlser der er her på siden er ret godt afstemt i forhold til den kæmpe mængde af hifi udstyr der findes.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=MURGEN]

det er tildels, en forståelig syns punkt, MEN mener at visse produkter har så stor almen interesse blandt brugerne av dette forum, feks. Luxman,-at det virker underlig, at tilside sette almen interesse til fordel for ens egne.

Det er vel et offenlig tilgengelig forum,for en felles hobby, og ikke en personlig WEB side hvor man kan dyrke personlige interesse.

Det som siges her er at Hifi4 all i første omgang er til for at dyrke personlige interesser,- er det sådan jeg skal forstå det ?

Mvh.

MURGEN

 

Murgen, med al respekt for dig som person; det er et temmeligt nedladende udsagn du kommer med der...og helt igennem useriøst

MVH

 



__________________
Jesper / Oldhifinut
Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
MURGEN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2009
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Ok, Mikkel aksepteret forklaring, det var ikke noget person angreb, lurede bare lidt på at virkelig store merker glimere med ders fra hver.

ER fuldt ud også klar over at der kan være andre årsager; så som importører som ikke ønsker at låne produkterne deres til test av en eller anden grund.

Til Wumax: Ja, ja, du skal få din bruger anmeldes av den symphonic line om en 6 måneders tid, efter at forsterkeren har fået sat sig, og jeg er blevet familier med lydgengivelsen.

Men jeg er faktisk bange for, at du ikke helt har fået pointen med mit inlæg med dig.

Så her skal jeg prøve at skære det ud i pap:

VIS DU GÅR IND PÅ ANMELDERSER,- GLIMERE FØLGENDE AF DE STORE MED DERES FRAVÆR:

Electrocompaniet, Krell, Naim, Mcintosh, Rega, Lavadin, Sonus Faber, Kimber ect.- bare for at nævne nogle.

Og vis du ikke mener, at det måske er relevant, at en som tester udstyr,  er familier med lydgengivelsen, blandt anden fra disse verdens berømte mærker, set i forhod til at have tilstrekkelig erfarings grundlag til at kune vudere andre produkter er relevant,-

JA DER MÅ DU HAVE MIG MEGET UNDSKYLDT.

Debat og polamug slut.

Mvh.

Murgen



__________________
Nuværende Elektronik: Symphonic line RG10 Ref. Holfi, Pioneer.
Højtalere: Sonus faber Guarneri Homage, Snell type J. Tidligere: Audiolab, Audioflight, Electrocompaniet, Prima Luna, B&W, Linn, Neeper.
Til top Vis MURGEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MURGEN
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Hej!

Vi får mange forespørgsler vedr. test af produkter, både fra forhandlere og læsere.

Vi kan desværre ikke nå omkring alle produkter, men vi forsøger at favne så bredt som muligt. Så er der også tidsfaktoren... Vi har alle arbejde eller studie ved siden af vores virke her på siden. Og det sætter alt andet lige en begrænsning for, hvor meget vi kan nå.


Mit eget ønske er, at kunne anmelde på fuldtid. Som det er nu, kan jeg i snit nå én anmeldelse pr. måned, da jeg også har administration af siden at holde øje med (plus mit alm. arbejde).

Nu kan jeg kun tale for mig selv... men det har stor betydning, at jeg selv er med til at udvælge produkterne, jeg anmelder. "Bestillings"-arbejde giver bare ikke den samme arbejdsiver. Det er vigtigt, at produktet vækker min "tekniske" interesse, hvis anmeldelsen skal ende med mere end bare en teknisk beskrivelse af produktet.

Jeg lader mig inspirere af andre anmeldeser, eller henvendelser hvor jeg finder produktet spændende. For tiden er jeg "hooked" på analog grej, og det betyder at der vil komme flere anmeldelser med denne type grej fra min side.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Mvh, Mikkel.


Opret en afstemningstråd med jævne mellemrum og lad folk stemme om de produkter du synes er interressante.
mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4559
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:


Opret en afstemningstråd med jævne mellemrum og lad folk stemme om de produkter du synes er interressante.
mvh. M

Hej!

Det er desværre ikke muligt i praksis. Det er ikke alle forhandlere/importører som ønsker at få deres udstyr testet.

Og det ville ikke være fair, at lave forhåndaftaler med 2-3 forhandlere, og så bagefter sige "desværre" til dem som ikke vandt afstemningen. Det skal kun ske et par gange, og så gider de ikke det mere.

Men f.eks. har der tidligere været efterspørgsel på test af analog grej, og det vil jeg så prøve at løfte gennem det næste lange stykke tid. Men der skal jo også forstærkere, CD-afspillere, eller højtalere til test ind i mellem.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Vi får som nævnt mange forespørgsler på anmeldelse af konkrete produkter. dels fra producenter, importører, forhandlere og brugere.
udover det grej der anmeldes, hører vi en betragtelig mængde grej i forskellige sammenhænmge, som alle er med til at danne et billede af hvad der rører sig på markedet.
Murgen: hvis du læser, hvilket grej anmelderne på Hifi4all.dk anvender som reference, vil du finde flere af de mærker du efterspørger. Det, at de anvendes som reference, forudsætter ikke en forudgående anmeldelse som eksempelvis det norske Fidelity ynder at gøre det. Men det er udtryk for, at vi som anmeldere vurderer de pågældende produkter som "gode nok" til at anvende som en daglig målestok.

Hygge,
Brok


__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Symphonic Line: spændende! Endnu et forkromet tysk forstærkersæt, endnu en 200kg´s pladespiller - måske
lidt nyt med højttalere med ikke helt almindelig bas/mellemtone.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
1966
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hej mikkel, er du den eneste der tager sig af alle de anmeldelser her på HIFI4ALL for så må jeg nok sige at du har nok at se til, der kunne du godt bruge lidt hjælp så kunne det jo være at der kom nogle flere anmeldelser igennem ment på en god mådeTongue MVH 1966
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Symphonic Line: spændende! Endnu et forkromet tysk forstærkersæt, endnu en 200kg´s pladespiller - måske
lidt nyt med højttalere med ikke helt almindelig bas/mellemtone.

 

For det første er det kun en brøkdel af SL der er forkromet, for det andet leverer de meget mere end pladespillere i den vægtklasse, og endelig er det et mærke som som langsomt vinder indpas i storområdet syd for vores grænse. Grækenland - Italien - holland - USA etc er lande hvor SL findes interessant. Desuden nævner trådstarter adskillelige andre mærker som kunne være interessante at høre nærmere om. Måske han har en pointe.. 



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert, gl.Jas - jeg ville særdeles gerne læse en Lavardin test. Bare et drille-opstød fra min side, godt ord igen
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 209
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

En lille hilsen fra mig.

Det må bestemt være fordi producenten eller importøren ikke ønsker deres produkt anmeldt, da jeg 7,9,13 aldrig har spurgt om Mikkel eller nogle af de andre kunne have tid lyst og lejlighed til at lave en anmeldelse på mine produkter og fået et NEJ!

De har altid været meget samarbejdsvillige og glade for mine henvendelser, så jeg kunne måske tro det fordi ønskede test ikke har været ønsket, samt importør eller andr eikke har villet stille produktet til rådighed i den den tid det nu tager.

Det tager 6-10 uger og importøren skal betale alle omkostninger - det er jo heller ikke alle der kan og vil dette.

pas nu på ikke at angribe bare for at angribe......

Mvh

Kennet

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

1966 skrev:
Hej mikkel, er du den eneste der tager sig af alle de anmeldelser her på HIFI4ALL for så må jeg nok sige at du
har nok at se til, der kunne du godt bruge lidt hjælp så kunne det jo være at der kom nogle flere anmeldelser igennem ment på
en god mådeTonguehttp://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley17.gif"> MVH 1966


Nej, han får lidt hjælp fra fra Andreas (Brok) og mig selv. Selvom Mikkel er meget produktiv, så er der grænser.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Helt sikkert, gl.Jas - jeg ville særdeles gerne læse en Lavardin test. Bare et drille-opstød fra min side, godt
ord igen


Jeg ejer selv en Lavardin IS Reference, og kan fortælle at den slet ikke er ringe. Hvis du vil have betragtninger om den, vil jeg
meget gerne fortælle dig om den. Der står også lidt om den i tråden om mit setup.

Vi kan desværre ikke teste Rega eller Lavardin, da importøren ikke ønsker at medvirke.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
1966
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Ok, ja vi skal jo alle arbejde os ud af krisen idag, så kridt skoen nej det godt at høre at det ikke kun er Mikkel der står for det dejlige slid alså anmeldelser.  1966
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes