Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. maj 2024 | 14:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: HT-kabler til B&W 804 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
maJE2803
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 05 August 2015 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har i 4-5 år været den lykkelige ejer af et ældre anlæg (ca fra år 2000-2003), bestående af 2 stk B&W 804, Electrocompaniet EMC-1UP CD-spiller samt Electrocompaniet ECI-3 intgr forstærker.

Jeg har aldrig fået taget mig sammen til at få anskaffet nogle «ordentlige» kabler til anlægget – og bruger derfor nogle «100kr»-kabler jeg tidligere har brugt til noget surround. Dette producerer rigeligt med diskant men jeg kunne godt tænke mig mest mulig bund ( men dette er naturligvis også begrænset en del af højttalernes størrelse).

Langt om længe har jeg endelig fået blod på tanden til at finde noget bedre / passende – men synes at kabel-verdenen altid har været lidt af en jungel!

Med fare for at starte 3. verdenskrig håber jeg derfor at nogen derude kunne hjælpe mig lidt på vej, men egne erfaringer, anbefalinger og gode forslag. Jeg ved jo at jeg bør låne nogle kabler med mig hjem, men der er jo 100-vis at vælge mellem – så hvor skal jeg begynde… ?

Budgettet er ca. begrænset til < 2-3000 kr for 2 stk kabler à ca 2m længde.
Til top Vis maJE2803's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maJE2803
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 05 August 2015 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Uha ja - du træder ind i mineret område

Jeg har ikke erfaring med B&W - men jeg mener ikke du kommer udenom Talk 3:

Anmeldelse

-har dem selv og de sparler r..! Jeg har et sæt ældre Dynaudio højtttalere, som er meget utilgivende i diskantområdet. Er godt tilfreds!
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 05 August 2015 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

-og der er sørme et sæt til salg i KSB:

Talk 3

og nej - det er ikke mit sæt
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 05 August 2015 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

For dem der mener som Mark Twain: "Rygterne om kablers indflydelse på lyden er stærkt overdrevne" er her et godt og seriøst bud:
Blue Jeans Cable
De tilbyder tilmed diverse ultralydssvejste termineringer af kablerne til en yderst rimelig pris.
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
maJE2803
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 05 August 2015 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Ja, dette var jo interessant!
Et væsentligt spørgsmål er nu så bare hvor meget jeg "mister" ved f.eks. at gå for SÅ billige kabler (jeg mener sammenlignet med totalpris for hele anlægget. Giver det nogen mening at tænke på den måde?
Til top Vis maJE2803's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maJE2803
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 05 August 2015 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Hej som dalgas skriver så er dette her mere eller mindre oplagt til religionskrig ligesom mellem android og iphone....nå men når det er sagt så holder jeg selv på kabler har noget at sige ang lyden....men hvilke du skal have fat i et svært at sige alle har jo forskellige præfrencer....men her mit forslag

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=294980

og niksen biksen det er ikke min for mine dh labs bliver ikke solgt....basta bum så vil jeg hellere gå sulten i seng....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 05 August 2015 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt det mest af mit setup brugt men det er nogle klasser over Elgiganten: NAD M3 forstærker, Schiit Gungnir DAC, Dynaudio Contour 1 mk2 ht.

Talk 3 klarer sig fint i det selskab - men det ville de flest andre kabler (både dyrere og billigere) sikkert også.

Du har afsat et fornuftigt budget til kabler - så køb - prøv - og sælg evt. igen
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 05 August 2015 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Van den Hul Clearwater lagt dobbelt.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 05 August 2015 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes helt klart du skal starte med Talk3 kablet, måske er det bedre end det kabel til 100 kr. du har. Men du skal selvføligt ikke stoppe der.

Men det anlæg du har så skal du bruge tid til at finde det rigtige kabel, lån dig frem i seriøse butikker .. Du kan eks. låne et kabel 3 steder til nogel lunde samme pris og så lytte til dem i en uge eller 2.

Når du har fundet det bedste kabel af de 3, så låner du 2-3 andre kabeler til en højer pris og finder det bedste af dem .. De 2 bedste kabler du nu har fundet tester du så op mod hianden.

Næste gang du låner kabler låner du igen kabler til en højer pris, på den måde finder du ud af hvor meget du kan høre og hvor langt dit anlæg kan blive ved med at forbedre lyden ved hjælp af bedre kabler.

Man kan sige at det er da ikke meget ved at have et fint anlæg som man ikke kan få det bedste ud af fordi man vil stoppe ved TALK3.


Da jeg skulle have nye kabler brugte jeg 3-4 måneder på at teste kabler og pris startede ved Chord roumor og endte ved kabler til 16000 kr. for 2x3m.

Da jeg testede kabler prøvede jeg på anbefaling også at prøve et MIT digital kabel .. Hold da op sikke en forskeld fra mit Nordost kabel.

Til top Vis Arne s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne s
 
clunding
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 07 August 2015 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Mine B&W 804 drives af Nad M3 og jeg prøvede en del VdH kabler fra HIFI klubben. De lød sådan ledt indeklemte, selvom de var dyre. Jeg blev anbefalet at prøve Chord kabler og endte med Chord Signature Reference, som er meget detaljerede og samtidig behagelig varm at høre på. Jeg vil anbefale at prøve nogle Chord Epic. De koster det halve og er tæt på.
Til top Vis clunding's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clunding Besøg clunding's Websted
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 07 August 2015 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Kimber og B&W passer godt sammen, 8tc eller 12tc termineret som bi-wire vil være mit bud.
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes