Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2024 | 11:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler stresser forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 13 Maj 2016 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

I forbindelse med en anden tråd og andre steder på nettet, har jeg lært en lille smule om hvordan kabler har en effekt på forstærkeren. Jeg tænker her på kablers opbygning. Jeg har for noget tid siden investeret i et sæt Kimber 8 pr til bassen og et sæt Kimber 4 pr til toppen.

Disse kabler er en stor opgradering i forhold til mine tidligere kabler, ihvertfald når vi snakker lydkvalitet. Jeg fik så at vide andetsteds at disse nye kabler stresser min forstærker pga deres opbygning. Jeg mener personligt at det er noget sludder, hvorfor skulle Kimber lave kabler der stresser forstærkeren?

For os virker det som om, at forstærkeren har det meget lettere med de nye kabler, simpelthen fordi der er meget mere lyd end der var før, vi høre ganske enkelt mange flere detaljer i musikken som ikke var der før. Men nu sidder jeg så og tænker på om Bi-wiring kan stresse en forstærker? Jeg tænker på at højttaleren sender vel signaler tilbage til forstærkeren? og det er vel så to forskellige signaler, da signalet løber i to kabler. Eller hvordan skal det forståes?

Jeg har en acurus a 250 til at trække et sæt Dali Evidence 870. Så der burde være kræfter nok. Den kan iøvrigt også motionere de basser i Dalierne, så man tror det er løgn. Så jeg forstår ikke at vores nye kabler skulle kunne stresse den?

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 14 Maj 2016 kl. 04:25 | IP-adresse registreret  

Glem alt om problemstillingen! Du har en forstærker som rigelig kraftig, og som er stabil selv ned i lave ohm belastninger. Så længe du er glad for lyden, så spil løs - uden tanke på stress.   

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2823
Sendt: 14 Maj 2016 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Henrik141 - jeg vil foreslå dig at læse den gamle tråd igen. Mit sidste indlæg og svar på dit direkte spørgsmål til mig.

Nogle gange er det bedre "ikke at vide". Jeg har ikke formuleret min forklaring tilstrækkelig tydeligt eller enkelt. At forklaringen har skabt usikkerhed hos dig er tydeligt. Jeg gentager at du roligt kan anvende dine Kimber kabler I DEN UDFORMNING de har.

Henrik, du bor i Nordjylland. Kig ind hos mig i Aalborg med dine kabler, så vi kan dele en øl eller to, mens jeg viser dig hvilke farer der lurer og hvilke der ikke gør. Indtil da, nyd musikken.

God pinse.   

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes