Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 11:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nye højtalerkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 01 August 2016 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg vil prøve nogle nye kabler til mine fronter og center (Mksound s150 mk2) i stedet for mit Harald Nyborg kabel.

Det skal være kobber da jeg er bange for sølvkabler laver lyden for lys. Det gør mine supra kabler, så de er skrottet.

Jeg kigger på noget Audioquest, QED, eller Kimber 8 pr eller 4 vs.

Lyden skal hælde til den mørke side da lyden i Mk højtalerne er ret lys.

Kan I anbefale et kabel af ovenstående 3 mærker med den ønskede lyd? :)
Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 01 August 2016 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

hej

 det men kabler en noget farligt noget..  nogen er for nogen er imod, jeg vil ikke råde dig til noget. da jeg selv bruger hn kabler. dem som har lytte til mine højtaler har været overbevist om at kablerne må være meget dyre..

men du er da velkomme til at komme forbi og få et lyt


__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 321
Sendt: 01 August 2016 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg bruger Chord signature, det er et kobberkabel som ikke bliver skarpt i toppen,
og jeg tvivler på at du kan finde et bedre kobberkabel.

Det er dyrt men alle pengene værd

Jeg har før set dem brugt til 3500-5000kr
Til top Vis k.s.p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.s.p
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 01 August 2016 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har skrevet til dig før på recordere. Det er ikke højttaler kablet der gør det. Det er stadig dine højttalere. Hvis du smider penge efter nye kabler
brænder du dine lommer. Mere er de ikke at sige til det.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 01 August 2016 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hej jeg vil godt slå et slag for Kimber 8pr. Jeg købte det kabel som erstatning for van den hul the clearwater. Har så sidenhen købt Kimber
4pr til toppen og så har bunden fået Kimber 8 pr. Det spiller rigtig godt på mine Dali Evidence 870, som godt kan være lidt spidse i
toppen. Det forsvandt næsten helt med Kimber kablerne.
Så det er altså lidt noget sludder at det ikke er kablet der gør det, som der nævnes. Selvfølgelig er det højttalerne der gør mest ved lyden,
men kablerne betyder altså også en hel del   
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 01 August 2016 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar:)

Jeg elsker lyden i mine højtalere, bare ikke med sølvkabel. Der synes jeg mine harald Nyborg kobber kabler er meget bedre.

Jeg søger nu et nyt og bedre kabel, om jeg kan høre forskel ved jeg ikke, jeg vil bare gerne prøve. Det er IKKE fordi jeg er træt af lyden af mine højtalere.

Så JackD Jeg har forstået dit budskab, men det virker ikke til du forstår mit hver gang jeg poster en tråd misforstår du meningen. Det må være mig som er virkelig dårlig til at formulere mig:)

Jeg har en nogenlunde mørk og dejlig lyd i mine højtalere og denne vil jeg ikke miste. jeg vil bare gerne prøve nogle bedre kabler for at få stillet min nysgerrighed:)
Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 01 August 2016 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

KSP: Det er alt for dyrt for mig desværre.

Jeg kigger WED xtc eller xt40. Kimber 4vs eller 8 pr:)

Henrik141: FEDT! Det er info jeg kan bruge og ja kabler gør altså en forskel. Jeg ved ikke om jeg kan høre forskel på 2 kobber kabler, men jeg kan på et sølv og kobber.

Er kimber 8pr et biwire kabel? Jeg skal nemlig kun bruge single wire da jeg ikke mener mine højtalere kan biwires.
Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 01 August 2016 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Så er det helt sikkert et Kimber 8pr du skal gå efter. Det kan bruges til begge dele, jeg brugte det først som biwire, men der manglede jeg
lidt bas i bunden så jeg lod 8pr køre på bassen og fik så at vide fra hifi-freaks hvor jeg købte kablerne( de gav iøvrigt en super service og
gav sig tid til at hjælpe mig med de rigtige kabler, selvom det "kun" var et sæt kabler) at Kimber 4pr ville være godt til toppen på mine
Dalier, sammen med 8éren på bunden.
Så køb du bare et sæt kimber 8pr, det tror jeg helt sikkert ikke du vil fortryde, vi fik mange flere detaljer ud af musikken både i toppen
men også i bunden, også kom vi af med den lidt hidsige diskant vi havde med van den hul the clearwater.
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 01 August 2016 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Det lyder bare godt, men nu skriver du jo også at 8pr er et biwire kabel. Så kan jeg vel ikke anvende det som single wire? Det skal leveres termineret.
Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 01 August 2016 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jeg valgte at få det som rå kabel altså uden terminering. Der er 16 tråde i kablet, så var det jo bare at sætte 8 tråde til toppen og det
samme til bunden. Men gå ind på deres hjemme side og kig på det, de vil gerne hjælpe dig med at terminere dem. Der er også mulighed
for at chatte med dem, og som sagt så er de meget hjælpsomme
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 01 August 2016 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

henrik141 skrev:
Så er det helt sikkert et Kimber 8pr du skal gå efter. Det kan bruges til begge dele, jeg brugte det først som biwire, men der manglede jeg lidt bas i bunden så jeg lod 8pr køre på bassen og fik så at vide fra hifi-freaks hvor jeg købte kablerne( de gav iøvrigt en super service og gav sig tid til at hjælpe mig med de rigtige kabler, selvom det "kun" var et sæt kabler) at Kimber 4pr ville være godt til toppen på mine Dalier, sammen med 8éren på bunden. Så køb du bare et sæt kimber 8pr, det tror jeg helt sikkert ikke du vil fortryde, vi fik mange flere detaljer ud af musikken både i toppen men også i bunden, også kom vi af med den lidt hidsige diskant vi havde med van den hul the clearwater.


Enig i det er et kobber kabel, har du hørt højttalere? Har selv haft dem og de er meget til den lyse side. Kender selv til Kimber, har haft 8TC og 4 TC bi-wire. Jeg synes stadig det er den forkerte tilgang, du kan kun tune kablet og er ret sikker på Supra kablet kun er fortindet. Så mit gæt er det er Ply?

Det kan trådsstarter fortælle er det Ply fra Supra?

Har selv eget Supra Sword kabler både som højttaler og deres signal kabel. Det er alt andet end lyst. Supra Sword HT. Kablet er lidt ulden i lyden. Det er ikke pengene værd.

Hvis jeg husker rigtigt har du et NAD effekttrin og ville købe min G55 fra Meridian. NAD har lidt flere kræfter, men er ikke balanceret til dine MK et godt Match.

Marantz er ikke typisk Japaner lyd. Rigtig god kvalitet.

Rotel laver en super processor til Surround, fra anonym kilde har jeg at flere der ejer Mark Levinson hazar skiftet til den. Har lyttet stereo på den, hammer fed.

Hvis du vil til den mere varme side. Så vælg en af Primare processorer inden de gik over til klasse D. Primare har ryg for at lave gode processorer. Deres integrede forstærkere lyder godt meget ala Meridian.

Igen tilbage behold det du har.

Kimber PR skal nok være godt, massiv kobber masse. Stort kvadrat. Det kan ikke gøre nogen skade, da det sikkert er bedre end dit Supra

Det er op til dig. Håber det var til hjælp ��



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 01 August 2016 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Nej jeg har ikke hørt de nævnte højttalere, men nu er Dali lidt i samme båd, altså til den lyse side, så mon ikke det giver det samme.
Vi oplevede ihvertfald en klar forbedring da vi skiftede fra the clearwater
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 01 August 2016 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

henrik141 skrev:
Nej jeg har ikke hørt de nævnte højttalere, men nu er Dali lidt i samme båd, altså til den lyse side, så mon ikke det giver det
samme. Vi oplevede ihvertfald en klar forbedring da vi skiftede fra the clearwater


Kimber er os det højttaler kabel jeg har været gladest for 😀

Hvad spiller du på og hvilke højttalere?

Sjovt som vi oplever lyd forskelligt. Jeg synes selv Dali nye modeller er lidt rund i forhold til B&w højttalere i diskant. Synes de helt gamle er lyse. Dali
Evidence 870 vil jeg gerne høre 😀 Jeg var ved at købe et par men endte med Dynaudio Audience 82 med D 28 diskant på Mark Levinson 331 og
Meridian processoren jeg har nu. Spillede også en overgang på NAD Silverline forforstærker og processor og en Copland CDA et eller andet 😀 Har ejet
meget udstyr efterhånden 😀 Os Densen B 150 med integreret RIAA på en rigtig god højttaler til små rum Gamut PHI 5

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 01 August 2016 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Ja vi oplever lyd forskelligt. Jamen jeg spiller som sagt på et sæt Dali Evidence 870, de bliver trukket af en Sony TA-F707 ES forstærker. Det er den bedste forstærker jeg har haft på dem, den spiller med en rigtig dejlig varm lyd som klæder Dalierne rigtig godt. Jeg har kun haft Sonyen i et par måneder, men er stadig lige pjattet med den.

Før havde jeg et snurrerundt setup bestående af en Pioneer receiver og en acurus a 250 effektforstærker. Jeg fik en gammel Technincs forstærker fra starten af 80érne. Da jeg opdagede hvad den kunne få ud af Dalierne, så blev mit snurrerundt setup sat til salg. Jeg har været pjattet med det gamle Sony ES grej i flere år, så jeg besluttede mig for at prøve. Det har vi bestemt ikke fortrudt.

Jeg har dog haft mange andre forstærkere b.l.a Denon (det dur ikke på en Dali højttaler) Ihvertfald ikke i mine øre. Men har også haft Nad, Harman-Kardon og et komplet Rotel setup med for og effektforstærker. Dengang havde jeg Dali grand diva, men det blev aldrig rigtig godt så jeg fik mine 870ére og det er 6 år siden nu. Der har også været en del højttaler kabler forbi i tidens løb. Men Kimber er altså det bedste jeg har haft, selvom det ikke er det dyreste

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 02 August 2016 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Alt Denon er ikke min kop the af det billige. Især deres små smarte nye ting. Det lyder ikke ordentlig i forhold til hvad det koster. Det er spækket med features, som de fleste ikke bruger, men som der er rart at have �� Det er smart hvis det bruges, men dumt at betale for, hvis det ikke bruges �� NAD er okay men bryder mig ikke om deres nye klasse D. Især de små, det er for dyre de små alt i en anlæg og begrebet NAD watt giver ikke mening efter de små klasse D. De lyder godt, men har ikke nok kræfter til hverken Dali eller B&W og Dali. Store som små. NAD 5020 er fin til baggrundsmusik. De fleste højttalere de har er ikke effektive nok. De kunne godt have smidt større ringkerne og større laddebank.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 02 August 2016 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Man kan skrive meget om hifi kabler. Men der hvor det bliver rigtig interesant, er når man sætter spørgsmålstegn ved, om der
overhovedet er en forskel?

Jeg kørte en periode med Tara Labs højttalerkabler og skiftede så til AudioQuest. Der blev jeg overbevist! For skiftede hurtigt
tilbage igen da jeg med AudioQuest kabler led under skarpe Sss lyde, imens der med Tara Labs var en blød afrunding i diskanten.

Så er spørgsmålet bare hvad der passer bedst til dit anlæg.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Jønke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 02 August 2016 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Vdh Clearwater er et super godt ht. kabel bruger det selv til min Dali 450 ht. men brug det som biwire 4 kabler.. 2 til hver ht. ellers kan det
godt lyde lidt tynd i det.
Koster ikke en formue, 70 kr/m tro jeg det var jeg gav for det i hifi klubben for 7 år siden. det bedste ht. kabel jeg har hørt har ellers
prøvet lidt af hver, Nordost flatline, AudioQuest, Dali silver men ingen slå Clearwater

Anlæg:
Rotel forstærkersæt 1070
Vdh the name signalkabel
Dali 450 HT.
Rega p3 pladespiller
Denon DCD 720 AE. CD-Afspiller.
Til top Vis Jønke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jønke
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 02 August 2016 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jeg brugte det som dobbelttræk altså med to kabler til bassen også en lus af samme kabel til diskanten. Jo det er skam godt nok til prisen
men bestemt ikke fejlfrit. Jeg oplevede bassen som meget bulderende og upræcis og helt uden detaljer. Diskanten var meget påtrængende
og også helt uden detaljer. Jeg forstår ikke hvorfor folk er så vilde med det kabel, jo man får hvad man betaler for, men sådan er det jo
med så meget.
Vi oplevede en meget stor forskel da vi skiftede til Kimber 8/4PR. Der kom der pludselig mange flere detaljer frem, både i bassen og i
diskanten. Samtidig oplevede vi en masse detaljer i mellemtonen, som vi aldrig har lagt mærke til med the clearwater.
Jeg har i mellemtiden fået en anden forstærker, og har også prøvet clearwater på den, men det er præcis den samme historie, så junior får
lov til at beholde dem på hans anlæg.   
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 02 August 2016 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Har selv haft dobbelt van den hul clearwater og det lyder da helt okay neutralt,
men lidt kedeligt, kan ikke huske om jeg stadig har kablet

Havde audioquest en kort periode

Skiftede til Dynaudio Emit 10 og ville have bedre kabel

Chord clearway kunne de ikke lavere fra futureshop.co.uk som var billigere i engangland
under 100kr hvor det i danmark kostede 129kr

Så det blev wireworld luna 7 90.50£ 881.56 kr for 2x4 meter med orginale banastik incl fragt
(kursen er lidt anderledes i dag)

Mellemtonen med den forstærker jeg havde blev lidt for blød så jeg prøvede med en anden forstærker,
det senere blev skiftet ud med topmodellen så jeg endelig havde en fornuftig forstærker, Marantz PM8005

Kan godt betale sig at skifte højtaler kabel hvis man ikke har noget der er godt,
har haft supra classic som jeg synes er for lys i toppen hvor et skift til supra plfy 3.4
gav en meget mere blød,neutral top

Mk højtaler har altid være gode så det burde ikke være nødvendigt med andre højtaler

Hvilken forstærker bruger du?
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 03 August 2016 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Beklager mit fravær de sidste par dage.

Min forforstærker er en Marantz av7702mk2 og effekten er en Nad m25.

Jeg kom lige til at tænke på at jeg vil have kablerne leveret termineret da jeg havde at bøvle med kabler osv osv.
MEN har de forskellige bananstik effekt på lyden?
Jeg tænker at det er åndssvagt at vælge et kabel som give en type lyd og så bananstikkene giver stik modsat lyd.

Kimber 8pr kablerne kan jeg få leveret med QED airlock bananstik.
Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes