Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. maj 2024 | 12:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Antenne-stik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1346
Sendt: 23 November 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hvor meget har et ordentlig antennestik at sige??

Hvad vil jeg opnå med at skifte fra et almindelig standard som f.eks BANDRIDGE PP6445 (http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|688|688|3802|pdetail) til 15 kr til det dyere BANDRIDGE PGV8813 (http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|688|688|4842|pdetail) til 149???

Nogen der har eksperimenteret med dette???

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 23 November 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke erfaring med PGV8813, men derimod et andet billigere stik med metalkappe.

I starten brugte jeg bare de billige stik med plastik kappe, men jeg fik problemer med "sildebensmønster" på mit TV ved visse kanaler. Ved at bruge tykkere kabler, som er bedre afskærmet, samt stik med metalkappe, fik jeg løst problemet.

Et antennesignal er HF, og det vandrer gerne gennem luften, og kan dermed påvirke andre kablers signal, med inteferens til følge. HF skal kapsles ind! Antennestik med plastikkappe burde aldrig have været opfundet efter min mening. Om du vil give 149 Kr. for 2 stik er op til dig. Du kan sagtens finde dem billigere. Bare sørg for at de er af metal, så er du kørende.

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1346
Sendt: 23 November 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Jeg har ikke erfaring med PGV8813, men derimod et andet billigere stik med metalkappe.

I starten brugte jeg bare de billige stik med plastik kappe, men jeg fik problemer med "sildebensmønster" på mit TV ved visse kanaler. Ved at bruge tykkere kabler, som er bedre afskærmet, samt stik med metalkappe, fik jeg løst problemet.

Et antennesignal er HF, og det vandrer gerne gennem luften, og kan dermed påvirke andre kablers signal, med inteferens til følge. HF skal kapsles ind! Antennestik med plastikkappe burde aldrig have været opfundet efter min mening. Om du vil give 149 Kr. for 2 stik er op til dig. Du kan sagtens finde dem billigere. Bare sørg for at de er af metal, så er du kørende.

Tak for info... har du nogle af de billigere du kan anbefale og hvilke antennekabler benytter du?

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 23 November 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Ctacta har rodet med en del forskellige kabler og stik, men han kan jo ikke hjælpe dig mere
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 23 November 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg skynde mig at sige, at jeg ikke har gjort kabler til en videnskab. Jeg har selv købt noget tykt antennekabel hos Electric City. De har 2 forskellige slags, og det er som sagt det tykke jeg bruger. Det er bedre afskærmet, og der er også mindre tab i det, hvilket er en fordel ved lange kabelstræk. Og så har jeg som sagt købt metalstik, som kan ses her:

http://www.bjmusik.dk/da/dept_3670.html

Metalstikkene koster 5 Kr. mere end plastikstikkene. Tro mig - de penge er givet godt ud.

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1346
Sendt: 23 November 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Nu vil jeg skynde mig at sige, at jeg ikke har gjort kabler til en videnskab. Jeg har selv købt noget tykt antennekabel hos Electric City. De har 2 forskellige slags, og det er som sagt det tykke jeg bruger. Det er bedre afskærmet, og der er også mindre tab i det, hvilket er en fordel ved lange kabelstræk. Og så har jeg som sagt købt metalstik, som kan ses her:

http://www.bjmusik.dk/da/dept_3670.html

Metalstikkene koster 5 Kr. mere end plastikstikkene. Tro mig - de penge er givet godt ud.

Endnu engang tak....

Vil nemlig gerne have lavet lidt om på mit rod mht. antennekabler...

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes