Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 08:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hjælp ang Bi-wiring (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BrianBj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen... er ganske ny indenfor HiFi og vælger derfor og søge lidt hjælp her... Har et par højtalere som har mulighed for bi-wiring og har set på højtalerkabler som er beregnet for bi-wiring, altså med 4 ledere eller hvad man nu skal sige. Men hvordan skal et sådan kabel tilsluttes forstærkeren? Må der være fire udgange til hver højtaler eller hvordan??  

Jeg skal pointere at jeg ikke vil køre bi-amping da jeg kun har en forstærker.

Håber nogen herinde som kan hjælpe...



__________________
Med venlig hilsen
Brian Bjerregaard

- Meridian 551
- Edison 60
- Linn Mimik
- Magnepan MG-1c
- Snell E/lll
- Quad ESL 57
Til top Vis BrianBj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianBj
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 699
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Ved bi-wire har du et sæt +/- i forstærker enden og i højttaler enden har du 2 sæt +/-.
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Det kommer an på din forstærker. Nogle effektforstærkere (som f.eks. den HCA-2200 jeg bruger) har dobbelte terminaler og så bruger du én terminal pr. leder.

Hvis din forstærker kun har ét sæt terminaler skal lederne samles i forstærkerenden.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hej jeg er helt uenig med MichaelWB...! Ved bi-w skal der være 4 ledere i højttalerenden og KUN 2 i forstærkerenden - også selvom forstærkeren har 4 terminaler... man skal IKKE bruge både A & B terminalerne på forstærkeren KUN A-sættet...

mvh. Jan

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej jeg er helt uenig med MichaelWB...! Ved bi-w skal der være 4 ledere i højttalerenden og KUN 2 i forstærkerenden - også selvom forstærkeren har 4 terminaler... man skal IKKE bruge både A & B terminalerne på forstærkeren KUN A-sættet...

mvh. Jan

Uklart formuleret fra min side måske. En del effektforstærkere har to sæt terminaler, hvor der ikke er tale om A & B, men hvor de er beregnet til bi-wiring. Jeg citerer fra manualen til min egen forstærker: "The 2nd pair of terminals is for bi-wiring..."

Hele manualen kan ses på Parasounds hjemmeside:

http://www.parasound.com/service_information/owners_manuals/ pdfs/hca2200llom.pdf

Jeg bi-wirer selv på den måde og det fungerer. Jeg gjorde de samme med den Musical Fidelity P270 jeg havde før og så vidt jeg husker også den Denon jeg havde før det.

Men jeg er enig, hvis der er tale om A og B terminaler skal man ikke bruge begge.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hvad skulle der være galt i at bruge udgang A + B? Altså forudsat at de kobler forbindelserne parallelt? Det er jo samme signal der kommer ud på de to outputs.
Til top Vis Brisse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brisse
 
Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Uanset om det er A og B eller hvad det hedder, så er det klart bedst KUN at bruge ET sæt i forstærkeren.

Normalt er de 4 terminaler forbundet lige bag forpladen, men alligevel er det bedst KUN at bruge - f.eks A i forstærkeren.

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel
 
Jesper001
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 326
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:

Uanset om det er A og B eller hvad det hedder, så er det klart bedst KUN at bruge ET sæt i forstærkeren.

Normalt er de 4 terminaler forbundet lige bag forpladen, men alligevel er det bedst KUN at bruge - f.eks A i forstærkeren.

Jeg er helt uenig. Hvis A og B alligevel bliver koblet paralelt inde i forstærkeren, så vil jeg da foretrække at bruge begge hvis man da ikke har andet tilsluttet til udgangene. Det er mere korrekt kun at have en ledning i en klemme. Desuden kan det umuligt skade hvis de alligevel er koblet paralelt!

Til top Vis Jesper001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper001
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Biwiring er total unødigt!

Med mindre man bi amper!, her er der lidt at hente ved mere kontrol og bedre græb om tingene mm. ( især med mindre watt stærke, men gode effekttrin eks. rør eller små KlA. trin.)

Også kan der være en ide i at biampe mellem decideret bas ( under 150 - 200 Hz.) og diskant og mid..  og så bruge et noget kraftigere effekttrin tilbassen der kræver mest.

Men at biwire mellem diskant og bas/ mid. ser jeg som total unødigt og for det meste ikke ønskverdigt, det kan potencielt give flere problemer end fordele. ( især hvis man ikke bruger 100% identiske kabler)

Har ofte prøvet at lytte forskel, DER ER SGU INGEN!... efter min mening er det fup.

En anden ting at tænke længe og grundigt over er følgende :

Har du 3000 kr. (eks.) til at købe højtalerkabler for, så garantere! jeg dig at du får bedre lyd med et single wire "run" til alle 3000 kr. end du får fra to længder (biwire) til 1500 kr. hver. (altså to længder halvt så dyrt og godt kabel)

ET! godt kabel giver langt bedre lyd, end to halvt så gode.

Skal man biwire mellem bas UNDER 200 Hz. og så diskant & mid, samlet? ( hvilket er den eneste fornuftige måde at konfigurere bi wiring på, jeg har sgu har set det gjort så der "deles" mellem diskant, og så bas og mellemtone ( samlet) i en tre vejs, TOTAL IDIOTI!) så kan man ofte slippe afsted med at anvende det dyreste kabel på diskant & mid. og et lidt billigere på ren bas.

Eks. igen de 3000 kr..  så brug 2000 kr. til diskant & mid og 1000 kr. på bas. køb noget til bas med kraftigt tværsnit ( 2 til 4 mm.) i nogle tilfælde kan du slippe afsted med så lidt som 500 kr. til noget godt ren bas kabel...  og så smid 2500 kr. efter toppen.

Deler din højtaler til bas over! 150 hz. anbefaler jeg den første løsning 2000/1000 altså 1/3 til bas og 2/3 til top.

Deles over 200 hz. anbefaler jeg slet ikke biwire.............

Men! igen! skal du ikke! bi ampe??  så drop biwire og brug ALLE! dine penge på ET! godt kabel. 

Det har DYRT! købte erfaringer vist mig med stor tydelighed.

Her får du langt bedre lyd.

mvh.

 



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:

Uanset om det er A og B eller hvad det hedder, så er det klart bedst KUN at bruge ET sæt i forstærkeren.

Normalt er de 4 terminaler forbundet lige bag forpladen, men alligevel er det bedst KUN at bruge - f.eks A i forstærkeren.

Hvorfor? Hvis der er to sæt terminaler og de er beregnet til at blive brugt på den måde, hvorfor skulle det så være bedre kun at bruge det ene? Jeg vil meget gerne høre nogle argumenter for det.

Om bi-wiring kabler specielt skulle være dyrere end "single-wire" kabler af samme kvalitet ved jeg ikke. Det drejer sig vel bare om at finde et kabel der passer til de ønsker man har.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 286
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hørte du ikke manden? De erfaringer er DYRT! købte og ikke bare dyrt købte. Du skal bruge ALLE! dine penge på single-wire og ikke bare alle dine penge.

De store bogstaver og udråbstegn var med til at jeg forstod budskabet. Hvem ved, hvis det ikke havde været for dem havde jeg måske ikke forstået det og havde istedet bruge ALLE! mine penge på bi-wire......pyha

En stort tak til store bogstaver og udråbstegn

(bortset fra det kan jeg heller ikke lige se hvorfor bi-wire skulle være bedre. Det er ihvertfald ikke 100 % logisk)



__________________
Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
Til top Vis gunbox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gunbox
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Når jeg så har brugt ca. 2,5% af den samlede investering på et sæt bi-wiringskabler, der for øvrigt blev købt fordi jeg kunne li' lyden og ikke fordi det var bi-wire, har jeg så brugt for meget eller for lidt?

Man kan blive rigtig forvirret af det her HIFI-halløj



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Simon R
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kører selv bi-amping, med samme typer kabler til diskant og mellemtone/bas. Jeg overvejer at skifte kabler sådan, at jeg bruger to forskellige typer til de to toneområder. Nogle der har nogle lyttemæssige erfaringer?

Jeg er ret ligeglad med, hvordan det "burde være" eller hvad man kan "forestille sig" Hvordan lyder det?

Til top Vis Simon R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon R
 
hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1335
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

hmmm ... dyb undren herfra: Jeg har biwiring gennem A+B og før det, blot med kortslutteren og ét kabel (Supra). JEG kunne tydeligt høre forskel med biwiring og jeg gad derfor godt vide hvorfor så bassen blev dejlig stram og kontant i lydbilledet efter den manøvre ... 

Altså, først var der mudder, så blev der bas!



__________________
SONY
TA-DA9000ES   amp
TA-N90ES         effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

hmmm ... dyb undren herfra: Jeg har biwiring gennem A+B og før det, blot med kortslutteren og ét kabel (Supra). JEG kunne tydeligt høre forskel med biwiring og jeg gad derfor godt vide hvorfor så bassen blev dejlig stram og kontant i lydbilledet efter den manøvre ... 

Altså, først var der mudder, så blev der bas!

Du havde sikkert oplevet det samme hvis du havde købt et dobbelt så dyrt singlewire kabel, + andre fordele som bare generel forbedring i HELE! toneområdet.

Du skriver Supra kabel? hvilket? 

OK! jeg må medgive en ting og det er jo at du vil da klart få en forbedring med biwire i forhold til singlewire, når du køber noget af samme type og herved deler signalet op og fordobler tværsnit, (især som du skriver i bassen!)

MEN! havde du nu købt et dobbeltså dyre kabel ( måske også Supra et par pris klasser oppe i forhold til det du kørte singlewire med) så ville du som sagt opleve det samme, og endda i endnu støre omfang og endnu mere markant. 

Hvis du ofre 2 x 1000 kr. på eks. 4 x 3 m. kabel og køre biwire med dette, vil du opleve en klar forbedring  i forhold til kun singlewire med samme kabel.

Primært i bassen.

Men! køber du et singlewire kabel til 2000 kr. vil lydforbedringen være endnu støre.

Hvad angår deciderede biwire kabler?

Så har jeg erfaring med dette gennem Taralabs RSC Prime.

taralabs ( blandt andre) laver noget singlewire der hedder RSC Prime500. ( altså med 2 ledere) og så laver de et biwire kabel ( altså med 4 ledere) der hedder RSC Prime 1000.

Prime har 4 ledere der er 100% identiske med de der er 2 af i Prime 500.

Kablerne er 100% identiske bortset fra at der altså så er 4 x leder i Prime 1000.

Prime 1000 er godt dobbelt så dyrt som Prime 500.

Her prøvede jeg at gå fra Prime 500 til prime 1000 og biwiring, og JA! der var da klar hørbar forskel.

Så prøvede jeg for sjov at køre Prime1000 singlewire, altså bare et kabel megen til Prime 500 bare med dobbelt tværsnit,  effekten var den samme!

Om jeg kørte biwire eller singlewire med bøjlerne på terminalerne, med Prime1000 gav samme effekt.

Så prøvede jeg to sæt Prime 500 med biwire, dette lød bedre end med Prime 1000, både med single og biwire.

Her af ku jeg konkludere at deciderede biwire kabler ikke er så gode som helt seperate kabel træk!

Da jeg sammenlignede Prime 1000 biwire kablerne samt biwire run af Prime 500 med et "nummer" dyre kabel af samme fabrikat (Taralabs) altså springet op til Taralabs RSC Reference Gen2. (der faktisk som single wire kostede mig det samme som biwire sæt af Prime 500.) var forskellen mildestaget ENORM!

Altså markant bedre lyd fra det noget dyre reference end fra to sæt ( biwire) Prime 500 og lysår bedre end Prime 1000.

Havde jeg da bare købt reference med det samme.

EN! fordel ahvde det så da, for da jeg gik til biamping, ( købte endnu et effekttrin) med de fordele DETTE! vitterligt giver, så havde jeg Prime 500 til bas, og DET! gav et kæmpe løft.

Men dette på en højtaler der deler til bas under 200 Hz.

De før omtalte eksperimenter var lavet på en decideret to vejs højtaler, hvor biwiring så foregik mellem diskant og bas/mellemtone.

Her er der ikke noget at hente.

Dog skal jeg bemærke at hvis du nu ligger inde med et sæt gode kabler, og ikke har råd til endnu dyre model eller type, men køber noget magentil, så kan du da her opnå en lille forbedring ved at biwire selv her.

Det er jo måske nemmere rent økonomisk at ofre 1000 kr på et kabel magen til det man har til eks 1000 kr.  og få en forbedring, end det er at skulle bruge hele 2000 kr. på et helt nyt kabel.

Sådan kan man vende og dreje det lidt.

Men skal du starte helt fra bunden om man så kan sige eller tage et spring fra noget billigt til noget rigtig godt? så er det bedre at investere alt i ET! rigtig godt single wire.

Læs iøvrigt dette :

http://www.theaudiocritic.com/downloads/article_1.pdf

tankevækkende!

mvh.

 

 

 



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Mange forstærkere har 4 x terminaler/udgange i bag, for at kunne tilslutte 4 x højtalere...

Nogle har forskellig impadans på udgangene, har set nogle forstærkere med 4 og henholdsvis 8 ohm udgange og andre med 8 og 16 ohm..  dette bør man være OBS! på.. her er det ikke bare lige at biwire.. 

Andre har bare serie forbundede udgange med samme impedans, hvor man så kan biwire..

Dette står somregel i manualen, så se godt efter her FØR! du gør noget.

De fleste har bare serie forbundede udgange, altså 4 udgange / terminaler forbundet til samme punkt i forstærkeren..  her betyder det intet om man forbinder på den ene eller den anden måde..  andet end rent praktisk.

SKAL man biwire så er det jo klart mest praktisk med biwire terminaler også på forstærkeren., men altså ingen nødvendighed.

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1335
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Tja, det skulle bare prøves, så jeg købte en rulle Oehlbach 1x1,5 type 1061W som blev monteret til diskanten. Bassen fik så Supra og typen er ulæselig for de er over 20 år gamle (!) - blev i sin tid købt gennem KT. Men der er tunge og noget der ligner dobbelt så tykke som de andre.

Et forslag fra Dejen: Byt om på kablerne, bare for at prøve. Det var en gru, for den gode bas jeg netop havde "fundet" blev helt udsmattet. Så en eller anden effekt er der jo. 

Bl.a. via en masse læsestof her i forum fik jeg det indtryk, at bi-wiring måtte give et løft og det skete jo også. Det er muligt min "overbevisning" hviler på et forkert grundlag, jf. dine kommentarer og jeg vil da være obs på dette inden opgradering. Især argumentet med hellere at bruge merudgiften til et endnu større løft via single-wire - for de samme penge - er interessant.



__________________
SONY
TA-DA9000ES   amp
TA-N90ES         effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand
 
Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 789
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:

Det kan ikke anbefales at bruge forskellige typer ledere prøv at se her

http://hificable.dk/index.php?option=com_content&task=vi ew&id=17&Itemid=25

Mvh Holmbye

En meget teoretisk betragtning og ivørigt fra en side der sælger kabler (salgs-gas) Elektronernes hastighed i forskellige materialer kan man ikke høre forskel på.

Hvis man ønsker kobber egenskaber på sin bas del er det da optimalt at bruge et kobberkabel på denne og hvis man ønsker sølvegenskaber på den øvrige del så bruger man et sølv kabel her.Så at bi-wire med to forskellige kabler giver da netop mening.

Men at bi-wire med 2 ens kabler giver ikke det store. Så hellere smide flere penge i eet singlwire.



__________________
Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har også fået at vide hos flere forhandlere, at man ved bi-wiring helst skal bruge det samme sæt terminaler på forstærkeren, da der potentielt skulle kunne opstå en lille tidsforskel (eller var det fase?) i mellem A og B. Om det holder, vil jeg overlade til de teknisk begavede.

Jeg bruger nu bi-amping på mine højttalere med identiske forstærkere og kabler på henholdsvis bas og mellemtone/diskant. På mine højttalere - Monitor Audio GR20 - gjorde det en kæmpe forskel (langt større end når man går fra single wire til biwire). Bassen er meget mere stram og rækker dybere, samtidig med, at den nedre mellemtone har fået nyt liv.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hvis du syntes det lydder godt så er det det du vælger men slags-gas er det nu ikke det er snarere tvætimod anti-salgs gas der står jo netop "derfor har hificable IKKE ......osv."

Iøvrigt er finder jeg det næsten tragi komisk at du skriver "elektronernes forskellige hastighed i forskellige materialler kan man ikke hører forskel på" så forsøg dig med et par højttaler kabler lavet i f.eks. træ og se om du ændrer mening, .

Bortset fra det er det jo netop forskellige materiallers forskellige lede egenskaber der giver højttaler kabler med forskellige egenskaber og en af de største variabler er hastighed og det giver næsten sig selv at det ikke er ønskeligt med forskelig signal hastighed til henholdsvis bas og diskant i samme højttaler.

Sagens kerne er nok netop at du er hoppet på en gang salgs gas et andet sted og derfor, uden at have tænkt det igennem, tænker noget i retning af "sølv er godt til diskant, tykt kobber er godt til bas så blander vi det da bare og får et super kabel"

Jo længere kabel træk der er tale om jo større betydning vil "ekkoeffekten" få  det er muligt at man ved kortere kabel træk ikke kan høre det men blot lader sig imponere at en god bas lyd fra det tykke bas kabbel, men ved længere tids lytning vil du blive ked af dit "ekko" kabel 

Mvh. Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes