Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 13:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nogen der mangler Kimber 8TC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 16 November 2003 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kan købe Kimber 8TC til omkring 1200kr. for 30 m, men skal kun selv bruge 10....er der nogen der er interessede i at købe de sidste 20 m. Vi kan eventuelt skrive privat sammen og udveksle numrer. Kablet skulle koste omkring 250 kr. pr. meter normalt.

Denne tråd har været oppe, men det er sq så billigt det er til at over

Hvis jeg nu vælger at købe kablet, tror i så det er til at komme af med det, jeg ikke har brug for...?



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 16 November 2003 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da gerne købe et par meter eller 5 af dig. så mangler du kan 15. Har ingen anelse om om du kan komme af med det, men hvorfor skulle du ikke kunne det?

Så vidt jeg kan regne ud er din meterpris 40 kr. :)



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 16 November 2003 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kan sige noget kvikt om det har kabel? Har aldrig hørt det, men det er da et godt tilbud, så kan man jo ligesågodt slå til :)

__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 16 November 2003 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Nogen der kender et link så man kan se hvad det er for noget det skulle være til bi-wire og temmelig godt...men kan ikke finde en side med det....men det skulle være suverænt til mine L 100'ere siger Ronin, og jeg tror ham, han virker troværdig

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 16 November 2003 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Værsgo:

http://www.kimber.com/8tc.htm

Men det ser nu ikke så biwire-agtigt ud. Jeg er også mest interesseret i biwire. Men forhånentligt er det mig der misforstår :)



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 16 November 2003 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

det ser rigtig lækkert ud, tror jeg køber det, så må jeg overveje om det er til salg, hvis der er nok, kune det være fedt at bruge til surround

Det ser jo ud til man kan klippe det over, og tage noget af isoleringen af.....men det ligner nu standard ikke biwire, det er nemlige heller ikke det jeg skal bruge har en H&K 8500 og tror ikke det kan bruge der Bi-wire, men har ikke så meget forstand på det, men min viden bliver større og større, det er virkelig spændende at følge med i......alt det med HiFI

tak for linket



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 16 November 2003 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

ÅÅÅÅÅÅRRRRRR ja mand, det var jo ikke mening at du så skulle snuppe det hele selv

Du kan jo lige kontakte mig hvis du får noget tilovers, så ser jeg om jeg kan klemme lidt ekstra pengecreme ud af tuben.



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 16 November 2003 kl. 02:59 | IP-adresse registreret  

Måske skal man trævle det op i den ene ende, så man for 2 enden med 4 ledere i den ene ende, og 4 ender med 2 ledere i den anden??? I så fald kan du sagtens biwire med din H/K.

Der er nogen der mener man også skal bruge separate udgange i forstærkeren. Men det har jeg nu aldrig selv gjort, da jeg ikke har mulighed for dette. Men jeg synes stadig jeg har opnået forbedringer ved biwiring - men måske er det noget jeg bilder mig ind.???  



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 16 November 2003 kl. 03:01 | IP-adresse registreret  

Han har vist et sæt mere a' 30 meter. Skal ringe til ham i morgen. Hvis han har det kan jeg give dig hans nummer....og ellers kan du vel også købe noget af mig mig. Har tænkt på at bruge det til min center fra jbl og fronterne de har titanum diskant derer hidsig. Til de andre Sa205 kan jeg vel godt nøjes med det billige jeg har.....send en privat mail med dit nummer så kan jeg ringe dig op og vi kan snakke om det..

Er du sikker på det går på den måde...med biwiring.....så får den jo lige så meget strøm i alle terminalerne på højtaleren



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 16 November 2003 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

Jeg slår på tråden når jeg finder ud af noget, hvis de altså ikke spærrer kortet, min mor arbejder i min bank, og kan følge medi de penge jeg bruger

Og hun er ikke helt tilfreds



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 16 November 2003 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Værsgo:

http://www.kimber.com/8tc.htm

Men det ser nu ikke så biwire-agtigt ud. Jeg er også mest interesseret i biwire. Men forhånentligt er det mig der misforstår :)

8TC er lavet til Bi-wiring. Single-wire varianten hedder 4TC, som har det halve antal ledere!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 16 November 2003 kl. 03:15 | IP-adresse registreret  

Sådan har jeg gjort med mit nuværende kabel.

altså 2 plus og 2 minus ud på forstæren per kanal. En plus og en minus per indgangssæt i ht. - Giver det mening.? Det ville være nemmere hvis jeg kunne tegne det. Prøv evt at starte fra ht - så giver det mere mening.

 



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 16 November 2003 kl. 03:16 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Han har vist et sæt mere a' 30 meter. Skal ringe til ham i morgen. Hvis han har det kan jeg give dig hans nummer....og ellers kan du vel også købe noget af mig mig. Har tænkt på at bruge det til min center fra jbl og fronterne de har titanum diskant derer hidsig. Til de andre Sa205 kan jeg vel godt nøjes med det billige jeg har.....send en privat mail med dit nummer så kan jeg ringe dig op og vi kan snakke om det..

Er du sikker på det går på den måde...med biwiring.....så får den jo lige så meget strøm i alle terminalerne på højtaleren

Fordelen, som jeg vist også har forklaret dig tidligere er at signalet er opdelt når det når højttalerens delefilter, og det skulle efter nogles mening give yderligere kontrol over enhederne!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 16 November 2003 kl. 03:19 | IP-adresse registreret  

Ronin >> forstår det ikke, der er en rød og en sort i surround-recieveren, altså 2 terminaler, men der er 4 terminaler i L 100'eren så kan man da ikke køre bi-wire kan man..?

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 16 November 2003 kl. 03:27 | IP-adresse registreret  

Hej Jack. Jeg har lavet en tegning. Den er møggrim, men viser det så man kan forstå det - måske???

Tryk på "WWW" under mit indlæg - neders på den nye side kommer tegningen om lidt :)



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 16 November 2003 kl. 03:30 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
Ronin >> forstår det ikke, der er en rød og en sort i surround-recieveren, altså 2 terminaler, men der er 4 terminaler i L 100'eren så kan man da ikke køre bi-wire kan man..?

Sagtens, for du deler det op ved højttaleren, og har dermed separeret signalet. Det allermest optimale er selvfølgelig hvis en forstærker har muligheden dvs. f.eks. speakers A/B, men løsningen er god nok, og det er jo med at gøre mest muligt for lyden!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 16 November 2003 kl. 03:34 | IP-adresse registreret  

Kan ikke lige få det der billede-halløj til at virke - og nu skal jeg snart sove!!!

__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 16 November 2003 kl. 03:34 | IP-adresse registreret  

ok, nu er jeg med, men belaster det forstærkeren mere..?

 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 16 November 2003 kl. 03:37 | IP-adresse registreret  

Nej.

__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Skov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 139
Sendt: 16 November 2003 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

hvis der er mere vil jeg gerne købe 9 meter send en mail hvis det er :)
Til top Vis Skov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skov
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes