Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. maj 2024 | 17:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Bud på afkoblingsfod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 06 September 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

jeg roder lidt med afkobling og har fundet, at der er noget at hente.

Kom gerne med et bud på, hvad du har gjort.

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 06 September 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

.oO Så har vi ham tilbage! Oo.  wb Mr.Antisilver

Og så hurtigt til afkobling.

Jeg har prøvet en del i mit setup for at tvinge den sidste blodsdråbe ud af grejet.

1: Højtalere
Afkobling af højtalere er et dilemma for mig. På spikes kommer der styr på bassen, energien ledes ikke ned i gulvet og det hele spiller mere frit. Der mistes lidt pondus og fylde. På rulleskøjter, eller andre bløde ting spiller det slet ikke, det er værre end direkte placering på gulv (det er gulvtæppe med tynd plade oven på for at undgå resonanser). Jeg svæver meget mellem spikes og ingen ting, sikkert pga. mit gulv.

2: Cd
Jeg har i lang tid anvendt blød afkobling uden at tænke nærmere over det, kork har også være forbi, men ellers har jeg anvendt de medfølgende bløde fødder. Jeg har nu skiftet til spikes med en pæn ændring til følge i retning af opstramning og mere frigjort top.

3: Forstærker
Jeg har prøvet både kork og spikes, men har valgt at gå tilbage til de medfølgende fødder, der var intet at spore af forbedringer.

I øvrigt var det bedste jeg har gjort at flytte grejet væk fra mellem højtalerne, om det så er fordi det ikke står der, eller om det nu er bag en blød sofa ved jeg ikke, men det var den mest mærkbare ændring. Det har fået mig til at tænke på om grejet skal forsøges flyttet ind i det tilstødende soveværelse med passende hul i muren til IR repeader og højtaler kabler.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Bass
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 07 September 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har gode erfaringer med et plast/gummimateriale der bruges som bl.a. faldunderlag i daginstitutioner og legepladser. Det er tungt og dødt. Ved dog ikke hvor du kan købe det.
Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass
 
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 786
Sendt: 07 September 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Da jeg boede i lejlighed, med der til hørende billige l*rte parketgulv, var Holfi Feet vejen frem under mine HT'ere.

Nu bor jeg i hus, med solidt betongulv + gulvtæppe, og kører med spikes - dog kun indtil jeg falder over en røvfuld billige Pulsar Points

Pulsar points har jeg hørt under alle komponenter i et high end setup, vi tog en komponent ad gangen, og der var faktisk en forbedring at spore, hver gang vi satte dem under en ny.

Kun Exact strømrenseren var "imun".

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted
 
sshd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 634
Sendt: 07 September 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
.
I øvrigt var det bedste jeg har gjort at flytte grejet væk fra mellem højtalerne, om det så er fordi det ikke står der, eller om det nu er bag en blød sofa ved jeg ikke, men det var den mest mærkbare ændring. Det har fået mig til at tænke på om grejet skal forsøges flyttet ind i det tilstødende soveværelse med passende hul i muren til IR repeader og højtaler kabler.


Højst sandsynligt fordi det ikke står der, men det kan du evt teste ved at sætte en kommode eller lign ind hvor anlægget stod.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 07 September 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:

Højst sandsynligt fordi det ikke står der, men det kan du evt teste ved at sætte en kommode eller lign ind hvor anlægget stod.


Hah, nåja, det havde jeg slet ikke tænkt på ... på TODO listen til en mørk vinter aften
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 756
Sendt: 10 September 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Har selv eksperimenteret lidt med div. fliser/bordskånere/spikes/gummifødder.

Det bedste resultat har indtil videre været bordskånerne (kork).

Gummifødderne gav en noget diffus lyd, hvorimod spikes gav en tid tider skarp klang.

Forskellene er ret små, men de er der.

Det skal lige siges, at det hele er prøvet på betongulv med væg-væg gulvtæppe.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted
 
Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 11 September 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
I øvrigt var det bedste jeg har gjort at flytte grejet væk fra mellem højtalerne, om det så er fordi det ikke står der, eller om det nu er bag en blød sofa ved jeg ikke, men det var den mest mærkbare ændring. Det har fået mig til at tænke på om grejet skal forsøges flyttet ind i det tilstødende soveværelse med passende hul i muren til IR repeader og højtaler kabler.

Det er helt vildt, hvor meget det giver at flyttet grejet. Mit hang indtil igår mellem højttalerne, i samme højde som membranerne. Jeg prøvede igår at skrue møblet ned og sætte det på gulvet, så det kun er de nederste 30-35 cm mellem højttalerne der er obstrueret. Det er dæleme et tweak der virker.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 12 September 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Arh det er jo super Clifton, så slipper jeg for at mokke rundt med en kommode for at sove godt om natten igen
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 14 September 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Dét er sgu afkobling som er til at forstå...!


Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 14 September 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Dét er sgu afkobling som er til at forstå...!


Wauw mama!!! Og kommer man til at puffe til dem svinger de bare tilbage

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 14 September 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Dét er sgu afkobling som er til at forstå...!




Se det er jo innovation så det forslår sig Placeringsmulighederne er jo utallige


__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes