Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 04:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabel anbefaling? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-walle-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 29 April 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har brug for nogle interconnect kabler til mit nye anlæg, men jeg er virkelig på bar bund i forhold til hvad jeg skal gå efter. Jeg vil gerne holde mig under eller omkring de 500kr. for et sæt på ca. 1m.

Hvad siger i til sådan et par her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/signalkabel/van_de n_hul_the_name_kabel_10_meter.htm ?

Jeg har også overvejet at lave noget selv med noget van den hul 102 kabel, men er lidt usikker på hvad ville være godt. Havde tænkt lidt på nogle gold plated fra ebay for at holde prisen nede. Hvad med samling, er det nemt nok, eller er der nogen steder hvor man nemt kan "falde i"?

Har i nogle anbefalinger der ca. ligger i den pris gruppe?  Hvis der er nogen der har noget brugt til den pris liggende må i også gerne skrive :)
Til top Vis -walle-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -walle-
 
Lars P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 29 April 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hej Walle.

Jeg kan anbefale  Supra`s EFF-I kabel. Det koster 120 kr/m. + stik. Men  Silver Sonic`s Air Matrix

 er det bedste kabel, jeg har hørt til en overkommelig pris, koster godt nok 300kr/m. + stik. Men

lyden fra Air Matrix er ikke til at tage fejl af. Lyder som ægte kærlighed og kildevand. TRO MIG.

 Tror ikke du ville fortryde de ekstra kr. du må slippe for et sæt af dem.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh. Lars

PS. Der ligger en test af Matrix-slangen her på HIFI4ALL.

 

 



__________________
Lars P
Til top Vis Lars P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars P
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 29 April 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Du kunne også se på Blue Jean LC1. Dem er mange glade for og de er billige.
http://www.bluejeanscable.com/index.htm


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Aslund
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 30 April 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Ved ikke hvor folk det indtryk at blue jeans er billige, måske i forhold til danske priser.
Mit eget anlæg køre med ren QED Qunex 2, som jeg har købt fra følgende butik:
Futureshop
Hvilket faktisk er lidt billigere end blue jeans og jeg er ganske tilfreds med dem, dog er det et stort udvalg af kabler du kan kikke på.
Til top Vis Aslund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aslund
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 30 April 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Det er svært at give råd om kabler, da de oftest piller forskelligt på forskellige anlæg.
Synergien iforhold til hvilke komponenter du kobler med hvilke kabler er enorm stor.
Jeg ville råde dig til at købe brugt her inde på siden, det har jeg selv gjort og har efterhånden været en del kabler igennem før at jeg fandt nogle jeg syntes passede, men hvis du køber brugt til en fornuftig pris er de også til at sælge igen og sådan kan du prøve lidt forskelligt uden at det koster det store.
God jagt.


__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
-walle-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 30 April 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for de gode råd drenge, de er virkeligt super :) Jeg har lige et par spørgsmål til, så håber jeg at der er nogen der har svar ;)

Er der nogen der kan fortælle mig om sølv kabler, jeg har hørt at de egentlig ikke nødvendigvis er bedre end kobber, på trods af de umidelbart mere fordelagtige elektriske egenskaber?

Og, ang. stik, er det så fint nok bare at købe nogle halv tilfældige kinesiske, eller gør det en ligeså stor forskel som kablet gør?
Til top Vis -walle-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -walle-
 
KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 756
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

-walle- skrev:
Tusind tak for de gode råd drenge, de er virkeligt super :) Jeg har lige et par spørgsmål til, så håber jeg at der er nogen der har svar ;)

Er der nogen der kan fortælle mig om sølv kabler, jeg har hørt at de egentlig ikke nødvendigvis er bedre end kobber, på trods af de umidelbart mere fordelagtige elektriske egenskaber?

Og, ang. stik, er det så fint nok bare at købe nogle halv tilfældige kinesiske, eller gør det en ligeså stor forskel som kablet gør?


Sølv og kobber har en næsten negligibel elektrisk fordel. Til gengæld er man fri for oxidation når man anvender kabler belagt med sølv/massive sølv-kabler.

Hvis man regner på hvor stor forskellen er på et 99% og et 99.9999 OFC-kabel giver ude i højtaleren vil man straks føle sig godt og grundigt snydt hvis man har punget for meget ud for et alt for dyrt et af slagsen. Til gengæld er der andre faktorer der er værd at betale lidt for. Robusthed og gode stik er ihvertfald to. De psudo-balancerede kabler med to identiske inderleder og en ekstra skærm rundt om har også en yderst lille teknisk fordel.

At betale alt for meget for et kabel er som den fanatiske Hollywood-dame der giver tusindevis af dollaers for anti-rynkecremé. Vi andre -ved- at der ikke kan påvises en effekt, men hun kan altså ikke overbevises om andet end at det virker.

Hvad jeg prøver at komme frem til at et rigtigt godt signal-kabel kan erhverves for under 3-500 Kr. Derefter betaler man for påståede gode egenskaber som ingen kan påvise.


__________________
   Mit Surround: SA & Primare.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted
 
KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 11 Maj 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har stor fornøjelse af Supra's EFF-I parret med Eichmann bullet-plugs - ser ikke specielt prætentiøst ud, men det spiller skiegodt.

 

\KOF

Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted
 
Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 11 Maj 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

-walle- skrev:
Og, ang. stik, er det så fint nok bare at købe nogle halv tilfældige kinesiske, eller gør det en ligeså stor forskel som kablet gør?

Stikkene er ligeså vigtige som selve kablet. Det er jo dem der sørger for kontakten ;-)

Jeg kan anbefale dig WBT, Furutech eller Eichmann stik, men hvis det skal holdes i et moderat prisniveau er Supra også godt. Når du lodder kablet fast på stikket, kan du også med fordel benytte sølv-loddetin. Nogle mener at det er bedre, og andre mener at det er ligegyldigt. Det skader i hvert fald ikke at prøve ;-) Husk at være omhyggelig når du lodder, så der ikke går noget galt.

Held og lykke!



__________________
Mange hilsner,
Kenneth

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted
 
KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 11 Maj 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

I forbindelse med lodning, så køb 4% sølvloddetin.

Jeg købte noget 10% engang - det var godtnok ikke nemt at have med at gøre. Det endte med at jeg syntes normalt loddetin lød bedre - sikkert fordi det var nogle l**telodninger jeg fik lavet med sølvloddetinnet. Siden har jeg haft megen glæde af WBT 4% sølv.

I forbindelse med Bullet Plugs, så vær opmærksom på de ikke må få alt for meget varme.

Go fnøj
Karsten
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted
 
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

det bedste stik ,er at lodde kabler fast inde i appatratet ,og trække dem ud gennem et lille hul man har boret

hvis man kører med et fast setup er det et fedt tweak

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Og svært at få solgt sit hifi bag efter, hvis man skifte lige så meget ud som mange af os gør her inde

__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

glemte lige den detalje ,jeg er jo en af dem der skifter noget ud hvert tiende år ,nok fordi jeg er nem at gøre tilfreds ,eller også har jeg bare noget der spiller godt nok

kan man virkelig høre forskel på om der er 4% sølv i loddetindet eller ej?

der er der så lidt sølv i at det ikke burde give en hørbar forbedring ,har prøvet det selv fik et par koldlodninger ud af det istedet ,det var bøvlet at arbejde med ,køber som regel god tysk tin hos brinch i 250gr ruller ,det flyder meget lækkert ,og giver gode lodninger

om jeg kunne høre forskel på sølvloddetinet og mit alm tin ,ved jeg ikke syntes der var noget men det kunne ligeså godt være noget der var flyttet i rummet ,og havde ændret akustikken lidt

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke på du får noget som helst udbytte ved en 4% sølvtin, bare sørg for du ikke får koldlodninger, så er du godt kørende.

__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

hviket anlæg skal kablerne bruges i ,det er en vigtig detalje ,at vide hvilke apparater der indgår i hele anlæget ,for at kunne tage stilling til hvilke kabler der ville lyde godt ,det kommer også an på personlig smag hvordan det skal lyde ,man kan komme rigtigt langt for 500kr til kabel ,ville nok lodde det selv ,tekni fi har nogle lækre belden kabker med teflon isolering kaldet teknifi 200 ,det koster vist 300kr pr løbende meter uden stik ,men om det passer til dit anlæg er ikke sikkert 
Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500
 
-walle-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Jungson DA-120AI, 2* Dali 450 tilsluttet med taralabs prism bi-wire, en prodigy audio cube og min trofaste PC :)
Til top Vis -walle-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -walle-
 
angute
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har ganske almindelige kabler til mit lys i stue og køkken, det har jeg så haft i omkring 4 år, så efter den teori, at man skal 'køre' kablerne til, skal jeg jo have pærer med en lavere effekt nu, ikk' også??????????????????????????

Jeg kunne jo spare mange penge på det, men jeg tror at det er en and af demensioner.

Så brug ganske almindelig kabel evt. fra Harald Nyborg, hvis du har nogle gode højttalere, hvis det er nogle der kræver 'punch' så ved jeg ikke , for jeg har 'kun' nogle der kan tåle få watt for at spille højt og naturtro.

Det med at nogle kabler skal 'køres' til, det lyder som en by i Rusland, for hvis det er korrekt, så behøver jeg jo ikke at have 11 watt's pærer installeret, men kan nøjes med 9 eller 7 watt, er det helt ved siden af, eller opfører strømmen til højttalerne anderledes end strømmen til pærer??????????????????????????????????????????????????????? ??

Ja, jeg får nok nogle knups for detteher, men hvad hulen skal man gøre, når man ikke tror på det ævl??
Mvh.
Jens.
Til top Vis angute's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angute
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Der er alt for meget wodoo og hokus pokus omkring kabler. Det er aldrig blevet seriøst dokumenteret (double blind test) at det har nogen reel betydning for lydkvaliteten at skifte kabler, bare det fundamentale er i orden i forhold til kablets design. Avancen ved salg af kabler er skyhøj, og sælgerne bruger alverdens pseudovidenskabelige forklaringer i deres bestræbelser på at sælge.

Se f.eks.: http://ing.dk/artikel/97696-hoejttalerkabler-og-andet-audiof ilt-scientology-sludder

Køb nogle billige, tykke kabler med solide interconnects, så har du alt hvad du har behov for.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Ved ikke hvad du er endt med at gøre, men hvis du tænker at bruge max 500, har klubben også QED Qunex 3.

Har det selv, og jeg føler ikke det gør andet end at transpotere lyden, uden ekstre tryllen, eller favning.

Et forslag i mængden

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Lars P skrev:

Men  Silver Sonic`s Air Matrix

 er det bedste kabel, jeg har hørt til en overkommelig pris, koster godt nok 300kr/m. + stik. Men

lyden fra Air Matrix er ikke til at tage fejl af. Lyder som ægte kærlighed og kildevand. TRO MIG.

 Tror ikke du ville fortryde de ekstra kr. du må slippe for et sæt af dem.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh. Lars

PS. Der ligger en test af Matrix-slangen her på HIFI4ALL.

 

Er helt enig mht. Silversonic's produkter, nogen vil nok mene de er lidt pebrede i prisen. Men når man endelig har dem mellem hænderne, og kan se og føle hvor godt kram det er, så er prisen til at overkomme.

De er en væsentlig forbedring til prisen.



__________________
Copland CDA 825,
Music First - Classic Mk. II
Perreaux - Prisma 350s
Phonar - Credo Primus m. Mundorf Silver/Oil+M-resist.
+ tilbehør fra DH-Labs, PS Audio, Solid Tech osv.
Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes