Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 11:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sony ES protection (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 14 Maj 2016 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej Forum

Min elskede Sony TA N55ES er gået protection mode. Jeg har ikke ændret på noget og forstærkeren har stået tændt uafbrudt i 2 mdr. Jeg lyttede til en
plade i tirsdags og i dag havde den så tændt den røde lampe. Jeg har prøvet at tage alle forbindelser fra og så tænde den igen. Det giver ingen
forskel.

Jeg har googlet lidt. Det kunne godt være output transistorene der skal skiftes. Vil dårlige lytter give den samme fejl?

Byt til en ny er ikke en mulighed. Økonomien rækker ikke.....

__________________
Træsider? - Ja tak
Til top Vis boyscoutdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boyscoutdk
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6265
Sendt: 14 Maj 2016 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Der er opstået en fejl i din forstærker. Hvad det kan være, er spild af tid at gætte på. Som regel resulterer fejlen i større eller mindre DC på udgangen, hvilket gør, at protection aktiveres. Dårlige ladelytter vil sjældent eller slet ikke lave den fejl, men en kortsluttet overføringslyt kan sagtens gøre det.
Den skal måles på og repareres. Håber, at din økonomi rækker til det.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 14 Maj 2016 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Jeg tager fat i min kollega på arbejdet. Han er radiomekaniker, men har de sidste 20 år arbejdet med relækredsløb på 50, 132 og 400kV koblingsanlæg i transmissionsnettet.

Ellers må jeg have fat i et serviceværksted.



__________________
Træsider? - Ja tak
Til top Vis boyscoutdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boyscoutdk
 
weListen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2015
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 15 Maj 2016 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Se hvad din kollega siger, for en tur på et værksted koster da lynhurtigt mere end hvad en anden enhed koster. Hvis ikke du
allerede har service manualen, så er den til at finde på nettet - den vil din kollega nok spørge efter.
Det kan være noget så simpelt som bias der skal justeres, hvilket er et almindeligt forekommende problem på TA-N55ES.
Til top Vis weListen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af weListen
 
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 01 Juni 2016 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Så er forstærkeren oppe at køre igen. Det viste sig at det var IC301 type STK3102III der var blevet ustabil. Den sidder i strømforsyningskredsen. Den der sad i er fremstillet af Sanyo, men det er ikke lykkedes for mig at finde ud af fabrikanten på den udgave jeg har købt af elektronikforhandleren i Brønderslev. Om det har nogen praktisk betydning ved jeg ikke.

Uanset, er forstærkeren nu tilbage i topform. Lækkert for sølle 120kr.

__________________
Træsider? - Ja tak
Til top Vis boyscoutdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boyscoutdk
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 01 Juni 2016 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Lækkert, ja, så det ikke blev en historie, hvor du enten kom til at kaste reparatørudgift efter en detalje eller blev nødsaget til at betragte den som kasseret, men kun 120 kr.? - skal der ikke tilføjes værdien af imødekommende bistand fra en kollega, eller hvordan kom du frem til det?
Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6265
Sendt: 01 Juni 2016 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

boyscoutdk skrev:
Så er forstærkeren oppe at køre igen. Det viste sig at det var IC301 type STK3102III der var blevet ustabil. Den sidder i strømforsyningskredsen. Den der sad i er fremstillet af Sanyo, men det er ikke lykkedes for mig at finde ud af fabrikanten på den udgave jeg har købt af elektronikforhandleren i Brønderslev. Om det har nogen praktisk betydning ved jeg ikke.

Uanset, er forstærkeren nu tilbage i topform. Lækkert for sølle 120kr.


Det "kan" ha´ noget at sige, men det er ikke sikkert. Den sidder ikke i strømforsyningskredsen. STK 3102-3 er en driverIC, som Sony (ligesom Marantz og andre) har benyttet. Så behøvede de kun at lave et udgangstrin og en bias-justering, så "klarede" STK´en resten. Hvis det virker, er det sandsynligvis en original STK. Tillykke med, at du har fået den op at køre igen.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes