Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 21:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effektforstærker til Marantz sr6011 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hellum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2018
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 29 Januar 2018 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har købt en Marantz SR6011 receiver, som kører i 5.1 setup.

Jeg har som fronthøjtalere 2 Cerwin Vega CD90, som jeg gerne vil have aflastet vha en effektforstærker.

Jeg har set lidt på en NAD c272, men er i tvivl om hvorvidt det er en fornuftig effektforstærker til højtalerne?

Skal lige siges, jeg har i forhold til folk herinde absolut ikke forstand på hifi, og kan herinde, at folk ikke mener at Cerwin Vega er hifi, men håber en venlig sjæl kan hjælpe lidt :)
Til top Vis Hellum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hellum
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 01 Februar 2018 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  


Velkommen herinde.

Hvorfor skulle den ikke være fornuftig?
Nu kender jeg ikke noget til Cerwin Vega, men NAD forstærkeren giver 2 x 150 watt i nogenlunde rimelig kvalitet.

Hvorfor vil du overhovedet have en ekstra forstærker? Marantzens lydkvalitet er næppe ringere, end i den gamle NAD, som jeg selv købte for 12 år siden, og som jeg fik solgt ret hurtigt igen, da jeg fandt ud af alt det, den ikke duede til. Marantzen har faktisk en rigtig god lydkvalitet og rimeligt kraftoverskud.

Jeg har en ældre Marantz i samme størrelse, som din, hvor både baghøjttalere og center har en driftseffekt på omkring 85 db og fronterne er på ca. 90 db. Jeg er aldrig i nærheden af klippegrænsen, selvom visse film skal spilles med kraftigt lydtryk.

__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 01 Februar 2018 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Gevinsten ved at anvende en separat effektforstærker til fronthøjttalerne bliver at aflaste strømforsyningen i receiveren. Mere strøm til de restende kanaler. Dernæst anvendelsen af en kraftfuld forstærker med god dæmpningsfaktor til styring af CV'ernes 15 tommer enheder. De har mere behov for stramt styring end for mere effekt med deres 102dB følsomhed.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes